• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Cbr:ää ostaessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -tatska-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-tatska-

New member
Eli moros!
Minkä sortin asioita otettava erityisessti huomioon ostettaessa 600 sebaria! Lähinnä vuosmallit 1991 - 1995? Tyyppiviat ja kaikki tekniikkaan liittyvät asiat lähinnä kiinnostaa... cebari ois tosiaan hakusessa, muutta tietoo siitä on vähän! Kaikki faktat teknisistä tiedoista--> käyttökokemuksiin on hyvinkin tervetulleita!?

Kaikille jotka jaksoivat vastata isoooo kiitos!
bowdown.gif
 
ja sit oli vielä sellanen että onko tuossa metalli tankki? Minä hölmö kun en oo aivan satarosenttisen varma! Nolottaa...
tounge.gif
 
Kyseisissä pyörissä tyyppivikana ilmenee nokkaketjun rallatusta, johtuu useinmiten ketjun kiristäjästä tai sitten nokkaketju on kulunut. Ittelleni ne joutunut vaihtamaan vm.93, ja pyörä on oikein kelpopeli kaikinpuolin, minusta ainaskii helppo ajaa.
 
jeps! sit toissijaset jutut eli huipputeho ja mitä cebari mittariin huippunopeutta mahtanee kerätä?
smile_org.gif
 
Vanhemmissa 600:ssa cebareissa tuntuu olevan käynnistysongelmia useilla, ainakin mitä olen lukenut ja kuullut. Olen kyl aika käsi mitä tekniikkaan tulee, itselläni käynnistysongelmat on esiintyny kosteilla ilmoilla ja pitempään seisoneena.
 
Mukava ja helppo käsitellä. Tuontipyörissä voi olla ongelmia jännitteentasaajan kanssa. Kannataa tarkistaa se, jos hommaat tuontipyörän.
Kun muistaa määräaikaishuollot kunnolla, CBR on varsin mainio menopeli.
 
jeps! sit toissijaset jutut eli huipputeho ja mitä cebari mittariin huippunopeutta mahtanee kerätä?  
smile_org.gif
Teknistä tietoa vaikkapa nyt -94 mallista tässä.

Käynnistysongelmia ei ole itellä esiintynyt ainakaan tämän kesän aikana.

Huippunopeus riippuu tietysti monesta seikasta. Sanottakoon kuitenkin vertailun vuoksi, että omalla -94 PC25 koneella, ~80kg kuljettajalla mittari on kivunnut 240km/h.
 
Jos mahdollista, kannattaisi koeajaa pariakin cebaria ennen ostoa. Huomaapi tehot sekä laakereiden/ jousituksen kunnon - kulun vakauden.

Ostin itse vm. 2000 cebarin nyt keväällä. Tuota ennen ajoin yhdellä samanlaisella sekä vm. 93 Saksasta tuodulla cebarilla, jolla oli ajettu "vähän" (pyörä oli kylläkin kuin uusi päälle päin, ajettu alle 30 tkm). Noiden koeajojen jälkeen en enää miettinyt hetkeäkään, kumman ikäistä kattelen. Eli päädyin uudempaan...melkoinen ero oli monessakin suhteessa.
 
Osta minulta vähänajettu 2003-mallinen CBR600.

+ plussat
- takuuta vuosi jäljellä (brandt)
- musta, uudemman näköinen
- toimii erittäin hienosti
- huomattavasti edullisempi kuin uusi, mutta vastaa uutta toimivuudeltaan
- kokonaiskustannus edullisempi vuoden vanhassa kuin kymmenen vuottavanhassa, lainan korot ovat sitäpaitsi ennätysalhaalla


- miinukset
- maksaa enemmän kuin vanha kehäraakki


T: Jyri
040-5947711
 
Vähän vielä tarkennusta  
smile_org.gif

Eli tällä ostamallani pyörällä oli ajettu n. 10 tkm enemmän kuin tuolla vm. 93 cebarilla. Tuo vanhempi oli kuitenkin siistimmässä kunnossa päällepäin  
omg.gif


Ominaisuuksissa oli kuiten eroa: Vanha helkutin jäykkä / kankea kaikin puolin, esim. ohjaus ja hallintalaitteet (kytkin, jarru). Pyörä tärisi ja tehottomampi. Jarrut varsinkin takana tosi lusut. Eriskummallisia ääniä verrattuna tähän vm. 2000 pyörään.

En nyt sano, että tuo vanha niin huono olisi ollut. Ei vaan kiinnostanut enää tuon uudemman testaamisen jälkeen yhtään. Uudempi oli keveämpi, ketterämpi & tehokkaampi.
Hintaeroa oli vähän yli 2000 ekiä.
 
Vanhassa (-91) cebarissani alkoi tulla 60 tkm jälkeen ikäviä värinöitä tankoon, sormet puutui. Tais alkaa olla alakerran laakerit vaihtoa vailla... Möin pois.
 
niin... hyviä kommentteja! mutta jos totta puhutaan tuo vanha sebari on pirun ruma, ei siitä mihinkään pääse! mutta tarkotuksena ois siitä tehä "vähän" persoonallisempi! elikkä vaihtaa melkein kaikki osaset takahaarukkaa myöten! nyt kun massiakin on... ja köpi kasawikoihin en koske enää pitkällä tikullakaan!
wink.gif
mutta koneen kestävyys olikin se tärkein juttu... mutta mitä tossa on alkup. tehoa? ei tuo linkki auennu...
sad_orig.gif
vanhemmat siis... vaikka tehot muuttuukin kun saa föönin kiinni! hassua eikö! 600 ahdettu... muttta ette arvaakkaan mitä sellanenkin vekotin mahtaa kiihtyä!
smile_org.gif
se on jotain huippua!
 
no ei se nyt ehkä niin kauhee kuiteski oo ku ruvetaan muihin vertaa... mut kuiteski juu!
 
sanoi:
Ominaisuuksissa oli kuiten eroa: Vanha helkutin jäykkä / kankea kaikin puolin, esim. ohjaus ja hallintalaitteet (kytkin, jarru). Pyörä tärisi ja tehottomampi. Jarrut varsinkin takana tosi lusut. Eriskummallisia ääniä verrattuna tähän vm. 2000 pyörään.

Pari kesää tuli joskus ajeltua 92' PC25:llä ja kankeaksi en voi ko. mallia haukkua ja hallintalaitteetkin muistaakseni yhtä kevyet kuin vaikka VTR:ssä, eikä se kyllä tärissykään...

Voimaakin löytyy pelkän suutisarjan ja putkiston avulla paremmin kuin esim. PC35:stä, joka on omien kokemusten perusteella vakiona ihan kuollut koneeltaan alle 8krpm:n ;)

Ainoa tekninen ongelma koko aikana oli jännitteensäätäjän kärähtäminen eli luotettavuus teki vaikutuksen....

Kannattaa ehkä ettiä 93 tai uudempi PC25 niin takaiskari on ainakin vähän parempi tai sitten PC31 eli 95-->
 
Ota mielummin Kawan vastaava (600 zzr), ei tuu joka nurkassa vastaan, eikä kuullosta vinkumiselta vakioputkellakaan
 
Itellä ollut kesän yli -92 cebari (aj. 55 tkm) eli pc-25 ja on toiminut todella mainiosti. Mitä nyt nokkaketju rallattelee aina silloin tällöin. Voimaa ollut ihan tarpeeksi ja en ole sillä mistään vielä myöhästynyt.

Olen nyt tuosta luopumassa uudemman mopottimen tieltä, joten jos hyvä cebari kiinnostaa niin ota yhteyttä. Vaihdan merkkiä aivan kokeilumielessä ja jammun ukkoskissa talutetaan talliin
buttrock.gif
Hondasta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
 
Back
Ylös