• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan mielenkiinnosta, löytyykö täältä kesäkuun lopussa vantaan bikeworldista 23 tkm ajetun mustan yksilön ostanutta?

Annoin vaihdossa ja seuraava päivänä ilmoitus ehti olemaan vain noin 5h esillä kun luki että myyty.

Moro vaan kaikille 1000R omistajille.
Tulipa itsekkin vaihdettua tämmöinen tuon kilokyykyn tilalle.
Kaikinpuolin ollut tyytyväinen, ajoasento on loistava vanhaan verrattuna.

Muutama kysymys olisi, kuinka tuo Hondan takuu käsittelee maalauksia?
Maskissa kun on pienet "siivekkeet" molemminpuolin sivuilla, jotka mustassa pyörässä on tumman harmaat on lohennut ja lähtenyt harmaa maali pois ja alta pilkottaa muovin musta väri, onko turhaa kysellä takuuseen vai maalauttaa vain uudestaan?
Toiseksi, minkälaisia säätöjä olette alustassa pitäneet, kyytiläinen tuommoin 105kg.
Alusta tuntuu kyykkyyn verrattuna pehmeämmältä ainakin vakioasetuksilla. Olen yrittänyt etsiä hyviä säätöjä mutta viimeaikoina (alku innostuksen jälkeen) olen huomannut että pienen töyssynkin jälkeen aivankuin tulisi jälkitärinää alustasta, olisikohan tämä alustan säädöistä vai voisiko jokin muu aiheuttaa sitä? Vai kuuluuko tämä vain 1000R ominaisuuksiin?

Mulla myös toi bilteman takapukki, pari kesää ollut käytössä ja ihan hyvältä ja tukevalta vaikuttaa. Bilteman etupukki (haarukan alta nostava) onkin sitten huteramman oloinen, sitä en suosittele välttämättä hankkimaan.

Ledivikuista... Millasta kytkentää olettä niissä käyttäneet? Oma vastus joka vilkulle vai vaihtanut releen toisenlaiseksi? Löytyiskö jostain rele mikä menis suoraan vakion tilalle vai pitääkö viritellä johtojen avulla?

Mulla myös toi bilteman takapukki, pari kesää ollut käytössä ja ihan hyvältä ja tukevalta vaikuttaa. Bilteman etupukki (haarukan alta nostava) onkin sitten huteramman oloinen, sitä en suosittele välttämättä hankkimaan.

Ledivikuista... Millasta kytkentää olettä niissä käyttäneet? Oma vastus joka vilkulle vai vaihtanut releen toisenlaiseksi? Löytyiskö jostain rele mikä menis suoraan vakion tilalle vai pitääkö viritellä johtojen avulla?

Eiköhän siin oo 4napainen rele, ebaysta varmaan löytyy järkihintainen plug and play rele.
Suurempi homma sulla on niitten vastusten kanssa tappelu ja piilotteleminen, kun se et ostat releen minkä jälkeen kaikki toimii niin kuin kuuluukin.

Eiköhän siin oo 4napainen rele, ebaysta varmaan löytyy järkihintainen plug and play rele.
Suurempi homma sulla on niitten vastusten kanssa tappelu ja piilotteleminen, kun se et ostat releen minkä jälkeen kaikki toimii niin kuin kuuluukin.

4-napainen on se rele. Jollei ebysta löydy niin sitten sitä on tuskin keksittykään... täytyy tutkia. Vastusten piilottaminen on tosiaan sen verran vaikeeta, että niiden kanssa ei viitsis tapella.

Onkos joku muuten xenoneita asentanut CBKR:ään? On niin surkeet valot, että alkoi näin syksyn kynnyksellä kiinnostamaan valotehon lisääminen...

4-napainen on se rele. Jollei ebysta löydy niin sitten sitä on tuskin keksittykään... täytyy tutkia. Vastusten piilottaminen on tosiaan sen verran vaikeeta, että niiden kanssa ei viitsis tapella.

Nimimerkki tete73 on sellaisen releen ainakin viime talvena omaansa laittanut, et jos ei löydy niin laita sille viestiä niin varmaan kertoop¡ mitä saa.

Tässäkin on yksi vaihtoehto.

Viimeksi muokattu:

Onkos joku muuten xenoneita asentanut CBKR:ään? On niin surkeet valot, että alkoi näin syksyn kynnyksellä kiinnostamaan valotehon lisääminen...

Itse laitoin h4 bi-xenonin ja miniballastin piilotin valokotelo/umpion sisälle.

Huomattava valotehon lisäys sekä nähtyvyys parani varsinkin autot huomioi paremmin.

Itse laitoin h4 bi-xenonin ja miniballastin piilotin valokotelo/umpion sisälle.

Huomattava valotehon lisäys sekä nähtyvyys parani varsinkin autot huomioi paremmin.

Mulla ois yks ylimääränen setti mikä on ollu CB.ssä kiinni polttimosta pitkien liitin rikki muuten pelaa siitä saa parillakympillä valmiin setin jos haluu!!!

Nyt kiinnostas laittaa vakion putken tilalle joku pienempi. Tätä ketjua kun luki, niin Ixil hyperflow ja G&G putket mainittiin.

Itseä kiinnostaa lähinnä ulkonäkö eikä niinkään kovat äänet. Minusta tuommonen pienmpi, joka jättää takavanteen esiin vois olla siisti. Katalysaattorin jätän kyllä paikalleen. Kuinka älyttömät äänet nuista lähtee?
Jos semmonen vähän matalampi murina mitä orkkiksessa, niin kyllä kelpaa, mutta jos ei pysty taajamissa huomiota herättämättä ajamaan, niin ei oo hyvä.

Oisko kyseisten putkien omistajia? Vois kertoa fiilikset.

Nyt kiinnostas laittaa vakion putken tilalle joku pienempi. Tätä ketjua kun luki, niin Ixil hyperflow ja G&G putket mainittiin.

Itseä kiinnostaa lähinnä ulkonäkö eikä niinkään kovat äänet. Minusta tuommonen pienmpi, joka jättää takavanteen esiin vois olla siisti. Katalysaattorin jätän kyllä paikalleen. Kuinka älyttömät äänet nuista lähtee?
Jos semmonen vähän matalampi murina mitä orkkiksessa, niin kyllä kelpaa, mutta jos ei pysty taajamissa huomiota herättämättä ajamaan, niin ei oo hyvä.

Oisko kyseisten putkien omistajia? Vois kertoa fiilikset.

Käyppä kattoos SC-projectin vaimentimia kans on siistin näkösiä edullisia ja on killerin kanssa ilman kattiakin hiljaset äänet.

Käyppä kattoos SC-projectin vaimentimia kans on siistin näkösiä edullisia ja on killerin kanssa ilman kattiakin hiljaset äänet.

Jep, kävin kattoon ja se Oval oli ihan jees kanssa. Vaikia päätös :D
Tossa SC-projectissa ois semmoset vähän murakammat ku orkkiksessa?

No siihe ei paljoo tarvita :D hyvät matalat äänet mun mielestä ja eikä yhtää liian kovat ilman killeriäkään. Mulla oli ilman kattia ja killeriä ja ku matalilla kierroksilla ajo ni ei ollu yhtää liian huomiota herättävät et pääsee ylläkii kotii herättämättä koko kylää :thumbup:

Itellä G&G. Halusin semmosen jossa vanne jäis tosiaan mahdollisimman näkyville. Äänimuutos alkuperäiseen on ihan asiallinen ja ulkonäkökin ilman killeriä...
Talven aikana ois tarkotus saada PC hankittua ja katti poistettua, korvausputki on jo. Hiukan jännittää josko äänitaso nousee turhankin korkealle, kun tota killeriä ei haluais käyttää.:dunno:

Tuossa aiemmin (46 sivulla) on oikeen kuvan kanssa tuo SC projektin putki mun pyörässä. http://www.sc-project.com/honda_cb_1000_e.htm oval malli ja ilman kattia tuli paikalleen. Äänet on mielestäni hyvät, illemmalla pääsee "hissukseen" kerrostalon pihaan ja mutta kun kääntää kaasua, niin kyllä se murisee.
Mutta ahvenistolle en enää pääse kuin melupäiville, dB mittaukset näytti 98dB ja raja on normaalipäivillä 95. :)

Kattelin kuvia ja ei tuo sc-project oo yhtään hassumpi. Omat suosikit on g&g, ixil hyperflow, Sc-project oval ja Scorpion power cone tai serket taper. Ämpyily jatkukoon.... Tässä on koko talvi aikaa vertailla.

Kun kohta joutaa vehkeet talviteloille, niin onko teillä tapana ollut laittaa jotain suoja-aineita kromi/alumniini/metalliosille? Semmosta, joka estää hapettumista tai miten lienee, huonontaa kiillettä ja sellaista.

Back