CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikas hyvin Velmu kiteyttää asian :thumbup:
Itsellä lähtee nyt seitsemäskausi liikkeelle ja 28tkm takana.
Ei oo ongelmia ollu, ku akku vaihtoon ja öljyy/suodatinta, kohta ketjut.
Kokeillu oon muutamaa, mut pettynyt hieman aina koeajon jälkeen.

Ainakin mun tapauksessa Honda on ajanut asian hyvin!
Voi juu olla tylsää, mut ei oo tarvinnu, ku pistää virrat päälle ja hanaa..

Hyvää ajokautta kaikille :orgmp2:

Moro vaan kaikille. 6 Kausi olisi kohta aluillaan täälläkin suunnalla ja kysymys olisi, että kuinka pitkään olette alkuperäisillä/uusituilla ketjuilla ja rattailla ajaneet?

Olen siinä muistissa, että viime vuonna omassa pyörässä eturatas oli vielä kuin uusi, takarataskin näytti olevan kuin sisäänajettu ja ketjuissakin oli vielä varaa kiristää. Alkaa vaan neuroosissa uskoa, että omat silmät kusee ja rattaat pitäisi olla jo syötynä :D Ajettu siis noin 27t km.

Moro vaan kaikille. 6 Kausi olisi kohta aluillaan täälläkin suunnalla ja kysymys olisi, että kuinka pitkään olette alkuperäisillä/uusituilla ketjuilla ja rattailla ajaneet?

Olen siinä muistissa, että viime vuonna omassa pyörässä eturatas oli vielä kuin uusi, takarataskin näytti olevan kuin sisäänajettu ja ketjuissakin oli vielä varaa kiristää. Alkaa vaan neuroosissa uskoa, että omat silmät kusee ja rattaat pitäisi olla jo syötynä :D Ajettu siis noin 27t km.

Itse vaihtaisin noilla kilsoilla eturattaan ja ketjut. Mitattaessa ketjut haluaa olla ylä rajoilla kulumisen suhteen. Uusilla ketjuilla tasainen veto eikä ääntele.

Itse vaihtaisin noilla kilsoilla eturattaan ja ketjut. Mitattaessa ketjut haluaa olla ylä rajoilla kulumisen suhteen. Uusilla ketjuilla tasainen veto eikä ääntele.

Nyt on uudet tilattu. Seuraavaksi kysynkin, että kuinka helppo tuo ketjun ja rattaiden vaihto on tehdä itse? Jotain mitä pitäisi huomioida?
Öljyt vaihtuu, uuden putkiston ja power commanderin olin kykenevä tuunaamaan paikoilleen.

Nyt on uudet tilattu. Seuraavaksi kysynkin, että kuinka helppo tuo ketjun ja rattaiden vaihto on tehdä itse? Jotain mitä pitäisi huomioida?
Öljyt vaihtuu, uuden putkiston ja power commanderin olin kykenevä tuunaamaan paikoilleen.

Yhdistetty asetus ja niittaustyökalu hyvä satsaus. Säästää aikaa ja hermoja.

Otsikon mukainen pärrä tuli hommattua kyykyn tilalle, eikä ole tarvinnut pettyä.
Oispa tajunnut vaihtaa tällaiseen heti kun ratailut loppui vuosia sitten:grin:

Ainoa pieni miinus moottorin toiminnassa kaupungissa kun ajaa aivan tyhjäkäynnin tuntumassa;
ajosta tulee helposti ns nykivää, eikä viitsi hirveän pienellä vaihteellakaan ajella kun hiukan kovahko ääni tuolla sliparilla...

Onko muilla tällaista havaittavissa?PC tuossa on, ei tietoa missä säädetty joten ehkä uudestaan penkkiin ja hieromaan tuota aivan pintakaasu-aluetta?
Vai onko ominaisuus jota ei saa pois kuten joissain tonnisissa joutui jopa gurujen mukaan nostamaan tyhjäkäyntiä että sai nykäisyn pois...?

Pikkukierrosten nykivyyden / epätasaisen vedon suhteen ruiskun läppärunkojen synkka on aina tarkistamisen arvoinen asia oikeastaan pyörämallista riippumatta.

Synkkauskin kävi mielessä ja mittarit löytyy, ihmetyttää kun ilmeisesti ei kuulu huolto-ohjelmaan ja Service manualissakin kielletään koskemasta ruuvrihin eikä siinä ole ohjeistettu synkkausta, mikä lienee syynä...
Mutta edelleen kiinnostaa kuinka muiden pyörät toimivat tuossa heti tyhjäkäynnin yläpuolella?

Synkkauskin kävi mielessä ja mittarit löytyy, ihmetyttää kun ilmeisesti ei kuulu huolto-ohjelmaan ja Service manualissakin kielletään koskemasta ruuvrihin eikä siinä ole ohjeistettu synkkausta, mikä lienee syynä...
Mutta edelleen kiinnostaa kuinka muiden pyörät toimivat tuossa heti tyhjäkäynnin yläpuolella?

On lambda käytössä? Mikä commander? Kolmonen vai vitonen? Jos vitonen niin mulla olis sulle sifteri:;):

Vika voi olla myös commanderi säädöissä, jos tps calibrointi on pielessä.

Viimeksi muokattu:
Katti on poistettu, ei tietoa onko lambda käytössä, paikallaan se kyllä on.
PC3 on tässä, kyllä jotenkin tuntuis että voisi olla säätöongelma...

Katti on poistettu, ei tietoa onko lambda käytössä, paikallaan se kyllä on.
PC3 on tässä, kyllä jotenkin tuntuis että voisi olla säätöongelma...

Tarkasta toi tps calibrointi ja et onko lambdan piuha kii, jos on niin se irti ja siihen tilalle o2 sensor eleminator.

Tietääkö kukaan, että mistä saisi luistokytkimen vuosimallin 2011 CB1000Rään? Pari linkkiä ei takaa toimitusaikaa ja jos löytyisi jostain sellainen, että saisi kuukauden sisään, niin hyvä. TILATTU!

Viimeksi muokattu:
Auttakaas kädetöntä! Oon yrittäny löytää korvaavaa palikkaa tuohon etuvalon alapuolella olevaan huomiovaloon. Kyseessä on siis 2009 vuosimallia oleva pyörä ja ei omaa silmää miellytä tuo "linssi".

Onko kukaan siihen löytänyt mitään vaihtoehtoista valoa tai osaa?

Onko kukaan muuten vaihtanut tuota perus halogeenipoltinta LED-polttimeen? Laitoin Kiinasta tilaukseen yhden edullisen polttimen, joten saa nähdä miten toimii. :-)

Auttakaas kädetöntä! Oon yrittäny löytää korvaavaa palikkaa tuohon etuvalon alapuolella olevaan huomiovaloon. Kyseessä on siis 2009 vuosimallia oleva pyörä ja ei omaa silmää miellytä tuo "linssi".

Onko kukaan siihen löytänyt mitään vaihtoehtoista valoa tai osaa?

Onko kukaan muuten vaihtanut tuota perus halogeenipoltinta LED-polttimeen? Laitoin Kiinasta tilaukseen yhden edullisen polttimen, joten saa nähdä miten toimii. :-)

Ei siihen oikeen oo muuta laittaa tilalle kuin se ”facelift” parkki, joka on hieman näppärämmän näköinen. Diy mies toki mittaa sen reijän koon ja asentelee siihen sitte itekseen just mitä haluaa... Muuta plug and play juttua ei käsittääkseni oo ku se uudemman mallin parkki. Siihen pitää sitte ite valon lisäks ostaa myös se uusi kehys, koska vanha ei sille uudelle mallille käy.

Ei siihen oikeen oo muuta laittaa tilalle kuin se ”facelift” parkki, joka on hieman näppärämmän näköinen. Diy mies toki mittaa sen reijän koon ja asentelee siihen sitte itekseen just mitä haluaa... Muuta plug and play juttua ei käsittääkseni oo ku se uudemman mallin parkki. Siihen pitää sitte ite valon lisäks ostaa myös se uusi kehys, koska vanha ei sille uudelle mallille käy.

Täytyy kesälomalla yrittää fiksailla parkki kuntoon. Enhän mä tuohon alkuun kiinnittäny mitään huomiota, mutta kaveri vaan totes, että vois olla fiksumman näkönen ja nythän se sitten paistaa aina silmään. Täytyy laittaa kuvia, jos löytyy joku ratkaisu. :)

Vajaan kuukauden tuli oltua ilman prätkää kun 900RR tuli myytyä ja puolitosissaan katselin vähän pystympiasentoisia, kunnes tuli yllättäen vastaan -11 CB1000R Tricolorina ja piti nopeasti hakea helmi pois kuleksimasta. Täytyy sanoa, että työmatka-ajeluun ja vaikka pidempäänkin matkaan on kyllä mukava laitos!:)

Mitäs renkaita suosittelette tähän? Dunlopit on nyt alla, mutta etunen alkaa olla jo niin loppu, että pitää pikimmiten vaihtaa.

Entäpä tuo ledivalo perus H4:n tilalle? Mahtuukohan tuonne mitään? Kovin paljon ylimääräistä tilaa ei näy olevan.

Mitkä ovat erot cb1000r ja cbr1000rr koneissa? Alakerta ilmeisesti sama molemmissa?
CB1000R on naku, CBR1000RR on katettu.

CB1000RR 120hp , CBR1000RR 180hp.

CB1000R selvästi painavampi (217 vs 195) ja siin on isompi takajarru.

Joten kyllä siinä alakerrassa jotain eroa on ku 60 kaakkia enemmä revitään.

Back