Buell XB12S Lightning

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vonikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joops kävin testaan Buell XB12S:n race kitilla tuossa viime viikolla, ja oli jo väli rahakin mukana, mutta ei tullut kauppoja kun ei ihan ollu pyörä sitä mitä olis toivonut, tehoja puuttuu reilusti, varsinkin kun ajellu Z750:llä, jossa ei nyt hirveemmin tehoja oo mutta kyllä tuo buell tuntu zetan rinnalla varsin nuhapumpulta, varsinkin kovammassa vaudissa, keulahan siinä kyllä nuosee mutta siinäpä ne hyvät puolet tyylikkään ulkonäön lisäksi ovat, mutkiinkaan ei kyllä mennyt niin kevyesti mitä luulin, hintaansa nähden siis katsoi paremmaksi jättää vaihtamatta, toki jos vielä tehottomammasta pyörästä vaihtaa buelliin niin voi tuntua kivalta peliltä, mutta 17ke:llä saa aika paljon pirteempiä pelejä, ja ei sitä vääntöä niin paljoa ollut, kilo kyykyissä tuntus että olis parempi vääntö.

Hieno pieni pyörä se kyllä on, kun vaan sais sen 50 heppaa lisää koneeseen, ja mielellään muutama tuhat kierrosta lisää koneeseen...

ps. Vakio tanko on ihan vaarallisen kapea...
 
Nostanpa vanhan viestin ylös, alkoi nimittäin pikkasen himottamaan
tuollainen XB12R, ehkä laitan ensi kaudeksi jos tili antaa myöten.

Kertokaahan arvon Buellistit, onko ollut jotakin ogelmia pyöränne
kanssa? Mikä Buellissa hajoaa ensimmäisenä? Mitä maksaa
race-kitti? Onko jotain hyvää foorumia jossa voi urkkia kokemuksia?

Eikun helmikuussa messuille kuolaamaan!
033102beer_1_prv.gif
 
Noista tehoista puhuttaessa kannattaa muistaa se että harva meistä niillä maksimitehoilla kurnuttaa.
Mulle toi melkeen tyhjäkäynnistä lähtevä vääntö suo ainakin sen, että voin kurvailla vitosella koko mutkapätkän,
kun muut joutuu polkee mutkiin pari kolme pienempää pysyäkseen perässä.  
wink.gif


Ja jos tuntuu että buellin tehot ei koeajon jälkeenkään riitä, niin HD/Buell viritysosaa löytyy kaupasta varmaan enemmän mitä mihinkään pyörään on koskaan tehty.

Mitään gixer,ZZRTFG tms. muoviluodin tappajaa näistä ei ikinä suunniteltukkaan, vaan omaatietään kulkeva vaihtoehto sellaista kaipaavalle.
buttrock.gif
Ei tarvii paljo kilosella pienempää potkia pysyäkseen Buellin perässä  
cool.gif
 Vääntöä kun on enemmän kuin Buellissa.

Ei ole tainneet Buellin ja muiden twinien ylivertaisuutta mainostavat käydä kokeilee vaikkapa 98-01 Rykköstä, Gixxeriä tai uutta Bladea näin muutaman kilosen mainitakseni, missä on aikas hyvä vääntö kautta kierrosrekisterin..

Bonuksena päälle sit vielä pirusti pienempi paino ja yli 60hp enemmän takanakilla...
 
Ei tarvii paljo kilosella pienempää potkia pysyäkseen Buellin perässä  
cool.gif
 Vääntöä kun on enemmän kuin Buellissa.

Ei ole tainneet Buellin ja muiden twinien ylivertaisuutta mainostavat käydä kokeilee vaikkapa 98-01 Rykköstä, Gixxeriä tai uutta Bladea näin muutaman kilosen mainitakseni, missä on aikas hyvä vääntö kautta kierrosrekisterin..

Bonuksena päälle sit vielä pirusti pienempi paino ja yli 60hp enemmän takanakilla...
Itselläni on yli-ylivuotinen vanha antiikki "K2"Gixxeri jolla jo Roomalaiset aikoinaan porskuttivat mennä pitkin Eurooppaa, ja Buell:ia kokeilleena tehot tuntuvat omanpyörän jälkeen lähinnä Corollamaisilta; muistankin koeajaessani Buell:ia "XB9S" kehitelleeni seuraavanlaisen ehjän lausekokonaisuuden: " Ei v#ttu. Tällä ei pärjää varmaan kaikille autoillekaan, ja silti on samat vakuutushinnat kuin mun museorekisteröitävässä."


.....ja silti olen Buell:ia vakavasti harkinnut koeajon jälkeenkin. Miten tämän nyt selittäisi tehonarkkarille....."muuten kuin sillä, että olen tyhmä kuin aasi."

Muotoilen asian kysymykseksi: Buell on "kiva" ajaa kadulla. Onko Gixxeri kiva ajaa kadulla?? Oikeesti.
 
Ei tarvii paljo kilosella pienempää potkia pysyäkseen Buellin perässä
cool.gif
Vääntöä kun on enemmän kuin Buellissa.

Ei ole tainneet Buellin ja muiden twinien ylivertaisuutta mainostavat käydä kokeilee vaikkapa 98-01 Rykköstä, Gixxeriä tai uutta Bladea näin muutaman kilosen mainitakseni, missä on aikas hyvä vääntö kautta kierrosrekisterin..

Bonuksena päälle sit vielä pirusti pienempi paino ja yli 60hp enemmän takanakilla...
Hei, nyt kateelliset pois tästä topikista! Tahtoo oikeesti tietoo
kyseisitä mopoista! Kuten joku aiemmin postanneista mainitsikin,
ei kyseessä ole muoviluodintappaja vaan omia polkuja kulkevien
ajoneuvo. Nih!
 
Buell on hauska pyörä. Persoonallinen(ko)? Eikä siihen tarvita sitä kovinta vääntöä ja tehoa. Omissa pyörissäni ovat tehot kääntyneet alaspäin:60, 76, 100, 150, 116. Vääntö toisaalta on kasvanut koko ajan...
062802jumpie_prv.gif
Oon jopa harkinnut customia seuraavaks...Ajankohtaa en kyllä vielä tiedä. Sitten joskus.
 
Ei tarvii paljo kilosella pienempää potkia pysyäkseen Buellin perässä  
cool.gif
 Vääntöä kun on enemmän kuin Buellissa.

Ei ole tainneet Buellin ja muiden twinien ylivertaisuutta mainostavat käydä kokeilee vaikkapa 98-01 Rykköstä, Gixxeriä tai uutta Bladea näin muutaman kilosen mainitakseni, missä on aikas hyvä vääntö kautta kierrosrekisterin..

Bonuksena päälle sit vielä pirusti pienempi paino ja yli 60hp enemmän takanakilla...
Itselläni on yli-ylivuotinen vanha antiikki "K2"Gixxeri jolla jo Roomalaiset aikoinaan porskuttivat mennä pitkin Eurooppaa, ja Buell:ia kokeilleena tehot tuntuvat omanpyörän jälkeen lähinnä Corollamaisilta; muistankin koeajaessani Buell:ia "XB9S" kehitelleeni  seuraavanlaisen ehjän lausekokonaisuuden: " Ei v#ttu. Tällä ei pärjää varmaan kaikille autoillekaan, ja silti on samat vakuutushinnat kuin mun museorekisteröitävässä."


.....ja silti olen Buell:ia vakavasti harkinnut koeajon jälkeenkin. Miten tämän nyt selittäisi tehonarkkarille....."muuten kuin sillä, että olen tyhmä kuin aasi."

Muotoilen asian kysymykseksi: Buell on "kiva" ajaa kadulla. Onko Gixxeri kiva ajaa kadulla?? Oikeesti.
On se
smile_org.gif


En mä ymmärrä niitä ketkä väittää että noilla "sikakyykyillä" ei pysty ajamaan stadissa ja ruuhkassa yms.. Ite ajan sellasella joka päivä 6-7kk vuodessa kaikki ajot työmatkat mukaanlukien, ei mitään ongelmia. Ei väsy paikat jne. Matkailukäyttöönkin ihan hyviä. Kai se on tottumiskysymys tai jotain..

Toki hauskuuskerroin on mutkateillä korkeimmillaan, mutta niin kai se on kaikilla pyörillä. Ei tuolla stadissa jaksa kauheesti huvikseen ajella, "ajaminen" kun on enimmäkseen valoissa seisomista..
 
No voi ny helevetti... Laitoin googleen hauksi 'Buell forum' ja kolmas
hakutulos oli tällainen:

http://www.mybuell.com/

"Welcome to Buell Motorcycles Owners Forum.. a place for owners of the least reliable bike on the market to share their experiences."

Nyt alko vähän laskee fiilikset.
bawling.gif
 
Listaappa kielitaitoasi niin annan vastineeksi linkkeja foorumeihin
smile_org.gif


(saksaa, englantia, ranskaa, hollantia?)
 
Minahan tykkaan kun hullu puurosta, pois en vaihda. Hulluuden maarasta kertoo ehka se etta pegasus-logo on jo hakattu nahkaankin (omaan, ei ajopuvun
wink.gif
)

Ongelmia ei ole ollu, noitten tuubirunkosten kans on omat juttunsa, mut XB't on pelannu kautta linjan hienosti! (ja tietasin, itse erittain aktiivisena harrastepiireissa, mutta sinne on turha linkkia antaa, hollanniksi..)


Taalta aktiivinen, englanninkielinen Buell-ryhma, britanniassa, itse ainakin sain erittain ystavallisen vastaanoton
smile_org.gif
UKBEG

Ja sit tietty Badweatherbikers
 
XB12R:ää ajaneena sanoisin kyllä että mopo mikä mopo. Ajoasento on jaloilla kuin pahimmassa kyykyssä. Ohjaus on yliherkkä lähes kiikkerä ainakin hiljaisessa vaudissa. Moottorin tunnistaa 1200cc:ksi vain tarroista. Tehoa puuttuu koko kierrosalueelta. Keuliminen oli helppoa muuten aivan turha laite ajopyöräksi, pihaleluksi ehkä
bawling.gif
. Itse antaisin ääneni Kawasaki ZRX 1200 :lle on voimaa, kiva ajaa mutkissa (ei voblaa) ja keuuuliii!
 
Optimaalinen tilanne olis tietenki Buell pikkusen pireämmällä koneella siis nykyiseen hintaan tietysti, vaikka Vrodin kone riittäs varmaan minulle, mutta saa nähdä koska tulee Bueleihin...
Kannattaa kayda ajamassa se Buell ennenkuin tehoja kritisoi, se on kierroskoneeseen tottuneelle aika erilainen kokemus..

Ja Buelliin ei tule koskaan vesijaahdytteista konetta, harmi etta HD teki moisen munauksen..se mikaan harrikka ole jossa vetta kulkee..
Vaan ainut hd mikä miellyttää edes vähän silmää
033102bebe_1_prv.gif
Sehän on ainut hd mihin on viitsitty suunnitella edes oma tankki. Muissa on sama vain eri kokoisena!!!
Samaan hengen vetoon voi sanoa myös, että mielipide on kuin
033102ass_1_prv.gif
... Kaikilla on sellainen
tounge.gif
 
Niin kertaan vielä oman mielipiteen Buelista(yhden testiajon jäklkeen):

+Helevetin hyvän näkönen
+Lyhyt (keulii
smile_org.gif
)
+Parempi vaihtoehto Harrikalle(jos kerta pitää USA rautaa olla alla)
-Tehot riittää lähinnä aloittelioilla ja naisille (niin ja niille harrikka papoille)
-Paljon puhuttu vääntö
confused_orig.gif
R1:nen ja 10R vääntää paremmin, ja sen huomaa...(tai siis varmaan kaikki kiloset vääntää mutta nuita kahta olen ajanut)
-Pitää heti virittää ja tanko vaihtaa, jos haluaa edes jotain ajettavuutta
-Tärisee kuten harrikka...

Lopputulos: itse olin vaihtamassa Bueliin, kun näyttää tosiaan niin tyylikkäältä, mutta kun oli niin pahasti alitehonen niin ei tullu kauppoja. Paljon harrikoilla ajaneena voin sanoa että siirtyminen Harrikasta Bueliin onnistuu helposti ja varmaan kaikki ennakkoluulot täyttyy, eli suorituskyky ja ajettavuus paranee, mutta Japanin pyörillä ajaneilla ja niihin tottuneilla voi olla että jää vaihtamatta aika helposti, koska laitteet ovat niin erillaisia...

Jäädään odottelemaan että joku Japski lafka tekee samoilla mittasuhteilla olevan street fighterin, näyttäs kuitenki nuille menekkiä olevan, ehkä Z750:stä rohkastuneena aletaan näkeen enemmän street fightereitä muiltakin valmistajilta...

ps. oli muuten kallis reissu käydä kattoon Buelia viime syksynä, reilut 3kk oli kortti hyllyllä ja 1575e tuli sakkoa, siis kun paluu matkalla oli vähän kiirus...
 
Oon aina lehtien palstoilla tykänny Buellien ulkönäöstä ja livenäkin jos semmonen sattuu parkissa yksinään kököttämään. Mutta pakostakin hymyilyttää kun selkään pomppaa edes normaali kokonen mies... Ajoasento + pyörän lyhyys tekee ko. yhdistelmästä suht huvittavan näköisen nääs.
tounge.gif
 
Oon aina lehtien palstoilla tykänny Buellien ulkönäöstä ja livenäkin jos semmonen sattuu parkissa yksinään kököttämään. Mutta pakostakin hymyilyttää kun selkään pomppaa edes normaali kokonen mies... Ajoasento + pyörän lyhyys tekee ko. yhdistelmästä suht huvittavan näköisen nääs.  
tounge.gif
Siks mie oonkin aina sanonu et se on tyttopyora
tounge.gif


Tosin, mina 170-senttisena en meinaa yltaa maahan, etta ei se ihan kaapioillekkaan sovi.. Isot miehet tosiaan kylla nayttaa vienosti huvittavilta
biggrin.gif
 
Back
Ylös