• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

CB1300 modit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moppi_X
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moppi_X

New member
Nonni...

Nyt 5 tkm melkein orkkis CB1300SA:lla takana, ja parit kyssärit muille omistajille:

1. Onko kokemuksia PC III+säädöt, kannattaako laittaa? Leo Vince Slipari on jo paikallaan.

2. Perse meinaa puutua edelleen, parempia vaihtoehtoja orkkiksen (satula) tilalle? Vai pitääkö vaihtaa perse?

3. Tuplakuplavirityksiä, MRA:n säädettävä ei toimi hyvin, hirvee vinku&vonku. Äijällä lyhyyttä 178 cm.

4. Mistä harvempi välitys? Joko joku tekee heittämällä passaavan ratassatsin?

Millon nää Hondamiehet alkaa tehä pyöriä yli 160 cm ihmisille? Tämäkin tuntuu ahtaalta parin tunnin ajon jälkeen. Pittääkö ostaa Rocket?
 
Viisastellaan nyt sitten...
1. Testattu on, saat suunnilleen samat takapyörälle kun nyt koneessa on mutta ei se oikeesti ihan hirveesti muutu.
2. Mm. Topsaddlery tekee, mut ei se omakaan huono ole.
3. Ei tietoa  
confused_orig.gif
luulis että hissunkissun madaltamalla sais sopivaksi.
4. Mikä Teitä CB kuskeja vaivaa... muistini mukaan kiekat olis vitosella satasen vauhdissa vain 3 tonnia...  
tounge.gif
Vaikka vääntöä on, jotain rajaa silti  
wink.gif
 
1: Kannattaa. Ei ne huipputehot, vaan osakaasut. Toki ilmankin pärjää.
2: Ulkomaan foorumeille ehdottelevat herkkäperseille aina leveämpää ja matalampaa stongaa. Painoa siis piirun verran enemmän käsille.
3: Tee siitä naku ;)
4: Jaa'a, itse miettinyt aivan samaa. 125km/h ja 4700rpm. Kutosta tuo kaipaa.
 
1. On, Isojussin kanssa sama kanta
2. Mulla Topsaddleryn penkki, huomattavasti parempi
3. jep, nakussa ei näitä ongelmia
4. ChainGangista löytyy , sieltä product information ja chain & sprocket listing.
 
No kato perskeles!

Chain Gangilla näyttää toisaan olevan ratassatsi CB:lle! Kiitos linkistä ja vinkistä. Värinkin saa valita, heh!

Pakko kai se on kokeilla sitte pienempää taakse ja PC paikalleen. Sitte saa tietysti lykätä Speedohealeria jne... ihanan kallista.

Top Sadleryn jakkarat on aika arvokkaita, pitänee vähentää kaljan juontia, jos tuo elopaino putois ja perse kestäs paremmin...
idea3.gif
 
1: Kannattaa. Ei ne huipputehot, vaan osakaasut. Toki ilmankin pärjää.
2: Ulkomaan foorumeille ehdottelevat herkkäperseille aina leveämpää ja matalampaa stongaa. Painoa siis piirun verran enemmän käsille.
3: Tee siitä naku ;)
4: Jaa'a, itse miettinyt aivan samaa. 125km/h ja 4700rpm. Kutosta tuo kaipaa.
No prkl...!

Kyllä siitä naku pitää tehdä! Tiä sitte kumpi tulee kalliimmaks, vaihtaa pyörä vai modata tästä naku?

Nuo tuppervaare osat näyttää olevan muutamalla pultilla kiinni, mutta mittaristo, peilit ja lamput ynnä teline menee vaihtoon... ja muuta muoveissa kiinni olevaa osaa, vilkkua jne... taitas olla halvempi kaataa vakuutusyhtiön laskuun...
idea3.gif


Jaa-a... samalla siihen vissiin menis joku "tarvikemaski"... onko tämmöstä temppua kukaan tehnyt aikasemmin? Vinkit on tervetulleet (ja luultavasti kalliit!).

Niin joo, PC pitää laittaa ees kokeeksi, perse on jo turtana muutenkin (reilu 8000 km takana), joten se jakkarasta.
 
1: Kannattaa. Ei ne huipputehot, vaan osakaasut. Toki ilmankin pärjää.
2: Ulkomaan foorumeille ehdottelevat herkkäperseille aina leveämpää ja matalampaa stongaa. Painoa siis piirun verran enemmän käsille.
3: Tee siitä naku ;)
4: Jaa'a, itse miettinyt aivan samaa. 125km/h ja 4700rpm. Kutosta tuo kaipaa.
No prkl...!

Kyllä siitä naku pitää tehdä! Tiä sitte kumpi tulee kalliimmaks, vaihtaa pyörä vai modata tästä naku?

Nuo tuppervaare osat näyttää olevan muutamalla pultilla kiinni, mutta mittaristo, peilit  ja lamput ynnä teline menee vaihtoon...  ja muuta muoveissa kiinni olevaa osaa, vilkkua jne... taitas olla halvempi kaataa vakuutusyhtiön laskuun...  
idea3.gif


Jaa-a... samalla siihen vissiin menis joku "tarvikemaski"... onko tämmöstä temppua kukaan tehnyt aikasemmin? Vinkit on tervetulleet (ja luultavasti kalliit!).

Niin joo, PC pitää laittaa ees kokeeksi, perse on jo turtana muutenkin (reilu 8000 km takana), joten se jakkarasta.
Älä nyt hyvä mies oikeasti ala repimään pyörästäsi puolikatetta hittoon parin keskustelupalstalla kieli poskessa heitetyn kommentin pohjalta. Vaikka paljonko se toisaalta mulle kuuluu mitä pyörälles teet... maalaa vaikka pinkiksi, jos siltä tuntuu
wink.gif


t. cb1300 (tehdas)naku
 
Joo...

Se mikä tuntuu illalla pikku pierussa hyvältä idealta, ei välttämättä aamulla olekaan niin briljanttia...

Emmää ny sentään pinkiksi, mutta PC pitää silti laittaa.
lookaround_orig.gif
 
Onko kellään kokemuksia tosta paljon kehutusta ilmaboksimodista. Kovasti pitävät meteliä sen autuudesta cebbonetissä (hondacb1300.net)
Onko tietoa saisiko Suomesta jostakin tilattua moista "palikkaa".
PC ja slipari on jo, ja säädetty penkissä 2,5h. Paha sanoa toimivuudesta, kun ei oo ns. vakiosta kokemusta. Mahtaako joutua säädättää uusiks tolla ilmaboksijutskalla? Se mulkero johon tulee letkua ja johtoa siinä putsarin kyljessä, on jo poistettu käytöstä. Se on penkittäjän tekosia edellisen omistajan mukaan.
Kyllähän tossa voimaa on tarpeeks, vaan mitä ei tekis miehekkäiden imusoundien eteen. Ahdintahan toi maamoottori huutaa ihan selkeesti
wink.gif
 
Onko kellään kokemuksia tosta paljon kehutusta ilmaboksimodista. Kovasti pitävät meteliä sen autuudesta cebbonetissä (hondacb1300.net)
Onko tietoa saisiko Suomesta jostakin tilattua moista "palikkaa".
PC ja slipari on jo, ja säädetty penkissä 2,5h. Paha sanoa toimivuudesta, kun ei oo ns. vakiosta kokemusta. Mahtaako joutua säädättää uusiks tolla ilmaboksijutskalla? Se mulkero johon tulee letkua ja johtoa siinä putsarin kyljessä, on jo poistettu käytöstä. Se on penkittäjän tekosia edellisen omistajan mukaan.
Kyllähän tossa voimaa on tarpeeks, vaan mitä ei tekis miehekkäiden imusoundien eteen. Ahdintahan toi maamoottori huutaa ihan selkeesti
wink.gif
Pyh ja paskat! Unohtakaa koko juttu, kävin testaamassa. Venttiilikoneiston ääni puskee liiaksi läpi, kuulostaa ihan Kawalta.
Alkuperäisen kotelon on hyvä olla just noin, mieli tekis kyllä putsarin paikka siirtää pakosarjan lähelle
buttrock.gif
 
Mitäs tuo CB1300 ilmaboxi modi sisältää.
Jos sitä voisi hyödyntää omaan susnaa edes perus idealtaan??
Penkissä kun moponi oli säädettävänä, olivat sitä mieltä että pitäis saada lisää ilmaa koneesee...
 
No alkuperäiseen boksiin tietty ihan ensin joku vapaammin virtaava suodatin, K&N esimerkiksi. Tuutissa on siinä boksin kannessa kaksi "tunnelia", josta imee ilmaa ikäänkuin kulman kautta. Toisessa kanavassa on alipaineohjattu läppä, idea toimia varmaan imuäänenvaimentajana tjsp.
Mulla on ainakin sen läpän toiminta disabloitu, joten molemmat röörit on aina auki.
Toi modaus on seuraavanlainen. Alkuperäinen kansi poistetaan, siis se joka imee ilman 90 asteen kulmassa. Se korvataan päädyllä, jossa on reikä kohtisuorasti filsuun nähden, ainakin ilmansaannin pinta-ala hieman kasvaa ja imee suoremmin ilman mutkia.
Kuitenkin koko hässäkän päällä on vielä muovinen sivuboksi, joten vaikutus saattaa olla aika minimaalinen. Ilman sivuposkea, jollain "siepparilla" (patopaine?) saattaa vaikutus olla parempi.
Jää itseltä jokatapauksessa tekemättä.
En tiiä saatko tästä mitään tolkkua?
 
Kiitos. Susnassa ilma tulee suoraan ilmanputsarille ilman mitään putkistoja tai läppiä. Lähinnä etsin kikkaa miten saisi isompaa putsaria koteloon tehtyä.
 
Minkä merkkisiä kilpitelineitä ootte vaihtanut cb1300:iin? Pitäisi alkuperäinen laittaa vaihtoon..
 
Onko teittä kokemuksia koko putken vaihdosta teho ja vääntö käyrään?
 Entä mihin asti pyörän oma ruisku pärjää ilman komentajaa?
 
Back
Ylös