• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Calimoto -sovellus

Käytin eilisen reilun 400 kilometrin lenkin suunnitteluun testiksi tuota ilmaista calimotoa. Tein valmiiks reittipisteitä matkalle, yllätyksekseni appi arpoikin omia reittejä eikä noudattanut valmiita pisteitä. Loppujen lopuks paluumatkalla pyysi taittamaan lähes jokaisesta liitymästä[emoji23]

Lähetetty minun SM-A750FN laitteesta Tapatalkilla

Kyllä mulla toimi reittipisteet eli via pointit hienosti kunhan niiden kautta vaan oikeasti ajoi.

Oletko varma ettet jotenkin kämminyt ja jättänyt välipisteitä pois suunnittelusta?

En täysin noudattanut alkuperäistä, mutta välillä kun noudatin suunniteltua reittiä appi ohjasi pois reitiltä.

Mulla ainakin tuntuu toimivan niin, että jos oikaisee itse määritellyn välipisteen ohi niin ohjelma ei sitä hyväksy ja ohjastaa sinne välipisteelle niin kauan että sen poistaa. Muuten automaattisesti laskettuja osuuksia voi kyllä jättää ajamatta ja uusi reitti lasketaan lennosta.

No, annan calimotolle vielä mahdollisuuden. Millaisilla asetuksilla käytätte, auttaisko jos "place via points intellygently" on pois päältä, tuohon että appi ei arpois niin paljon omia reittejä?

Itselleni ainakin Calimoton pointti on juurikin se reittien arpominen. Jos haluan mennä nopeasti isoa tietä niin Google maps ajaa saman asian paremmin.

Kun valitset välipisteen tai kohteen, voit valita millä periaatteella reitti edelliseltä pisteeltä sinne suunnitellaan.
Kun avaat reittipisteen, siihen tulee "route to this point"-valinta; moottoritie, maantie, mutkatie, tosi mutkainen tie (vaatii maksullisen version).

Omalla reissulla huomasin, että jos reitti on suunniteltu mutkateille ja päättääkin mennä jonkun osuuden isompaa tietä niin sitkeästi se yrittää ohjata pienemmille teille ennen kuin luovuttaa.

Joskus hämäävästi ihan suunniteltua reittiä ajaessa saattoi tulla "calculating new route"-ilmoitus, mutta mitään silminnähtävää muutosta ei kuitenkaan tapahtunut.

"Place via points intelligently" vaikuttaa siihen, missä järjestyksessä välipisteet ajetaan.
Jos asetus on pois päältä, ne mennään siinä järjestyksessä missä ne lisäät, älykkäällä asetuksella ohjelma järjestelee välipisteet itse jouhevan reitin luomiseksi.

Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedoista. Mutkateille itsekin olen pyrkinyt, ja välttämään pääteitä. Kuitenkin määrättyjä välietappeja noudattaen. Pitänee seuraavaksi kokeilla millainen reitti tulee kun appi itse arpoo,( hiekkatiet jää ajamatta).

Omat pisteet on toiminut ihan hyvin mutta jos käyttää sitä round trip planneria niin sehän ei tosiaan välitä siitä että oletko jo kerkenyt jotain reittipisteitä lätkiä.

Calimotossa häiritsee se että ilmaisversion kartta on rajallinen. Pitäis maksaa n. 60eur jotta saa kaikki kartat.

Onkos kukaan kokeillu Kurviger:a? Webbiversio tuntuu olevan melko monipuolinen ja reitin asetuksia pystyy säätämään monipuolisemmin kuin Calimotossa. Kännyversiota en ole vielä kokeillu.

Todella harmillista että motocaching-palvelu loppui.

Onhan se 60€/vuosi aika suolainen hinta ajokauden pituus huomioiden.

Itselle tuo ilmainen Etelä-Suomen kartta on riittävä, jos nyt reissun tai kaksi kesässä tarvitsee laajempaa karttaa niin siitä selviää vitosella per viikko.

Onhan se 60€/vuosi aika suolainen hinta ajokauden pituus huomioiden.

Itselle tuo ilmainen Etelä-Suomen kartta on riittävä, jos nyt reissun tai kaksi kesässä tarvitsee laajempaa karttaa niin siitä selviää vitosella per viikko.

Mihin saakka se etelä-suomen kartta yltää?

Etelä-suomi
4d5d16b58e789f428025706e76d1be76.jpg

Tulikin mieleen että onko tuo ilmaiseks saamani kartta etelä-suomi, turussa kun on appi ladattu ja åland myös kartassa?

Tulikin mieleen että onko tuo ilmaiseks saamani kartta etelä-suomi, turussa kun on appi ladattu ja åland myös kartassa?

Johtuisiko siitä missä on ladattu? Muuten olisi hämmästyttävän Turkukeskeinen. Onko yhtään pääkaupunkiseudun kuskia paikalla?

Samaa karttaa tarjoilee pk-seudullekkin. Vasta kun laittaa kotipaikaksi esim Mikkeli, tarjoaa tuota viereistä karttaa.

Back