Cafe-raser BMW löydetty

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sytky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näyttää ihan duunikaverin laitteelta...mä varmistan siltä ja jos on niin huhuilen tarkempia koordinaatteja vielä.
 
Näyttää ihan duunikaverin laitteelta...mä varmistan siltä ja jos on niin huhuilen tarkempia koordinaatteja vielä.

Eipäs ollutkaan sama laite, vaikka jostain tuo on tosi tutun näköinen, ei vaan yhtään saa päähän, että mistä, mutta eiköhän poliisi ole tavoittanut jo omistajan.
 
Eipäs ollutkaan sama laite, vaikka jostain tuo on tosi tutun näköinen, ei vaan yhtään saa päähän, että mistä, mutta eiköhän poliisi ole tavoittanut jo omistajan.

Eikös tuo ollut myynnissä jollain orgin jäsenellä Pohjois-Suomessa pari vuotta sitten. Mäkin olen varma, että olen nähnyt kuvia tuosta jo aiemmin.
 
Hui helevetti säikähin, että ois mun tekemä raaceri mutta ei sitte kummiskaan, ku tarkemmin katto.

Muuten ihan asiaa sivuten. Kun tommonen rakennerltu pyörä pöllitään ja säretään niin miten vakuutusyhtiö korvaa vahingot?

-Ile-
 
Hui helevetti säikähin, että ois mun tekemä raaceri mutta ei sitte kummiskaan, ku tarkemmin katto.

Muuten ihan asiaa sivuten. Kun tommonen rakennerltu pyörä pöllitään ja säretään niin miten vakuutusyhtiö korvaa vahingot?

-Ile-

Huonosti.
 
Hui helevetti säikähin, että ois mun tekemä raaceri mutta ei sitte kummiskaan, ku tarkemmin katto.

Muuten ihan asiaa sivuten. Kun tommonen rakennerltu pyörä pöllitään ja säretään niin miten vakuutusyhtiö korvaa vahingot?

-Ile-

Alkuperäisen kunnon mukaan, ellei pyörää ole käyty näyttämässä vakuutustarkastajalle rakentamisen jälkeen.

Vakuutustarkastajan kanssa voi rakennetulle prätkälle neuvotella lunastusarvoksi vaikka 15 000€, jonka perusteella lasketaan sitten vakuutusmaksun hinta.

Nettimoton perusteella lunastushinta olisi 1500€ +- 100€
 
Alkuperäisen kunnon mukaan, ellei pyörää ole käyty näyttämässä vakuutustarkastajalle rakentamisen jälkeen.

Vakuutustarkastajan kanssa voi rakennetulle prätkälle neuvotella lunastusarvoksi vaikka 15 000€, jonka perusteella lasketaan sitten vakuutusmaksun hinta.

Nettimoton perusteella lunastushinta olisi 1500€ +- 100€
Äkkiseltään voisi ajatella, että jos tonnin pyörän rakentelee ja asettaa lunastusarvoksi vaikkapa 10 000€ - 15 000€, niin vuosimaksusta tulee todella suolainen.
 
Äkkiseltään voisi ajatella, että jos tonnin pyörän rakentelee ja asettaa lunastusarvoksi vaikkapa 10 000€ - 15 000€, niin vuosimaksusta tulee todella suolainen.

Mutta eikö ole hyvä, että asiakkaalla on se mahdollisuus.
Siis jos rakentaa tonnin pyörää 15 000 eurolla.
Jollain summalla jokainen huippunäyttelyprätkän aihio on ostettu, jotkut saatu jopa ilmaiseksi.
 
Äkkiseltään voisi ajatella, että jos tonnin pyörän rakentelee ja asettaa lunastusarvoksi vaikkapa 10 000€ - 15 000€, niin vuosimaksusta tulee todella suolainen.
Hmm... Eihän vakuutuksen hinta taida muutenkaan juuri korreloida pyörän arvon kanssa? Saman joutuu maksamaan tonnin romulle kuin juuri kaupasta haetullekin, noin pääpiirteissään.

Olen kertaalleen tehnyt vähän tämän suuntaisen operaation vakuutusyhtiötä vaihtaessani. Kyseessä siis 80-luvun alun pyörä, jota on rakenneltu sen verran, että jopa ihan realistinen arvokin on jotain muuta kuin normaalilla vastaavalla. Yhtiöstä ohjeistivat olemaan yhteydessä johonkin vakuutustarkastajaan. Lähettelin sitten sille tietoja muutoksista ja joitakin kuvia. Oli kuulemma sillä hyvä. Mitään korvausarvoa tms. ei kuitenkaan tuossa yhteydessä määritelty, eli en tiedä mitä sitten lopulta korvaisivat jos siihen jouduttaisiin. Veikkaan, että olisi jonkinlainen neuvotteluprosessi edessä, jonka tulos olisi sitten jotakin. Joka tapauksessa vakuutusmaksuihin tällä ei ollut mitään vaikutusta.

Kaverilta pöllittiin joskus aikanaan reilummin rakenneltu mopo. Ymmärtääkseni sai siitä lopulta jonkun ihan säällisen korvauksen, siis selvästi "listahintaa" isomman.
 
Itse sain ohjeet vakuutustarkastajalta, joka sanoi, että kun hommat hoitaa etukäteen, niin jälkikäteen on vähemmän neuvoteltavaa.

Joten, jos on omasta mielestä pyörä on arvokkaampi kuin vastaava vakio nettimotossa, niin kannattaa kääntyä vakuutuyhtiön puoleen aiheen kanssa.
Siis jos haluaa, että köpelösti käydessä saa jotain takaisin vakuutuksesta.

Alkuperäiskuntoisesta ja vähän ajetusta neuvottelu ei ehkä ole niin hankala kuin satoja tunteja käsityötä vaatineesta näyttelykappaleesta, josta pitä laskea hinta joka osalle ja muutokselle.
 
Back
Ylös