• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

bridgestone s20??

hemersson84

New member
Onko teille kerennyt karttua kokemuksia bridgestonen s20 renkaista??

Rosso 2:et alkaa olemaan loppusuoralla....

Mielipiteitä??

Onko teille kerennyt karttua kokemuksia bridgestonen s20 renkaista??

Rosso 2:et alkaa olemaan loppusuoralla....

Mielipiteitä??

Lienet jo vaihtanut renkaat, mutta S20 on ensiasennusrenkaina (lisämerkintänä G). Jotain eroa noissa saattaa siis olla jälleenmyyntiversioihin verrattuna.

Hyvin ovat toimineet ja kestäneet peräti 1400 km. Helppo rengas ajaa katukäytössä, kääntyy siivosti mutkiin eikä rengas tykkää huonoa huonosta asfaltin pinnasta. Sateella tuntuu pitävän kohtuullisesti. Sen olen huomannut, että takanakin olen onnistunut ajamaan lähes reunalle kadullakin jo sisäänajon aikana. Siltä pohjalta hieman mietityttää, että miten mahtaa onnistua ratailu.

En ole vielä vaihtanut renkaita. Vaihtoehtoina olen miettinyt bridgestonen s20, dunlopin sportsmarttia tai misukan power purea...

Hyvä että jonkunlaista kommenttia kuulee bridgestonestakin!

Mulla on supermotossa ollut S20:t nyt vissiin reilut kolme tonnia. Mielettömän hyvät kumit. Pitoa riittää kaikilla pinnoilla ja kaikissa olosuhteissa. Pitää hyvin myös viileänä. Välittää hyvin informaatiota pidon rajaa lähestyttäessä. Kulutuskestävyydessä peittoaa ainakin Pirelli Diablot.

Niin joo sellainen, että ainakin tuolla 120/70 & 150/60 -rengastuksella eturenkaaseen kaipaisi lisää terävyyttä profiiliin. Nyt tuntuu kallistusvara loppuvan etusesta ensin.

Kulutuskestävyydestä sen verran, että kilokyykyn alla 4000 km ja takarengas on loppu. Suurin osa kilsoista mutkia pitkin, en polta kumia ja alkuun tonni sisäänajoa. Muuten ei vieläkään moittimista, mutta olisi sillä nyt vaikka huoltovälin voinut päästä.

ZZR1400:ssa (vm.2012) ensiasennusrenkaana:erittäin hyvä kumi, pitoa kaikilla keleillä, kylmänä jo toimii hyvin mutkissa, suuntavakaa, takanen kesti vajaa 5000 km.....loistorengas jos tuo kestävyys riittää...voitti mm. Motorradin sport-rengas testin..:orgmp2:

Renkaan kestävyyksissä on kyllä niin paljon heittoja käyttäjäkohtaisesti, että pitäis saada jotain dataa muiden gummien kestosta samalla kuskilla ja pyörällä. Ja mieluusti samankaltaisessa käytössäkin. Itse voin todeta kaikkien (taka)renkaiden kestäneen 7-10tkm. Rengasmallit Mez Z4&Z6&M3, Mich PP, Dun SportSmart. Tuo viimeksi mainittu tuntuu kestäneen parhaiten. Suunnitelmissa olisi S20, jos vain se kestäisi edes 6tkm. Toisaalta sitä on sen verran kehuttu, että voisi tuosta tinkiäkin. Sittenpähän tietää. Jos ei kestä niin vaihtoon.

Onhan noissa Motorradin testeissä laskettu teoreettinen kulutuskestävyys ajetun n.4tkm lenkin jälkeen. Rengas kannattaa kuitenkin valita käyttötarkoituksen mukaan. Tourinkirengas kestää enemmän kilometrejä kuin sporttinen. Tuossa sun listassa on molempia, (Metzen Z4 ja Z6) on tourinkiin eikä ole oikein verrattavissa Brikkaren S20:seen.

Renkaan kestävyyksissä on kyllä niin paljon heittoja käyttäjäkohtaisesti, että pitäis saada jotain dataa muiden gummien kestosta samalla kuskilla ja pyörällä. Ja mieluusti samankaltaisessa käytössäkin. Itse voin todeta kaikkien (taka)renkaiden kestäneen 7-10tkm. Rengasmallit Mez Z4&Z6&M3, Mich PP, Dun SportSmart. Tuo viimeksi mainittu tuntuu kestäneen parhaiten. Suunnitelmissa olisi S20, jos vain se kestäisi edes 6tkm. Toisaalta sitä on sen verran kehuttu, että voisi tuosta tinkiäkin. Sittenpähän tietää. Jos ei kestä niin vaihtoon.

Onhan noissa Motorradin testeissä laskettu teoreettinen kulutuskestävyys ajetun n.4tkm lenkin jälkeen. Rengas kannattaa kuitenkin valita käyttötarkoituksen mukaan. Tourinkirengas kestää enemmän kilometrejä kuin sporttinen. Tuossa sun listassa on molempia, (Metzen Z4 ja Z6) on tourinkiin eikä ole oikein verrattavissa Brikkaren S20:seen.

Silti ne ei kestäneet noita muita enemmän... PP kesti riittävällä tarkkuudella saman, kolme settiä. Ja Dunlopin sporttikumi eniten. Joku toinen voi kuitenkin saada nuo loppuun puolella matkalla.

Back