• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB 1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pette
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif
Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan
biggrin.gif
Ei olla vielä,mutta huomenna sahataan se jatke pois.Mä voin sahata jos et itse raaski.
wink.gif
tounge.gif
 
062802moto_prv.gif
 Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan  
biggrin.gif
Ei olla vielä,mutta huomenna sahataan se jatke pois.Mä voin sahata jos et itse raaski.
wink.gif
 
tounge.gif
cool.gif
Herra Vn sahaa vaan itse xx:stään katteet pois, niin se näyttää prätkältä
biggrin.gif
biggrin.gif
 
062802moto_prv.gif
Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan
biggrin.gif

Orkkis on muutamalla pultilla kiinni. Lähtee helposti kun ottaa pyrstömuovin pois tieltä.

Otin pois ja tein muutaman proton ensiksi. Lopuksi tuli väännettyä cadillä versio mikä piilottaa turhat kolot ja kilven saa kiinni joko rekkarivalolla, tai ilman. Cad piirustuksen vein kaverille, joka teki 3mm pellistä nakertamalla ja taittamalla telineen. Lopuksi väri päälle. Ihan toimiva kapistus. Telineessä on orkkis vilkut kiinni. Voisihan nuo vilkut vaihtaa, mutta sitten pitäis vaihtaa eteen kanssa, eikä noi alkuperäiset niin kauheen rumat ole, että jaksais nähä kauheesti vaivaa niiden eteen.

Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.
 
062802moto_prv.gif
 Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan  
biggrin.gif

Orkkis on muutamalla pultilla kiinni. Lähtee helposti kun ottaa pyrstömuovin pois tieltä.

Otin pois ja tein muutaman proton ensiksi. Lopuksi tuli väännettyä cadillä versio mikä piilottaa turhat kolot ja kilven saa kiinni joko rekkarivalolla, tai ilman. Cad piirustuksen vein kaverille, joka teki 2,5mm pellistä nakertamalla ja taittamalla telineen. Lopuksi väri päälle. Ihan toimiva kapistus. Telineessä on orkkis vilkut kiinni. Voisihan nuo vilkut vaihtaa, mutta sitten pitäis vaihtaa eteen kanssa, eikä noi alkuperäiset niin kauheen rumat ole, että jaksais nähä kauheesti vaivaa niiden eteen.

Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.
Onhan se orggisperäsin melkoinen räystäs.

Olisikos sulla Bol dor valmiista kapineesta kuvia jossakin. Ja tietenkin, jos tuo cad-tiedosto olisi freewarea, niin sehän olisi enemmän kuin mukavaa
smile_org.gif
 
062802moto_prv.gif
Ootteko muuten kilpitelineelle/jatkeelle tehneet mitä ? Onko minkänäkönen jos pulttaa pois ja laittaa jonkun (lyhyen!)lisävarustejatkeen, vissiin irtoaa se alkuperänen ihan työkaluin . huvittas säästää se orggis ehjänä jos joskus pyörän myy, mutteihan sitä voi vaihtaa ainakaan parempaan
biggrin.gif

Orkkis on muutamalla pultilla kiinni. Lähtee helposti kun ottaa pyrstömuovin pois tieltä.

Otin pois ja tein muutaman proton ensiksi. Lopuksi tuli väännettyä cadillä versio mikä piilottaa turhat kolot ja kilven saa kiinni joko rekkarivalolla, tai ilman. Cad piirustuksen vein kaverille, joka teki 2,5mm pellistä nakertamalla ja taittamalla telineen. Lopuksi väri päälle. Ihan toimiva kapistus. Telineessä on orkkis vilkut kiinni. Voisihan nuo vilkut vaihtaa, mutta sitten pitäis vaihtaa eteen kanssa, eikä noi alkuperäiset niin kauheen rumat ole, että jaksais nähä kauheesti vaivaa niiden eteen.

Majailet imppa näköjään Keravalla. Sovitaan paikka ja aika, niin näet telineen, jos kiinnostaa.
Onhan se orggisperäsin melkoinen räystäs.

Olisikos sulla Bol dor valmiista kapineesta kuvia jossakin. Ja tietenkin, jos tuo cad-tiedosto olisi freewarea, niin sehän olisi enemmän kuin mukavaa
smile_org.gif

En pidä näitä omia tekeleitä salaisuuksina, joten kyllä se pitäisi onnistua tuon cad-kuvan lähettäminen. Katsotaan tuo tilanne saisinko jotenkin otettua valokuvaa tuosta perästä.
 
Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää?
nixweiss.gif
Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.
062802moto_prv.gif

Tekniikanmaailman edellinen numero (8/2006) sisälsi vertailun peruspyöristä, mihin ei kuitenkaan eksynyt suzukín kilpailija mukaan. No riippumatta siitä, Honda cb1300 voitti. Jokainen voi kuitenkin halutessaan tutustua vertailuun, ja muodostaa omat pistekertoimensa ja myöskin voittajan. Tämä lienee viimeisin juttu missä tuo Honda on mukana.
Silti...koeajo kannattaa aina.
 
Tuli heitettyä eka n. tuhannen kilometrin matkalenkki ja moottoritieajossa huomaa kyllä, että kone käy ehkä voimiinsa nähden turhan kierroksilla - bensaa palaa n.7 - 8 l sadalla kaksi päällä yhdellä takalaukulla, mutta muuten kun kierrokset alle neljän tonnin niin kulutus tippuu radikaalisti. Ehkä lyhyehkö moottoritietoimintasäde haittaisi jos lähtee lataamaan jonnekkin autobaanaosastolle. Muuten edelleen vakaa kuin juna ja laite on stressitön vetää kun vääntöä piisaa ja mukavaa kyytiä
biggrin.gif

Onko jossain myynnissä pienempää takaratasta ja isompaa eturatasta ? En netistä löytäny. Laskeskelin, että jos laittaisi eteen yhden piikin isomman ja taakse kaksi pienemmän, niin kierrokset olisivat matkamotariajossa sopivat (n.4000) - Ei varmaan kiihtyvyys lopu kesken .
cool.gif

Itellä SW motechin keskiseisari se on hiukan hankala käyttää ja vaatii voimaa ehkä ei ihan optimaalisesti suunniteltu, mutta pelaa "huoltoständinä".
 
Tuo keskiseisontatuki löyty ihan alkuperäisosana brandilta.. jos ens viikolla sais alle niin osais sanoa millanen käyttää
smile_org.gif
 
Tunnustus:

CB 1300 Hondassa on paras ajoasento mitä moottoripyörässä voi olla.

Niin leppoisa, että siihen voi nukahtaa. No, onneksi tuulen tuiverrus repii niin, että pysyy hereillä. Mutta se ajoasento on ihan kuningas.
 
Tuo keskiseisontatuki löyty ihan alkuperäisosana brandilta.. jos ens viikolla sais alle niin osais sanoa millanen käyttää
smile_org.gif
Erittäin hyvä kapistus.. Omassa oli jo hankittaessa. Pientä tuskaa ja hampaiden kiristelyä sen käyttö tosin aluksi oli, mutta kun kerran sain nousemaan ja tajusin tekniikan niin sen jälkeen on tullut käytettyä ahkerasti.
 
Onkos tossa pyörässä mitään tyyppivikoja tai jotain muuta mitä pitäis tietää?  
nixweiss.gif
Oon tässä harkinnu jos tuollaisen hommais Kawan tilalle. Kertokaahan kokemuksia.  
062802moto_prv.gif

Tekniikanmaailman edellinen numero (8/2006) sisälsi vertailun peruspyöristä, mihin ei kuitenkaan eksynyt suzukín kilpailija mukaan. No riippumatta siitä, Honda cb1300 voitti. Jokainen voi kuitenkin halutessaan tutustua vertailuun, ja muodostaa omat pistekertoimensa ja myöskin voittajan. Tämä lienee viimeisin juttu missä tuo Honda on mukana.
Silti...koeajo kannattaa aina.
TM:n arkistosta pikku palanen testistä.
 
Tuli heitettyä eka n. tuhannen kilometrin matkalenkki ja moottoritieajossa huomaa kyllä, että kone käy ehkä voimiinsa nähden turhan kierroksilla - bensaa palaa n.7 - 8 l sadalla kaksi päällä yhdellä takalaukulla, mutta muuten kun kierrokset alle neljän tonnin niin kulutus tippuu radikaalisti. Ehkä lyhyehkö moottoritietoimintasäde haittaisi jos lähtee lataamaan jonnekkin autobaanaosastolle. Muuten edelleen vakaa kuin juna ja laite on stressitön vetää kun vääntöä piisaa ja mukavaa kyytiä
biggrin.gif

Onko jossain myynnissä pienempää takaratasta ja isompaa eturatasta ? En netistä löytäny. Laskeskelin, että jos laittaisi eteen yhden piikin isomman ja taakse kaksi pienemmän, niin kierrokset olisivat matkamotariajossa sopivat (n.4000) - Ei varmaan kiihtyvyys lopu kesken .
cool.gif

Itellä SW motechin keskiseisari se on hiukan hankala käyttää ja vaatii voimaa ehkä ei ihan optimaalisesti suunniteltu, mutta pelaa "huoltoständinä".

Meillä oli Saksanreissulla kulutus n 6,5l/100km ja ajo suoritettiin välillä autobaanalla, joten ei minun mielestä tuo kulutus noussut koskaan niin isoksi, että se olisi ratkaisevasti vaikuttanut toimintasäteeseen, mutta tämä olikin vain oma mielipide. Ei kylläkään ajettu 2-päällä, koska molemmilla omat pyörät. Tavaraa oli paljon, koska harrastukseen kuuluu telttailu, ja omat eväät.

Keskiseisonnat on hondan omat ja ne on ainakin hyvät ja helpot.

Tuohon vanhaan sotaratsuuni ei myöskään saanut sopivia välityksiä, niin hain Konaflex:istä raakarattaan, ja sorvautin reiät mallin mukaan. Katselin tuossa noita rattaita, ja tosiaan tilanne on sellainen, ettei saa suurempaa eturatasta (pienmpiä saa) eikä pienempää takaratasta (suurempia saa). Täytyy varmaan käydä taas Konaflexissä ostoksilla, jos alkaa häiritsemään noi välitykset. Konaflex tekee myös mittojen mukaan, mutta saattaa hinta/määrä karata käsistä.
 
En tiiä oliko alkuperänen vaimennin vai mikä kaverilla Motoparkissa, kun firman kerhon kans kiersimmä ympyrää... oli meinaan CB1300:ssa minun makhun päivän ylivoimasesti kommeimmat saundit ja kuskina semmonen, joka näky tykkäävän antaa kyytiä ko. hopean väriselle komistukselle
thumbs-up.gif
Että terveisiä vain 19.5. reissulla olhelle, josko tällä kanavalla myös piipahat. Yes.
 
Meillä oli Saksanreissulla kulutus n 6,5l/100km ja ajo suoritettiin välillä autobaanalla, joten ei minun mielestä tuo kulutus noussut koskaan niin isoksi, että se olisi ratkaisevasti vaikuttanut toimintasäteeseen, mutta tämä olikin vain oma mielipide. Ei kylläkään ajettu 2-päällä, koska molemmilla omat pyörät. Tavaraa oli paljon, koska harrastukseen kuuluu telttailu, ja omat eväät.

Keskiseisonnat on hondan omat ja ne on ainakin hyvät ja helpot.

Tuohon vanhaan sotaratsuuni ei myöskään saanut sopivia välityksiä, niin hain Konaflex:istä raakarattaan, ja sorvautin reiät mallin mukaan. Katselin tuossa noita rattaita, ja tosiaan tilanne on sellainen, ettei saa suurempaa eturatasta (pienmpiä saa) eikä pienempää takaratasta (suurempia saa). Täytyy varmaan käydä taas Konaflexissä ostoksilla, jos alkaa häiritsemään noi välitykset. Konaflex tekee myös mittojen mukaan, mutta saattaa hinta/määrä karata käsistä.
Elinpä siinä luulossa, ettei orggis keskiseisaria edes saa, no elämä on
withstupid.gif
. Pitääpä seurailla noita kulutuksia jos kerran noin suuria eroja - Paras konsti ehkä on heivata eukko pois takapenkiltä ja hommata hänelle oma pyörä
tounge.gif

Pitää varmaan itsekin pitää mielessä toi firma jos ei orggis rattaita saa, ihmettelinkin hiukan että "tiuhempia" välityksiä saa, muttei harvempia kai ne sopii jollekkin joka haluaa lähteä liikennevaloista vitosella
wink.gif
 
Meillä oli Saksanreissulla kulutus n 6,5l/100km ja ajo suoritettiin välillä autobaanalla, joten ei minun mielestä tuo kulutus noussut koskaan niin isoksi, että se olisi ratkaisevasti vaikuttanut toimintasäteeseen, mutta tämä olikin vain oma mielipide. Ei kylläkään ajettu 2-päällä, koska molemmilla omat pyörät. Tavaraa oli paljon, koska harrastukseen kuuluu telttailu, ja omat eväät.

Keskiseisonnat on hondan omat ja ne on ainakin hyvät ja helpot.

Tuohon vanhaan sotaratsuuni ei myöskään saanut sopivia välityksiä, niin hain Konaflex:istä raakarattaan, ja sorvautin reiät mallin mukaan. Katselin tuossa noita rattaita, ja tosiaan tilanne on sellainen, ettei saa suurempaa eturatasta (pienmpiä saa) eikä pienempää takaratasta (suurempia saa). Täytyy varmaan käydä taas Konaflexissä ostoksilla, jos alkaa häiritsemään noi välitykset. Konaflex tekee myös mittojen mukaan, mutta saattaa hinta/määrä karata käsistä.
Elinpä siinä luulossa, ettei orggis keskiseisaria edes saa, no elämä on
withstupid.gif
. Pitääpä seurailla noita kulutuksia jos kerran noin suuria eroja - Paras konsti ehkä on heivata eukko pois takapenkiltä ja hommata hänelle oma pyörä
tounge.gif

Pitää varmaan itsekin pitää mielessä toi firma jos ei orggis rattaita saa, ihmettelinkin hiukan että "tiuhempia" välityksiä saa, muttei harvempia kai ne sopii jollekkin joka haluaa lähteä liikennevaloista vitosella
wink.gif

Tuo välitystenvaihto onnistuu, kun katsoo missä pyörissä on samalla kiinnityksellä rattaat ja valitsee sitten sopivilla hammastuksilla olevat. Tässä tuli ongelmaksi tämä.
Edessä 18 piikkinen. Samalla kiinnityksellä löytyy (vfr800)16 ja (xx)17 piikkisiä, eikä sinne tod.näk edes sovi 19 piikkinen.
Takana 39 piikkinen ja isompia löytyy ainakin 43 piikkiseen asti.
En ole kysynyt maahantuojalta saako pienempää takaratasta, ehkä kannattaisi, vaikkei edellisiin pyöriin saanut.
Ja sillä Hondan keskiseisonnalla on sitten ihan v...llinen listahinta.
 
Elinpä siinä luulossa, ettei orggis keskiseisaria edes saa, no elämä on
withstupid.gif
.
Koitin viime syksynä vääntää kauppaa CB 1300 :sesta ja siinä yhteydessä keskiseisontatukea kyselin, liikkeessä sanoivat ettei taida olla olemassa, Hornettiin semmosen saapi, mut ei taida tähän olla. Uskoin tietty kaveria kun kysymyksessä oli oikein maahantuojan liike täällä lounaisessa suomessa.
 
Back
Ylös