• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ABS valo jäi palamaan, kun olin lähdössä pikku ajelulle. Koitin jarrutella kunnolla ja en saanut jarruja lukkoon, joten päättelin että abs tunnistimet yms toimii. Tunnin verran kerkesin tutkimaan, mutta en siinä ajassa löytänyt mitään. Irroittelin releet yms, omat asennukset ettei niistä vaan tuu mitään häiriöitä. Mittaristo oli ollut irrallaan ja senkin taustan katsoin (jos olis joku piuha saanut siipeensä) -> ok.
Onko kenelläkään ollut samaa vikaa?? Nyt oon reissussa ja perjantaina pitäisi keretä katsomaan sitä, josko sen sais kuntoon ennen sunnuntaina alkavaa seuraavaa reissua...
 
Joo, näin tekee. Mutta pitäisi sammua, kun on joku 10 km/h vauhti. Nyt siis jäi palamaan jatkuvasti... Kävin silloin 100km lenkin, kun jarrut kuitenkin tuntui toimivan normaalisti (myös abs:t)... eikä se sammunut ollenkaan.
 
Moro! tuli tuossa viime yönä hommattua -09 cb 1000r ja samalla suoritettua n.700 km kotiutusajo (3v aikaa edellisestä moposta/ajelusta) Äkkiseltään tuntuu että kyllä tuolla ihan pitempiäkin lenkkejä heittää, vaikka persauksissa vähän jo rupes tuntumaan...
Eli sitten asiaan, onko porukka mitä tehnyt nuille peileille, vaihtanut jotain tietyn merkkistä, vai hommannut jatko yms. paloja, nuista nää kun omat kätensä, olisin tyytyväinen linkeistä.
Muuten ihan ok pärrälle tuntuu, näyttää ja kuulostaa (ixil dual) voimaakin piisaa ainakin näin alussa riittämiin.
 
Itellä Ebaystä ostetut erittäin halvat tangonpäätypeilit. Näkyvyydeltään parhaat mahdolliset, jollei varsinaisten peilien puute häiritse ulkonäöllisesti...
Ainoa valituksen aihe noissa halpispeileissä on, että ovat kovasti alkaneet haalistumaan tän vuoden aikana... Täytyy kokeilla maalata!
 
Itellä Ebaystä ostetut erittäin halvat tangonpäätypeilit. Näkyvyydeltään parhaat mahdolliset, jollei varsinaisten peilien puute häiritse ulkonäöllisesti...
Ainoa valituksen aihe noissa halpispeileissä on, että ovat kovasti alkaneet haalistumaan tän vuoden aikana... Täytyy kokeilla maalata!

Lueskelin tuolta hondacb1000r.com:sta että porukalla ollut vaikeuksia asennella noita tangonpäätypeilejä. Lähinnä noitten päätyjen vaihtaminen ilmeisesti ongelmana. Esim tässä: http://www.hondacb1000r.com/forums/modification/12791-bar-end-mirrors.html

Mitkä peilit hommasit ja oliko asennus hankalaa?
 
Lueskelin tuolta hondacb1000r.com:sta että porukalla ollut vaikeuksia asennella noita tangonpäätypeilejä. Lähinnä noitten päätyjen vaihtaminen ilmeisesti ongelmana. Esim tässä: http://www.hondacb1000r.com/forums/modification/12791-bar-end-mirrors.html

Mitkä peilit hommasit ja oliko asennus hankalaa?

Tämmöset. Näitä saa myös muutamissa eri väreissä, mutta mun mielestä toi musta oli ainoa joka sopi, kun toi kulta on ihan eri kulta kuin mun pyörän muut osat...
Asentaminen onnistui suoraan ruuvilla alkuperäiseen tangon sisällä olevan painon päähän, ainoastaan päätyholkkia joutui hiukan kulmahiomakoneella muotoilemaan, jotta sai sen istumaan nätisti. Ei ollu vaikeaa...
http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-...Parts_Accessories&hash=item2ec955ef66&vxp=mtr

Toi linkki on vaan malliks, noita saa noin 11 eurolla sisältäen postikulut...:)
SAM_0012.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos! Tangon päähän tulevat peilihän on ihan ok näköiset ja Nuo levikepalat pitää laittaa harkintaan kans...
 
Huomenna ajattelin suunnistaa apparalle, keskiviikon meluvuorolle, kun silloin dB raja on 110. Onko muita menossa??? :orgmp:
 
Morjens kaikille. Tulipaha sitten ittekki laitettua tonninen hornetti niin sanotusti. On kyllä aivan saatanan hieno ja makea ajaa. Loistava kampe kaikin puolin. :WAZAAP:

Ois semmonen kyssäri tuosta ykspuoleisesta swingistä, että mitenkäs tässä tuo takapukki oikein toimii?
Luin tuossa ketjun aikasempia viestejä ja esim joku Bike Liftin pukki ois ok. Tämmönen: http://www.duell.fi/Onroad_tarvikkeet/Varikkotarvikkeet/HUOLTOPUKKI_RS16_yksipuolinen_takahaarukka
Tuossa näyttäs olevan cb1000r sopiva tappi.

Se siis työnnetään läpi tuosta akselista...ainakaan itellä ei suoraa reikää siinä oo, ilmeisesti on joku suojamuovi tiellä. Saako nätisti pois?

Pakko sanoa, että ketjujen kiristäminen taitaa kanssa olla aika helpompaa ja mukavampaa verrattuna tavalliseen kakspuoleiseen takahaarukkaan. Ei tartte akselia löysätä, mikäli manuskaa osasin lukea :p

Harmi vaan ku näin loppukesästä vasta sain laitettua, kohta säilytykseen... :(
 
Onnittelut hyvästä hankinnasta!

Itellä tuli mopon mukana tällänen bilteman ykspuoleinen huoltopukki.

Hyvin on kestäny ja on tosi tukeva. Toi tappi tulee siihen navassa olevaan reikään, ketjujen puolelle tietty. Ittellä ei oo koskaan siinä ollu mitään peitelätkää, joten luulis lähtevän aikas helposti irti.

Ykspuoleinen takahaarukka kyllä helpottaa mukavasti takarenkaankin poistoa kun ei tarvi jarrusatulaa tai ketjuja irrotella ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut hyvästä hankinnasta!

Itellä tuli mopon mukana tällänen bilteman ykspuoleinen huoltopukki.

Hyvin on kestäny ja on tosi tukeva. Toi tappi tulee siihen navassa olevaan reikään, ketjujen puolelle tietty. Ittellä ei oo koskaan siinä ollu mitään peitelätkää, joten luulis lähtevän aikas helposti irti.

Ykspuoleinen takahaarukka kyllä helpottaa mukavasti takarenkaankin poistoa kun ei tarvi jarrusatulaa tai ketjuja irrotella ollenkaan.

Nonniin. Mulla on molemmilla puolilla akselia jotku lätkät reiän kohalla. Noh, eiköhän tuo selviä ku alakaa asentelemaan. Kiitos vinkistä. Kaikkea pientä kokeneemman vinkkiä otetaan ilomielin vastaan liittyen tähän pyörään ja pyöräilyyn ylipäätään. Pahimmat user failit jos sais karsittua pois.
 
Onnittelut hyvästä hankinnasta!

Itellä tuli mopon mukana tällänen bilteman ykspuoleinen huoltopukki.

Hyvin on kestäny ja on tosi tukeva. Toi tappi tulee siihen navassa olevaan reikään, ketjujen puolelle tietty. Ittellä ei oo koskaan siinä ollu mitään peitelätkää, joten luulis lähtevän aikas helposti irti.

Ykspuoleinen takahaarukka kyllä helpottaa mukavasti takarenkaankin poistoa kun ei tarvi jarrusatulaa tai ketjuja irrotella ollenkaan.

Tuossa bilteman sivulla oli kahta tappia. Honda ja Honda + BMW F800. Kumpiha ois tähän?
 
Jos oikein muistan niin CB 1000 R:ään käy 27,5mm tappi se toinen on 28mm. Kannattaa siis mitata.

biltsusta tuohon nostopukkiin tapin halkaisija "honda" 28.4mm ja "honda/bmw" jotain 31mm ja itse hommasin tuon 28.4 mm halkaisjalla olevan, joka oli sopiva ks. kulkineeseen.
 
Siihenhän käy mikä tahansa muovin/metallinpala kunhan on kilven kokonen. Se kilpi alkaa muuten resonoimaan ja katkee.
 
Back
Ylös