Buell XB12S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaltsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
HD:n öljyä oon käytelly, pitäis varmaan koittaa jotain muuta ölkkää kun tuo vanha pääsee loppuun, Kendallia varmaan kanssa.
Tuosta kuljettamisesta niin joitain sadan kilsan leiskautuksia ollaan emännyksen kanssa ajeltu eikä se moiti muttei kehukaan, ei ne mitkään maan mainiot oltavat takana olevalla oo.
Ja kyllä se keula nousee "helposti" eikä kone oo nikotellu vaikka etukumi onki ylöskytkettynä pitkiäki aikoja...
 
öljyofftopikkia.. samap tuo melkeen mitä laittaa... Kendall, Castrol.. Red Line 20-50 tai 60 täyssynteettinen.

Meitin pelissä mekaaniset kilinät yhtä kovat niin kendall kuin castrolissakin... ja on näyttänyt voitelevankin yhtälailla
 
mites viihtyykö tuossa bulun kyytiläisen paikalla kuinka hyvin?
tekis mieli vaihtaa pyörä mut tuo vaimokekkin tykkäis varmaan joskus olla vielä pyörän kyydissä
smile_org.gif
Takuuvarmasti loppuu vaimolta kyydin kysely ensimmäisen Buellireissun jälkeen.
Kaikkille oravaa pienemmille kyytiläisille tila riittää, mutta epäilen että vaimosi ei mene em. kategoriaan.
Plussana tietysti että vaimo voi alkaa vaatia omaa pyörää..
Näin siis 12S, long versiossa oletettavasti tilanne on parempi.

Itse pistän Buellin myyntiin tänään. Turhaan sitä tallissa seisottaa kun ei vaan ehdi ajamaan ja lisäksi tuli vielä ostettua harrasteautokin.

Kyseessä 2003 XB12S, 13 000 ajettu.
Verottomana 7500€
 
Itseäkin ruvennut kovasti kiehtomaan tuo bulu. Nykyinen pyörä on speedfour jossa ei ole muuta vikaa kuin moottorin todella onneton vääntö. Seuraavaksi pyöräksi olin jo valinnut triplen koska luulin että se olisi samanlainen ketterä heiteltävä kuin tuo fouri tukevammalla väännöllä varustettuna vain, mutta totuus olikin sitten jotain aivan muuta
confused_orig.gif
omaan käteen tuntui paaaljon raskaammalta vaikka paino eroa ei ole kuin parisen kymmentä kiloa johtunee ilmeisesti korkeammasta paino pisteestä ja liikkeelle pääsy ei auttanut yhtään päin vastoin pyörä tuntui paljon jäykemmältä heitellä mutkiin ja muutenkin oli vähän matkalehmä fiilis
tounge.gif
mutta mahtaisiko tuo bulu sitten olla halutunlainen pyörä eli onko fiilis kuin kuussatasella ajeltaessa? Tehottomuus tuskin vaivaisi minua bulussa koska nyky pyörässä tuo sama 100hp ja tuntuu ihan riittoisalta kun saisi vähän vaan alaskin lisää vääntöä. Sitten vielä huolloista kun eikös tuossa ole hytrauliset venttiilit tai jotain sinne päin joita ei tarvitse säätää niin onko huoltaminen sitten vaan kulutus osien vaihtoa jotka kunnon työkalut omistava ja jotain tekniikasta ymmärtävä henkilö tekee itse?
 
Joka pojalle oma bullukka, siitä joko pitää tai ei. Reilu koeajo kertoo kelpaatko puikkoihin vai et. Omasta pidän aina vaan enemmän ja enemmän. Rungoltaan se on hyvä ajella ja huippunopeuskilpuri se ei ole. Ja öljyistä sen verta että, moottoriin kendall green racing ja laatikkoon HD:n litkut, näin minulla on ja tulee olemaan, kendall vei kilinät..
 
Noh, eipätuon huoltamiseen tarvii ku tuumaset kuusiokolot, torxit ja momenttiavain. huoltomanuskassa on sitten kaikki arvot.
Eli jos peukalo pysyy about kohallaan, niin melko simppeli laite on huoltaa.
Venoihin ei tarvitse koskea kunhan muistaa pitää öljyt koneessa ja niinkauan kuin nostajat skulaa
tounge.gif

Ainiin, ruuvilukitetta on hyvä käyttää aina kierteissä... 200km ajoa ja 4 pulttia katosi alaspoikasta viime kesänä, ainoa paikka johon en muistanut liimaa tunkea.

enska/laatikkoon laitoin viime kesänä redline MTL:ää ja herkisti kyllä laatikon toimintaa merkittävästi. Koneessa on Kendallit, Castrollit sun muut käyny, mekaaniset kilinät on merkittävät. Mutta konekaan ei ole stock
 
Vahvistan. Aina jokainen paikka lukitteella kasaan, muuten ropisee tienposkeen pultit ja mutterit
smile_org.gif
 
Vieläkös täällä Buell-kuskit foorumia selailee? Tuossa topicin alussa oli juttua -04 XB12S Bulusta, ja kyseisenlainen peli ois nyt itelläki harkinnassa. Onko noissa jotain "vikoja" tai muuta minkä takia kannattais suosiolla kääntää katsetta uudemman suuntaan? Sattus vaan olemaan sopivan hintanen sopivilla specseillä oleva -04 mallinen kaupan...

Ja merkki on jo päätetty, että tähänkään viestiin ei tartte vastailla vertaillen noihin tonnisiin kyykkyihin ym
biggrin.gif
 
Jos sen saa napista käyntiin , kaikki vaihteet löytyy ja päällisin puolin on vielä ihan buellin näköinen niin osta ihmeessä heti ...NÄÄ LOPPUU...
biggrin.gif


Kyllä noita kaikennäkösiä japanialaisia/italiaanoja sitte saa vielä myöhemminkin jos sellasta alkaa tekee mieli...
033102ass_1_prv.gif
 
Vieläkös täällä Buell-kuskit foorumia selailee? Tuossa topicin alussa oli juttua -04 XB12S Bulusta, ja kyseisenlainen peli ois nyt itelläki harkinnassa. Onko noissa jotain "vikoja" tai muuta minkä takia kannattais suosiolla kääntää katsetta uudemman suuntaan? Sattus vaan olemaan sopivan hintanen sopivilla specseillä oleva -04 mallinen kaupan...

Ja merkki on jo päätetty, että tähänkään viestiin ei tartte vastailla vertaillen noihin tonnisiin kyykkyihin ym  
biggrin.gif
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=82470

Tuossa on jotain juttua eri vuosimallien eroista.
 
Nyt se on sit -04 XB12S tallissa odottelemassa
062802jumpie_prv.gif
mitä kerkesin vähän ennen viikonloppua ajaa tuota pyörää, ni ei kyllä kaduttanu ostos tipan tippaa!
smile_org.gif


Kysymyskin olis: mistä noihin sais tilattua noita rungon suojapaloja jotka tulee siihen "tankkikatteen" alapuolelle rungon sivuihin? Jos ihan varmuuden vuoks hankkis semmoset kun tuossa ei ollu...
 
Ok, pitää käydä noista paikallisista H-D/ Buell liikkeistä kyselemässä.

Moottorin vikavaloki ilmotteli jo toimivansa. Eli kävin tuossa illalla pienen lenkin pyöräyttämässä kaupungilla, ja pyörä toimi ihan normaalisti pihaan asti. Ajoin sen tuohon kadun varteen, laitoin vapaalle, ja rupesin työntää perä edellä parkkiin, ni väläytti tuota moottorin vikavaloo ja käynti pätkäs vähän, ei kuitenkaan sammunu.

Vähän aikaa kone pyöri siinä ku askartelin pyörää parkkiin, ja sama homma uusiks, valo välähti ja käynti pätkäs. Tämän jälkeen pyörä jäi käymään ihan tasasesti ku annoin hetken pyöriä paikoillaan ennen sammuttamista. Flektikin hurahti nätisti käymään pyörän sammuttamisen jälkeen.

Pitäisköhän tässä vaiheessa jo huolestua ja rueta tutkailemaan tuota pyörää? Töihin olis tarkotus tuolla ajella mut kattoo nyt sit miten uskaltaa lähtee, jääkö matkanteko kesken.
 
kaikille XB omistajille onnea, pyörä on todella nasta ajaa jos siinä on kaikki kunnossa.

teen dyno säätöjä ja annan takuun tehdylle työlle, pätkimiset ja nykimiset saadaan 100% varmuudella pois edellyttäen että pyörän ruisku ja sytkä puoli on kunnossa.

minä myyn ja välitän kaikki Buell osia ja tilauksia tulee joka viikko joten kyselkää tarjouksia.

asennamme myös viri paketteja sekä NOS järjestelmiä.

tein täydellisen kone remontin ja entisöin suomen ensimmäisen Buell:in S1, omistaja kävi viikonloppuna ajamassa kiikalan kiihdytys päivillä 12,4sec, ei huono vanhalta kaasari peliltä javascript:emoticon('
062802jumpie_prv.gif
')

kyselkää tarjouksia myös renkaista, myyn uusia takuu Metzeler ja Pirelli kumeja -22%, nämä ei ole rengas online.com kumeja jotka voivat olla jopa 4v vanhoja. teen myös tarkkuus tasapainoituksia +-2g

javascript:emoticon('
sport05.gif
')

My Design Motor Works
Teemu Räty
teemu.raty@mdmotorworks.fi
+358 45 632 0300
sport05.gif
 
Yrittäjille on oma ketjunsa: "Yritysten ja yhteisöjen kaupalliset tiedotteet"

Tästähän sä saat yritykselle hyvän sloganin
biggrin.gif


"nämä ei ole rengas online.com kumeja jotka voivat olla jopa 4v vanhoja."
 
Noniin! Nyt on päätös Buell XB12s mallista tehty!

Sellainen asia askarruttaa, että onko tuohon XB12s malliin mahdollista vaihtaa parempaa penkkiä, lähinnä takapenkkiläisen mukavuutta silmällä pitäen?. Pitääkö koko taka swingi vaihtaa, vai saako siitä pelkän penkin vaihtamalla paremman?

Tuossa ss mallissa ilmeisesti on isompi kokoinen satula, mutta onko niissä käytännössä paljon eroa?
 
Back
Ylös