• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaisiko joku auttaa? Pitäisi ketjuja kiristää, mutta mukana tulleesta työkalupussista puuttuu siihen tarvittava avain. Löytyykö jostain joku korvaava, millä onnistuu? Esim. Onnistuuko motonetin Haka-avaimella?

Alkuperäinen ketjunkiristystyökalu on tämän kaltainen mutta kaksiosaisella varrella: http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Rear-Drive-Chain-Adjuster-Tool-VFR-750-800-RC30-RC45-wheel-/381435141803?nma=true&si=BzJVztCOjARolCcyihYRsAVAY4k%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Voisin kuvitella, että melkeinpä mikä vaan haka-avain toimii tuohon säätämiseen. Kunhan mahtuu tuonne väliin:http://wiki.hondacb1000r.com/index.php?title=Chain_adjustment

Tuli laitettua hiljattain vm. 2009 CB1000R. Oon pannu merkille että nopeusmittari näyttää aika reilusti liikaa, arviolta noin +10 satasen vauhissa. Nopeus ilmeisesti mitataan vaihdelaatikosta ja iso heitto voisi viitata siihen että edellinen omistaja on ehkä vaihtanut välityksiä tiuhemmiksi?

Tuli laitettua hiljattain vm. 2009 CB1000R. Oon pannu merkille että nopeusmittari näyttää aika reilusti liikaa, arviolta noin +10 satasen vauhissa. Nopeus ilmeisesti mitataan vaihdelaatikosta ja iso heitto voisi viitata siihen että edellinen omistaja on ehkä vaihtanut välityksiä tiuhemmiksi?

Veikkaisin piikkiä pienempää eturatasta. 6vaihteella pitäs olla n.4500rpm / 100km/h vakiovälityksillä.

Japanilaisissa autoissa ja moottoripyörissä on tehtaalta lähtiessä n.7% mittarivirhe, eli 107 km/h on tasan 100km/h. Olen tämän mitannut sekä aivan uusista digimittareista kuin vanhoista vaijerivälitteisistä.On ilmeisesti joku paikallinen määräys.

Japanilaisissa autoissa ja moottoripyörissä on tehtaalta lähtiessä n.7% mittarivirhe, eli 107 km/h on tasan 100km/h. Olen tämän mitannut sekä aivan uusista digimittareista kuin vanhoista vaijerivälitteisistä.On ilmeisesti joku paikallinen määräys.

Mulla heittää orkkis välityksillä kans ton 7kmh, mutta jos 10 tai yli, ni kattoisin eka renkaan ja sitte vasta rattaan. Oikein kulunut takanen voi olla myös osasyyllinen.

Nyt sain aikaseksi käydä ajelemassa navigaattori sarvissa. Mittari näyttää aika tasaisesti 9-10% liikaa ja kierrokset on samaa luokkaa kuin yllä. Samapa tuo loppuin lopuksi on että paljonko se näyttää liika jos sen tietää.

Iltaa kaikille. Kuukausi sitten tuli laitettua honda cb1000r:) Mukavaa vaihtelua kyykkypyörien jälkeen.
Oma pyörä on vm2009 ja ajettu 24tkm. Nyt viime viikolla rupesi etupäästä stefa vuotamaan:no:
Onko muilla samoja kokemuksia ja mitähän huolto maksaa? Vai onnistuuko itse vaihtaa?

Iltaa kaikille. Kuukausi sitten tuli laitettua honda cb1000r:) Mukavaa vaihtelua kyykkypyörien jälkeen.
Oma pyörä on vm2009 ja ajettu 24tkm. Nyt viime viikolla rupesi etupäästä stefa vuotamaan:no:
Onko muilla samoja kokemuksia ja mitähän huolto maksaa? Vai onnistuuko itse vaihtaa?

Ite en ole koskaan vaihtanut mutta ovat kuulemma puhuneet että voi vaihtaa itsekkin. Youtuubissa on ohjeita.

Omaan mopoon oon kaksi kertaa vaihdattanut stefat. Irtoputket kun olen vienyt pajalle niin 150-180€ on maksanut alkuperäisillä stefoilla vaihtotyö. Täytys varmaan opetella keulimaan smuutimmin niin ei paukkuis stefoja...

Osaako kukaan sanoa paljonko menee keulaöljyä etuiskariin? Jostakin löysin, että Motulin 10w kävisi?
Ootteko vaihtaneet pelkät öljytiivisteet vai samalla myös pölysuojat? Nuita pölysuojia ei meinaa löytää mistään.

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan vaihtanut kaasukahvaa toisesta pyörästä, missä olisi tuo ranteen liike vähän pienempi. Jos on niin mitä kaikkia kilkkeitä joutui vaihtamaan?

Mikähän se nyt tuli kun pienen lenkin jälkeen (pientä kengitystä) rupesi palamaan himmeästi ajossa tuo PGM-FI valo (keltainen jossa moottorin kuva).

Terve,

Jos täällä ei vielä kaikki ole talviunilla niin pystyisikö joku laittamaan kuvaa tai kertomaan, että minkälainen tuo jarrukahvan ja kytkinkahvan pulttikiinnitys kahvarunkoon on.

Tuli viimeviikolla haettua -11 mallinen cb ja molemmat, sekä kytkin että jarrukahvassa pultit ovat löysällä ja jos pultin vetää kireälle niin kahvat eivät liiku mihinkään.

Edellisissä pyörissä pultin keskellä ei ole ollut jenkoja vaan välissä ollut jonkinnäköinen pusla. Nyt pulteissa on jengat koko matkalla.

Osaako joku auttaa?

e. kirjotusvirheitä

Terve,

Jos täällä ei vielä kaikki ole talviunilla niin pystyisikö joku laittamaan kuvaa tai kertomaan, että minkälainen tuo jarrukahvan ja kytkinkahvan pulttikiinnitys kahvarunkoon on.

Tuli viimeviikolla haettua -11 mallinen cb ja molemmat, sekä kytkin että jarrukahvassa pultit ovat löysällä ja jos pultin vetää kireälle niin kahvat eivät liiku mihinkään.

Edellisissä pyörissä pultin keskellä ei ole ollut jenkoja vaan välissä ollut jonkinnäköinen pusla. Nyt pulteissa on jengat koko matkalla.

Osaako joku auttaa?

e. kirjotusvirheitä

Oiskohan sinne joku tee-se-itse-mies vaihdellu kahvat ja kadottanut alkuperäset ruuvit. Täällä näkyy aika selvästi, että mimmoset pitäs olla:
http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-64262-64262-CB1000RD-2013-F_04-CB+1000+R.html

http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-64262-64262-CB1000RD-2013-F_06-CB+1000+R.html

Back