Circuit Racing SM 2021

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PrivateeR

MotOrg ry
Heti alkuun huomasin SML julkaisussa sellasen näppäryyden että Michelin pakotettu renkaaksi kaikille SSP300/STK600/SBK... se on suurenmoinen uutinen kaikille joilla on koronan takia nurkat täynnä koskemattomia Dunloppeja :grin:

Kai se on ne vähät kisat sitte pakko ajaa SBK:ssa viimeisenä maaliin ku joku on pölliny mun numeron jokkispuolella jo :(

Mikäs läppä tämä rengasjuttu on?

Onhan näitä ollut vissiin aiemminkin, ja jostain syystä luovuttu. Mikä on muuttunut?

Mitä tossa saksalaisen sivun katoin läpi ni misukan hinta on edullisempi kuin pirelli tai Dunlop joten sinänsä kiva. Onko se misukka sitte miten nopea, sitä en osaa sanoa. Profiili on erilainen ainaki koska takarengas on tonnariin 200/55

Blackandround

Se on kiinnostavaa, että mihin hintaan rinkuloita sarjassa ajavat sitten saavat ostaa. Merkittävä taloudellinen hyöty olisi hyvä.

Tiedä sitten onko soppariin lyöty että pitää ostaa suomalaiselta jälleenmyyjältä, silloin hinta on aboutrallaa samaa kuin muutkin.

Alalla kun olen, niin Michelin toimii näissä jutuissa vähä eritavalla kuin mikään muu rengasvalmistaja.

Mutta jokkiksesta tuli sitten superbike/superstock B. Pakkonosto on kyllä hyvä homma.

Mitä tossa saksalaisen sivun katoin läpi ni misukan hinta on edullisempi kuin pirelli tai Dunlop joten sinänsä kiva. Onko se misukka sitte miten nopea, sitä en osaa sanoa. Profiili on erilainen ainaki koska takarengas on tonnariin 200/55

Sinänsähän sillä ei ole mitään väliä onko misukka hitaampi vai nopeampi kuin Dunlop tai Pirelli, kun kaikki ajaa samoilla jatkossa. Tosin näyttäs tolla Misukallakin ehtivän. Ainakin Valtonen ja Kesseli ajo niillä viime kaudella.

Onko odotettavissa Yamahalta ailahtelevuutta, Ducatilta romahdusta, Hörhön kotarilta yksittäisiä voittoja ja Suzukilla mestaruus?

Jokkiksesta: mielipiteeni on, että sääntöjen tulisi olla luokkaa ratapäivä, ja siitä viivalle. Nahkapuku ja selkäsuojapakko tosin.

Mielipiteeni ei tosin välttämättä toimisi nyky harrastajatodellisuudessa, vaan ruusuisessa 2000-luvun alussa.

Sinänsähän sillä ei ole mitään väliä onko misukka hitaampi vai nopeampi kuin Dunlop tai Pirelli, kun kaikki ajaa samoilla jatkossa. Tosin näyttäs tolla Misukallakin ehtivän. Ainakin Valtonen ja Kesseli ajo niillä viime kaudella.

Lähinnä omaan vauhtiin rinnastaen meinasin että pitääkö vanhat enkat heittää ns romukoppaan vai onko vertailukelpoisia. Toki mun ajoissa on muutenkin ollut ilmaa ilman renkaiden osuuttakin mutta suhteessa tarkoitin.

Tiedä sitten onko soppariin lyöty että pitää ostaa suomalaiselta jälleenmyyjältä, silloin hinta on aboutrallaa samaa kuin muutkin.
Tai sitten tähän isketään suomalainen bisnes nerokkuus että hahaa nyt alv 30% ja hinta saksa+50e satsia kohti... Ei olis eka kerta.

Tosin tossa nimenomaan painotettiin että kulujen alentaminen oli syy joten pidetään peukkuja.

Tosin pitihän UFC Reebok vaatesopimus olla nimenomaan ottelijoiden hyväksi ja se päinvastoin teki omistajista rikkaampia ja ottelijoilta lohkaistiin pois leijonanosa tuloista ku omia vaatesponsseja ei enää saanut käyttää.

Tossa toisaalla mietin, että jos 50% ylihintaista misukkaa saakin nyt 20% ylihintaan (vs. Eurooppa), niin onhan etua tullut :D

Katotaan, saavatko ryssittyä.

Tuo alle 600 luokka Jokkikseen on kyllä itselleni positiivinen muutos, jos kesällä kisaamaan uskallan ja hyväksytään. Ajatuksena on ajaa tuolla R6:lla joka tapauksessa ekat koitokset.

Viimeksi kun vastaavaa yritettiin, renkaita olisi saanut ostaa vain yhdeltä toimijalta varsin korkeaan hintaan ja ne leimattiin. Jos hinta on kohdallaan ja kisoihin tulee rengaspalvelu, voi homma olla hyvinkin asiallinen, vaikka kumit pitäisikin ostaa Suomesta. Mulla on kyllä suht kova luotto Kantolaan näissä asioissa, joten voi tullakin hyvä.

Harmi vaan niille, joilla on vanhaa varastoa tai jotka ovat ehtineet jo tilata kumeja.

SML on tehnyt aiesopimuksen rengassäännöstä Michelinin kanssa. Michelin tulee olemaan SM-luokkien
sekä Fin Supersport 300 -luokan rengastoimittaja yksin oikeudella. Sopimuksella haetaan merkittäviä
säästöjä kuljettajille rengaskuluihin; hinnoittelu, valitut rengasseokset, tekninen tuki, rengaspalvelu
kisapaikoilla, palkintohyvitykset, testipäivät…
Jos "merkittävä säästö" tarkoittaa euroakaan enempää kuin millä saksasta saa ni ite boikotoin sarjan samantien koska silloin kyseessä ei ole säästö enää.

Muutenkin kyseessä on kuoleva sarja ku 13/25 kuskia SBK ajoi vain yhden kisaviikonlopun ja vain KAKSI ajoi täyden kauden ni jos tähän joku vielä yrittää repiä euronkaan lisää ni tappakoot sarjan sitte mun puolesta.

Viimeksi kun vastaavaa yritettiin, renkaita olisi saanut ostaa vain yhdeltä toimijalta varsin korkeaan hintaan ja ne leimattiin. Jos hinta on kohdallaan ja kisoihin tulee rengaspalvelu, voi homma olla hyvinkin asiallinen, vaikka kumit pitäisikin ostaa Suomesta. Mulla on kyllä suht kova luotto Kantolaan näissä asioissa, joten voi tullakin hyvä.

Harmi vaan niille, joilla on vanhaa varastoa tai jotka ovat ehtineet jo tilata kumeja.

Nuo vanhat kumit saanee kyllä hukattua jokkiskuskeille ja harrastajille suht helposti. Kovin paljon liikaa noita tuskin on varastoissa, kun viime vuonna oli saatavuusongelmaa renkaissa. Näky esim. siinä, että omat joutilaat uudet kumit katos viikossa, kun laitoin loppukesästä myyntiin.

Jos "merkittävä säästö" tarkoittaa euroakaan enempää kuin millä saksasta saa ni ite boikotoin sarjan samantien koska silloin kyseessä ei ole säästö enää.

Muutenkin kyseessä on kuoleva sarja ku 13/25 kuskia SBK ajoi vain yhden kisaviikonlopun ja vain KAKSI ajoi täyden kauden ni jos tähän joku vielä yrittää repiä euronkaan lisää ni tappakoot sarjan sitte mun puolesta.

Onko sulla ikinä mistään mitään positiivista sanottavaa?

Tossa toisaalla mietin, että jos 50% ylihintaista misukkaa saakin nyt 20% ylihintaan (vs. Eurooppa), niin onhan etua tullut :D

Katotaan, saavatko ryssittyä.

Vähän tätä pelkään itsekin. Mulla on nippu kuitteja, mitä olen oikeasti maksanut renkaista ja säästön kohdalla uuden sarjan hinta on pitkän matkaa kolmosen puolella. Olemme Euroopassa, emme piikkilankojen ja leimojen luvatussa maassa, joita löytyy itään päin mentäessä useampia.

No tuli säästöä tai ei, niin varmaan jotain tulee ajeltua enivei. Omasta mielestä nopea ja nuorekas kuski kompensoi tässä tallissa hyvin muita puutteita :D

Tallin onkin viisasta panostaa talenttiin ja nuoruuteen. Tallipäällikkö lienee viekas vanha kettu.

Back