CBR 1000 vai ZZR 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarkko

New member
Suunnitteilla pyörän vaihto ja olen ajatellut jompaa kumpaa noista malleista, vm 90-95.
Jollain on varmaan kokemuksia molemmista, (ajoasento yms, tekniikka varmaan pelaa molemmissa.)
Hondaa olen ajanut ja se tuntui vähän pieneltä, onko kawa tilavampi? (oon 182 cm).
Tähän astiset kokemukset on lähinnä enduroista, elikkä ajoasento varmaan alkuun tuntuu kummalliselta kaikissa ton tyylin pyörissä..
 
JEP, Zetorissa on parempi ajoasento kun CBR:Ssä.
Oon ajanut molemmilla ja itellä on nyt ZZR. Oon 188 ja about 100 kiloa ja hyvin mahtuu kyytin.
biggrin.gif
Radallakin pystyy liikkumaan penkissä hyvin!
Suosittelen
smile_org.gif
 
No, täällä perämeren rannalla ei oo ratoja, mutta tiet on kyllä kohta asfaltoitu..
tounge.gif
 
Mulla oli -88 cbr1000f vajaan 20tkm:n ajan (hieman yli vuosi) ja eipä laitteesta ole valittamista. Erinomainen matkapyörä ja tehoa riittää noin normaaliin ajoon enemmän kuin riittävästi. Kantaa myös hyvin kaksi henkeä ja matkatavarat viikoksi ellei jopa kahdeksi (mainos!).

CBR:n ominaisuus on, että nokkaketju/-kiristin on vaihdettava ajosta riippuen joskus 30-60tkm:n paikkeilla, kannattaa tarkistaa.

ZZR:n uutta mallia olen koeajanut, ei muita kokemuksia. En lähde haukkumaan.
 
Nostetaanpas tämä esille uudestaan. Nämä vaihtoehdot ovat varmasti monella mielessä ja tietoa kaivataan.

Jopa mä itsekin...
cool.gif
 
No jos vähääkään saa omaa kehua, niin tietysti ZZR!
062802moto_prv.gif


Jotenkin siinä on vaan enemmän luonnetta ja ainakin minusta ulkonäkökin on paljon parempi kuin kokonaan_muovilla_kuorrutetussa CBRässä. Ajo-ominaisudetkin riittää varmasti, vaikkakin painoa on aikasta paljon. Jos enempi radalla ajaisin, niin luultavasti vaihtaisin pienempään.

Tänä kesänä olen n. 10tkm zetorilla ajanut ilman mitään ongelmia, jos ei renkaan puhkeamista sellaiseksi lasketa
smile_org.gif


Jos (ja kun) ZZRään päädyt, niin kannattaa katsella D-mallia. Deetä on tehty vuodesta 93 alkaen.
 
No jos vähääkään saa omaa kehua, niin tietysti ZZR!  
062802moto_prv.gif


Jotenkin siinä on vaan enemmän luonnetta ja ainakin minusta ulkonäkökin on paljon parempi kuin kokonaan_muovilla_kuorrutetussa CBRässä. Ajo-ominaisudetkin riittää varmasti, vaikkakin painoa on aikasta paljon. Jos enempi radalla ajaisin, niin luultavasti vaihtaisin pienempään.

Tänä kesänä olen n. 10tkm zetorilla ajanut ilman mitään ongelmia, jos ei renkaan puhkeamista sellaiseksi lasketa  
smile_org.gif


Jos (ja kun) ZZRään päädyt, niin kannattaa katsella D-mallia. Deetä on tehty vuodesta 93 alkaen.
Mitäs ne oli ne haarukkaöljyn tirskumiset yms...?
tounge.gif
 
Nostetaanpas tämä esille uudestaan. Nämä vaihtoehdot ovat varmasti monella mielessä ja tietoa kaivataan.

Jopa mä itsekin...
cool.gif
Mä ajoin zetorin D-mallilla (-98)n.60t km ja tein 3 kuukauden pituista reissua välimeren rannoille 2 päällä. Ei mitään ongelmia tekniikan kanssa missään vaiheessa. Erinomainen yleispyörä. Käy kahden hengen matkapyöräksi ja on sen verran urheilullinen, että sillä on kiva käydä mutkatiellä ja joskus radallakin. Nyt oon ajanut 2 kesää uudemmalla 1200 Zetorilla, joka on vielä parempi, koska se on huomattavasti ketterämpi mutkatiellä ja radalla sekä siinä on hieman pystympi ja tilavampi ajoasento.
062802moto_prv.gif
 
itsellä ei ole ollut kumpaakaan mallia mutta kavereilla on ja kuunneltuani heitä +mp asentaja kaveriani niin ainakin cebarissa tosi luja kone mut zetori parempi ajaa jne. kummassakin pyörässä hyvät ja huonot puolensa joten ei muuta kuin kokeilee.itse ottaisin cebarin koska ajan matka ajoa kaks päällä ja lujemman tekniikan takia.
 
Jos (ja kun) ZZRään päädyt, niin kannattaa katsella D-mallia. Deetä on tehty vuodesta 93 alkaen.
Tuon olen kuullut useasta suusta, mutta mikä noin ratkaiseva muutos silloin on tapahtunut?
Rahastakin on kysymys, sillä -90 malli maksaa huomattavasti vähemmän kuin -93 ja kunnoltaan voivat olla tasan saman veroisia.
 
Jos (ja kun) ZZRään päädyt, niin kannattaa katsella D-mallia. Deetä on tehty vuodesta 93 alkaen.
Tuon olen kuullut useasta suusta, mutta mikä noin ratkaiseva muutos silloin on tapahtunut?
Rahastakin on kysymys, sillä -90 malli maksaa huomattavasti vähemmän kuin -93 ja kunnoltaan voivat olla tasan saman veroisia.
C- mallissa on ollut niitä Kawasakin "tunnetuksi" tehneitä venttiili/kansiongelmia. Lisäksi kakkosvaihde on ollut heikko lenkki. Kumpikin näistä ominaisuuksista on korjattu D-mallissa.

C-mallin hyvänä puolena on ollut luonnekkaampi moottori, joka johtui tehokuopasta ja siitä seuranneesta tehopiikistä
smile_org.gif


Nämä asiat tuli mulla ekana mieleen, viisaammat saapi jatkaa...
062802moto_prv.gif
 
Ulkoisena muutoksena mittaristo varustettiin polttoainemittarilla, lisäksi tuli myös bensahanan vara-asento. Vanhemmassa taitaa olla vain varoitusalot polttoainemäärälle.
Bensatankki on myös muistaakseni 2 litraa suurempi.
Takapäässä/etupäässä pientä muotomuutosta, ilmansaantia parannettu.

sanoi:
Sama juttu mulla, kesällä tuli Affenistolla öljyt pihalle pumpuista...
Onkos zetori allerginen radoille kun nokka vuotaa? Omalla olen ajanut 30000km eikä etustefat edes hikoile.
 
Mulla oli 88-cebari, riittävän ripee, aika notkee ja mukava Välimeren reissulla. Zetoria kokeilin -90; perkeleesti potkua mutta oli mielestäni kankee.
 
Säästä vähän lisää ja osta blackbird! Kaikin puolin hyvä mopo ja moottori on mahtava. Ajoasento on kyllä hieman etukenoisempi kun 1000 ceeprassa ja ZZR:ssä. Eikös noita bläkkäreitäkin ala saada jo aika halvalla?
 
Säästä vähän lisää ja osta blackbird! Kaikin puolin hyvä mopo ja moottori on mahtava. Ajoasento on kyllä hieman etukenoisempi kun 1000 ceeprassa ja ZZR:ssä. Eikös noita bläkkäreitäkin ala saada jo aika halvalla?
Just joo... Ja säästä taas vähän lisää ja osta uudempi, tai säästä vielä vähän lisää ja osta jotain muuta...

Ainakaan minä en malttanut enää säästää yhtään lisää kun mopokuume iski.
smile_org.gif
 
Koeajoin syksyllä sekä Blackbirdin että 1100 ZZR:n. No tämä zetori oli kylläkin raskaampi käsitellä (varsinkin pihanurmella), mutta ZZR:n ajoasento ja varsinkin koko pyörän luonne tuntui sopivan paremmin ainakin meikäläiselle. Takapenkkiläistä ei juurikaan huomannut olevan kyydissä ja taitaa tuota kuljetuskapasiteettia olevan pidemmillekin matkoille. Lähemmän tarkastelun kohteena onkin vm. 97 ZZR. Mikähän noissa alkaa olemaan ne ns kipukilometrit. Kokemuksia lisää vaan, jos jollakin niitä löytyypi.
062802jumpie_prv.gif
 
Back
Ylös