-Buell / recall infoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

s&s

New member
Ajattelin että nyt kun tehdas laittaa pillit pussin, niin olisi aika varmistaa et omaan Buluun on tehty kaikki voimassaolevat recallit ja muut toimenpiteet, että pyörä säilyisi ajokunnossa mahdollisimman pitkään... Löytyisikö keneltäkään valmista listaa recalleista? Tai muuta vinkkiä pyörän käyttöiän maksimoimiseksi?

Mulla omaa XB9R:ää koskien tiedossa seuraavat:
-2003-2006 FIREBOLT HEADLIGHTS PRODUCT PROGRAM 0501
-2003 pyöränlaakereita koskeva recall (tämä lienee kaikilla tehtynä)

"Hyvä tehdä" upgradet:
-Öljypumppua pyörittävän matorattaan vaihto berylliumpronssiseen race-malliin (vakiona 2006-2007)
-Kytkinvaijerin pidikkeen upgreidaus uuteen malliin
-"77-liittimen" upgreidaus
-Mahdollisesti hihnapyörien ja remmin upgreidaus 2004=> malliin

"Hyvä tehdä" upgradet:
-Öljypumppua pyörittävän matorattaan vaihto berylliumpronssiseen race-malliin (vakiona 2006-2007)
Moro, oiskos sulla heittää jotain hintatietoa/-arvausta noista toimenpiteistä?

Mikä on 77-liitin?

"Hyvä tehdä" upgradet:
Moro, oiskos sulla heittää jotain hintatietoa/-arvausta noista toimenpiteistä?

Mikä on 77-liitin?
Mulla meni pyörä takapytyn alatiivisteen vaihtoon, vaihdatan samalla tuon öljypumpun rattaan, kerron sit kun lasku tulee. Rattaan tilasin jenkeistä, hinta oli noin $50.
http://www.americansportbike.com/shoponline/ccp0-prodshow/17126.html

Kytkinvaijerin pidike maksoi toista kymppiä ja vaikuttaisi olevan aika passeli (mulla oli vaijerissa sulamisjälkiä ja se oli kiinnitetty nippusiteellä kun ostin pyörän).
http://www.americansportbike.com/shoponline/ccp0-prodshow/17311.html

77-liitin on staattorin ja jännitteensäätäjän liitin. Ilmeisesti herkkä kosteudelle ja kun korroosio iskee, niin pyörä voi oirehtia monella tapaa, lataus ainakin loppuu. Korjattu ilmeisesti 2008-malleista eteenpäin, en tiedä vaatiiko myös staattorin vaihdon.
http://docs.google.com/Doc?id=d4rbxwr_20dq5khf&hl=en

Hihnapyörien vaihto liittyy vain tohon 2003:n remmiin ja on aika hintava...

Kytkinvaijerin pidike maksoi toista kymppiä ja vaikuttaisi olevan aika passeli (mulla oli vaijerissa sulamisjälkiä ja se oli kiinnitetty nippusiteellä kun ostin pyörän).

77-liitin on staattorin ja jännitteensäätäjän liitin. Ilmeisesti herkkä kosteudelle ja kun korroosio iskee, niin pyörä voi oirehtia monella tapaa, lataus ainakin loppuu. Korjattu ilmeisesti 2008-malleista eteenpäin, en tiedä vaatiiko myös staattorin vaihdon.
Nyt tuli kyllä hyvää tietoa, kiitos!

Mulla on sulanut yksi kytkinvaijeri, merkkihuollossa vaan kummastelivat ja vaihtoivat uuden samanlaisen.

Latauksenkin kanssa ollut ongelmia, luulin että liittyi vain akkuun.
Pitääpä olla tarkkana.

Mulla on sulanut yksi kytkinvaijeri, merkkihuollossa vaan kummastelivat ja vaihtoivat uuden samanlaisen.

Joo, tuohan ei sinällään ole välttämättä niin vaarallista, mutta kyllähän se vaijerin katkeaminen harmittaa... Viime kesänä kuulin, että yksi kaveri oli odotellut uutta vaijeria reilun kuukauden, eipä paljon naurattais sekään.

sanoi:
Latauksenkin kanssa ollut ongelmia, luulin että liittyi vain akkuun.
Pitääpä olla tarkkana.

Mä ajattelin tilata tuon uuden liittimen, jos uusiminen vaatii myös staattorin uusimisen niin vaihdan sit kun ja jos tarve tulee.

Laitoin 77-liittimen päivityssarjan tilaukseen, raportoin tuloksista kunhan paketti tippuu kotiin asti. Samalla tilasin tallin ylisille kytkinvaijerin, puhaltimen ja koneen etukiinnikkeen ikäänkuin varmuusvarastoon, eipähän tarvi etsiä sit maailmalta kun tarve tulee...

Laitoin 77-liittimen päivityssarjan tilaukseen, raportoin tuloksista kunhan paketti tippuu kotiin asti. Samalla tilasin tallin ylisille kytkinvaijerin, puhaltimen ja koneen etukiinnikkeen ikäänkuin varmuusvarastoon, eipähän tarvi etsiä sit maailmalta kun tarve tulee...
Tiedustelin tänään jenkkilästä tilaukseni tilannetta kun ei ole kuulunut ja sieltäpäin valiteltiin, että joidenkin bulun osien haaliminen alkaa olemaan vähän hankalaa... Yleensä tilaus on lähtenyt noin viikon sisään tilauksesta, nyt meni neljä viikkoa. Eli jos on tarpeita, niin kannattanee kohtapuoleen laittaa tilaukset vetämään.

Tässä vielä jenkkimyyjän kommentti kun kysyin tilannetta:
"buell parts are starting to get tough to get. harley says they will produce parts for 7 years...........but already i see problems".

Tältä pohjalta eteenpäin... Jos nyt jo on hankalaa, niin 5 vuoden kuluttua voinee varautua jonniinmoisiin odotusaikoihin, toivottavasti ei mene beltti tai koneenkiinnike kesken kauden. Mutta eiköhän sitä aina jotain keksi ja pitää ostaa varastoon kaikki osat mitä voi odottaa antavan periksi.

http://docs.google.com/Doc?id=d4rbxwr_20dq5khf&hl=en
Fedexin kaveri toi juuri paketin ja tuossa Y1312.02A8 -kitissä on sekä naaras että koirasliittimet, niinkuin tuossa linkin kuvassa näytetään... Pitää hommata vielä sopivat puristuspihdit jostain, että pääsen nipomaan uudet liittimet kiinni.

Bulu CR vaihtui Speed Tripleen juuri tämän varaosa toimitus ongelman takia. Bulu odotti muutamaa takuu osaa n.4kk
sad_orig.gif
. Mieleen hiipi väkisinkin ajatus että mitä se on esim. vuoden päästä, toivotaan että harley saa asiat linjaan ja pitävät lupauksensa osien saatavuudesta. Vähintä mitä voivat tehdä kun menivät ton lopetus tempun tekemään
mad.gif
. No nyt jatketaan trumpalla ja katotaan mimmonen vessa se on.

Bulu CR vaihtui Speed Tripleen juuri tämän varaosa toimitus ongelman takia. Bulu odotti muutamaa takuu osaa n.4kk
sad_orig.gif
. Mieleen hiipi väkisinkin ajatus että mitä se on esim. vuoden päästä, toivotaan että harley saa asiat linjaan ja pitävät lupauksensa osien saatavuudesta. Vähintä mitä voivat tehdä kun menivät ton lopetus tempun tekemään
mad.gif
. No nyt jatketaan trumpalla ja katotaan mimmonen vessa se on.
Niinpä... Onneksi XB:tä on tehty kauemmin niin osia voisi olettaa löytyvän helpommin, myös käytettynä, näyttävät ulkomailla pistävän aika helposti leluiksi ja myyvän osina.

4kk odotuksia olen kuullut tapahtuvan vain Suomessa, mutta täällä tuollainen toimitusaika onnistuu muillakin merkeillä. Itse jenkeistä tilaamalla saa _yleensä_ osat parissa viikossa, mutta tietty takuuosia ei itse viitsi tilailla (ellei pyörä ole telakalla ja ajohalut hirviät).

Äkillisestä mielenhäiriöstä johtuen luovun Buellista, mutta joskus hommat vaan menee näin... Tulee liian hyvä tilaisuus passattavaksi ja sit se on menoa. Jos jollakulla on osatarpeita tai haluaa varautua mahdollisiin tuleviin tarpeisiin niin laitoin oman palikkavarastoni myyntiin:

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=110763

Hinnoista saa esittää ehdotuksia, hierotaan palikan arvo kohdalleen.

Kevväämmällä mahdollisesti tulossa myyntiin "virikikkaretta" kuten race ecm, remuksen putki ja ilmaputsariratkaisua.

Jos on liian härskiä spämmäystä niin postauksen voi toki poistaa.

EDIT: Lisätty käytettyä viriosaa.

Back