• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Busaa hankkimassa

Ron Jeremy

New member
Moikka,

Mitä eroa värien lisäksi on vuosimallien 2003-2009 busissa? Luin jostain että 2008 mallissa voi muuttaa tietokonekarttoja 3 eri versioon. Onko vanhemmissa myös mahdollista kartan muutto "napista"? Ollut joskus aikaisemmin K1 Gixxeri ja meinasin että tällä 120kg ruholla voipi busa olla inhimillisemmän näköinen peli.

A,B ja C kartan muuttaminen napista vain gen2 eli 2008 eteenpäin, gen1 mallissa eli 1999-2007 ei mahdollista!!
ja tietty värin erojen lisäksi gen2 ulkomuoto ihan eri kun gen1!

...kopsasin luvatta tuohon alle jarim:n vastauksen mallivuosien eroista jostain aikasemmasta ketjusta (ketju kokonaisuuessaan tästä kliketikliks) :

sanoi:
On aina ruiskukoneella. ECUja löytyy EU pyöristä seuraavasti: 1999-2000 omansa, 2001 omansa, 2002-2007 omansa, 2008 eteenpäin omansa. Noista 2002-2007 ja 2008 myöhemmät mallit on säädettävissä ECUEditorilla.

Vuosimallia, K3 = 2003. X=1999, Y=2000, Kx = 200x, Lx = 201x.

1999-2000 tankin ulkopuolinen bensapumppu josta on jonkinverran raportoitu ongelmia tukkeentuvien suuttimien sihtien muodossa. 2001 lähtien pumppu tankin sisällä, siinä ei vastaavia ongelmia ole kait ollu. 2002-2007 vuosimalliset on käytännössä samanlaisia erona 2003 lähtien kullanväriset etuputket ja jarrusatulat. 2002 lähtien verraten vanhempiin vakioputkistossa kiiltävät+irrotettavat väliputket sekä lambda, vanhemmissa mustat ja vain toiselta puolen irrotettava. Ja tuo ECU lienee laskettavissa suurimmaksi parannukseksi vanhempiin.

Kuten aiemmin jo sanoin, oikein pidettynä ja huollettuna kone kestää kyllä ja virityspotentiaalia ei liene missään koneessa näin paljoa.

Lastentaudit on käytännössä vuosimallista 2001 eteenpäin korjattu. 2002 tai uudempaa suosittelen tuo ECU:n takia. Takarenkaita Busa syö aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, päivälliseksi sekä illalliseksi. Iso kone = paljon vääntöä joten siitäpä se... kuluvista osista etustefat tuntuu helposti talven jälkeen korkkaavan jos pyörää ei ole talven aikana liikuteltu (=keulaa pumppailtu). Pyörän laakerit kannattaa muutaman kymmenen tuhannen välein vaihtaa ihan varuiksi. Itse olen yhden hajonneen laakerin kaivanut takarenkaasta, ei ole erityisen mukavaa...
L]

Tästä vielä erokeskustelua gen1/gen2 välillä vähän enemmän
idea3.gif

Kuinka ketterä busa on kaupunkipyörityksessä? On kanssa mielessä että pystyykö busalla ajamaan nätisti vai provosoiko samanlailla kun heittäisi ferrarin avaimet käteen? Onneksi on tullut ikääntyessä järki päähän.

Kuinka ketterä busa on kaupunkipyörityksessä? On kanssa mielessä että pystyykö busalla ajamaan nätisti vai provosoiko samanlailla kun heittäisi ferrarin avaimet käteen? Onneksi on tullut ikääntyessä järki päähän.

kyllä itellä ainakin muutaman vuoden kokemuksella toimii hyvin kaupungissa!! pystyy ajamaan ihmisiksikin mut.... :grin:

Eikös se "nätisti ajaminen" ole ihan penkin ja stongan välissä :p
Mutta ei Busa kyllä ole siihen luotu...sillä kun nyt vaan on kiva "päästellä"....:thumbup:

Mun mielestä sun kannattaa ostaa ehdottomasti Busa: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/256526-M-Suzuki-Hayabusa-08-19700km :D

Itse käynyt Busalla pari Alppireissua (sekä GEN1 ja GEN2 mallilla), taittuu myös mutkateillä mutta vaatii hieman määrätietoista ajotapaa.
Jos 12R:n ja GEN2 busan välillä pitää valita niin ottaisin GEN2 Busan, puhutaan kuitenkin aikalailla eri kauden laitteista.

190 senttinen mahtuu paljon paremmin Bemariin kuin Busaan. Joo... ei mulla muuta... :grin:

Terve!
Mitä pitäisi ottaa huomioon ostaessa k8 Busaa. Kilometrejä 42 500. Pitäisi huomenna mennä moista katsomaan ja kokeilemaan.

Eipä juuri mitään ihmeellistä. Matka-ajossa (?) tuskin mikään paikka sen kummemmin on kulunut. Ohjauslaakerin välystä voi kokeilla jarrua vasten, mutta eipä sekään maksa kuin 5-60€ jos joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan. Huolloista nyt ois hyvä olla jotain dokumenttia. Normaali kulutusosat on tietysti hyvä tarkistaa, renkaat, jarrut, nesteet jne. Ikiliikkujiahan nuo on joten ei huolta. Rekisteröidy busanistien sivuille, siellä on kaikkee kivaa :p

No niin! Honda tuli sitten tänään vaihdettua K8 bussiin. Mukavaltahan tuo vaikuttaa ainakin maantieajossa. Ja voimaa ON!! :D

Ostitko ton MPteamista? Olin meinannut mennä viikonloppuna tsekkaan tuota.
Noh elämä on.
Onnittelut

Ostitko ton MPteamista? Olin meinannut mennä viikonloppuna tsekkaan tuota.
Noh elämä on.
Onnittelut

Terve! Kiitoksia onnitteluista. Joo, MP-Teamista tuli haettua tuo. Hieroin siitä kauppaa jo aikaisemmin keväällä mutta se sitten unohtu vähäksi aikaa :)

Back