CBR 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sjuggen

New member
Mitenkäs paljon kilometrejä nuo kestää? Nokkaketjuja ja kiristimiähän taitaa mennä n. 50tkm välein, mutta mites muuten? Tuleeko 100 tkm jälkeen jo jotain suurempaa?

Kyllähän ne kestää. Naapuri osti 140tkm ajetun, mutta ei kiireessä tullut puheeksi mitä kaikkea remppaa siihen on tehty. Suvussa on myös yks kusiaiscebari jolla on menty reippaasti päälle 100tkm.
thumbs-up.gif

Mitenkäs paljon kilometrejä nuo kestää? Nokkaketjuja ja kiristimiähän taitaa mennä n. 50tkm välein, mutta mites muuten? Tuleeko 100 tkm jälkeen jo jotain suurempaa?
Kyllä kestää! kaveri vaihtoi keväällä 137tkm ajetun -89 1000f cebarin -99 tupla x:ään, 1000f:llä oli ajettu 45tkm kun kaveri sen aikoinaan osti. cebari olkoi vaatia uutta nokkaketjua ja uusia tulpan johtoja muuten oli toiminut moitteettomasti monta monta kesää
062802moto_prv.gif
toki myös edellisetä sekä uudesta käyttäjästä usein kiinni kuinka pyörä kestää.

Ajoin itse 170.000. Kulutusosia meni ja takapyörän laakerit. Koneeseen vain uusi kiristin. Nokkaketju piti kyllä aika rallatusta jo tuossa vaiheessa. Öljynkulutus ihan normaalia eli 5.000 matkalla ei tarvinnut lisätä. Pakko heittää vielä loppuun että öljyinä Delvac ...
biggrin.gif

Sikakestävä pyörä sanoisin minä.
sport05.gif

Ostin keväällä -06 tonnisen äffän, ajettu nyt noin 120 tkm. Ehdin ajella viime kesänä noin 7 tkm. Kiristin oli vaihdettu pari kesää sitten, käy nätisti ei rallata. Lähtee iloisesti käyntiin ja tuntuu, että paukut on kaikki tallella. Pyörä on täysin alkuperäinen.

Tasapainoilin kahden vaihtoehdon välillä: sijoittaako 8000 eur vai 4000 eur. Kesän kokemuksen perusteella olen todella tyytyväinen valintaani. Neljällä tonnilla pyörä joka tuntuu jalkovälissä melkein uudelta. Eli samat huvit halvalla. Ei tee yhtään mieli vaihtaa uudempaan. Vie vähemmän polttoainetta kun uudemmat pyörät ja on matka-ajossa vakaampi kuin XX. Ihan sama onko mamma kyydissä vai ei - menee kuin kiskoilla.

Paljon ajettu tonninen äffä on hyvä ostos.

- Onko tonnisessa ja kuus-satkussa muka niin paljon eroa? Nimittäin oma 600F on melko perssiistä ajaa kyytiläinen mukana.

Suurin ongelma on se että perä laskee melko alas.
confused_orig.gif

- Varmasti on CeeBeeÄrrät pomminvarmoja , mutta omaan oli vaihdettu vaihtokone jo ennen 60tkm!!!

No ajotyylillä ja HUOLENPIDOLLA on varmasti merkitystä...

Jaa että onko tonnisessa ja kuussatasessa eroa ?? Kai se nyt on sillä tavalla että kuussatanen on vielä "mopo" jos verrataan ajollisesti, eli suuntavakaus ja juuri kaksi päällä ajaminen
wink.gif

..mun mielestä tonnisella ajaminen on melkein ihan sama onkokyytiläinen vai ei..(jos kyytiläinen ossaa olla kyytissä)...mahtaa kuussatku jäädä vähän mopoksi tonnisen rinnalla...vaikka hyväpöärä sekin.. mutta matkaajoon kaksistaan taitaa olla pikkasen kevyt..hmmjuu
smile_org.gif

Auttaiskohan "kantavampi" iskari tonne taakse?
Melko huono ajaa kaksi päällä, mutta mielestäni varsin vakaa ajettava ikäisekseen. (yksin)

Tuli vissiin ostettua liian pieni mopo!
nixweiss.gif

Ei nää mitään kestä. Minun 90-mallisella on ollut 16 eri omistajaa joista 9 on ajaneetkin sillä. Kaksi kertaa pyörä on ollut vakuutusyhtiöllä lunastettuna kolarin takia ja loput on olleet autoliikkeitä tai muita jobbareita. Ajokilometreistä ei mitään tietoa kun mittari on vaihdettu. Nyt luistaa kytkin ja ketjut on finaalissa. Kehuvat vielä hyviksi näitä.

Ei nää mitään kestä. Minun 90-mallisella on ollut 16 eri omistajaa joista 9 on ajaneetkin sillä. Kaksi kertaa pyörä on ollut vakuutusyhtiöllä lunastettuna kolarin takia ja loput on olleet autoliikkeitä tai muita jobbareita. Ajokilometreistä ei mitään tietoa kun mittari on vaihdettu. Nyt luistaa kytkin ja ketjut on finaalissa. Kehuvat vielä hyviksi näitä.
Kuluvia on cebarinkin osat..
biggrin.gif
...vaikka kuinka uskomattomalta se kuulostaakin
tounge.gif

Oon ajellu tonnikeijulla nyt kaksi kesää. (15tkm) Koskaan en ole tien päälle jäänyt eikä mitään isompaa ole ollut. Tuo nokkaketjun kiristin on kyllä yks perk***  
veryangry.gif

Vaihdatin viime vuonna (2005) ajokauden päätteeksi merkkihuollossa muun huollon yhteydessä kiristäjän niin nyt se ääntää jo TAAS vaikka kilsoja tuli menneenä kesänä alle 8tkm!!! Oon kyllä kuullu että tuo on tyyppivika mutta en mä olis uskonut että se NOIN NOPEASTI menee..
nixweiss.gif

- Onko tonnisessa ja kuus-satkussa muka niin paljon eroa? Nimittäin  oma 600F on melko perssiistä ajaa kyytiläinen mukana.

confused_orig.gif

- Varmasti on CeeBeeÄrrät pomminvarmoja , mutta omaan oli vaihdettu vaihtokone jo ennen 60tkm!!!

Kyllä niissä on eroa ihan mielettömästi. Samaa ei ole kuin kolme kirjainta nimessä. Kuussatku on hyvä allround -pyörä yksin ajaessa (mulla on ollut niitä kaksi) ja tää tonnari on hyvä, jos heittää reissua. Kaupungissa vähän raskas mutta taas vastapainoksi maantiellä iiihaaana.

Ja totta on, jos kyytiläinen osaa olla kyydissä, sen voi ajaessa unohtaa. Ei tunnu missään. Ja kyytiläisellä on myös tilaa istua.

- Onko tonnisessa ja kuus-satkussa muka niin paljon eroa? Nimittäin oma 600F on melko perssiistä ajaa kyytiläinen mukana.

confused_orig.gif

Kyllä niissä on eroa ihan mielettömästi. Samaa ei ole kuin kolme kirjainta nimessä. Kuussatku on hyvä allround -pyörä yksin ajaessa (mulla on ollut niitä kaksi) ja tää tonnari on hyvä, jos heittää reissua. Kaupungissa vähän raskas mutta taas vastapainoksi maantiellä iiihaaana.

Ja totta on, jos kyytiläinen osaa olla kyydissä, sen voi ajaessa unohtaa. Ei tunnu missään. Ja kyytiläisellä on myös tilaa istua.
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
näin se vaan on
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Mittarissa 85tkm mutta taitaa mennä toista kierrosta, runkolaakerit meni vaihtoon, kaikki muu oli vielä kuin uudessa. ei vissiin tuo nokkaketju ole 1000f niin heikko ku 600 ketju? kiristin ainakin on parempi tonnisessa.

Moro!
Minulla on 167tkm ajettu CBR F 1000.
Olen ajanut sillä n:2v ja pientä säätöö on ollut.

Kun hain pyörän liikkeestä, niin lähdin heti koittaa miten se liikkuu. Hyvin liikkus, mutta jokin sisäinen ääni sanoi että hiljennä, ennenkuin on myöhäistä. Silloinen mammakin istui kyydissä ja ajettiin sit loppumatka hiljempaa kotiin tarkastelemaan vehjettä. Jumalauta!! PYÖRÄNHÄN PITI OLLA TÄYSIN HUOLLETTU JA TARKASTETTU!!
Huonosti niitattu ketjulukko oli jo toisesta tapista irti.
Tukka nousi pystyyn, kun sen humasin:-)
Ekakesänä meni myös bensapumppu, mutta mittarissa olikin silloin jo jotain 145 tkm. Tiä sitten oliko se jo joskus vaihdettu.

Toisena kesänä alkoivat vaivaamaan kaikenlaiset rohinat koneessa.
Otin myllyn nyt talvella auki ja tein kansirempan. Vaihdoin samalla nokkaketjun ja kiristimen. Nokkaketjun laahain oli poikki kiinnikkeestään ja lepäsi ihan irtonaisena koneen sisällä. (n:30cm pitkä rauta!)
Eilen sain vehkeen lopulta tulille taas ja puolet rohinoista on pois. Ainut mikä vielä ääntää on laturin ketju, mutta sekin hiljenee kun kone on lämmennyt.
blush.gif

Oon ajellu tonnikeijulla nyt kaksi kesää. (15tkm) Koskaan en ole tien päälle jäänyt eikä mitään isompaa ole ollut. Tuo nokkaketjun kiristin on kyllä yks perk***  
veryangry.gif

Vaihdatin viime vuonna (2005) ajokauden päätteeksi merkkihuollossa muun huollon yhteydessä kiristäjän niin nyt se ääntää jo TAAS vaikka kilsoja tuli menneenä kesänä alle 8tkm!!! Oon kyllä kuullu että tuo on tyyppivika mutta en mä olis uskonut että se NOIN NOPEASTI menee..
nixweiss.gif
Vaihdettiinko ketju samalla? Ei auta vaihtaa uusia kiristäjiä jos ketju on venynyt loppuun...

Back