Buell,speedtriple ja mt01

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Theodor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Theodor

New member
Olen tuumaillut pyörän vaihtoa ja kiinnostuksen kohteina ovat uusi Buell lighting long,Triumph Speedtriple ja MT01.Olisikohan jollain jotain hyviä tipsejä ja ajokokemuksia,kertomuksia tai tietoja tyyppivioista?
Kaikki tieto ja vertailu ko pyöristä kiinnostaa kiitos.

Yamahasta ja Trumpasta irtoaa enemmän kenkää, mutta Puimuri
on tietysti vaihtoehdoista munakkain. (Tämä mielipide on sitten
tietysti täysin objektiivinen.
033102ass_1_prv.gif
)

Puimuri on kaunis, ketterä ja hauska ajettava. Ja hihnaveto on
taivaan lahja meille joilla on pakkomielle pitää pyörä puhtaana...
062802jumpie_prv.gif

Olen tuumaillut pyörän vaihtoa ja kiinnostuksen kohteina ovat uusi Buell lighting long,Triumph Speedtriple ja MT01.Olisikohan jollain jotain hyviä tipsejä ja ajokokemuksia,kertomuksia tai tietoja tyyppivioista?
Kaikki tieto ja vertailu ko pyöristä kiinnostaa kiitos.
Triplessä on eniten potkua, parhaat äänet ja tyylikkäin ulkonäkö. 1050 päivitysversiossa siis, 955 on muotoilultaan aika pahasti 90-luvun alkupuolella.

MT01 on laiska, mutta ulkoasultaan hyvä kakkonen.

Buelli on liian pieni (fyysisiltä mitoiltaan) ja vähän vähemmän laiska, mutta laiska kuitenkin.

Ajo-ominaisuudet kaikissa ovat varmasti nakukategoriaan ihan riittävät. Varmasti iso yllätys, mutta em. kommentit siis Triplen omistajalta.

Kannattanee käydä edes messuilla kuivatyyppäämässä ja liikkeissä koneita käyttämässä, jos et malta tilauksen kanssa koajokelejä odotella. Usein jo satulaan istumalla monen pyörän voi hylätä jos ajoasento ei ole lähelläkään kuskin mittoja.

Näistä Uusi triple(1050)on ehdottomasti KUNKKU, sopivasti tehoa, ketteryyttä, näyttävyyttä ja hintakin on alhaisin....
062802moto_prv.gif

Bölli on hauska, ketterä ja siinä on todella napakat jarrut, mutta muuten tuntuu mopolle. -Edes long versioon ei mahdu kukaan kyytiin
sad_orig.gif

MT-01:stä en ole ajanut, mutta näyttää munattomalle ja tehojen puolesta onkin munaton vaikkakin vääntöä löytyy. Ainoot pisteet siitä, että mamma/kissa(t) mahtuu kyytiin.

Kannattaa käydä ajamassa kaikki pyörät sekä pitää mielessä....Life's too short to ride Jap bikes....

Näistä Uusi triple(1050)on ehdottomasti KUNKKU, sopivasti tehoa, ketteryyttä, näyttävyyttä ja hintakin on alhaisin....
062802moto_prv.gif

Bölli on hauska, ketterä ja siinä on todella napakat jarrut, mutta muuten tuntuu mopolle. -Edes long versioon ei mahdu kukaan kyytiin
sad_orig.gif

MT-01:stä en ole ajanut, mutta näyttää munattomalle ja tehojen puolesta onkin munaton vaikkakin vääntöä löytyy. Ainoot pisteet siitä, että mamma/kissa(t) mahtuu kyytiin.

Kannattaa käydä ajamassa kaikki pyörät sekä pitää mielessä....Life's too short to ride Jap bikes....
Mä oon ajanu Mt01:den ja pikkulenkin Buellin 1200 lightingilla ja pidin kyllä molemmista..potkuakin tuntui tulevan mukavasti kummastakin tietysti vääntöjen takia.Mulla tällähetkellä Yamahan FZ6..nakuna tietenkin ja siinähän on ihan onneton vääntö noihin muihin verrattuna.Tripleä en ole päässyt kokeilemaan ja se on keväällä kyllä ohjelmassa kun vaan mahdollisuus aukeaa.Mua kiinnostaa siitä Triplestä nimenomaan se uusi malli 1050cc koneella.
Asiaa mutkistaa juuri se että kimulikin on hyvin innostunut pyöristä,tykkää istua kyydissä ja kurvailla myöskin joten pitäs olla jonkinlaiset tilat kyytiläisellekkin ja mahdollisuus likankin kurvailla..eli MT01 voi olla vähän raskas ja tava Buell ainakin kakspäällä liian pieni..toivonkin sen Long mallin sopivan siihen paremmin.Triplestä en tiedä juuri mitään muuta kun tekniset tiedot jotka kylläkin näyttää erittäin mukavilta kuten pyöräkin.
Paolo kiitteli Buellin hihnavetoa joka helpottaa puhtaanapitoa..se oli hyvä kommentti minulle koska mulla on sama pakkomielle..pyörän pitää olla puhdas kun sitä ulkoiluttaa ja olen aika kyrpiintynyt siihen takavanteen hinkkaamiseen vaikka nykyään onkin ihan hyviä aineita ketjurasvan poistoon vanteelta.
Triplen pisteitä kylläkin nostaa sen hinta..uuden 2005 mallin vois saada keväällä vielä aikas sopivasti.Mä en ikinä edes kuullu Tripleä käynnissä,Talttapää kehui ääniä mutta voiko ne todella olla parhaat??Mt ja Buell pitää mielestäni jo niin mukavat murinat..
Mutta hyvät motoristi pojut ja pimut kertoilkaa lisää käyttökokemuksia kakspäällä,1päällä,kamojen kanssa,matka-ajossa..kaikki kiinnostaa.Viat myös ja muut vaikeudet.
Ja tottakai menen messuille kuivatyypeille..mä olen odottanu niitä messuja jo vesikielellä syksystä saakka.

Ehdottomasti koeajo, erityyppisiä pyöriä. Yamahan olen itse kokeillut, ei napannut mutta olenkin aina ajanut rivinelosella joten odotukset taisivat olla väärällä suunnalla. Yamahan 15:n litran tankki huomion arvoinen matkakäyttöä ajatellen. Noista valitsisin triplen tehojen vuoksi.

Mikäli tarjoutuu mahdollisuus, niin käyppäs kokeileen SuperDukeakin. Ulkomuodoista joko tykkää tai vihaa, mutta pyörän ominaisuudet jättää vastaavat kilpailijat enemmän tai vähemmän taka-alalle. Omallani en ole kurvaillut kuin yksin, takatapitkin on kirjahyllyssä, joten siitä kaksipäällä ajelusta en tiedä sanoa. Kilpailijoitakin olen ajanut, en nyt lähde moittimaan ihan kamalasti, mutta sanompa että kottarainen on parempi. Oma ajotyylini on kylläkin räväkänpuoleinen. Mutta jos nuo mainitsemasi ovat ainoat vaihtoehdot, niin ehdottomasti Triple.

Asiaa mutkistaa juuri se että kimulikin on hyvin innostunut pyöristä,tykkää istua kyydissä ja kurvailla myöskin joten pitäs olla jonkinlaiset tilat kyytiläisellekkin ja mahdollisuus likankin kurvailla..eli MT01 voi olla vähän raskas ja tava Buell ainakin kakspäällä liian pieni..

Mä en ikinä edes kuullu Tripleä käynnissä,Talttapää kehui ääniä mutta voiko ne todella olla parhaat??
Triplessä kyllä sopii kyytiin satulan puolesta (tietty hippohanurivarauksella) hyvin, mutta takatapit ovat kyykkyjen tyyliin lähellä satulaa. Eli jos emäntä on yli 160cm pitkä niin puoli tuntia on sitten se jaloittelutaukojen väli.

Eivät kolme pyttyä ihan yhtä laiskasti papata kuin 2, jos tuo harvaiskuisuus on se mikä sinua viehättää. Nämä ääniasiat nyt ovat niin subjektiivisia, että parhautta jokainen arvioikoon kohdaltaan itse (noissa parissa ekassa klikkaa Free ja ajan jälkeen syötä ilmestyneet 3 merkkiä lootaan):
http://rapidshare.de/files/3980436/S3_1050_offroad_can.mp3.html
http://rapidshare.de/files/3980251/S3_1050_original_can.mp3.html
http://media.putfile.com/Speed3Custom3

Kyllä noista jotain käsitystä saa, vaikka se matalin basso onkin äänityksistä hävinnyt.

Mä en ikinä edes kuullu Tripleä käynnissä,Talttapää kehui ääniä mutta voiko ne todella olla parhaat??Mt ja Buell pitää mielestäni jo niin mukavat murinat..
Kävin tuossa viime kesänä ajamassa 1050 Triplen.. ja sillon siitä lyhyen sepustuksen tännekin kirjoitin. Siihen koeajoon saakka olin aina ollut kyykkypyörien ehdoton kannattaja, mutta Triplen ajettuani jäi jokin kytemään...ja nyt juuri katsellut josko seuraavaksi, rahatilanteen salliessa, menisi sellainen ostamaan..
Yksi vaikuttavimpia asioita oli juuri tuo saundien muhkeus..se oli jotain aivan mahtavaa.
buttrock.gif
..käy tasaisemmin kuin V2:set mutta äänissä enemmän luonnetta kuin rivinelareissa..ehkä siinä se paras yhdistelmä äänien kannalta...
thumbs-up.gif

Kiitoksia kaikille avuliaille!!Tripleä tuntuu kehuvan kaikki ja onhan se ainakin todella hyvännäköinen pyörä.Onkohan kukaan kuullu onko niissä ollu mitään luotettavuus ongelmia?Buellista olen kuullut että niissä vanhemmissa malleissa on ilmennyt monenlaista harmia..mutta eiköhän ne ole saaneet jo lastentaudit korjailtua niistäkin?
Joku heitti kehään vielä ton Super Dukenkin..sekin kyllä on mun makuun,mutta ei ole siitäkään mitään muuta tietoa kun Bike katalogista ammennetut nippelitiedot ja joku testi tiivistelmä missä se veti Triplestä hiukan pidemmän korren.

Olis mukavaa kuulla jos olette kurvailleet pidempää siivua yksin tai minkki kyydissä,että miten se sujuu.Ollaan kyllä heitelty pidempiäkin reissuja nakulla Fz6:lla joten nakujen perus realiteetit on kyllä tiedossa,enkä pelkää tuulta mut jos joku ko. pyöristä on esim jonkun mielestä erityisen raskas ajella sata kilsaa ilman taukojumppaa niin kertoilkaa kokemuksista.

Niin ja onkohan kukaan nähny livenä vielä sitä Buellin Long mallia,vai näkyyköhän sellanen vasta messuilla.

Kylla se 1050 Triple ois noista ykkösvaihtoehto, upea moottori.
Vetaa puhtaasti/pontevasti riippumatta kierroksista, kuluttaakin kohtuullisesti.

Itellä ollu kaks kesää triple, ei valittamista(kun on ollu takuu voimassa). Lisää höpinää ja kehuja/haukkuja löytyy tuolta trumppa-foorumin puolelta.

Viime kesänä ajoin MT01:llä pikku pätkän, ei sitten todellakaan ollut minun pyörä... Tripleen verrattuna ylihintainen ylikokoinen mopo. Lue uusin B-magazinen arvostelu, olen täysin samaa mieltä. Dukesta ja böllistä ei tietoa. Toi duke on kyllä himottanut jo pitkään... Ei muuta kun koeajolle.
062802moto_prv.gif

Buellista olen kuullut että niissä vanhemmissa malleissa on ilmennyt monenlaista harmia..mutta eiköhän ne ole saaneet jo lastentaudit korjailtua niistäkin?
Juuh, uudet böllit ovat niin luotettavia kuin jenkit nyt yleensäkään voivat olla! (Hahahahaaaa!!!!)

Olis mukavaa kuulla jos olette kurvailleet pidempää siivua yksin tai minkki kyydissä,että miten se sujuu.
En ole koskaan ajanut Lightningilla, Boltti ei ainakaan ole se kaikkein
miellyttävin matkapyörä. Suurimmat moitteet saa pieni tankki ja kova
satula. Vaan pääseehän sillä kun ei kitise.

Triplelle yksi ääni lisää... 1050 sulattaa syämmet ja kumit katuun... 955i malliin verrattuna numeroa pienemmän ja kevyemmän tuntuinen.
Jousitus osat ovat myös parantuneet iskutilavuuden kasvaessa...
Radiaalijarrut puri hyvin ja tunnokas tuntuma kahvassa nostaa luottamusta niihin.
Etupyörä on ongelmallinen, se ei meinaa pysyä asfaltissa ei niin millään...
lookaround_orig.gif

Loistava pyörä kaikenkaikkiaan...
033102beer_1_prv.gif

Back