• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Cbr 125r

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PAPPA-63
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PAPPA-63

New member
Moi likka pyysi kysymään jonka pyörä on että onko kyseiseen pyörään olemassa jonkin sortin ns.teho putkea kun nykyiset äänet muistuttaa liikaa meidän 4 tahti ruohon leikkuria.kyse ei ole mistään tehojen lisäyksestä vaan pelkistä äänistä.?
 
Jos pätkäsee alkuperäsen niin eiköhän siitä irtoo enemmän ääntä... Tuskin tollaseen kannattaa mitään ns. tehareita ostella.

Kerran näin yhen CBR 125r:n missä oli joku Micronin putki... Oli kyllä melko järkyttävä näky
omg.gif
 
Tehoputkistoa on saatavilla ja merkkejäkin löytyy: Leovince, arrow, Devil, remus, Ixil ja gianelli, ainakin. On myös muita, mutta juuri nyt en muista. Tehoja se ei tuo kuin maksimissaan pari hevosvoimaa, eli se on mahdollista vielä muutoskatsastaa piikin tehoihin. Tehoputken vaihdossa tulee ongelma, että pyörä alkaa käymään liian laihalla. Siitä ongelmasta pääsee eroon, kun käy ostamassa uuden vakiosuuttimen, ja käy sorvauttamasssa sitä hieman isommaksi. Vakio suutin on kokoa 118, ja uuden olisi hyvä olla 120-125..
smile_org.gif


Jos tehoa kaipaa kunnolla, kannattaa harkita kannen avarrusta, ja nokka-akselin vaihtoa. Esimerkiksi Täältä on saatavissa uusia nokka-akseleita 89€ hintaan, mukaan tulee postikulut jotka ovat 25€ muistaakseni. Sivuilta löytyy myös muutakin tilpehööriä cbr:ään.
smile_org.gif
 
micronin hi level nähty..
siis soon aivan sama mikä on. ku ei sitä kuitenkaa muuta tule kun ääntä enemmän vakioon verrattuna. ja ehkä 4-5 ylimäärästä heppaa.  
lookaround_orig.gif



shaun.gif
lookaround_orig.gif
shaun.gif
062802moto_prv.gif
Nii ei tule muuta kuin ääntä enenmän, ja ehkä 4-5 hv:aa enemmän... se 5hv:kin olisi jo tommoset yli 30% lisää tehoa alkuperäiseen!Eiks se nyt sit ole jo jotakin...
wink.gif
Montas prosenttia tulee kun "isoon" pyörään laittaa sliparin...
omg.gif

Ja eihän tässä alunperin muuta haettukkaan kuin ääntä lisää...
 
Siitä ongelmasta pääsee eroon, kun käy ostamassa uuden vakiosuuttimen, ja käy sorvauttamasssa sitä hieman isommaksi. Vakio suutin on kokoa 118, ja uuden olisi hyvä olla 120-125..
No onkos tossa joku erikoinen kaasari, miksei voi vaan suoraan ostaa oikean kokoista suutinta?
On.
confused_orig.gif
Suuttimia ei oo löytynyt isompia ainakaan vielä.. Eikä kaasareitakaan, mutta 28mm riittää kyllä alkuun.

Kyllähän tuo tehari tois paremmat äänet + sen 2 heppaa lisää, mutta kuka maksaa siitä 300-600 euroa?

PAPPA-63, tuli vielä mieleen sellainen juttu, että tuossa pyörässä on pari "kuristusta", jotka siis eivät varsinaisesti kurista, mutta voivat auttaa hieman. Ilmanputsarissa on ylimääräinen kumiflärpäke, mutta sen pois ottaminen ei ainakaan perstuntumalta lisää tehoja. Imuäänet vain paranevat. Putki on aivan tyhjä, lukuunottamatta kattia hieman ennen äänenvaimenninta, jonka voi saada jotenkin pois...
smile_org.gif
 
Saakohan tuota piikkistä CBR:ää lähellekään samoja tehoja, mitä aiemmissa 2-t piikeissä on, noilla nokan vaihdolla, kannen modauksilla ja mahdollisesti putkella? Kaasarin vaihdon suurempaan luulisin vaikuttavan aika hyvinkin. Ainakin omassa piikkisessä vaikutti 28:n vaihto suurempaan.


Mielestäni nämä nykyiset 4-t piikit ovat muutenkin isku nuorison vyön alle, eihän ne paljoa moposta eroa  
confused_orig.gif
 
Saakohan tuota piikkistä CBR:ää lähellekään samoja tehoja, mitä aiemmissa 2-t piikeissä on, noilla nokan vaihdolla, kannen modauksilla ja mahdollisesti putkella?
Jos puhutaan kuristamattomista +30 hp, niin vastaus on "ei". Yli 240 hp litratehot yksisylinterisestä nelitahtikoneesta kun ovat mahdottomuuksia.
cebarista voidaan päästä ehkä pikkasen yli 20hp:n mutta tosiaan, yli 30hp tehoja joita tt kaksareista saadaan ovat mahdottomuus...
 
Tehoputkistoa on saatavilla ja merkkejäkin löytyy: Leovince, arrow, Devil, remus, Ixil ja gianelli, ainakin. On myös muita, mutta juuri nyt en muista. Tehoja se ei tuo kuin maksimissaan pari hevosvoimaa, eli se on mahdollista vielä muutoskatsastaa piikin tehoihin. Tehoputken vaihdossa tulee ongelma, että pyörä alkaa käymään liian laihalla. Siitä ongelmasta pääsee eroon, kun käy ostamassa uuden vakiosuuttimen, ja käy sorvauttamasssa sitä hieman isommaksi. Vakio suutin on kokoa 118, ja uuden olisi hyvä olla 120-125..  
smile_org.gif


Jos tehoa kaipaa kunnolla, kannattaa harkita kannen avarrusta, ja nokka-akselin vaihtoa.  Esimerkiksi Täältä on saatavissa uusia nokka-akseleita 89€ hintaan, mukaan tulee postikulut jotka ovat 25€ muistaakseni. Sivuilta löytyy myös muutakin tilpehööriä cbr:ään.
smile_org.gif
onksne kui kireitä noi nokat? ja kuiha paljo mahtas tehoa olla luvassa seuraavilla toimeen piteimillä

tehoputken asennu
isompi kaasari
nokkien asennus
kanavien avartelu
kannen lasku
suuttimet

vaikka näitä pikkupyöriä ei voi mitenkää verrastaa noihin isoihin tykkeihin. mutta 90 luvun 1000-1100cc pyöristä on kuiteski näilläki toimeenpiteillä kutitettu 170-190heppaa jolloin ollaan päästy liki 300km/h. mutta rohkenempa epäillä ettei pikku cebarilla pääse likellekkää 200km/h saati sitte 160km/h.
 
Lunkku, en usko, että mitenkään saa niin paljoa tehoja. jo 20hp rikkominen olisi paremmin kuin hyvin (itse en ole kuitenkaan virittämässä). Kaasaria ei kovin heti tarvitse vaihtaa, uskoisin tuon 28mm riittävän melko pitkälle.
smile_org.gif


Viimeiseen väittämääsi: Jos meinaa piikin pitää A1-tehoisena, kannattaa _ehdottomasti_ ostaa nelari. Esim. cbr on yksi äkäsimmistä a1-tehoisista piikeistä. Nelari on oiva valinta sille, joka ei ole niin perso tehoille ja sille, joka haluaa säästää käyttökustannuksissa. Ei mitään vyön alle iskuja, plussa puolia löytyy paljon!

SALOMON, 160 voisi olla vielä saavutettavissa. Mittariin pystyy pienillä muutoksilla (tehari+suuttimet) ja suotuisilla olosuhteilla kelaamaan sen 150-155, jolloin todellista nopeutta on luultavasti noin 130.

Nokkien jäykkyydestä en tiedä, enkä ole kuullut keneltäkään vielä kertomusta, miten tuo vaikuttaa..
 
Mielestäni nämä nykyiset 4-t piikit ovat muutenkin isku nuorison vyön alle, eihän ne paljoa moposta eroa
confused_orig.gif
Nojaa, minusta on ruvennut tuntumaan että nämä 4-tahtiset piikit ovat ihan oivia välineitä nykynuorisolle, suurella osalla kun näyttää olevan sormi suussa kun pitäisi vaihtaa mäntä, saati sitten kone remonttia ruveta tekemään.

Cbr:än virityksessä lähtisin liikkeelle siitä että tarkistaisin imukanavan koon, jos se on kaasaria pienempi niin kansi koneistamolle portattavaksi, jos taas isompi niin sitten isompaa kaasaria. Joka tapauksessa kanavien muokkaus virtaavimmiksi olisi tarpeen. "Teho"putkellakin näyttää sen hepan pari saavan lisää, joten ainakin kannen porttauksen jälkeen se olisi erittäin fiksu veto hyvän hengityksen kannalta jos se kerran jo vakiossa sen verran ahdistaa. Sitten vaan vapaasti virtaavaa putsaria ja kaasarin säädöt maksimaalisen hyviksi. Tietenkin enemmän tehoa suhteessa saisi varmasti kireämmällä nokalla mutta kuitenkin tasainen vääntö kaikilla kierrosaluellahan on yksi tuollaisen pikku nelitahtisen hyviä puolia niin itse en sitä välttämättä hankkisi.

Jenkeistä saa tähän sarjaa mikä sisältää sen 150cc sylinterin, kannen, isomman kaasarin, tehoputken ja jotain muuta pientä. Tällä sarjalla saa kuulemani mukaan noin 25heppaa tehoa mikä on jo ihan kiitettävästi, ja hinta pyörii 1000 dollarin paikkeilla.
 
Mielestäni nämä nykyiset 4-t piikit ovat muutenkin isku nuorison vyön alle, eihän ne paljoa moposta eroa  
confused_orig.gif
Nojaa, minusta on ruvennut tuntumaan että nämä 4-tahtiset piikit ovat ihan oivia välineitä nykynuorisolle, suurella osalla kun näyttää olevan sormi suussa kun pitäisi vaihtaa mäntä, saati sitten kone remonttia ruveta tekemään.

Cbr:än virityksessä lähtisin liikkeelle siitä että tarkistaisin imukanavan koon, jos se on kaasaria pienempi niin kansi koneistamolle portattavaksi, jos taas isompi niin sitten isompaa kaasaria. Joka tapauksessa kanavien muokkaus virtaavimmiksi olisi tarpeen. "Teho"putkellakin näyttää sen hepan pari saavan lisää, joten ainakin kannen porttauksen jälkeen se olisi erittäin fiksu veto hyvän hengityksen kannalta jos se kerran jo vakiossa sen verran ahdistaa. Sitten vaan vapaasti virtaavaa putsaria ja kaasarin säädöt maksimaalisen hyviksi. Tietenkin enemmän tehoa suhteessa saisi varmasti kireämmällä nokalla mutta kuitenkin tasainen vääntö kaikilla kierrosaluellahan on yksi tuollaisen pikku nelitahtisen hyviä puolia niin itse en sitä välttämättä hankkisi.

Jenkeistä saa tähän sarjaa mikä sisältää sen 150cc sylinterin, kannen, isomman kaasarin, tehoputken ja jotain muuta pientä. Tällä sarjalla saa kuulemani mukaan noin 25heppaa tehoa mikä on jo ihan kiitettävästi, ja hinta pyörii 1000 dollarin paikkeilla.
oispa noita 180cc sarjojaki saatavilla
biggrin.gif

ja kuiha paljo tuommoinen kevyt-pyörä kulkee ku siittä kutitellaan 25-30hp?? tuntui toisaan aika mopolta ku kävin kerran päällä istumassa yhessä liikkeessä.
biggrin.gif


en tiiä onko kytkimen käytöllä ollu jotain tekemistä tai kapeilla vakio renkailla mutta näkyhän toi aika kivast keulivan.
biggrin.gif
 
SALOMON, veikkaan 160-170km/h maksimissaa.. Vertailupohjahan löytyy noista 2-tahti täystehopiikeistä..
 
Back
Ylös