BW-Espoo laittaa pillit pussiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja compinho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Puhutaan aina vaan pyörien myynnistä, tarvike- ja varustekauppa vähintään yhtä tärkeä osa kauppiaan toimeentulosarakkeessa. Alkaako nyt pikkuhiljaa näkyä omalta osaltaan sekin että nettikauppa ulkomailta tänne Synkkälään on lisääntynyt aika perkuleesti..sovitetaan vermeet paikallisella kauppiaalla ja sit tilataan ne Niksmanneilta...

Ajattelin ihan samaa. Myöskään Biltemat, Motonetit, Tarjoustalot jne.. + Lidl :grin: eivät ainakaan helpota pyöriin ja mp-varusteisiin erikoistuneiden liikkeiden toimintaa. Nettikauppa kuitenkin lienee pahin.. Vaan tätähän me ilmeisesti haluamme.
 
Ajattelin ihan samaa. Myöskään Biltemat, Motonetit, Tarjoustalot jne.. + Lidl :grin: eivät ainakaan helpota pyöriin ja mp-varusteisiin erikoistuneiden liikkeiden toimintaa. Nettikauppa kuitenkin lienee pahin.. Vaan tätähän me ilmeisesti haluamme.

Toimivan ja kaikkia kuluttajia hyödyttävän vapaan markkinatalouden eräs tärkeimmistä peruspilareista on vapaa kilpailu - terveellä tavalla.
Tätä silmälläpitäen on aikanaan perustettu mm. Kilpailuvirasto (Purasjoen ollessa sen 1. päätirehtööri)

Laatua en lähtisi Robbareista jne hakemaan, kantapään kautta koettuna. Alkuaikojen hanskaostos, parillakympillä ihan kelvon oloiset sormikkaat, tuottivat 1. ajossa klassisen pettymyksen. Saumoista tuuli läpi niin, että näpit jäässä alta aikayksikön.
 
Paljonhan piristäisi mp-kauppaa jos ajoneuvovero jätettäis näistä kokonaan pois. Paljonhan valtio menettäisi tästä vuodessa?

Ihan muistutuksena: Ajoneuvovero on se vuotuinen maksu, autovero on se ensirekisteröinnin yhteydessä perittävä maksu :bye:

Mutta siis muistan joskus jostain lukeneeni jonkin tutkimuksen että valtio oikeasti menettää verotuloja ylläpitämällä kallista autovero-systeemiä moottoripyörillä :O Autoveron tuotto tässä tapauksessa on niin pieni vs. paljonko tuon systeemin ylläpito maksaa kaikkine paperirumbineen sun muineen että en yhtään edes epäile moisen tutkimuksen paikkansapitävyyttä. Ja kun sitten tosiaan lisäksi lasketaan pudonneen uuden mp:n ostohinnan seurauksena lisääntyneen mp-kannan myötä piristynyt mp-jälkimarkkinointi ja siitä tulleet palkkaverot, pienentyneet työttymyyskorvaukset, ALV... niin oikeasti valtio todella häviää aika merkittäviäkin summia tuolla mp:n autoverolla. Vaan kun ei eduskunnassa asiaa tajuta niin ei :doh:

Ihan 1:1 vastaava case oli tuo asuntoautojen autoverotuksen mukaan ottaminen. Tässä tapauksessa nousi vain niin hirveä häly että lopulta se järki voitti Arkadianmäelläkin ja lakiehdotus vedettiin pois. Ja kyllä vain, oli hyvinkin helposti osoitettavissa kuinka paljon valtio olisi tullut menettämään verotuloja mikäli tuo lakimuutos olisi toteutunut :no:
 
Ajattelin ihan samaa. Myöskään Biltemat, Motonetit, Tarjoustalot jne.. + Lidl :grin: eivät ainakaan helpota pyöriin ja mp-varusteisiin erikoistuneiden liikkeiden toimintaa. Nettikauppa kuitenkin lienee pahin.. Vaan tätähän me ilmeisesti haluamme.

Siinä kyllä saa kauppiaskin katsoa peiliin, jos nettimyynti syö leipää. Onko se mikään ihme, että porukka tilaa ulkomailta tuotteet jos ne saa a) nopeammin (3vrk vs. 1kk) ja b) halvemmalla (-50%) kuin kotinurkan kauppiaalta. Kyllähän minäkin tykkään kannattaa paikallista yrittäjyyttä, mutta jos palvelu on huonoa, mitään tavaraa ei ole hyllyssä tai saatavissa edes kohtuulliseen aikaan ja hinnat on tuplat verrattuna nettiin niin minulta ainakin loppuu mielenkiinto kantaa selkärepulla rahaa marmoritiskille.
 
Tuo olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuis jos tuo vero poistettais. Enpä usko, että kauppiaat haluaisi laskea hintoja koko ajoneuvoveron osuuden verran!:p Mutta, kuten kaikki tietää, silloin käytettyjen moottoripyörien tuonti räjähtäisi todenteolla käyntiin ja uusien hintoja olisi pakko laskea todelliselle tasolle:)
 
Tuo olisi mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuis jos tuo vero poistettais. Enpä usko, että kauppiaat haluaisi laskea hintoja koko ajoneuvoveron osuuden verran!:p Mutta, kuten kaikki tietää, silloin käytettyjen moottoripyörien tuonti räjähtäisi todenteolla käyntiin ja uusien hintoja olisi pakko laskea todelliselle tasolle:)

Sais sen Ducatinkin järkevään hintaan käytettynä ulkomailta, jos sellaista halajaa.

Eli tuhoaisiko lakiuudistus lopunkin kaupan? Tällainen kortti ainakin tulisi joltain taholta pöytään.
 
Siinä kyllä saa kauppiaskin katsoa peiliin, jos nettimyynti syö leipää. Onko se mikään ihme, että porukka tilaa ulkomailta tuotteet jos ne saa a) nopeammin (3vrk vs. 1kk) ja b) halvemmalla (-50%) kuin kotinurkan kauppiaalta. Kyllähän minäkin tykkään kannattaa paikallista yrittäjyyttä, mutta jos palvelu on huonoa, mitään tavaraa ei ole hyllyssä tai saatavissa edes kohtuulliseen aikaan ja hinnat on tuplat verrattuna nettiin niin minulta ainakin loppuu mielenkiinto kantaa selkärepulla rahaa marmoritiskille.

*KOMP*

Tämä asiakaspalveluaspekti on se suurin perse tässä maassa. Itseäni ei juurikaan kiinnosta tilailla mitään netistä jos hinnanerot ovat maltilliset, niin kauan kun saan hyvää palvelua ja tiedän että liike on siinä vastaamassa huutoonsa vielä kuukaudenkin kuluttua. Oli yrittäjä paikallinen tai ei. Nyt kun on palikoiden tilailussa kokemuksia yhdestä jos toisestakin nettikaupasta, olen entistä vahvemmin sitä mieltä että asioin mieluummin tiskillä henk.koht. kuin netissä, aina jos siihen on mahdollisuus. Ymmärrän myös että sille hyvälle asiakaspalvelijalle pitää maksaa palkkaa, eikä tavarakaan seiso taseessa ihan ilmaiseksi. Itse en niin ikään laske hinnan eroa prosenteissa vaan euromääräisenä, koskapa ostettujen tuotteiden hinnat voivat vaihdella 2 eurosta aina useampaan tuhanteen.

Mutta yhtä varmasti rankaisen kulutuskäyttäytymiselläni liikettä jonka asenne on välinpitämätön, ylimielinen tai osaamaton.

ps. nyt kun ketjun otsikossa lukee BW-Espoo, mainittakoot että en ole koskaan törmännyt edellämainittuun heidän toimestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän myös että sille hyvälle asiakaspalvelijalle pitää maksaa palkkaa, eikä tavarakaan seiso taseessa ihan ilmaiseksi. Itse en niin ikään laske hinnan eroa prosenteissa vaan euromääräisenä, koskapa ostettujen tuotteiden hinnat voivat vaihdella 2 eurosta aina useampaan tuhanteen.

Mutta yhtä varmasti rankaisen kulutuskäyttäytymiselläni liikettä jonka asenne on välinpitämätön, ylimielinen tai osaamaton.

...amen.
 
Sais sen Ducatinkin järkevään hintaan käytettynä ulkomailta, jos sellaista halajaa.

Eli tuhoaisiko lakiuudistus lopunkin kaupan? Tällainen kortti ainakin tulisi joltain taholta pöytään.

Toisaaltaan jos veron poisto näkyisi kokonaisuudessa uusien hinnassa, niin esim. RM Heinon zx10r 2013 hinta tippuisi heti 5.004,90€ ja voisin väittää että moni vaihtaisi pyöränsä useammin uuteen ja toisaaltaan uudenhankinta tulisi huomattavasti houkuttelevammaksi.:)

Tosin taitaa olla kulutusjuhlat ohi, eli jos ihmisillä on pelko persiissä töistä jne. niin ei siinä paljoa osteta uusia leluja itselle.
 
Tässä joku jo mainitsi, että mopoharrastus olisi saavuttanut saturaatiopisteen. Harrastajamäärän kasvu on ainakin hidastunut merkittävästi, mutta ei sekään merkkaisi niin paljon, jos kamppeiden kiertovauhti olisi hieman nopeampi, eli uuttaa pyörää ylhäältä sisään (plus ulkomaan tuonnit) ja perältä paalaamoon/ lunnaiksi.

Varmaan löytyy tilastotietoa, kuinka tuore pyöräkanta Suomessa on. Jos ei uusia myydä, ja ulkomailta ei tuoda (tuontiin ajatus voi kaatua), niin pakkohan noita pyöriä on tulevaisuudessa mennä kaupaksi, ellei harrastajakunta pienene merkittävästä. Siltikään nämä vehkeet eivät ikuisuuksia kestä, ja jos nyt on poikkeuksellisen hiljaista, voi olettaa, että kauppa käy kiivaammin tulevaisuudessa.

Ajatusmalli voi olla ehkä turhan lineaarinen, mene ja tiedä. Minä ainakin toivon, että uusien kauppa elpyy, niin onpa sitten muutaman vuoden päästä valinnanvaraa käytettyjen puolella :).
 
Uusien pyörien kauppa myös varmaan pysyisi paremmalla tasolla jos mp:stä autovero poistuisi. Noin 10ke:lla saisi silloin monenlaisia uusia pyöriä ja vähemmän coolimpia vieläkin edullisemmin. Normityöläinen voisi tällöin vaihtaa vaikka parin-kolmen vuoden välein järkevällä välirahalla uuden pelin. Ei jäisi vuotta kohti montaa tonnia... Pyöräkanta varmaan lisääntyisi ja kaikkea muutakin hyvää. Puhumattakaan kalliimman pään koneet eli vaikkapa k1600gt yms. niistähän hintaa vasta tippuisi! Suomessa on pyörien kovan hintatason suhteen aika arvokasta uutta pyörää vrt.keski-eurooppa. EI täällä minusta kauheasti mene keskihintaista ja kokoista (600-800cc) pyörää vaan hirmusta tykkiä ja kallista matkapyörää tuntuu enemmänki näkyvän.

Olisi se niin mukavaa kun noin 2ke laskisi vaan vuodessa pyörän arvo ja parin vuoden välein voisi vaihtaa uuteen ilman että kaikki rahat menee :rakastunut:
 
Asioilla tuppaa olemaan monia puolia...

Minusta männävuosina oli selvästi aistittavissa huoltopalvelujen asenneongelmia, kun pyöriä oli aina jonottamassa työvuoroa ja heikompikin palvelu kelpasi.

Eli saattaa se taantuma näkyä myös parempana yrittämisenä - ainakin toivottavasti.

PS! Tämä ei siis kohdistu ym. yritykseen, josta ei ole kokemuksia.
 
Mutta yhtä varmasti rankaisen kulutuskäyttäytymiselläni liikettä jonka asenne on välinpitämätön, ylimielinen tai osaamaton.

ps. nyt kun ketjun otsikossa lukee BW-Espoo, mainittakoot että en ole koskaan törmännyt edellämainittuun heidän toimestaan.
Minä taas voin sanoa törmänneeni johdonmukaisesti huonoon/olemattomaan palveluun tuolla BW Espoossa. Toki yhden asiakkaan neljä-viisi käyntikertaa ei ole tilastollisesti merkitsevä otanta, mutta minut he karkoittivat hyvin tehokkaasti. Erityisen poikkeuksellista tuo oli, kun Vantaan BW palveli aina hyvin tai vähintäänkin kohtuullisesti.

Kävin keväällä BW Espoossa pari kertaa käytettyä pyörää metsästäessäni. Tilanne oli sama molemmilla kerroilla; pari myyjää palveli uusien puolella asiakkaita, käytettyjen myyjät olivat kopeissaan. Kysyin tiettyjä netistä bongaamiani pyöräyksilöitä, ja vastaus oli "tuolla ne jossain on, jos ei olla myyty". Kysyin myös saman tyyppisiä, esim. josko joku äskettäin vaihdossa tullut ei olisi vielä ehtinyt nettiin. Vastaus siihenkin oli "siellä ne kaikki meidän pyörät on, kato sieltä". Mahtava asiakaspalveluasenne.
BW Vantaa, Vantaan Biketeam ja Frank Nyman Espoossa palvelivat sen sijaan erinomaisesti. Myyjiä ei tarvinnut etsiä mistään, he tunsivat liikkeidensä vaihdokkivalikoimat, esittelivät pyöriä mielellään ja koeajolle suorastaan tyrkytettiin.

Varustepuolella BW Espoossa oli sama meno kuin pyöräpuolella. Myyjä näppäili kännykkäänsä tiskin takana, vaikka olin ainoa asiakas yläkerrassa. Palvelua ei missään vaiheessa tarjottu. Naapurin AllRight Outletista löytyi sitten toinen ääripää, palvelu hipoi täydellistä ja tämän ansiosta he myös saivat 2 täyden ajoasun ja laukkusetin verran bisnestä BW:n sijaan. Myös Eurobiker ja Superbikers ansaitsevat hyvät arvosanat varustepuolen asiakaspalvelusta.
 
pari myyjää palveli uusien puolella asiakkaita, käytettyjen myyjät olivat kopeissaan.

Hassua, itse en ole koskaan edes nähnyt siellä erikseen käytettyjen myyjiä, vaan paikan miehitys on ollut 2 myyjää. First come, first serve. Itse jos olen pyörää ostamassa ja joku änkeää siihen ostohetkellä väliin vaatimaan huomiota, ärähdän jo itsekin asiakkaana asiakkaalle.

No oli niin tai näin, varmasti me kaikki koemme erilailla asiakaspalvelun, niin kuin monet muutkin asiat.
 
Minä taas voin sanoa törmänneeni johdonmukaisesti huonoon/olemattomaan palveluun tuolla BW Espoossa. Toki yhden asiakkaan neljä-viisi käyntikertaa ei ole tilastollisesti merkitsevä otanta, mutta minut he karkoittivat hyvin tehokkaasti. Erityisen poikkeuksellista tuo oli, kun Vantaan BW palveli aina hyvin tai vähintäänkin kohtuullisesti.

Kävin keväällä BW Espoossa pari kertaa käytettyä pyörää metsästäessäni. Tilanne oli sama molemmilla kerroilla; pari myyjää palveli uusien puolella asiakkaita, käytettyjen myyjät olivat kopeissaan. Kysyin tiettyjä netistä bongaamiani pyöräyksilöitä, ja vastaus oli "tuolla ne jossain on, jos ei olla myyty". Kysyin myös saman tyyppisiä, esim. josko joku äskettäin vaihdossa tullut ei olisi vielä ehtinyt nettiin. Vastaus siihenkin oli "siellä ne kaikki meidän pyörät on, kato sieltä". Mahtava asiakaspalveluasenne.
BW Vantaa, Vantaan Biketeam ja Frank Nyman Espoossa palvelivat sen sijaan erinomaisesti. Myyjiä ei tarvinnut etsiä mistään, he tunsivat liikkeidensä vaihdokkivalikoimat, esittelivät pyöriä mielellään ja koeajolle suorastaan tyrkytettiin.

Varustepuolella BW Espoossa oli sama meno kuin pyöräpuolella. Myyjä näppäili kännykkäänsä tiskin takana, vaikka olin ainoa asiakas yläkerrassa. Palvelua ei missään vaiheessa tarjottu. Naapurin AllRight Outletista löytyi sitten toinen ääripää, palvelu hipoi täydellistä ja tämän ansiosta he myös saivat 2 täyden ajoasun ja laukkusetin verran bisnestä BW:n sijaan. Myös Eurobiker ja Superbikers ansaitsevat hyvät arvosanat varustepuolen asiakaspalvelusta.

Kävin tuossa about kuukausi sitten pyörimässä Espoon puljussa ja ei yksikään myyjä kiinnittänyt minkäänlaista huomiota. Sen sijaa vantaan puljussa olen käynyt monta kertaa ja huollattanut kaksi kertaa. Palvelu on ollut siellä hyvää ja myyjät ovat aina heti tulleet kysymään voivatko olla jotenkin avuksi. Koeajokin järjestyi oitis.
 
Hassua, itse en ole koskaan edes nähnyt siellä erikseen käytettyjen myyjiä, vaan paikan miehitys on ollut 2 myyjää. First come, first serve. Itse jos olen pyörää ostamassa ja joku änkeää siihen ostohetkellä väliin vaatimaan huomiota, ärähdän jo itsekin asiakkaana asiakkaalle.

No oli niin tai näin, varmasti me kaikki koemme erilailla asiakaspalvelun, niin kuin monet muutkin asiat.
Juu, olen varmasti väärässä noista erikseen käytettyjen myyjistä. Joka tapauksessa kaksi hessua istui niissä akvaarioissaan siellä alakerran keskellä, eikä kumpikaan ollut puhelimessa, joten en pitänyt mitenkään kohtuuttomana käydä kyselemässä putiikin myymistä tuotteista.

Toista asiakasta palvelevaa myyjää en tietenkään mene hätyyttämään, se on selvä. Ja tosiaan kiertelin siellä alakerrassa sen kymmenisen minuuttia, josko joku vielä intoutuisi suorittamaan myyntityötä. Eipä intoutunut. Ehkä kolmekymppiset, käteisellä pyörää ostavat toimihenkilöt eivät vain olleet Espoon toimipisteen kohderyhmää.
 
No oli niin tai näin, varmasti me kaikki koemme erilailla asiakaspalvelun, niin kuin monet muutkin asiat.


Näin varmasti, mutta jos haluaa pitää puljun pystyssä ja menestyä tällä alalla niin ei ole varaa siihen että joku muu kokee sen huonoksi vaikka se susta olikin hyvä. Kauppiaan pitää olla v*itun palveluhenkinen jos haluaa pärjätä.

Uskon helposti että espoon BW:ssä on tullut tota "tuolla ne on mee kattomaan" shittaa, vaikkakin itselläni on toiminut hyvin.
Myyjien pitäisi muistaa että poka on poka, jos ei nyt niin ehkä myöhemmin eikä vain ajatella että just nyt ei mee mitään. Ymmärrän että renkaan potkijoita riittää mutta veikkaan että aika monesti palvelu nousee potenssiin 10 kun toteat että on tukku taskussa ja en ajatellut lähteä ilman pyörää. Se vain pitäisi olla sellaista jatkuvasti....

Mulle BW tyylinen myynti toimii hyvin myös siksi että mieluummin katselen rauhassa ja meen sitten kysymään kun on kysyttävää, siten ei häiritse jos se myyjä joskus sattuu vain kaivamaan nenää siellä tiskin takana.
 
Toivotaan, että yt:t eivät ainakaan nykyisiä myyjiä Vantaalta ulkoista kortistoon. Ainoa Hondakauppa, missä meikäkin on otettu tosissaan ja menopeli kevääksi odottelee siellä hallissa. Voisihan noista vääntää vaikka mitä, muttei viitsi näin julkisesti. Yleisesti ottaen ei tunnu raha kelpaavan kuin varustekaupoissa ja tietenkin netissä. Meikäläinen kun on noita sähkökessumiehiä, niin on siellä eräs erikoinen toimintatapa. Jos ei nikotiininesteistä puhuta, suurin osa porukasta tilaa kamat kotimaisilta yrittäjiltä. Hintataso on oikea, tavarat tulevat parissa päivässä ja reklamaatiot hoidetaan. On se kumma, miten kotimainen ajovarusteiden yms. kauppa valuu ulkomaille.
Eivät ne " oikeat " hinnat eroa suuresti vaikkapa Eurooppaankaan. Liekö meillä joku lumi- ja tai muu lisä häiritseville asiakkaille?
 
Siinä kyllä saa kauppiaskin katsoa peiliin, jos nettimyynti syö leipää. Onko se mikään ihme, että porukka tilaa ulkomailta tuotteet jos ne saa a) nopeammin (3vrk vs. 1kk) ja b) halvemmalla (-50%) kuin kotinurkan kauppiaalta. Kyllähän minäkin tykkään kannattaa paikallista yrittäjyyttä, mutta jos palvelu on huonoa, mitään tavaraa ei ole hyllyssä tai saatavissa edes kohtuulliseen aikaan ja hinnat on tuplat verrattuna nettiin niin minulta ainakin loppuu mielenkiinto kantaa selkärepulla rahaa marmoritiskille.

Onhan se niinkin.. Kuitenkin Suomen sesonki on lyhyt jo Keski-Eurooppaan verrattuna ja myynti on yli puoli vuotta melkoisen minimaalista. Ja kun tavaraa pitää olla varastossa, niin se ei kustannuksitta siellä seiso.
Ei pitkä talvi toki 50% hintaeroa selitä, mutta osansa sillä kuitenkin.. Jotain eroa tekee isommissa ostoksissa myös esim. Saksan 19% alv. Kotimaan alvia nostetaan taas vuodenvaihteessa prosenttiyksikön verran ja nettikauppa vaan lisääntyy. 24% alkaa olla Euroopan kärkipäätä.

Ehkä ne pyörät ja pyöräkamppeetkin haetaan tulevaisuudessa Prismasta ja Cittarista, tai jostain muusta jättiketjun liikkeestä. Kaikki pienimuotoinen liiketoiminta näyttää katoavan, kun suuret ketjut omivat kaiken myytävän itselleen. Jos joku muistaa, niin vielä 80-luvulla oli joka nurkalla pieniä kirjakauppoja, kenkäkauppoja, rautakauppoja, koneliikkeitä, valokuvausliikkeitä, kemikaalikauppoja, elantoja sun muita sekatavarakauppoja, kodinkone- ja radioliikkeitä, auton varaosaliikkeitä, kukkakauppoja, kioskeja, pankkeja, osto-ja myyntiliikkeitä, jne.. Vaan ei ole enää.
 
Jos joku muistaa, niin vielä 80-luvulla oli joka nurkalla pieniä kirjakauppoja, kenkäkauppoja, rautakauppoja, koneliikkeitä, valokuvausliikkeitä, kemikaalikauppoja, elantoja sun muita sekatavarakauppoja, kodinkone- ja radioliikkeitä, auton varaosaliikkeitä, kukkakauppoja, kioskeja, pankkeja, osto-ja myyntiliikkeitä, jne.. Vaan ei ole enää.

Näin kuumimpaan pikkujouluaikaan tuli tuossa sattuneesta syystä tehtyä sellainenkin havainto että sitä ihan perinteistä snagariakaan ei juuri Hki katukuvassa enää näy kun on Mc:t syöneet markkinat ja jokaiseen mahdolliseen markkinapaikkaankin on tullut jotain mamujen pyörittämiä roiskeläpän pyörittäjiä tai läskijötikän höylääjiä :no:
 
Back
Ylös