• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

bridgestone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JukkaPoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla oli alla 17tkm eikä muuta moittimista kuin että kului luokille/aalloille.
Viimeiset 2000km ravisti tosi pahasti, mutta kun uudet kumit oli jo tilattuna niin piti heittää yksi reissu hävyttömän loppuunajetulla kumilla...

FJR 1300 jammussa kestää tasan 10 000 kilsaa.

Kului pykälille.

Nyt käytän hieman suurempia rengaspaineita, pitäisi auttaa (2,7).

smile_org.gif

Vahvistan myös tuon aalloille kulumisen, noin puolivälissä kulutuspintaa alkaa jo olla häiritsevää... kovemmilla paineilla kuulemma tosiaan vähän lieventää tuota ilmiötä. Kova rengas kestämään käytössä, mutta tuo aaltoilu kyllä verottaa pisteitä. Nyt oon ajellut BT 014 etusen kanssa (020 takana), ei aaltoja, tasaisesti kulunut, joskin hieman nopeammin. Ei enää 020:ä mulle eteen, taakse kyllä.

Tossa kävi niinkin tyhmästi kun tilasin kumin tuolta org.shopista... kiireessä piti tilata niin ei tullut mieleen tilata esim. pirellin diabloa tai michelinin pilot poweria, oisi ollut 10e kalliimpi...
sad_orig.gif
withstupid.gif
kaboom.gif

On sanomista, ei tule bt 020 eteen enää, noin 2 tkm oli hyvä ajettava jonka jälkeen kului aalloille ja loput 6 tkm ei ole olleet niin miellyttävä ajokokemuksena bridgestonea kohtaan. Onneksi on muitakin merkkejä olemassa ja toivottavasti eivät ihan yhtä huonoja edessä.

Ritkestone korkkaa "hetkessä", jos on vähänkin liian alhaiset paineet !!! Mieluummin hieman ylipainetta, kuin alipainetta.
Mulla meni 1500km:llä 020 aalloille ja syynä oli liian pieni paine n. 2,3 - 2,4 bar. Nytte on alla 6000km ajettu 020 ja paineina 2,5 - 2,7bar eikä merkkiäkään korkkaamisesta. Hyvä gummi, täyttää toiveet joten samanmoinen "sit joskus" alle...

Olen huomannut saman vian, ei kun siis "ominaisuuden".

Eli etusessa gummia keskellä 0,5 milliä kulumismerkistä, ja woblaa kunnolla. Eteisessä odottaa vaihtoa Pilot Roadit. Saa nähdä ensi kesänä, miltä ajo maittaa...

Vielä muutaman viikon ajattelin ajaa sen mitä ajan tällä kaudella, ja sitten odottelemaan ensi kesää.

Kuluu aalloille, niinkuin kaikki muutkin on jo maininneet. Tekee ajamisen tosi V**tumaiseksi.

Kenelläkään kokemuksia tosta 014:sta edessä ja/tai takana?

Myöskin 010 kulunut ainakin mulla aalloille. Hieman OffTopic, mutta tänä kesänä ollut alla Rehnsport Street edessä, ollut aivan loistava niin pidoltaan kuin kestävyydeltään, nyt ajettu joku 11tkm akselilla Suomi-Venetsia ja vielä täysin ajokunnossa, tosin ihan pientä pykälää toisessa reunassa. Eli toimii hyvin muillakin kuin rataketuilla.
buttrock.gif

Mä en tuota alloille menemistä omasta 14 000 km ajetusta etu-020:ssä (73W) huomannut tai osannut tunnistaa, mutta enää ei mun pyörään tuota kumia tule. Kun kelit viilenee niin pito himmenee liikaa. Etunen ei viime syksynä saanut kunnon otetta normaaliajossa edes kuivasta asfaltista, joten heitin täksi kaudeksi VFR:ään Diablon eteen. Tämä kausi menee takakumin osalta vielä 020:lla, mutta sitten menee Diablo myös taakse. 020 ei jaksanut pitää Alpeilla kun keli meni viileäksi ja mutkat tiukiksi. Eipä tosin tullut enää yllätyksenä.

Etu-Diablolla olen ajanut 9000 km eikä kuluminen ole ollut vielä mikään ongelma. Ensi kesä mennee vielä samalla renkaalla. Yhtään pidonmenetystä ei ole vielä tapahtunut, vaikka ajo on ollut kovempaa kuin viime kesänä. Syksy on tosin vielä edessä.

Edesmennyt BT020 toimi moitteettomasti loppuun ajettunakin, mutta uusi samanlainen toi semmosen vispaamisen mukanaan että en oo moista aiemmin kokenut.

Uutena hyvät mutta eturengas nopeasti aalloilla ja takanakki kulmikas jo neljässä tonnissa. Kestää Bemussa (K 1200 RS) vaivoin 10 tkm ja oli loppuvaiheessa aika kamalat.

Nyt alla Mezlerin kutoset, kilsoja 10 tkm takana ja ainakin 5 tkm vielä edessä. Sopii meikäläisen ajoon ja ominaisuudet riittää hyvin, niin sateella kuin kuivallakin. Ajot on matkaa ja mutkaa mutta eipä juuri rataa..

Edesmennyt BT020 toimi moitteettomasti loppuun ajettunakin, mutta uusi samanlainen toi semmosen vispaamisen mukanaan että en oo moista aiemmin kokenut.
Arvaus  
confused_orig.gif

Tasapainotus pielessä vai jäikö tekemättä ja ehkä vielä vanhat painot vanteessa.
Meni pieleen arvaus, ei ollu vanhoja painoja ja rengas jopa toisessa paikassa käytiin tasapainottamassa uudelleen. Vaan ei auttanut. Eikä myöskään näy minkäänlaista ulkoista vaurioita tai epämuodostumia renkaan valussa eikä vanteessakaan. Rengas toimi hyvin niin kauan kunnes sen uutuuden kiilto oli hävinnyt pinnasta elikä melkein muutaman päivän jälkeen.

Ei ilmesty mun mopooni enää ikinä!!!!
033102ass_1_prv.gif

Menee pykälille alta aika-yksikön.
=> tärinä ja jurina kantattaessa
Ajaa kitkuttelin sillä silti 12tkm ja varsinkin lopussa ominaisuudet hävisivät taivaan tuuliin.
Painetta yli 2.6-2.7...

Olen katsellut ko. renkaita n. 20:ssä pyörässä ja jutellut kuskien kanssa, eikä kukaan kehunut 020:aa etupäässä.

Pistäpä tilalle Mezelerin ME880 Marathon, niin ei tarvitse katua!
Alla pyörimässä nyt 10tkm, eikä sitä helpolla erota uudesta kummista (valunystyrät on tietty poissa).
Pito on ainakin minulle riittävä ja monet on kehuneet ajaneensa sillä 20-30tkm.
biggrin.gif

Jossain .org:ssa oli Marathoneista keskustelua, mut en nyt kerkiä sitä linkkiä metsästellä.

Takapäässä 020 toimii kohtuudella, tosin saisi kestää kilometrejä enemmän; n. 10tkm ja vaihdon aika olisi lähellä.
Tuskin otan enää 020:aa takapäähänkään!

"Siltakiville on oma käyttökohteensa, mutta se ei ole moottoripyörissä"

Back