CB1300SA vaihtoon...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moppi_X
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moppi_X

New member
Aaarghh....

Taas se on täällä... pyöränvaihtohinku! Kun tuota XX:n seuraaja ei ainakaan vielä ole julkistettu, onko kellään omakohtaista kokemusta CB1300SA ja BMW K1200R SPORT pyöristä? "Vanhoja" Bemuja lähtis nyt kohtuuhintaan (joopa joo...) kun 1300 julkistettiin...

Lähinnä kiinnostaa ajoasento ja matkustajan tilat, muuten tekniset tiedot puhuttelee...

Ei sillä, että CB:ssä mitään vikaa olisi!  
withstupid.gif

Samanlaisia tuntemuksia on ollut että pitäis vaihtaa pyörää...vaihto uuteen Yammun FZ1 S malliin oli vain päätöstä vailla, väliraha sovittu...kävin kumminkin vielä heittämässä lenkin Yammulla ja päätin että jatkan ajamista Hondalla CB:llä, ainakin toistaiseksi... on se vaan niin mukava pyörä...ja se alavääntö...
wink.gif

Itse sairastuin "äkisti" vaihtokuumeeseen pari kuukautta sitten ja ainut lääke löytyi yllätys yllätys mopokaupasta. Ja ihme kyllä, kuumehan parani välittömästi
thumbs-up.gif

CB oli tosiaan loistava pyörä ja alavääntö nykyiseen mopooni oli myös aivan omaa luokkaansa
cool.gif
Kokeilin myös FZ1:stä, mutta jotenkin CB oli parempi kuin ko yammu. Eli vääntöä ja kuutioita yammuun olisin kaivannut reippaasti enemmän. Tosin hyvin se kulki kun kierroksilla vei
062802moto_prv.gif

Mutta jos CB:n vaihdat, niin silloin kannattaa vaihtaa kokonaan eri tyyppiseen pyörään. Muuten vaihdossa ei mielestäni ole kovinkaan järkeä
smile_org.gif

Juupasen juu!

Näyttää Tepe1 sun pyöräilyhistoria aikalailla samanlaiselta kuin mun.

Josko sitä kuitenkin PCIII ja säädöt kokeilis vielä ennen pyörän vaihtoa? Tää CB on kovasti mun mieleen (= paras tähän mennessä), toki XX:n tehot kelpaisivat.

Eipä sillä, että niitä mihinkään oikeasti tarvitsisin, mutta saispahan leuhottaa baarin pihalla... öh... kilokyykyt vetää nykyään kiihdytyksessä tossa 120:n jälkeen ilosesti ohi... eipä haittaa... kai... ehkä? Aikamies sentään! Paras vaihtotarjous uuteen nyt 10 k€... paljonko kannattaa maksaa munanjatkeesta / cm?

Josko sitä kuitenkin PCIII ja säädöt kokeilis vielä ennen pyörän vaihtoa? Tää CB on kovasti mun mieleen (= paras tähän mennessä), toki XX:n tehot kelpaisivat.

Vastaus kysymykseen... PC3 ja säädöt...niin sanoisin että kyllä kannattaa asentaa Commanderi+slipon.Ala ja keskialueen vääntö kasvaa entisestään ja omassa pyöräässä esiintynyt nykiminen 2700rpm alueella hävisi kokonaan... (kävi hieman laihaalla), pyörää ei ole käytetty penkissä mutta persdynon mukaan tuntuu toimivan hyvin...
thumbs-up.gif

Mulle laitettiin (tai siis mopoon) reilu puoli vuotta sitten akran full system ja PC III ja penkitettiin. Kieltämättä pyörä muuttui aikalailla. Kun vedellään valoista liikkeelle kahva isommin auki niin pitää oikeesti pitää kiinni että pysyy jakkaralla :-).

Suosittelen ko. settiä vaihtokuumeiselle, on kokonaisuutena halvempi juttu ja voi kuitenkin edelleen nauttia erinomaisesta ajoasennosta ja mitoituksesta. Takarenksu vaan kuluu kohtalaista vauhtia näissä peleissä :-).

Back