• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä mieltä olette kyseisen pyörän matkaominaisuuksista? Kaverit on lähössä norjan reissulle (vajaa 3tkm) ja itse en kyllä kikserillä lähde moista reissua tekemään, kun vauhti on isojen matkabemujen nopeutta. ;)
Mielessä on pyörinyt nakuun vaihto ja cb1000r houkuttelis kovasti. :)

Eli minkälaista siivua olette vetäneet??
 
Mitä mieltä olette kyseisen pyörän matkaominaisuuksista? Kaverit on lähössä norjan reissulle (vajaa 3tkm) ja itse en kyllä kikserillä lähde moista reissua tekemään, kun vauhti on isojen matkabemujen nopeutta. ;)
Mielessä on pyörinyt nakuun vaihto ja cb1000r houkuttelis kovasti. :)

Eli minkälaista siivua olette vetäneet??

Itse viime kesänä Saksasta baanaa alpeille ja takas. Ajopäiviä 12 ja 4500km, joten uskaltaisin lähteä. Pisimmät päivävedot oli baanaa vajaa 800 km pakon edessä, jotta aikaa jäisi mutkille. Eli helposti minusta meni kunhan vauhtia piti yllä:)Kaveri tosin ajoi RSV:llä, joten kyllä kyykylläkin voi reissata.
 
Itse viime kesänä Saksasta baanaa alpeille ja takas. Ajopäiviä 12 ja 4500km, joten uskaltaisin lähteä. Pisimmät päivävedot oli baanaa vajaa 800 km pakon edessä, jotta aikaa jäisi mutkille. Eli helposti minusta meni kunhan vauhtia piti yllä:)Kaveri tosin ajoi RSV:llä, joten kyllä kyykylläkin voi reissata.
On asenne kohdallaan Äijällä :respect:
 
Ite lähden orggiporukassa 10 päivän norjan reissulle kesäkuussa. Kilsoja reilu 3 tonnia. Kyllä tommosia 300 kilsan päivämatkoja pystyy vielä helposti painelemaan. Voi tietty 10 päivän jälkeen vähän ajo puuduttaa, mutta semmosta se on :)
 
Ite lähden orggiporukassa 10 päivän norjan reissulle kesäkuussa. Kilsoja reilu 3 tonnia. Kyllä tommosia 300 kilsan päivämatkoja pystyy vielä helposti painelemaan. Voi tietty 10 päivän jälkeen vähän ajo puuduttaa, mutta semmosta se on :)

Vastaavanlaista norjareissua on ollu suunnitteilla täälläkin.
Kyllä tollaset 300km kippuraa/päivä on aika optimi, vaikka enemmänkin taittuis. Tollaset 800km siirtymät baanalla ei oo kyllä mun ensimmäinen valinta (millään kulkuneuvolla) mut asenteestahan se on kiinni. Mun makuun cb1000r on just sopiva reissupyörä.
 
Jos muuten jollain on tarvetta niin mulle on jäänyt ylimääräisenä kaapinpohjalle alkuperäiset jarru- ja kytkinkahvat. Yksittäin 30e/kpl, molemmat yhdessä 30e/pari :jpstyle:

Yksityisviestillä tavoittaa.
 
Millainen on CB1000R kyytiläisen näkökulmasta? Penkki, asento?
Kuinka pyörä kantaa painon?

Nimim. Jos vielä jonainpäivänä gsr600 -> cb1000r
 
Millainen on CB1000R kyytiläisen näkökulmasta? Penkki, asento?
Kuinka pyörä kantaa painon?

Nimim. Jos vielä jonainpäivänä gsr600 -> cb1000r

Just tulin eukon kans ajelulta. Eukko on 174cm ja tuumas että kyllä siellä istuu, eikä perberikään puudu. Ainoa mitä kuulemma vois muuttaa on polvikulmaa loivemmaksi. Tuo polvikulma ei todennäköisesti oo mikään ongelma lyhyemmille kyytiläisille. Takaa ei näe suoraan eteenpäin kuten kyykyissä, mutta kun pikkasen kurkistaa olan yli, ni sekin kuulemma onnistuu.
 
Yllä oli juttua etupään kolinasta... No itellä alko tänään keula kolahdella häjysti. Ekana tuli mieleen etuiskarit, kun olivat talvella auki ja huollossa. Kolahtelu ei tullu tolpista, joten alettiin kattella jarrulevyjä/satuloita, eikä niissäkään mitään. Paikallaan kun etujarru lukossa pumppaili keulaa ni tuntu tankoon sellainen klonksuminen, vikaa alettiin paikallistaa yläkolmion alueelle ja lopulta tajuttiin kokeilla sormin että tuntuuko pumppauksen aikana ohjainlaakerissa välystä, no siellähän tuntu pieni liike joka ei mielestäni ollu normaalia, joten pyörä palasiks. Ekana ajovalo irti sitte stonga, yläkolmio ja sitte päästiinki kattomaan laakerin lukkorengasta, joka pyöri käsin auki. Ohjainlaakeri oli kans hieman löysällä, joten pari napsautusta pistepuikolla kireämmälle ja lopuksi testaus että laakeri liikkuu vapaasti ja herkästi. Lopuksi romut kasaan ja kokeilemmaan sormet ristissä, että lonkse olis loppunu ja loppuhan se. Eli jälleen yksi onnistunut remppa takana :D
 
Tuli tuossa tuupattua uudet peilit ja kahvat kiinni, kun piti jotain saada tällä kaudelle uusittua. Kiinan poijat oli jyystäneet ihan kelpo peilit. Edukkaat Tomok replikat siis kyseessa ja kahvat päälle.

942133_10151640167054587_572502084_n.jpg
 
Tuli räärälöityä tuollainen USB virranulosotto. Kiinnikkeen väsäsin alumiinista ja pistokkeen paikallisesta huollosta.
ImageUploadedByTapatalk 21369644484.309815.jpg
 
Millainen on CB1000R kyytiläisen näkökulmasta? Penkki, asento?
Kuinka pyörä kantaa painon?

Nimim. Jos vielä jonainpäivänä gsr600 -> cb1000r

Takajakkaralla viihtyy pituudeltaan 170cm vaimoke ja jalat kuulemma puutui yli 20km siivua vedellessä. On kehunut enempi nykyistä kyykkyä (R1) matkustusmukavuuden kannalta. Molemmissa penkki riittää kannattelemaan hanuria ilman puutumisia, hondassa vähän leveämmän mallinen kuin nykyisessä, joten uskoisin että on ihan ok jos ei hehtaaripakaroita joudu kannattelmaan.

Paino jakaantuu suht tasaisesti CB1000R:ssä, jos vertaa kyykkyyn. Oli jopa hitailla taajamanopeuksilla miellyttävä rullata kyytiläisen kanssa. Jos ei matka-ajoon tule, niin on ihan soiva peli. Kannattaa muistaa, ettei näitä kuitenkaan 2-päällä ajettaviksi oo alunperinkään tarkoitettu :WAZAAP:
 
Takajakkaralla viihtyy pituudeltaan 170cm vaimoke ja jalat kuulemma puutui yli 20km siivua vedellessä. On kehunut enempi nykyistä kyykkyä (R1) matkustusmukavuuden kannalta. Molemmissa penkki riittää kannattelemaan hanuria ilman puutumisia, hondassa vähän leveämmän mallinen kuin nykyisessä, joten uskoisin että on ihan ok jos ei hehtaaripakaroita joudu kannattelmaan.

Paino jakaantuu suht tasaisesti CB1000R:ssä, jos vertaa kyykkyyn. Oli jopa hitailla taajamanopeuksilla miellyttävä rullata kyytiläisen kanssa. Jos ei matka-ajoon tule, niin on ihan soiva peli. Kannattaa muistaa, ettei näitä kuitenkaan 2-päällä ajettaviksi oo alunperinkään tarkoitettu :WAZAAP:

Vai että jo 20km siivulla :blink: auttaisikohan jos takatappeja siirtäisi alemmas ja näin loiventaisi polvikulmaa? (Rouva 165cm, ja takapuolen pehmusteita ei juurikaan omastatakaa ole eli penkistä pitäs löytyä :D )
Mutta ei siis mikää huono vaihtoehto ole 2-päällä ajeluun? Nykyinen GSR600 oli jossain vertailussa todettu oman luokkansa parhaaksi ko. tarkoituksessa. (600&750cc nakuissa siis)

OT: Mikähän mahtaa noissa ~1000cc nakuissa olla mukavin matkustajalle? Tietty pääsääntöisesti "joudun" yksin ajamaan, mutta kyllä aina jos vaan anoppi joutaa naperoita vahtimaan niin sillon mennään :orgmp: .
 
Mitähän mahtaa maksaa CB:n 24 tkm huolto ja mitä siinä tekevät? Itellä alkaa kohta tulla vastaan niin tietäis vähän varautua, kun ei tässä kuitenkaan ihan miljunäärejä olla.. :p
 
Mitähän mahtaa maksaa CB:n 24 tkm huolto ja mitä siinä tekevät? Itellä alkaa kohta tulla vastaan niin tietäis vähän varautua, kun ei tässä kuitenkaan ihan miljunäärejä olla.. :p

350ecua RM-Heino Lahti.Lähinnä tarkastusta koko huolto.Venat tsekataan ja öljyt/suodatin vaihdetaan.
 
Back
Ylös