CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, on varsin hassu mopotin tämä CB. Aikaisempi Suzuki oli myös hyvä, mutta se ketteryys jonka Honda tarjoaa. Autokoulussa sain ajaa 15 vuosimallin 650 ja luulin ettei voi olla toista niin ketterää pyörää, mutta olin todella väärässä. Melkoinen virne naamalla ajelin kotia Hondalla.

Ja sitten seuraa visainen kysymys kanssa mopoilijoille. Onnistuin CB:stä vääntämään tankopainon vastakappaleen (siellä tangon sisällä oleva osa) jengat solmuun. Onko kukaan joutunut vaihtamaan sitä osaa ja miten lie vaihtuu, vai menenkö kyselemään vinkkejä huoltoon?

Ja itselleni ja muille vastaten, ei ole samanlainen rakenne. Eli tankopainon kun ottaa pois, niin värinätanko sisältä lähtee ihan raakasti vetämällä. Vaikka olin saanut kierteet vedettyä värinätangon päästä solmuun, niin etsin tallin nurkasta M6 kierretankoa jonka ruuvasin syvemmällä tangossa olevaan ehjään kierteeseen ja vedin osan tangon sisältä ulos. Taitaa selvitä pelkällä pitemmän pultin vaihdolla, joten koko remontti oli taas kerran täysin hukkaan heitettyä hutilointia. :grin:

UUSI CB1000R neo Café, löytyykö kokemuksia?

- mikäli tällainen tallista löytyy niin olisi mukava kuulla ko. laitteesta. Ulkonäkö kun on oikein sopiva ja voimaakin ilmeisesti löytyy...
on aiheuttanut jonkinasteisesta pyöräkuumetta!

Uppista....!

Onko tilanne semmoinen että kukaan ei vielä ole päässyt tuosta uudesta Neo Cafeesta kokemuksia keräämään kun on täysi hiljaisuus päällä?

Nätti peli ja kehujakin kerännyt ainakin ulkomaisissa arvosteluissa.

Taitaa olla ~19000€ hinnaltaan aika harvinainen ostos suomessa,
koe-ajopäivillä luulis olevan noita ajossa. Siihen asti valitettavasti taitaa parasta mitä löytyy suomeks https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/suoraan-karkeen-taysin-uusi-honda-cb1000r-neo-sports-cafe/

Meinaatko että hinta on kova?
Itse olen tota hintaakin kovasti järkeillyt.... Ja mun mielestä on aika lailla linjassa vs kilpailijat eli isot nakut
- Superduke selvästi kalliimpi (ja tehokkaampi ja teknisempi)
- Tuono sama kuin edellä
- Speed Triple spekseiltään aika lähellä, pari tonnia kalliimpi
- MT-10 suunnilleen samassa hintaluokassa. On tehokkaampi mutta omaan makuun Honda tyylikkäämpi.
- Z1000 sx vähä erityyppinen ja muovisempi
- Katana ja Gsx-s muutaman tonnin halvempia mutta muovisempia

- Bemarit ja Ducatit niinikään noin 5-6 k€ kalliimpia

Makuasioita mutta näin olen itse järkeillyt ja hintaa perustellut.

Menikö oikein? :;):

Ja ei, en ole päättänyt ko vehjettä hommata. Mutta siihen suuntaan on kyllä ajatukset kallellaan.

Viimeksi muokattu:
Tuono, Duke & Speed Triple ovat ajettavuudeltaa ihan eri sfääreissä vs. Honda.

Yamahan kymppikin pelaa eri liigaa.

Itse näkisin, että jos tuota pitää tärkeimpänä kriteerinä on Honda varsin hinnakas.

Mutta mutta... ymmärrän, että jos tyyliseikat puhuttavat, niin eihän sitä voi ostaa sellaista, joka ei silmää miellytä ja Hondallakin pääsee... vaikka Ilta-Sanomien otsikoihin.

Yamahan kymppikin pelaa eri liigaa.

Itse näkisin, että jos tuota pitää tärkeimpänä kriteerinä on Honda varsin hinnakas.

Mutta mutta... ymmärrän, että jos tyyliseikat puhuttavat, niin eihän sitä voi ostaa sellaista, joka ei silmää miellytä ja Hondallakin pääsee... vaikka Ilta-Sanomien otsikoihin.

Jesh :thumbup:
Hyvää kommentointia, kiitos!

Itse olen Speed Triplellä jo vuosia ajanut ja uutta malliakin kävin koejamassa. Hieno peli sekin ja omaan makuun menee samalle tasolle myös ulkonäön puolesta. Muut japsit muovisen näköisiä.

Pitää käydä koeajamassa keväällä ja koeistumassa messuilla...

2018 kävin koeajamassa tän neo cafen koeajopäivillä. Ihan ok mopo, mutta ei kyllä omistamishaluja herännyt.
Metallisen näköinen ja tuntuinen, jousitus oli aika jämäkkä, ei mitenkään erityisen mukava.
Ihan mukavasti tässä on tehoa, joskin tätä ennen ajamani mt-09 sp tuntu melkein yhtä tehokkaalta ja hauskemmalta ajolleen. Ja onhan se jammu aika paljon halvempi.

2018 kävin koeajamassa tän neo cafen koeajopäivillä. Ihan ok mopo, mutta ei kyllä omistamishaluja herännyt.
Metallisen näköinen ja tuntuinen, jousitus oli aika jämäkkä, ei mitenkään erityisen mukava.
Ihan mukavasti tässä on tehoa, joskin tätä ennen ajamani mt-09 sp tuntu melkein yhtä tehokkaalta ja hauskemmalta ajolleen. Ja onhan se jammu aika paljon halvempi.

OK.
Mukava kuulla palautetta myös koeajon tehneeltä.

Selkeesti tuntuu siltä, että ulkonäöstä joko tykkää tai ei. Erilainen se on kuin valtaosa muista. Ja jos tykkää niin paljoko sille on valmis antamaan arvoa. Teknisesti varmaan samantasoisia laitteita saa vähä halvemmalla joo.

OK.
Mukava kuulla palautetta myös koeajon tehneeltä.

Selkeesti tuntuu siltä, että ulkonäöstä joko tykkää tai ei. Erilainen se on kuin valtaosa muista. Ja jos tykkää niin paljoko sille on valmis antamaan arvoa. Teknisesti varmaan samantasoisia laitteita saa vähä halvemmalla joo.

Olet raiteilla. Ei tule yllätyksiä *peukku*

Sen verran jäi sanomatta, että itse tykkäsin ulkonäöstä livenä. Tosin senkin suhteen jäi ristiriitaiset fiilikset, kun edellinenkin malli oli ihan pätevän näköinen vaikka kovin erilainen olikin muotoilultaan.

Enkä tarkottanut tuolla, ettei herätä omistushaluja sitä, että olisi jotenkin huono. Ite jos ihan uuden pyörän hommaisin, niin sen pitäs iskeä kympillä tai olla hinta-hupisuhteeltaan houkutteleva, jota tämä (eikä kovin moni muukaan) ei mun mielestä tee.

Perustuuko lausuma kokemukseen Hondasta!!:thumbup: :grin:

Reenit aloitettu "Hondalla" ensi kesän rientoja silmällä pitäen.:cruising:

Mitä noissa mainituissa ovat niin erinomaista?

Perustuuko lausuma kokemukseen Hondasta!!:thumbup: :grin:

Reenit aloitettu "Hondalla" ensi kesän rientoja silmällä pitäen.:cruising:

Mitä noissa mainituissa ovat niin erinomaista?

Ei perustu. Perustuu Rutterin testeihin lähinnä ja muuhun lätinään alan lehdissä.

Honda on noista heikoin, kun laitetaan rajoille. Eri asia kuinka se kenenkin arjessa näkyy.

Edit: erinomaista niissä on kait moottori, jarrut, alusta ja runko.

Back