• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Busan jarrupäivitys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaulis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaulis

New member
Onko porukalla kokemusta brembon jarrupääsylinteristä busassa. Paraneeko jarrut jo tuolla kovasti, vai onko turhaa ilman brembon satuloita+levyjä. Orkkisjarrut ovat kuitenkin kohtuu hengettömät bussissa, joten päivitystä olisi vailla.

Myös linkkejä mestoihin mistä tilata otetaan vastaan.  
wink.gif
 
Onko porukalla kokemusta brembon jarrupääsylinteristä busassa. Paraneeko jarrut jo tuolla kovasti, vai onko turhaa ilman brembon satuloita+levyjä. Orkkisjarrut ovat kuitenkin kohtuu hengettömät bussissa, joten päivitystä olisi vailla.

Myös linkkejä mestoihin mistä tilata otetaan vastaan.  
wink.gif
Paranee kummasti kun...
- vaihtaa teräspunos jarruletkut
- sintteri jarrupalat

Voihan sitä tietty sylkkyä ja levyäkin vaihtaa, rahalla

Täällä ainakin yks kimppatilaus menossa
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=96293
 
Nuohan on laitettu, luonnollisesti. Tarkoitus olisi kuitenkin päivittää noita ihan oikeasti hyviksi ja hieman on kutina että tuo pääsylkky on juurikin se joka noissa on se kaikista heikoin lenkki. Siksipä kyselen.
wink.gif
 
ihan noviisina pakko kysyä missä vaiheessa busan normijarrut ei riitä?
huom! ei provoa-kunhan kysyn?
tuntuu normikäytössä toimivan ihan hyvin.
eli missä vaiheessa/käytössä loppuu vakiojarrujen teho/ominaisuudet?
 
K1 kilogikserissä, jossa on myös tokicon 6-sylinteriset jarrut, jarrutuntuma parani aivan dramaattisesti vaihtamalla brembon 19x20mm pääsylinteri. Olin vaihtanut jo punosletkut ja palat tätä ennen. Sylinterillä oli vähintään yhtä iso vaikutus kuin letkuilla ja paloilla nimenomaan tuntumaan.
 
Jep. Kovemmat jarrutukset vaatii aika rajua painamista koko kädellä... Yllättäen ei ole enää kovin tunnokasta tuossa vaiheessa. Kyllähän tuossa vakiojarrussakin teho riittää sen etusen lukkoon laittamaan...  
biggrin.gif
 
K1 kilogikserissä, jossa on myös tokicon 6-sylinteriset jarrut, jarrutuntuma parani aivan dramaattisesti vaihtamalla brembon 19x20mm pääsylinteri. Olin vaihtanut jo punosletkut ja palat tätä ennen. Sylinterillä oli vähintään yhtä iso vaikutus kuin letkuilla ja paloilla nimenomaan tuntumaan.
Kyllähän tuo on mielessä käynyt itselläkin laittaa tuollainen gixxeriin. Kohtuu hyvät nuo K8 jarrut on vakionakin, mutta kyllähän brembon koko jarrusetti silti on reilusti tunnokkaampi. Mielessä vieläkin viime kesän ajelut uuden karhealla Tuonolla... Kynnys vaan on kova investoida kun pelkästään maantiekäytössä mulla gixxeri. Radalla olisi jo varmaan nopeammin tarvetta noille hiluille.

Vanhemman mallin bussiin tuo jarrupäivitys on kuitenkin helpommin perusteltavissa, tarve siinä on kuitenkin reilusti suurempi.
 
K1 kilogikserissä, jossa on myös tokicon 6-sylinteriset jarrut, jarrutuntuma parani aivan dramaattisesti vaihtamalla brembon 19x20mm pääsylinteri. Olin vaihtanut jo punosletkut ja palat tätä ennen. Sylinterillä oli vähintään yhtä iso vaikutus kuin letkuilla ja paloilla nimenomaan tuntumaan.
Kyllähän tuo on mielessä käynyt itselläkin laittaa tuollainen gixxeriin. Kohtuu hyvät nuo K8 jarrut on vakionakin, mutta kyllähän brembon koko jarrusetti silti on reilusti tunnokkaampi. Mielessä vieläkin viime kesän ajelut uuden karhealla Tuonolla... Kynnys vaan on kova investoida kun pelkästään maantiekäytössä mulla gixxeri. Radalla olisi jo varmaan nopeammin tarvetta noille hiluille.

Vanhemman mallin bussiin tuo jarrupäivitys on kuitenkin helpommin perusteltavissa, tarve siinä on kuitenkin reilusti suurempi.
Meillä on ollut pyörissä Brembot kilpureissamme kiinni, ja kyllä Gixunkin tuntuma parani merkittävästi (disclaimer: myymme Brembon puristinta webbikaupassamme). Busasta ei ole kokemusta, mutta jos siinä on sama puristin kuin wanhemmassa gixussa, niin ero on uskomaton. Vakiopuristimen huonoin piirre on kuitenkin heikko lämmönsieto. Pari kovaa jarrua sai kahvan tulemaan sormille. Brembossa on sen verran järeämpi vipusuhde, että vastaavaa ongelmaa ei ole. En tiedä, auttaisiko parempi valmistustoleranssi myös tässä. IRC:n ja varsinkin Maguran billettijarrupääsylinterit ovat myös loistavia puristimia.

Kawan 10R:n jarrupääsylinteri oli ihan mahdoton. En ymmärrä, kuinka pystyin ajamaan sillä kilpaa kaudella 2004. Onneksi kaaduin, ja se hajosi.
biggrin.gif


Jarrupääsylinterin lisäksi paloilla on suuri merkitys. Suzukissa toimi ratakäytössä mielestäni parhaiten Brembon RC-pala. Sen pito oli älytön ja tuntuma hyvä, mutta se kului aika nopeasti. Brakingin CM66 oli hyvä treenipala, koska se kesti puoli kautta ja piti erinomaisesti. Orggis kolmonen. Siinä oli kaikkea sopivassa suhteessa. AP:hen en itse tottunut. SBS:n dual-carbon oli minulle turhan kova kahvalla, mutta se puri kuin terrieri.
 
K1 kilogikserissä, jossa on myös tokicon 6-sylinteriset jarrut, jarrutuntuma parani aivan dramaattisesti vaihtamalla brembon 19x20mm pääsylinteri. Olin vaihtanut jo punosletkut ja palat tätä ennen. Sylinterillä oli vähintään yhtä iso vaikutus kuin letkuilla ja paloilla nimenomaan tuntumaan.
Kyllähän tuo on mielessä käynyt itselläkin laittaa tuollainen gixxeriin. Kohtuu hyvät nuo K8 jarrut on vakionakin, mutta kyllähän brembon koko jarrusetti silti on reilusti tunnokkaampi. Mielessä vieläkin viime kesän ajelut uuden karhealla Tuonolla... Kynnys vaan on kova investoida kun pelkästään maantiekäytössä mulla gixxeri. Radalla olisi jo varmaan nopeammin tarvetta noille hiluille.

Vanhemman mallin bussiin tuo jarrupäivitys on kuitenkin helpommin perusteltavissa, tarve siinä on kuitenkin reilusti suurempi.
Meillä on ollut pyörissä Brembot kilpureissamme kiinni, ja kyllä Gixunkin tuntuma parani merkittävästi (disclaimer: myymme Brembon puristinta webbikaupassamme). Busasta ei ole kokemusta, mutta jos siinä on sama puristin kuin wanhemmassa gixussa, niin ero on uskomaton. Vakiopuristimen huonoin piirre on kuitenkin heikko lämmönsieto. Pari kovaa jarrua sai kahvan tulemaan sormille. Brembossa on sen verran järeämpi vipusuhde, että vastaavaa ongelmaa ei ole. En tiedä, auttaisiko parempi valmistustoleranssi myös tässä. IRC:n ja varsinkin Maguran billettijarrupääsylinterit ovat myös loistavia puristimia.

Kawan 10R:n jarrupääsylinteri oli ihan mahdoton. En ymmärrä, kuinka pystyin ajamaan sillä kilpaa kaudella 2004. Onneksi kaaduin, ja se hajosi.  
biggrin.gif


Jarrupääsylinterin lisäksi paloilla on suuri merkitys. Suzukissa toimi ratakäytössä mielestäni parhaiten Brembon RC-pala. Sen pito oli älytön ja tuntuma hyvä, mutta se kului aika nopeasti. Brakingin CM66 oli hyvä treenipala, koska se kesti puoli kautta ja piti erinomaisesti. Orggis kolmonen. Siinä oli kaikkea sopivassa suhteessa. AP:hen en itse tottunut. SBS:n dual-carbon oli minulle turhan kova kahvalla, mutta se puri kuin terrieri.
Kiitän.  
thumbs-up.gif


Siinäpä tulikin kaikki tarvittava tieto. Eiköhän tuo Brembon pääsylinteri/brakingin palat ilmesty tuohon bussiin kesäksi. Levyt ei mene vaihtoon ennenkuin vanhat on loppu. Jospa sitä noilla eväillä saaadaan tuo pappabusanistikin pysähtymään.  
biggrin.gif
 
Back
Ylös