Buell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wheel

New member
Buellissahan tais olla niitä tärinäongelmia vanhemmissa pyörissä (näin olen ymmärtänyt..korjatkaa jos olen väärässä). Tai täriseehän se ilmeisesti vieläkin ihan hyvin. Mutta missä vuosimallissa ne suurimmat tärinät tuli korjatuksi?

Mites toi Buellin suuntavakaus...Onko se kovinkin rauhaton ajettava suoralla tiellä näissä meidän maantienopeuksissa??
 
Mutta missä vuosimallissa ne suurimmat tärinät tuli korjatuksi?
Miten niin "tuli korjatuksi"...? Miksi kukaan haluaisi "korjata" tärinää v2 -koneessa? Paitsi tiätty jos tärinä on rikki?
pftroest.gif
 
Väittävät että palkkirunkoiset olisi varustettu pienemmillä värinöillä, tosin kun sitä käsketään niinkuin pitää, niin ei niitä huomaa. Ja ajettavuus on hyvä, myös suoralla tiellä, tosin ei bulusella jaksa motareita ajella, käy kokeile niin ymmärrät. Omat kokemukset putkirunkoisesta x1:stä, ja kokeilu jatkuu...  
smile_org.gif
 
Eipä tuo 2003 malli pahemmin tärise, tuntuu vähän huteralta tällä hetkellä kovemmassa vauhdissa mutkissa, mutta uskoisin siihen syynä olevan pomppuiset paikalliset tiet + huonosti säädetty alusta eikä mikään mopon ominaisuus.
Suoralla ei mitään ongelmia, mitä nyt tuo on ihan jumalattoman pieni mopo. Yli 100km pätkillä pitää jo välillä ajaa takasatulalla istuen, taukojahan ei pidetä
smile_org.gif
 
Sopivasti tärisee. Ja epävakaa kovissa vauhdeissa sen verran että omaan xb12s:ään tulee kyllä ohjausiskari. Naurettava laite muuten. (Ei voi ajaa hymyilemättä)
sport05.gif
 
Jep, naurettava laite tosiaan ainakin tonniseen rivinelkkukyykkyyn verrattuna. Tuli tänä kesänä tyypättyä Bulu (Firebolt) ja se täristi niin, että meinasivat paikat pudota hampaista. Ko. prätkän jousitus oli lelluva ja se kääntyi lyhyestä akselivälistä huolimatta tahmeasti kurviin. Etujarru oli tunnoton ja otti huonosti kiinni. Kun V-2-mylly ei rivinelkun tapaan varoita, että kierrokset ovat jo lähes tapissa, alimmilla vaihteilla tuli kiihdytyksissä vedettyä kunnes ruiskutus katkesi. Padassa ei ollut vääntöäkään. Perstuntumalta esim. K6 kilo-Gixxeri lähtee 80 km/h nopeudesta 6. vaihteella Bulun 5. vaihteeseen verrattuna kuin tykin suusta. Johonkin fiilistelyyn, Mutterilla poseeraukseen ja nurkkapyörintään Bulu on varmaan O.K. Makuja on monenlaisia. Minun makuuni ei ko. prätkä ollut, mutta moni muu saattaa pitää siitä kuin hullu puurosta.
 
En nyt tiedä onko musta vastaamaan alkuperäiseen kysymykseen tärinästä ja sen korjauksesta, mutta ainakaan ei Bulu ole rauhaton ajettava meidän maantienopeuksissa. Motarille sillä nyt ei ole asiaa, mutta se ei liene kenellekään mikään yllätys.

Mutta sen voin sanoa, että eipä ole moottoripyöräily näin hauskaa ole ollut ennen kuin tuli Bulu (XB9SX) taloon! Sairaan upea vehje, ja kesän sillä ajettuani voin todeta että ihan hetkeen tuskin tulee toista pyörää johon voisin mieltyä yhtä kovasti. Äärimmäisen ketterä ja kätevä pyöriteltävä, kiihtyvyyskin vallan mainio ja sopii mulle kuin hanska käteen. Muutenkin ihan täydellinen istuvuus tällaiselle suhteellisen pienelle naiselle. Kuten Bomber totesi, moni muu saattaa tykätä kuin hullu puurosta, ja minähän tykkään
tounge.gif
 
Eipä sitä nyt viaksi voi luokitella jos v-kone tärisee, varsinkin kun on tuollainen ameerikkalainen tuote (suuremmilta) osin. Muuten aivan mahtava räppäilypyörä, ja kyllä se vaan mutkaan taittuu mahtavasti. Brittilehden "Best cornering bike of the year". Se on asennekysymys jos sillä ajaa pitempää matkaa, päivässä 1 tkm, ja siitä iso osa motaria. mutta kukin tyylillään, ei kaikkien tarvi tykätä tonnisesta rivinelkusta tms. Olenkohan itsekin sitte hullu
tounge.gif
 
Jep, naurettava laite tosiaan ainakin tonniseen rivinelkkukyykkyyn verrattuna. Tuli tänä kesänä tyypättyä Bulu (Firebolt) ja se täristi niin, että meinasivat paikat pudota hampaista. Ko. prätkän jousitus oli lelluva ja se kääntyi lyhyestä akselivälistä huolimatta tahmeasti kurviin. Etujarru oli tunnoton ja otti huonosti kiinni. Kun V-2-mylly ei rivinelkun tapaan varoita, että kierrokset ovat jo lähes tapissa, alimmilla vaihteilla tuli kiihdytyksissä vedettyä kunnes ruiskutus katkesi. Padassa ei ollut vääntöäkään. Perstuntumalta esim. K6 kilo-Gixxeri lähtee 80 km/h nopeudesta 6. vaihteella Bulun 5. vaihteeseen verrattuna kuin tykin suusta. Johonkin fiilistelyyn, Mutterilla poseeraukseen ja nurkkapyörintään Bulu on varmaan O.K. Makuja on monenlaisia. Minun makuuni ei ko. prätkä ollut, mutta moni muu saattaa pitää siitä kuin hullu puurosta.
Onneks noissa voi säätää alustan mieleisekseen.

Vakiosetuppi on kyllä naurettavan pehmeä, paitsi jos ajo on liikennevalo stop&go;ta keskustassa.
 
voisko kertoilla että keuliiko ihan kaasusta ja onks hyvä jarrutuntuma edessä ku on noin mahtava levyjarrukin?
062802jumpie_prv.gif

saakos minkälaisia/hintasia/laatusia/miltä valmistajalta tehopönttösarjoja.. millaset mahtaa olla vaikutukset moisella V2:seen
 
Kyllä se pystyyn ponkii ihan kaasulla, varsinkin kun pumppaa, mut kyllä ihan kaaasulla nousee.
Hillbilly Motors löytyy monenlaista eri palikkaa buelliin moniin eri malleihin. Ironmachine jenkkiläinen sivusto mistä erinomainen palvelu, ainakin itellä. Tehtaan satsi on hyvä jos sellaisen sattuu vielä saamaan. Viritys on onnistunut jos tehoa on saatu lisää, se on vähän tuota v:n sielun elämää
tounge.gif
 
Imu ja pakopuolen avarrukset avittaa paljon Buelleja.

07 airboxi tosin nykyään alkaa olla jo aika optimi imupuolella, vaimentimet/alkukäyrät vaihtaa ja ostaa ohjausboksit niin piristyy kummasti.
 
No ei niitä primäärejä kannata ensimmäiseks lähtee vaihtamaan. Isompi primääri tuppaa hengittää paremmin etenkin ylhäällä, mutta alapäässä alkaa kärsimään. Stock primääri 12:ssa riittää kyllä alkutekijöihin, racekitin oma mökäpönttökin tuntuu toimivan, etenkin ylhäällä, hyvin verrattuna muihin testatuihin.

Kyllähän puolivalmisteeseen hyviä puolivalmisteosia saa
tounge.gif
 
Hyi helev**!!! minkähän takia ne o laittanu tollaset krossipyörän posket tohon taakke??
crazy.gif


Kyllä se xb12s on vieläkin vaan kaunein noista
inlove.gif
 
Back
Ylös