• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Cbr 900 RR Fireblade 2001

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prestige
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koitappa katsastaa Viron puolelta liikkeistä Hondan Firebladeja tai miksei muitakin pyöriä. On sitten vertailupohjaa enemmän tuohon 5900€ hintaankin ja 40tkm lukemaan.
 
Viime kesän lopulla pyydettiin noista samoista Nettimotossa 4000-5000e. Veikkaan että nyt _pyynneissä_ on hieman kevätkorotusta. Itse pyörästä vastasin jo ruiskupyörä-ketjuun.

edit. niin ja eiköhän tuostakin yksilöstä lähde se tonni pois jos menee suoralla kaupalla ostamaan. Kulutusosat kannattaa tarkistaa, ketjut+rattaat+renkaat merkkaa jo tonnin verran, puoleen tai toiseen.

Itsellä oli tuollainen 1,5 kesää, ajoin 36000km -> 60000km. Heti ostaessa teetätin määräaik.huollon jossa lisäksi tuli ohjauslaakerin vaihto. Sitten hankin korjausoppaan ja loput huollot venttiilinvälyksineen (ei säätötarvetta) tein itse, melko helppoa jos yhtään tietoa/osaamista etukäteen. Etuhaarukan stefat joutui vaihdattamaan irtopumppuihin, mutta sekin oli enempi käyttäjävirhe, kun muka opetteli keulimista.
tounge.gif
Muuten ei minkäänlaista vikaa. Joskus 60 000 - 100 000 välillä kuulemma kannattaisi vaihtaa nokkaketju ja ohjurit, todnäk. myös pyöränlaakeria ja sellaista alkaa menemään noilla kilometreillä.
 
Itse ajoin omallani 2001 vastaavalla hinkkeellä 60.000km kolmessa kesässä. Tuon ajan jälkeen pyörässä oli vielä vuosi takuuta jäljellä. Pyörä oli uskomattoman luotettava. Pelillä ajoin rataa, kotomaata, Eurooppaa ja hieman kaupungissakin aika- ajoin pyörähdin.
Tuona 60.000km aikana pyörässä ei tarvinnut kertaakaan täätää venttiilejä, tehdä mitään korjauksia tai fiksata muitakaan ongelmia. Ainut "rikkoontunut" osa oli takavalon toinen lamppu noin 45tkm kohdalla. Toki, pyöräni oli hyvin huollettu ja ylläpidetty, mutta kyllä tuommoinen 60tkm täysin viaton ajo antaa jonkinmoisen kuvan pyörän luotettavuudesta.

Muuten pyörä on tyypillinen sen ajan kyykky.

Linkkaamasi pyörä tuntuu hieman arvokkaalta. 1000RR:ä kun tuntuu saavan 7-8.0000Eurolla. Onneksi tuo lähes 6.000 on vain pyyntö. Tinkaamaan vaan.
 
Noissa taitaa olla tyyppivikana laturin käämin lakkauksen irtoaminen=> kipinöi ja sytyttää öljysumun=> poksauttaa venttiilikopan tiivisteen pois paikaltaan=> Öljyää koneen kyljen ja kuskin jalat.
 
Pah, ei niissä mitään poksahda. Tyyppivikana on tyyppiviattomuus.
Ajoa vaan  
sport05.gif
 
Etsi mielummin 02-03 jossa 954 kone. Tuossa 00-01 oli alussa ongelmia lohkojen kanssa.

Jos budjetti kestää, niin silloin cbr 1000rr. Kone ja alusta todella hieno. Parannusta aika lailla tuohon sc44 ja sc50 verrattuna.

Ajelen molempia, joten pitäis olla jonkunlainen näppituntuma.
 
Etsi mielummin 02-03 jossa 954 kone. Tuossa 00-01 oli alussa ongelmia lohkojen kanssa.

Jos budjetti kestää, niin silloin cbr 1000rr. Kone ja alusta todella hieno. Parannusta aika lailla tuohon sc44 ja sc50 verrattuna.

Ajelen molempia, joten pitäis olla jonkunlainen näppituntuma.
Eikös ne lohkoviat olleet nimenomaan niissä 954.ssa? Ja toisaalta oli missä oli niin kyllä ne on jo takuuseen korjattu.
 
Etsi mielummin 02-03 jossa 954 kone. Tuossa 00-01 oli alussa ongelmia lohkojen kanssa.

Jos budjetti kestää, niin silloin cbr 1000rr. Kone ja alusta todella hieno. Parannusta aika lailla tuohon sc44 ja sc50 verrattuna.

Ajelen molempia, joten pitäis olla jonkunlainen näppituntuma.
Eikös ne lohkoviat olleet nimenomaan niissä 954.ssa? Ja toisaalta oli missä oli niin kyllä ne on jo takuuseen korjattu.
Juuri näin. 954:ssa oli kuulemma joissain yksilöissä huokoista valua. Honda vaihtoi ko sarjaan sylkkylohkoja takuuseen.
 
Back
Ylös