Caponord 2012

Kävin tuota kyyläämässä MP-messuilla. Täytynee käydä keväällä koeajolla. SGN:n edustaja sanoi että ensimmäiset kappaleet olisi tulossa maahan toukokuussa.
 
Aika paljon hyvää palautetta saanut uusi capo koeajaneilta. Jenkkisivuilla entinen 1200 Multistrada kuski kehoi uutta peliään kovasti. Ilmeisesti uusi moderni jousitus on erityisen onnistunut. 110 hv takapyörältä saatu testipenkissä tehoja. Muoviosien viimeistely siistimpää kuin Ducessa ja kivat soudit. Mekaaniset äänet koneessa ja putkesta sivistyneemmät kuin Ducessa.
Ergonomiaa myös kehuttiin. Ilmeisimmin kannattaisi ilman muuta saman tien investoida touring malliin, jossa on kaikki uudet mausteet mukana, Ehdottomasti päästävä koeajolle ja mielellään touring mallilla. Ilm. Raisiossa ainakin onnistuisi.
 
Koeajolistalla kyllä. Jos on ajohauskuudeltaan samaa tasoa 1200 Dorson kanssa ja tankkikin riittää enemmän kuin Kaivariin ja takas, niin varsin varteenotettava kapistus.
Jollain tapaa tosin huolettaa, että Aprilia aikoo kuitata tuolla sekä vanhan Capon, että Futuran kohderyhmät kerralla. Itse näkisin mielellään Futustakin uuden painoksen.
 
Tyypit otettu Caposta, tykkäsin. Siisti paketti. Kivat v2 soundi. Vastaa hyvin kaasuun kone. Luonnetta on italo tyyliin. Kevyet hallintalaitteet,kytkin ja jarrut. Moderni mittaristo. Osa näytön napeista näytön vieressä mikä miinus.
Moottorissa riittää papua ihan riittävästi. Tuuli ohjautuu kohtalaisen hyvin säädettävän tuulilasin avulla. Jousitus on pikaisesti testaten hieno ja parhaiten ominaisuudet varmaan saa esiin kunnon vauhdissa tai matkustajan kanssa ajaessa.
Polvikulma parempi kuin Getorissa, jossa alkaa polvet huutaa hoosiannaa pitemmällä stintillä.
Hinta musta aika kohdallaan kun laukut kuuluu hintaan. 4v takuu antaa mielenrauhaa.
Positiivinen koeajo:p
Samalla reissulla ktm advekin tuli kokeilta. Mua puhutteli italo enemmän.
 
20130705_133802.jpg

Nyt on mittarissa 2500 km joten voisi olla sopiva aika ensikokemusten yhteenvedolle:

- ajettavuus mutkateillä mainio,
- jousituksen automaattisäätö toimii mahtavasti, myös 2 päällä
-- käytiin Nurmijärveltä Savonlinnan torilla kahvilla, matkaan mahtui motaria, perinteistä maantietä, Sulkava-Puumala ja myös Hurissalo-Ristiina välin hiekkatie sekä Ristiina-Mäntyharju-Jaala-Uusikylä-Artjärvi mutkat.
--> kaikilla muilla osuuksilla Capo oli kotonaan paitsi kuulalaakerihiekkatiellä. Vakiorengastus ei sovi sinne.
- jarrut vähintäinkin riittävät
- en varsinaisesti ole V2-ystävä, mutta moottori on lajissaan ihan ok. Tärinät eivät häiritse paitsi reippaammissa kiihdytyksissä. Moottori toimii 3000 kierroksesta ylöspäin.
- 80 rajoituksella vitosella ja 100 rajoituksella kutosella on noin 4000 kierrosta, jolloin moottori toimii moitteetta
- moottoritiellä voi edetä liikkennevirran mukana pleksi ala-asennossa ilman häiritseviä pyörteitä (175 cm, system6 -kypärä) niin pitkään kuin bensaa riittää (alle 300 km)

--> sopii kaupunkiin ja (urheilulliseen) matkustamiseen 2 päällä ja melkein kaikkeen siltä väliltä
 
Viimeksi muokattu:
Lauantaina kävin Caponordin koeajamassa Tampereen Biketeamissa. Ei ollut valitettavasti aDD:lla varustettu mutta hyvältä tuntui ilman älyjousiakin. FJR:n jälkeen vääntöalue tuntui kyllä kapoisemmalta mutta kyllä kulkua riittävästi. Tykkäsin kovasti :)
 
Tän Capon luotettavuudesta kuullu paljon huonoja tarinoita, Uusi pyörä jättäny tielle useita kertoja ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana erinäisistä syistä. Pyörä himottaa kovasti... mutta omalle luenteelle ei sovi sitten ollenkaan nämä tienpäällä ruuvailut ja teknisen vian takia pysähtymiset. Tiedä sitten miten asian laita on...
 
Minkälaiset on huoltovälit Capossa ?

Jaa löysinkin heti ite tiedon. 10tkm välein + eka huolto 1tkm.
 
Viimeksi muokattu:
Tän Capon luotettavuudesta kuullu paljon huonoja tarinoita, Uusi pyörä jättäny tielle useita kertoja ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana erinäisistä syistä. Pyörä himottaa kovasti... mutta omalle luenteelle ei sovi sitten ollenkaan nämä tienpäällä ruuvailut ja teknisen vian takia pysähtymiset. Tiedä sitten miten asian laita on...

Eipä nuo haittaa jos alkumatkasta saa pysyvästi korjattua. Miten oli?
 
Tän Capon luotettavuudesta kuullu paljon huonoja tarinoita, Uusi pyörä jättäny tielle useita kertoja ensimmäisten tuhansien kilometrien aikana erinäisistä syistä. Pyörä himottaa kovasti... mutta omalle luenteelle ei sovi sitten ollenkaan nämä tienpäällä ruuvailut ja teknisen vian takia pysähtymiset. Tiedä sitten miten asian laita on...

Mistä moisia tarinoita olet kuullut/lukenut?
 
2+2 vuotta lupasivat takuuta Caponordille kun kävin 1200 Rallya koeajamassa.
2+2 on siis mikä, 4 vuoden takuu?
Miltä tuntui KTM 1190 verrattuna, koska sen olen koeajanut, ja ei ollut vaihtamiseen johtavia syitä, OK pyörä kylläkin.
Allt om MC-lehden testissä tuli Caponord "viimeiseksi" (GSA. KTM 1290 ja Caponord Rally)
Sen testin "yllätyksellisesti" voitti KTM, ei GSA, kuten tapana on ollut viime vuosina.
 
Viimeksi muokattu:
2v. tehtaan takuu ja päälle maahantuojan lupaamat 2 vuotta.

Ktm sopi minulle paremmin. Aprilia on vähän raskaampi ajettava eikä käänny niin herkästi. Moottori vetää jonkin verran laajemmalta kuin Ktm, mutta ei lähde kyllä niin äkäseen sitten kun kahvasta vääntää. Aprilian koneen äänet paremmat. ADD- jousitukselta odotin enemmän. Aprilia mukava pyörä vähän isommilla teillä kyllä. Ajoasento on hyvä ja penkki mukava.
 
Mistä moisia tarinoita olet kuullut/lukenut?
Jälleenmyyjällä oli muutama tuhat km ajettu Capo myynnissä. Sanoi että se oli jättänyt tielle 4 kertaa (oli siis uuten ostettu) ja ostaja oli kyllästynyt ja vaihtanut Gessuun.
ja mulle sama myyjä sanoi että "Älä osta Caponordia!"
 
Back
Ylös