buell hihna

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Laivuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^
Jep niin on. Keväällä yritin ostaa ilmanputsaria, eipä löytynyt koko suomenmaasta. Joten tilasin Lontoosta halvemmalla, tuli alta viikon...Taitaapi olla niin marginaalimerkki että ei kiinnosta pitää edes kulutusosia hyllyssä. Oli tosin Stormiltakin loppu mikä on nyt ymmärrettävää.
 
Ulysseksestä meni hihna alle 16000 KM. Kyseisessä huollossa SGN:llä kehtotettiin heti vaihtamaan hihna vaikka se ei ollut poikki. Hihna oli kulunut tasaisesti ns. että kankaat oli pykälien pohjalta tulleet näkyville, myös selvää venymistä oli havaittavissa. Koska pyörässä oli vielä takuuta jäljellä, kyselin eikö tämä ole selvä takuuasia ? Sitten seurasi hieman outo juttu. Kehottivat ottamaan takuupäällikköön yhteyttä ja tämä sitten kertoi että takuu ei korvaa, koska hihna ei ole poikki. Hänen mielestään hihnaa ei olisi tarvinnut vaihtaa ensinkään
confused_orig.gif
En kuitenkaan seurannut kyseisen tyypin neuvoa vaan vaihdatin hihnan (tosin omalla kustannuksella)...pikkusen jäi paha maku suuhun.

Eli opetus:
olisi pitäny pihalla vetäista parit wheeliet ja stoppiet niin sitte olis saanu hihnan poikki ja takuuseen
confused_orig.gif
 
Aika sopivaan aikaan vaihdatit jos käytössä on räväkämpi ajotyyli. Oman kokemuksen mukaan hihnat ovat aika tasalaatuisia. Menossa on neljäs uusi remmi ja xb12r:n  mittarissa on +70kkm. Siinä 20kkm paikkeilla on kaksi mennyt poikki. Kotiin on tultu sitten varahihnalla, mitä täytyy raahata mukana aina pidemmillä reissuilla.
Taitaa olla marginaalimerkki muuallakin. Italiaankin tilasivat osat Belgiasta. Ei ollut edes sitä hihnaa hyllyssä.
 
Jos oikeasti meinaa bululla ajella pitkään,niin miksi ette harkitsisi ketjuvetoiseksi vaihtamista.Ei ole mikään mahdoton swapi ja luotettavuus kasvaa hurjasti.Tiedän pari kaveria jotka ko.muutoksen on tehnyt ja takaisin ei vaihtaisi.Itsekin aion talvella muuttaa fxr:rän ketjuvetoiseksi.Kyllä se kuule niin on että ketjut kuuluu moottoripyörään ja kumminauha kalsareihin
buttrock.gif
 
Kun ei ole tottunut tuon ketjun kanssa touhuamaan, muuten kuin jossain "metsäkoneessa", tuntuu siihen vaihtaminen melkoiselta takaiskulta. Toisaalta hihnavedon ylläpito koettelee lompsaa, varsinkin siinä vaiheessa kun joutuu vaihtamaan hihnapyöiä. Mitähän varten se etumainenkin on tehty niin pehmeästä valuraudasta, että siitä moralla vuolee lastuja? Kun takimmainen tuntuu kestävän paremmin vaihdoin eteenkin alumiinisen tarvikkeen. Kuinkahan kestänee tuo.
 
Back
Ylös