"BUELL" 1190RS

Toi on vähintään yhtä ruma esine kuin muutkin pääedelllä syöksyttävät muoviluodit. Mikä tuos on koneena?
 
Asiaa. Olen ollut pitkään (Erik) Buell -fani, joten hienoa, että Harrikan tempaukset eivät miestä lannistaneet.

Ai kun tulisi vielä sellainen XB12s Lightningin -tyylinen naku vaikka S&S:n koneella....
 
Asiaa. Olen ollut pitkään (Erik) Buell -fani, joten hienoa, että Harrikan tempaukset eivät miestä lannistaneet.

Ai kun tulisi vielä sellainen XB12s Lightningin -tyylinen naku vaikka S&S:n koneella....
Näköjään saksalainen Pegasus Race Team on tehnyt tuosta 1190RR:stä streetfighter-showpyörän.

EBR 1190 Typhon:
buell-1190-streetfighter-typhoon.jpg


Ei siis virallinen EBR-konsepti, mutta mielenkiintoinen tutkielma silti. Erik Buell jopa on antanut suunnitteluapua tuon konseptin tekemiseen.

Lisää juttua täältä: Gizmag
 
Näyttää todella radikaalilta peliltä. Hienoa että merkki jäi vielä henkiin ja markkinoille kaiken säätämisen jälkeen.
 
Rotaxi vehkeet voi kipata samalle kaatopaikalle minne meni viimeiset buellitkin. Sorry
Liian tehoton ja epäluotettava sporttipyörään vai?

Tuossa 1190-kuutioisessa kisaversiossa on 185 heppaa takarenkaalta, joten katuversion tehot varmaankin pyörisivät suurinpiirtein samassa luokassa mitä Ducatin 1198SP:sta ja KTM RC8R:sta löytyy. Siis suurinpiirtein 175 heppaa kampiakselilta.

Huhuhan kiertää, että Bombardier/Rotax/Can-Am -konserni Erikin ottaisi siipiensä suojaan, joten sinänsä luonnollista olisi jatkaa Rotaxin koneilla.

Toki olisi hauska nähdä joku fiilistelypyöräkin esim. S&S:n koneella niinkuin tuossa aiemmin totesinkin.
 
Ruma kun mikä, mutta suunnittelijan käden jäljen tuntien ovat tekniset yksityiskohdat varmasti aikalailla silkkaa ingenjööri pornoa. Mielenkiinnolla seurataan jatkoa.
 
Tossa fighterissa just sopivasti sekoitus Buellia ja KTM RC8:a.. Tuli vaan heti mieleen. Ajaisin!
biggrin.gif
 
En tiedä miksi molemmat mallit näyttävät hyvältä mutta niin vaan tekevät.
Ihme kyklooppi toi kyykky mutta silti se miust kallistuu komian puolelle.
Pakoputki on kyl ladasta mut sen voi vaihtaa helposti
biggrin.gif
 
Rotaxit on varmaan ihan ok, mutta eivät sovi amerikkalaiseen mopoon. Markkinat sen päättävät hyvinkin nopeasti, eipä kukaan halunnut Buellin 1125R:ää ->kaatopaikalle saivat ne viedä ja samalla loppui koko buellin tarina

HD omistaa erikin ihmeelliset patentit etujarrusta, muovi-ilmanputsarin kotelosta,runkosta jossa on öljyt jne....saapi nähdä mitä uutta miehellä on tarjota. Ehkä seuraavassa on öljyt takalampussa ja jarrunesteet jarrukahvan sisällä  
tounge.gif
...Sinänsä erikin patentit on ihan hauskoja, mutta eivät kovin hyödyllisiä tai käytännöllisiä...

S&S XB12s Lightningin -tyylisellä nakulla erkki olisi taas asian ytimessä  
062802moto_prv.gif
 
Onhan noissa uusissa kyhäelmissä jotain , mutta...

Tästä ollaan kympillä samaa mieltä.
sanoi:
S&S XB12s Lightningin -tyylisellä nakulla erkki olisi taas asian ytimessä  
062802moto_prv.gif

Taidan katsella "värillisillä" laseilla mutta en kyllä ole hiffannu miksi XB kauppa ei käyny...paljon paskemmillakin ajetaan...
biggrin.gif
 
Tiiä tuosta XB-sarjasta, mut S1 ja X1 Lightning ois porno jollain hiukan kireemmällä koneella ois kyllä jo rok.

ei tuokaan EBR-kyykky aloitusviestin linkin mukaan ihan pöljän näkönen ole.. huggeri hiiteen ja toi takavalo josta tulee mieleen TÄMÄ pois niin paranisi meikäläisen silmään huomattavasti..
 
062802moto_prv.gif


Toivottavasti Erik löytää sopivat sijoittajat ideoidensa taakse ja Buellin taru jatkuisi.

Tartteehan ämerikkalaisillakin olla oma sporttipyörä.

Sääli tietty, että jo kohtuullisen kokoiseksi valmistajaksi kasvanut Buell ajettiin alas, koska sillä oli mielestäni kyllä erittäin hyvän näköisiä ja persoonallisia malleja plus saundit ja luonne kohdillaan.
 
Back
Ylös