Buell XB9S - Tehdasvalmisteinen faitteri

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GTracer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GTracer

New member
Mulle tupsahti just ii-meilillä kutsu koeajamaan uutta Buell XB9S Lightningia ...harmi vain, että koeajo on Texasissa
sad.gif
...olisi ollut kiva päästä testaamaan markkinoiden lyhin pyörä (geometria suoraan 250GP pyörästä).
Tämän lähempänä street fighteriä ei ole varmasti yksikään toinen pyörä tehtaalta lähtiessään

lightning2.jpg

lightning15.jpg
 
Sähäkän olonen peli, ootko käyny ajamassa jotain Buellia?

Eikös se ole HD-kone, jota Buelli on muutellut haluamakseen??
Ainakin Hoghausissa niitä näkyi, vaikken silloin niistä mitään kysellyt, enkä tullut ajaneeksi.
confused.gif
 
Viime kesän ajelin jenkeissä edellisellä Buellin faitterilla, X1 Lightningilla. X1:ssa koneen lähtökohtana on ollut HD:n 1200 sportsterin kone, mutta Buell on suunnitellut koneet täysin uudelleen. Esim. mulla olleesta pyörästä dynottiin 115 hp (6800 kierroksella!!&#33
wink.gif
uudelleen ohjelmoidulla ruiskulla ja tehoputkella. Vääntöä koneessa on aivan hemmetisti. Tietenkin tuo kone tärisi tyhjä käynnillä ihan hemmetisti, mutta se on ominaisuus jota ei hevillä HD:n koneesta pois saa.
Noissa XB9R:ssä ja S:ssä on uusi Buellin suunnittelema tonninen V-twin (45 asteinen tämäkin) jonka pitäis olla ihan pätevä vehje.
Rungot noissa Buelleissa (ainakin ajamissani X1:ssä, M2:ssa ja Blast:ssä) on ihan omaa luokkaansa. Lyhyt akseliväli tekee niistä todella mielenkiintoisia ajettavia mutkateillä.

Kannattaa testata, jos tulee mahdollisuus...
 
Täytyypä vetästä lenkki sellaisellakin sitten. Kiitos tiedoista! Aina on hauska kokeilla uusia pelejä. Kaikki on tähän asti ollut ihan oman luonteisia.
 
Kieltämättä alkaa Buell kiinnostaa kun tästä ikkunasta kaiken päivää kattelee tota Hoghausin liikennettä. Vähän haittaa työntekoa, kun pitää aina kurkata mikä pyörä on kyseessä. Onneksi koko duuniporukka on hurahtanut pyöriin, niin en aiheuta pahennusta
biggrin.gif
 
En suoraan sanottuna hankkis sporttia jossa HD:n kone... Nyt joku loukkaantuu, mutta ei voi mitään;
Tehköön jenkit omia höpöhöpö ajoneuvojansa joilla ei ole (nopean) ajamisen kanssa mitään tekemistä mutta saisivat mielellään pitää ne omalla mantereellaan.
sneaky2.gif


Enkä edes provosoi...
 
Juu, en minäkään ostaisi, ellei olisi jotain toista pyörää millä ajella normaalisti...
tounge.gif

HD:n kone on ehdottomasti heikko lenkki Buellissa. Eihän 45 asteisesta, työntötanko v-twinistä saa modernia tekemälläkään, mutta eipä taida herra Buell:lla olla paljoa valinnan varaa (ennen kuin uusi VRSCA kone tulee saataville muihin kuin V-Rod:iin ...tuon pitäisi sentään olla hyvä kone ja suureksi osaksi Porschen suunnittelema) mikäli mielii pitää firmansa pystyssä. Alunperinhän Buell käytti HD:n RX superbike konetta, joita oli ikävä kyllä saatavilla vain 50 kappaletta...
Mutta siitä ei pääse mihinkään, että hyvät rungot ja mielenkiintoiset ajo-ominaisuudet noissa pyörissä on.
biggrin.gif
 
Joillakin Helvetin Enkeleillä olen muuten nähnyt Buellia, on varmasti mieluinen malli koska heillähän taitaa tuo merkkiuskollisuus olla aika tiukka mutta varmasti tahtovat välillä vähän pirteämpää kulkupeliä kuin orig. HD:t.
sleepy.gif
 
Miksei muka sopivasti viritetty työntötankokone sovi urheilu/kisapyörään ? Tehokas ja väännökäs twini sitäpaitsi on paljon helpompi ajettava kuin nelikko tai peräti kaksitahtinen, joiden urheilumielessä käyttökelpoinen kierroslukualue voi olla hyvinkin kapea...Laitteen kokonaisuus ratkaisee ei moottori yksin...

Yksi nykypyörä joka kiinnostaa,mikäli ducateista olisi luovuttava, on ehdottomasti Buell....

Toisaalta voisi joku Honda SP2 olla soiva peli...en vaan ole kokeillut...
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Fabio T. @ Syys. 05 2002,09:20)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Miksei muka sopivasti viritetty työntötankokone sovi urheilu/kisapyörään ? Tehokas ja väännökäs twini sitäpaitsi on paljon helpompi ajettava kuin nelikko tai peräti kaksitahtinen, joiden urheilumielessä käyttökelpoinen kierroslukualue voi olla hyvinkin kapea...Laitteen kokonaisuus ratkaisee ei moottori yksin...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Niin, mitenköhän tuo vaan tärisöö pienemmillä kierroksilla tai yleensäkin, ei hyvä varsinkaan radalla. No, v*ttuako mää mitään kommentoin, pitäis päästä testaan.
 
Kaikki twinit tärisee jonkin verran ainakin ilman tasapainoakseleita...eipä näy Ducatin superbikea paljon haittaavan kun sarjaa johtaa...itse olen radalla ajellut 450:llä yksimukisella ducatilla sekä parilla twinillä, joista ainoastaan yksimukisen tärinän voi todella tuntea...pelottaa yleensä vaan niin kovasti ettei sekään pääse häiritsemään...hahahaha

Harrikalla oli kova laite tuossa 80 ja 90 - luvun taitteessa silloisessa B.O.T. - sarjassa...´"Lucifer´s Hammer" oli vehkeen lempinimi...Ducatit oli jenkeissä kovilla sen kanssa...ja Sportsterin mylly sillä oli...

eikös se Buellin kone ole nykyään kumeilla kiinni ??
 
Messuilla otin kylmät tyypit ja elävästi muistui mieleeni mopoajat - oli kuin olisi Raisun selkään hypännyt :)
Oli tosiaan törkeän pienen tuntuinen :o
Ehdottomasti pitäis päästä kokeilemaan - olis taas kavereilla hauskaa kun tuollaisella minimopolla ajelis ;)
 
aina kun parkkipaikalla on hd, niin sen alla on öljylätäkkö, tai jotain muuta nestettä. messupyörissä ne oli varmaan liimannu
kaikki saumat ettei jengi liukastele osastolla!!
033102bebe_1_prv.gif
 
mitenkäs se R-malli eroaa muutenku katteeltaan?? se on kyllä melkein tyylikkäämpi...  
cool.gif


jumlauta ku on komeita pelejä!
 
R-malli eroaa ainoastaan ulkonäöltään, muuten kaikki Speksit on samoja. Katso tuolta www.buell.com

Ainiin...ja giXXer ja äryksi...milloinkas olet nähnyt 50-vuotta vanhan japanilaisen moottoripyörän liikenteessä...kysyn minä, olkoot jenkit kuinka höpöhöpöjä tahansa niin sieltä se Sanyolandian tekniikkakin on lähtöisin, se että jos HD:t hajoilee johtuu siitä että ne on keskiarvolta 40 vuotta vanhoja ja ajettu 120000 km, tai sitten kuskilla on vain kaksi vasentakättä, enkä tässä provosoi, mutta kyllä niitä näkee japsipyöriäkin jotka jättää öljylammikoita jälkeensä. Katsos ei niilläkään joka päivä sovi rallia ajaa huoltamatta. Enkä hetkeäkään usko etteikö Buell xp9s oikealla kuskilla pistäisi teillekkin radalla ja kadulla hanttiin, sekä nopeudessa, ulkonäössä, ja äänissä!  
biggrin.gif
devil.gif
 
Ja niin siitä tärinästä puheenollen Loimaan mopokaupan setä vastasi seuraavasti: "Kyllähän tuo X1: nen tärisi hienosti ja mekkaloitti, mutta nää uudemmat nyt on aikas sivistyneitä jo se on vähän ku jotain kawaa ajelis....." Äänenpainoja en kommentoi siitä saanee jokainen omat ajatuksensa luoda.
biggrin.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Monsteri @ Helmi. 12 2003,18:05)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ainiin...ja giXXer ja äryksi...milloinkas olet nähnyt 50-vuotta vanhan japanilaisen moottoripyörän liikenteessä...kysyn minä, olkoot jenkit kuinka höpöhöpöjä tahansa niin sieltä se Sanyolandian tekniikkakin on lähtöisin,[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ööh, siis mihin perustat väitteen, että japanilaisten moottoripyörien moottorien tekniikka perustuisi jenkkien työntötanko V-tvineihin???
wow.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Siipiveikko @ Helmi. 12 2003,21:47)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ööh, siis mihin perustat väitteen, että japanilaisten moottoripyörien moottorien tekniikka perustuisi jenkkien työntötanko V-tvineihin???
wow.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
työntötanko v-twineihin...? mut hei, siis yleensä koneet! no joo, tekihän japanilaiset mullistavan custom uutuuden työntötanko v-twinillä varustettuna joku vuosi sitten..tosin jenkit teki sen noin 60 vuotta aiemmin! mut olkoon moinen kiistely...mopo ku mopo kunhan ei skootteri
biggrin.gif
 
Puhuin tässä moottoriteknologian lähtökohdista. Mistä tietysti minun ei oleteta tietävän mitään, mutta onse vaan kumma kun japanilaiset/Venäläiset kasikoneetkin pyörivät sota-aikana eri suuntaan kuin amerikkalaiset. Ja ovatpa Saksalaisetkin insinöörit keksineet työntötankokoneen ennen Japanilaisia Tällä kommentillani tarkoitin sitä että ylipäätään Japanilaisten tekniikka on lähtöisin Ameriikan mantereelta.... tosin minulle se nyt on aivan sama.

Ihmetyttää yleisesti porukan merkkiuskollisuus, ja kuinka toiset mopot ovat niin huonoja ja näin huonoja ja aivan venäläisen näköisiä...ja taas sitten jotkut niin hienoja ja hyviä, ottaa päähän vain turhanpäiväinen arvosteleminen ja haukkuminen. Ei täällä ole kenenkään millään pakko ajaa ja ostaa sellaista mistä ei pidä, siksi onneksi jokainen saa ostaa itselleen ihan minkä vaan. Ja tästä eteenpäin minen ainakaan aio kiinnostua ja kuunnella kenenkään mielipiteistä oman nykyisen ja tulevien mopojeni suhteen, mitä valjä millä sitä ajaa kunhan vain jollain.

Eli hyvät ihmiset ajatelkaa enemmän ja puhukaa vasta sitten...turhan päiväisellä arvostelemisella saatte ihmisiä vain ärtyneeksi, ja jos joku ei minun Ducatistani pidä se on hänen ongelmansa, eikä minun seurassani kenenkään tarvi ajelle jos se ei hänen merkkiimagoonsa sovi...!

devil.gif
 
Back
Ylös