Buell XB12S Lightning

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vonikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Vonikka

New member
Jep, nyt ollaan uuteen kawaan jo kyllästytty ja kiikarissa ois tollainen Buellin "rähinä" pyörä.
062802moto_prv.gif


Eli onko porukalla huonoja/hyviä kokemuksia kyseisestä vekottimesta? Muistaakseni Patrika taisi omistaa kyseisen pyörän firebolt versiona....

Ja mitenkäs siinä on huoltoväli kun ei ole merkkiliikettä lähimainkaan...
 
Ei, nimenomaan tuo S-versio mulla on.. Omapyora-osastosta loytyy hehkutus, jatkaa voisin loputtomiin
tounge.gif


Nyt 7000km takana, ja pyora tuntuu vaan paremmalta hetki hetkelta, varsinkin kun tullaan paremmin tutuiksi. Matka-ajossahan tuo ei mikaan herkku ole, touringmopot erikseen, mutta kaupungissa, ruuhkissa ja varsinkin mutkapatkilla kovissa nopeuksissa se on omimmillaan. Radalla paasen kokeilemaan vasta parin paivan paasta
smile_org.gif


Mut mutkista.. just eilen oltiin taas liikkeella laumalla Buelleja.. kiivasta mutkapatkaa niin etta uuden renkaan kantit on rullilla ja kengansivut naarmuilla..aahh..
inlove.gif


Eiks Buellilla ollu koeajopaiva tulossa suomessa aikalailla naina paivina, jarjesta ittes sinne konstilla milla hyvansa, siihen rakastuu laakista
wink.gif
Mie en muuten ees koeajanu, ostin kylmatyyppien jalkeen
biggrin.gif
 
Juu, ja se huoltovali.. eka huolto 1600km, sitten 8000km ja sit aina 8000km valein. Tosin kovassa ajossa kannattaa kylla oljyja vaihdella varmaan vahan useammin. (ja eihan tolla voi muuten ajaa
biggrin.gif
)

Jos on hirmusti kysymyksia, laita vaikka meilia, ni voin laittaa yksityiskohtasuuksia
smile_org.gif
 
11.5 oli koeajopäivä alastarolla. ja sen perusteella mitä siinä radalla päästeli niin kyllä meinas oma 6RR kawa mennä vaihtoon. siinä buellissa on ihan jumalaton vääntö, ja koko se pyörän olemus...taitaa seuraava mopotin olla tollanen Buell vaikka onkin harrin motilla.

kannattaa käydä koeajamassa....suosittelen.
 
Juu, ratapäivät oli ja meni. Ite en kokeillu kuin XB12R:ää, mutta omaan X1:een verrattuna se on kyllä kevyt pyörä ajaa. Vääntöäkin löytyy siihen malliin että takarengasta pääsee varmaan vaihtelemaan suht tiheään tahtiin.
No pitää "päivittää" vähän omaa äksyä ja mennä testaamaan radalle uudestaan.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
No nyt sitten ratkesi huolto ongelmakin
biggrin.gif


Eli seuraavana ois käynti seinäjoella ja tyypit pyörällä jonka jälkeen alkaa armoton pohdinta et ajanko kuitenkin tämän kesän tällä uudella kawalla joka tuli jo ostettua vai vaihtaako sittenkin uuten buelliin.... Auttakee ihmiset...

Se tässä eniten harmittaa kun huhu maahantuojan suunnasta kertoo että zetalle hinta olisi nousemassa jopa pari tonnia ensivuodelle... Et saapa nähdä...
 
Vaihda!!
biggrin.gif


Jai mainitsematta tuossa aikaisemmin..kone on tosiaankin uskomaton tehopakkaus, ja niin erilainen kun nuo nelimukiset, teho ja varsinkin vaanto on saatavilla jo alakierroksilla, ei tarvii vinguttaa.

Oma kavi dynossa askettain.. 90hp takarenkaalla (tehdashan ilmottaa hilkun reilut sata kampiakselille)
 
Patrika, onko sulla siitä dynotuksesta mitään dokumenttia? Kiinnostais ihan vaan verrata omaan käppyrään joka löytyy tästä.. (kampuran tehot)
smile_org.gif
 
Patrika, onko sulla siitä dynotuksesta mitään dokumenttia? Kiinnostais ihan vaan verrata omaan käppyrään joka löytyy tästä.. (kampuran tehot)
smile_org.gif
Ei.. se hiton masiina ei suostunu printtaamaan (en siis mennyt dynoon asioikseni, vaan eraitten avoimien ovien yhteydessa dynottivat mopoja liukuhihnalta)

Kaaret oli kuitenkin ihan alkuperasen muotoset, ainoo etta tuolla 5500rpm nurkilla on pieni kuoppa seka tehossa etta vaannossa, johtuu kuulemma vaihdetusta putkesta, noitten sielunelama reagoi tolleen
wink.gif
Ja samalla teknikko sano etta ihan turha on alkaa sen tiimoilta veivaamaan, sita ei tunne, ja se on siella ja pysyy
lookaround_orig.gif
 
Itselläniki tuommonen buell kyllä kiinnostaa, helevetin tyylikkäitä ovat, hinta/suorituskyky kyllä hieman mietityttää, vääntöä varmaan on mutta tehot on hintaan nähden vähän uupelossa, kun samaan hintaa saa 1000:sen Gixerin, siitä fighteri pikku modauksella ja tosiaan tuplasti tehoa, jos vertaa tuohon 9 Bueliin...

Hienoja kyllä nuo Buelin varsinkin livenä, pitäs tosiaan joskus käydä koeajaan jos mahdollisuuden saa...
 
Itselläniki tuommonen buell kyllä kiinnostaa, helevetin tyylikkäitä ovat, hinta/suorituskyky kyllä hieman mietityttää, vääntöä varmaan on mutta tehot on hintaan nähden vähän uupelossa, kun samaan hintaa saa 1000:sen Gixerin, siitä fighteri pikku modauksella ja tosiaan tuplasti tehoa, jos vertaa tuohon 9 Bueliin...

Hienoja kyllä nuo Buelin varsinkin livenä, pitäs tosiaan joskus käydä koeajaan jos mahdollisuuden saa...
Mutta ttv täytyy aina muistaa että saahan niitä kiinalaisia syömäpuikkojakin läjän yhteen haarukkaan verrattuna...
biggrin.gif


Ei vaitenkaan onhan se hieman tyyris mutta eipä tarvi katella että perkel* kun kaikilla muillakin on samanlainen...
 
Itselläniki tuommonen buell kyllä kiinnostaa, helevetin tyylikkäitä ovat, hinta/suorituskyky kyllä hieman mietityttää, vääntöä varmaan on mutta tehot on hintaan nähden vähän uupelossa, kun samaan hintaa saa 1000:sen Gixerin, siitä fighteri pikku modauksella ja tosiaan tuplasti tehoa, jos vertaa tuohon 9 Bueliin...

Hienoja kyllä nuo Buelin varsinkin livenä, pitäs tosiaan joskus käydä koeajaan jos mahdollisuuden saa...
Mutta ttv täytyy aina muistaa että saahan niitä kiinalaisia syömäpuikkojakin läjän yhteen haarukkaan verrattuna...
biggrin.gif


Ei vaitenkaan onhan se hieman tyyris mutta eipä tarvi katella että perkel* kun kaikilla muillakin on samanlainen...
Itseäni ei haittaa vaikka kaikilla ois sama pyörä(niinku tällä hetkellä) jos itse vain on tyytyväinen, ja mielummin ajaa muut ohi, ku yksin erinlaisella pyörällä
smile_org.gif
siis jos gixerii vrt. bueliin, ja eipä ole tullu yhtään Streetfighteriksi tehtyy gixerii vastaan, mutta bueleita kylläki.

Optimaalinen tilanne olis tietenki Buell pikkusen pireämmällä koneella siis nykyiseen hintaan tietysti, vaikka Vrodin kone riittäs varmaan minulle, mutta saa nähdä koska tulee Bueleihin...
 
Optimaalinen tilanne olis tietenki Buell pikkusen pireämmällä koneella siis nykyiseen hintaan tietysti, vaikka Vrodin kone riittäs varmaan minulle, mutta saa nähdä koska tulee Bueleihin...
Kannattaa kayda ajamassa se Buell ennenkuin tehoja kritisoi, se on kierroskoneeseen tottuneelle aika erilainen kokemus..

Ja Buelliin ei tule koskaan vesijaahdytteista konetta, harmi etta HD teki moisen munauksen..se mikaan harrikka ole jossa vetta kulkee..
 
Optimaalinen tilanne olis tietenki Buell pikkusen pireämmällä koneella siis nykyiseen hintaan tietysti, vaikka Vrodin kone riittäs varmaan minulle, mutta saa nähdä koska tulee Bueleihin...
Kannattaa kayda ajamassa se Buell ennenkuin tehoja kritisoi, se on kierroskoneeseen tottuneelle aika erilainen kokemus..

Ja Buelliin ei tule koskaan vesijaahdytteista konetta, harmi etta HD teki moisen munauksen..se mikaan harrikka ole jossa vetta kulkee..
Joo kyllä uskon että tuo vääntö korvaa osan tehoista mutta kun puhutaan 60hv, niin ei siinä paljoo vääntö auta, Varsinkin kun Gixerissä vääntöäkin enemmän ku buelissa(0,1 ft. lbs)... toki 2400 kiekkaa korkeemmalla, mutta kuitenkin.

Ja mitä Vrodiin tulee, niin koneen puolesta ehdottomasti paras harrikka, ainakin mitä minä olen ajanut, ja aika paljon olen harrikoilla ajanut, Vrodillakin varmaan 5000km. Tietysti HC harrika tyyppien mielestä vesijäähy ei sovi harrikkaan, mutta minulle ihan sama miten kone on toteutettu kun se vaan toimii. Harrikoissa joutuu vaan maksaan nimestä, ja bueleissä varmaan myös osaksi samaa vikaa, tai tuotanto määrät ovat niin pienet että hinta korkea, en tiädä, mutta jokatapauksessa pikkusen korkea hinta kun ajattelee millasen japanin pyörän samaan hintaa saa, teknisesti/teholtaa ihan eri luokassa, tyylikkyydestä sitten voi olla montaa mieltä, niinku sanottu on tuo Buellin lyhyt ulkomuoto aika pirun hieno, ei siitä mihinkään pääse.

Jos joskus pääsee oikeen rahoiksi, niin sitten vois sijoittaa vaikka Buelin kaupunkiajoon/kikkailuun, Gixer rataan/hurjasteluun, ja vaikka Kawan ZZR1200 matka ajoon.
Harrikoista pysyisin kaukana
smile_org.gif
vaikka kuinka olis rahaa...
 
Joo kyllä uskon että tuo vääntö korvaa osan tehoista mutta kun puhutaan 60hv, niin ei siinä paljoo vääntö auta, Varsinkin kun Gixerissä vääntöäkin enemmän ku buelissa(0,1 ft. lbs)... toki 2400 kiekkaa korkeemmalla, mutta kuitenkin.
Mistäs tuo 60 heppaa tuli?

Ainakin maahatuojan prosyyrin mukaan tuossa olis tasan 100 heppaa..
 
Joo kyllä uskon että tuo vääntö korvaa osan tehoista mutta kun puhutaan 60hv, niin ei siinä paljoo vääntö auta, Varsinkin kun Gixerissä vääntöäkin enemmän ku buelissa(0,1 ft. lbs)... toki 2400 kiekkaa korkeemmalla, mutta kuitenkin.
Mistäs tuo 60 heppaa tuli?

Ainakin maahatuojan prosyyrin mukaan tuossa olis tasan 100 heppaa..
Erotus on 60hv, eli Buelissa 60hv vähemmän
 
Noista tehoista puhuttaessa kannattaa muistaa se että harva meistä niillä maksimitehoilla kurnuttaa.
Mulle toi melkeen tyhjäkäynnistä lähtevä vääntö suo ainakin sen, että voin kurvailla vitosella koko mutkapätkän,
kun muut joutuu polkee mutkiin pari kolme pienempää pysyäkseen perässä.  
wink.gif


Ja jos tuntuu että buellin tehot ei koeajon jälkeenkään riitä, niin HD/Buell viritysosaa löytyy kaupasta varmaan enemmän mitä mihinkään pyörään on koskaan tehty.

Mitään gixer,ZZRTFG tms. muoviluodin tappajaa näistä ei ikinä suunniteltukkaan, vaan omaatietään kulkeva vaihtoehto sellaista kaipaavalle.
buttrock.gif
 
Vois kuvitella että Buellin kaltaiseen pyörään 160hp ois ajamisen kannalta huono vaihtoehto. Millä se keula pysyis yhtään tiessä?
 
Noista tehoista puhuttaessa kannattaa muistaa se että harva meistä niillä maksimitehoilla kurnuttaa.
Mulle toi melkeen tyhjäkäynnistä lähtevä vääntö suo ainakin sen, että voin kurvailla vitosella koko mutkapätkän,
kun muut joutuu polkee mutkiin pari kolme pienempää pysyäkseen perässä.  
wink.gif


Ja jos tuntuu että buellin tehot ei koeajon jälkeenkään riitä, niin HD/Buell viritysosaa löytyy kaupasta varmaan enemmän mitä mihinkään pyörään on koskaan tehty.

Mitään gixer,ZZRTFG tms. muoviluodin tappajaa näistä ei ikinä suunniteltukkaan, vaan omaatietään kulkeva vaihtoehto sellaista kaipaavalle.
buttrock.gif
Amen
bowdown.gif


Kiva etta joku muukin jaksaa rautalankaa vaantaa.. Kurjat puhuu kun eivat kokeilleet ole
biggrin.gif



Taytyy muuten tassa kohti ylpistella.. Beneluxmaiden Buell-ratatapahtumassa (mukana n.100 mopoa) miun mopo valittiin kolmanneks kauneimmaks. Ylpeydella ei loppua
cool.gif


Radalle en paassy talla kertaa, aamulla loyty takanakista naula
sad_orig.gif
Noh, ens kerralla.. Ja olipahan siita eesta kivaa reissuta kolme paivaa ton tiimoilta
biggrin.gif
 
Back
Ylös