• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Buell,speedtriple ja mt01

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Theodor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olis mukavaa kuulla jos olette kurvailleet pidempää siivua yksin tai minkki kyydissä,että miten se sujuu.
Olen omalla triplellä ajellut pisimmillään 500:n kilometrin siivuja. Puuduttavaahan se on millä tahansa vehkeellä, mutta vähemmän puuduttavaa kuin ajamillani kyykyillä. Ajoasento on mukava ja alle 120km/h nopeuksissa ilmanvastus jakautuu melko tasaisesti koko kroppaan.

Nainen on ollut kyydissä parilla sadan kilsan lenkillä eikä ole valittanut. Itse en siihen kyytiin uskaltaisi.

Ihan mielenkiinnosta; millaiset laukkutsydeemit, jos mitään, sulla on ollut tossa triplessä?
Noi änkkärit näyttäis ainakin tehokkaasti estävän perus sivulaukkujen käytön?
En ole Epimetheus, mutta henk.koht olen erinomaiseksi havainnut oheisen Famsan pizzakuskilaukun:
710B.jpg

rushmorebikes2.jpg

Laukussa tulee siis mukana matala alusta, minkä kun virittää remmeillä satulan alta repsikan paikalle niin siihen saa sitten sekunneissa laukun vetoketjulla kiinni tai pois ilman kummempia välppäämisiä.

Jos välppäys ei haittaa niin perinteinen putkisäkkikin toimii hyvin:

k_DSC01785.JPG

Sitten pidemmille reissuille Bagster tankinsuoja + tankkilaukku vielä lisäksi. Ja jos pitää kyytiläinen saada mukaan niin tuon Famsan pizzaboksin voi korvata iskemällä kyytiläiselle Kriegan 35 repun selkään.

Juuh, itsekin lähinnä noita putkimallisia ratkaisuja hyödyntänyt,
ja joskus pehmeitä sivulaukkuja. Mietin vaan just tuota kaks päällä
matkantekoa, minä en ainakaan saisi isoonkaan reppuun sullottua
kahden ihmisen matkatarpeita, etenkin kun mukana on yleensä
telttaa ja makuupussia...
confused_orig.gif

Mcn:än Triumph Speed Triple Vs. Buell XB12Ss Lightning Long juttua...
triple vs. buell

..Kummatkin tuntuivat messuilla munakkailta..SS:n takapenkkiäkin eukon kanssa soviteltiin, Ihan hyvin olis mahtunut
062802moto_prv.gif
. Triplen testausta häiritsi Turkulainen myyjä, joka höpötti täyttä bullshittiä
veryangry.gif

Kympin 12s Buellilla, ja nyttemmin saman verran 1050 triplellä ajaneena, en osaa sanoa kuin hyviä molemmat. Triple tietty potkii enemmän ja on helpompi ajaa, mutta Buell pakottaa leikkimään koko ajan. Kaksipäällä jos joutuu ajelemaan niin Triple. Tosi laaja käyttökelpoinen kierrosalue, toisin kuin Bulussa, vaikka siinä vääntöä riittääkin. Ainakin mun ex Buell racekitin kanssa ravisteli saatanasti pienillä rundeilla vedättäessä. Molemmat siis mahtavia
biggrin.gif

Triplellä tuli ajettua 7-800km päivässä. hyvin menee, tuuli ei haittaa yhtään alle 120 jos on toi bug spoileri. Kädet ei väsy, perse tietty puutuu. ajelin viikossa 2300km lapissa.

Triple on kyllä hyvä, kun vääntöä on tosi hyvin alhaalta lähtien ja silti kiertää sen 10tonnia, joka on mukava kierrätys alue. ei lopu jenga kesken kuten mt:ssä ja pöllissä.

trumpan ongelmia on yleensä varhaisten mallien etujarrun pehmeneminen kovassa käytössä. joutuu ilmaileen ja puhdisteleen. siihen on joku recallkin. muutamassa yksilössä on kannentiiviste tihkunut öljyä tai vettä.

Oma pyörä on kyllä rokannut ihan öljynvaihdoilla no problem. reilu 20tonnia nyt mittarissa ja lisää tulee. Triumphin tors putket tuo hyvät äänet ja lisää ne vähän tehookin.

Itse harkitsin kanssa buellia, mutta triumphiin käänsi se, että siinä on toispuoleinen takahaarukka, joka on muuten maailman helpoin takarengashommiin. ja onhan se hieno. lisäksi tehoa on enemmän, niin toimii, itse oon radallakin käynyt vierailemassa ja hyvin toimii trumppa sielläkin.
062802moto_prv.gif

keulimiseen ja endoiluun toi on tosi helppo.

trumpan ongelmia on yleensä varhaisten mallien etujarrun pehmeneminen kovassa käytössä. joutuu ilmaileen ja puhdisteleen.
Helpommallakin pääsee. Ei tartte ilmailla eikä puhdistella. Menee minuutin työ parin viikon välein.

Omassa reilu 18000km ja öljyn- ja renkaiden vaihdot riittäneet. Ei mittään häiriöitä.

Parasta mielestäni moottorin äärimmäisen laakea vetoalue. Täysi veto päällä 2500 kierroksesta rajoittimelle. Muotoilu sanoisinko "puhutteleva". Ei pelkoa massaan hautautumisesta. Ajo-ominaisuudet ylittävät meikäläisen taidon/uskalluksen yleisillä teillä.

Makuasioista on aina hyvä kiistellä!!

Mielestäni Speed Triple ei ole mitään Buelliin verrattuna!!  
biggrin.gif
Ei se Triplekään paha ole kunhan vaihtaa jotkut nätit alas jätetyt sliparit ja vaihtaa nuo kuorma-auton lamput johonkin vähän sirompaan. Tosin tuosta jälkimmäisestä modauksesta tuntuu olevan seurauksena julkinen ristiinnaulitseminen muiden Triumph-harrastajien toimesta.  
tounge.gif

Eipä silti, kokonaisuutena pidän kyllä itsekin enemmän Buellista (puolueeton mielipide, NOT).

Äänipolitiikasta sen verran, että Harl..köh..Buell iskee itselleni eniten, mutta hyvänä kakkosena tulee tuo Triple. Kummasti se yksi puuttuva sylinteri tuo sitä munaa siihen käyntiin.
buttrock.gif

Back