Ilmoitteleppa kun verot on selvillä. Pääsee laskemaan kannattaako tuo tuonti ollenkaan, tuntuvat pyytävän noista aika paljon ikäänsä nähden, tosin on tuo ollut aika kallis uutenakin.
No niin karkeasti ottaen homma meni niin että '04 Brutale-S seiskapuokki oli n.5K€ Pölhölässä ja n. 7,5K€ Suomen kilvissä.
Nimimerkillä Mikkoyli taisi muistaakseni olla aikanaan 750 Rutale uutuuttaan, hinnan heiluessa jossain 26-27K€ tienoilla.
Ysisatanen oli, huvittavaa kylläkin, ihan reippaasti edullisempi ostaa uutena kuin seiskapätkä alussa.
'04 rutaleita meni vain 60 kpl koko Amerniikkaan joten niissä on ihan e-leimalliset valot jne. muutokset eu-tyyppihyväksyttyyn versioon ovat minimaaliset ja veikkaan koko roiskeen hyväksytyn jollain DOT poikkeusluvalla pöpilän markkinoille.
Suuri ongelma kuitenkin on se että leimaria varten pitää saada vastaavuustodistus siitä että "Amerniikan vientimalli" on oleellisilta tiedoiltaan riittävän vastaava ey-tyyppihyväksyttyyn sisarmalliin nähden.
Maahantuojalta ei tällaistä paperia saa - mutta...
Vaikka MV-Agustallakaan ko. paperien kirjoittelusta ei olla yleensä mitenkään mahdottoman innoissaan, on kuitenkin mahdollista että tähtien ja kuun ollessa oikeassa asennossa ja riittävällä diplomatialla, kyseinen dokumentti irtoaa.
Kannattaa siis ottaa, asia kohteliaasti ilmituoden, yhteyttä suoraan tehtaalle Vareseen.
Ukot joita tulee tavoittaa ovat joko customer caren mr. Alessandro taikka luokitustirehtööri mr. Francesco Valentini.
Homma on siis tehtävissä, mutta jos ei satu olemaan mitään kontakteja Italian päähän, suosittelen ostamaan suoraan EUsta, jolloin EuroCoC, TüV, Dekra yms. voivat helposti ja halvalla toimittaa CoC paperin jos leimari sitä EY-tyyppihyväksyttyyn pyörään edes vaatii. (Hyväksyntänumerohan seisoo tyyppikilvessä rungossa.)