cebarin kestävyys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sasaa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sasaa

New member
osaisko joku kaasari cebarin omistaja kertoo miten paljon noilla ajaa kilsoja.. onko esim 80tkm jo loppuun ajettu?:P
 
Jaa a...eikös noilla ajele vähän enemmänkin...
biggrin.gif


Työpaikalla on yhdellä yli 200 000 tkm ajettu ysikytluvun cepari.
Hänen tuttava taasen oli vaihtanut liikkeessä omansa yli 250 000 tkm ajettunsa johonkin uudempaa, pyörä oli vaihtohetkellä ollut ihan kuin 50 000 ajettu peli.

Perushuolloilla on kuulemma menty = ikiliikkuja
 
oho, onpas kunnioitettavat kilsat prätkällä... tulee mieleen vanhat diisselimersut millä ajettiin yli miljoona kilsaa:P honda nyt on yleisesti kestävässä maineessa ainakin moottorin puolesta... huhut pitää ilmeisesti paikkansa:)
 
Tai sanotaanko näin, että ceparit on samaa sarjaa kuin Yamahan FJ/XJR, Suzukin ilma/öljy vehkeet yms. muut ikiliikkujat mille ei 200 000 - 300 000 tkm ole matka eikä mikään.

Eli siis legendaarisesta kestävyydestä on kyse.

Jos vaan vehje on ollut hyvällä pidolla eli pesty, huollettu ajallaan ja asian mukaisesti kuluvia osia vaihdettu niin ajat kyllä huolettomia kilsoja ja saat varmasti rahallesi vastineen.
 
Myös ikä vaikuttaa asiaan. Sekä muun muassa kuutiotilavuus - ´ceparia´ kun on tässä vuosikymmenten varrella ollut ainakin 600:sta, 900, 1000 sekä 1100:sta, piikkistä tietty unohtamatta.

Säännöllisesti huollettu ja ei-kusipäisesti ajettu, niin 80tkm ei välttämättä ole vielä paljon. Mutta onko myynnissä oleva kampe sitä mitä lupaa, sen toteaminen onkin sitten vaikeampaa. Yksittäisen pyörän, varsinkaan jonkun +10 vuotta vanhan, tarkkaa kuntoa on paha ruveta tälleen netissä edes veikkailemaan. Tai ainakin sellaiset veikkailut voi mennä rankasti metsään.
 
Minä ainakin puhuin 1000cc ja oletin, että muutkin puhuu.

Joo siis tiedän useita 200 000 "haamurajan" rikkoneita cepareita.

Edit. Mistäs sitä muuten tietää vaikka osa myykin 180 000 tkm ajettua 80 000 ajettunakin
tounge.gif


Jotkut merkit/mallit nyt vaan on sellaisia missä tekniikka on pomminvarmaa ja suht simppeliä millä porskuttelee pitkään.
 
Tonnistakin löytyy vanhaa 1000F:ää ja uutta RR:ää, veikkaisin että vanha matkamöhkö huomattavasti matalaviritteisempänä kestää kauemmin kuin uusi 1000RR Fireblade. Ja toki käytöstä riippuvaista
 
Tonnistakin löytyy vanhaa 1000F:ää ja uutta RR:ää, veikkaisin että vanha matkamöhkö huomattavasti matalaviritteisempänä kestää kauemmin kuin uusi 1000RR Fireblade. Ja toki käytöstä riippuvaista
No voi hyvä ihme sentään eli kyse on HONDA CBR 1000F mistä puhutaan...

Vai liekkö rr kaasarilla?

Tai siis ihmettelen jos harrastaa moottoripyöräilyä eikä ole ikinä kuullut vaikka juuri tuosta ceparin kestävyydestä tarinoita...
 
Itsellä oli joskus cbr600 -94. Kun pyörän hävitin, niin mittarissa oli 86tkm. Kone ainakin kävi hienosti, eikä mitenkään tuntunut että olisi loppu. Itse ajoin sillä n.20tkm. Ja kai toi 1000 kestää kilometrejä vielä enemmän...
 
sori, kirjotin vähän turhan hätäseen eli kysymys koskee hondan 900rr firebladea
 
kai se tuurilla tuon kestää
smile_org.gif
kuussatkulla veivattu vasta 85 donaa eikä se vielä pystyyn kuollut ole. Luotetravampi tämä on kun uus italialainen. Tosin noilla kilsoilla ei varmaan missää pyörässä jousitus ym ole enää parhaassa tikissä.
 
Vm. 2000 kuussatasella Äffällä on mittarissa 97000 and counting.. ajettu matkaa , kisaa, kahvilaa ja kaikkee.  
inlove.gif
 
Back
Ylös