Jammu-Pappa
New member
Olis mielessä hankkia gen1 busa alle 50k ajettuna, onkos jotain erityistä huomioitavaa kun menee kuolaamaan ?
Missä kilsoissa on ns isot\ kallit huollot ?
Missä kilsoissa on ns isot\ kallit huollot ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Olis mielessä hankkia gen1 busa alle 50k ajettuna, onkos jotain erityistä huomioitavaa kun menee kuolaamaan ?
Missä kilsoissa on ns isot\ kallit huollot ?![]()
Eipä noilla kilometreillä vielä mitään isompia ole. Tietysti edellytyksellä että pyörää on muuten pidetty kunnossa. 24tkm välein on venttiilin välysten tarkastus, mutta monet raportoi ajavansa lähemmäs 80-100tkm ilman säätelyitä. Pyöränlaakerit on ehkä toinen mikä kannattaa noilla kilometreillä katsoa. Eivät kuitenkaan ole kovin kalliit uusia (60€ luokkaa koko sarja ulkomailta). Muuten ihan perus tsekkaukset oston yhteydessä. Busassa on muuten melko kovaääninen vaihteisto tyhjäkäynnillä kun kytkin ei ole painettuna, joten älä ihmettele pientä ronksutusta. Pitäisi kadota kytkimen pohjaan laittamalla. Erittäin hyvä peli kuitenkin sekä tourinkiin, että sporttisempaan pyörittelyyn. Ja tehoja löytyy kyllä riittävästi.
Edit. Niin ja -02 malleista lähtien löytyy sitten 32bit ecu jota pystyy ecueditorilla säätelemään. Vanhempiinkin on voitu uusi ecu ja sähköt vaihdella vastaamaan uudempaa mallia, mutta pitää tosiaan olla sitten erikseen vaihdeltu.