• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Corsaro 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Junkie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikö Corsaroa ole vieläkään maassa?
Vasta ensi kesänä? Eikö joku kertonut jo kaverinsa tilanneen
moisen?
crazy.gif
 
no ainakin tollanen pyörä löytyy tampereelta siitä liikkestä mikä on siinä kx-centerin vieressä. siellä semmoista ihailin tossa viime lauantaina. oli aika rapeen näköinen mutta viimeistely ei oikein vakuuttanut mutta muuten huippu.
 
Markkinointi Mika Lehtiseltä löytyy ainakin yx musta 1200:nen Ryöväri
Koe-istuttu ja kuolattu valmiiksi
tounge.gif
 
Messuilla koeistuin,oli kyllä paras ajoasento mitä olen kokeillut.
Mutta kun soitin maahantuojalle huoltovälistä,kertoivat sen olevan 4000km, jäi sitten tilaamatta.Moottorin suorituskykyhän
näyttää paperilla tosi hyvälle,pitäisi käydä kesällä kokeilee.
 
Jaahas, onnea hemmetikseen moisen raaserin hankkineille. Tuo kyykyttää kaiken maailman gikserit mennen tullen munakkuudessa, olemalla yksinkertaisesti Moottoripyörä isolla M-kirjaimella. Vähän noissa aina tietty epäilyttää tuo laatu, mut mitään hyväähän ei saa riskeeraamatta...
wink.gif
Laittakaas kommentteja tänne kesän mittaa sitten onnelliset omistajat
thumbs-up.gif
 
Onnea vaan kovasti Moto-Morinin hankkineille! Erilaisuus viehättää ja onhan se hyvän näköinen laitos. Italiassa syksyllä kyseistä laitosta koeistuin ja kyllä se vaan ihan namulta näytti!

Moto%20Morini%20Corsaro%201200.JPG


Näen vaan siinä sellaisen ihmettelyn aiheen, että kenelle tuollainen on tarkoitettu? Laite ei oikein osaa profiloitua minnekään... ehkä enimmäkseen kaupungissa ajava tyyliniekka joka haluaa olla erilainen? Toisaalta ehkäpä Corsaro istuu samaan luokkaan kuin Buellit, Kottaraisen Super Duket (varauksella) ja Benellit. Minusta hyvän näköinen mopo kuitenkin ja eiköhän sen nipussa pysymään saa.
 
Mistähän löytyy dynokäyrät? Nyt on jo perseessä sellanen tunne, että esim. K5 saa päihin väännöissä makarooni maan vehkeeltä.
biggrin.gif
 
Juu kyllähän tuon rofiili on ihan selvillä. Samaa kakkua jakamaan kuin monta muutakin faitteria... Itse asiassa niin monta, että omaperäisyydestä ei pääse enää syyttelemään. Leivontaohje alkaa olla jo tuttu: Otetaan puolet vesimonsteria, puolet tripleä ja lätkäistään kylkeen perinteikäs, kuolleista nostettu brändi logoksi...

Mutta hieno pyörähän tuolla reseptillä syntyy. Vielä kun näkis oikeasti liikenteessä.
 
Kävin tänään M. Lehtisellä katsomassa Corsairoa. Eivät olleet vielä laittaneet koeajokilpiä, joten piti tyytyä kylmiin tyyppeihin. Tripleen verrattuna - jos mahdollista, niin vieläkin kevyemmän oloinen. Kuskin penkki erittäin kovan tuntunen ja hieman tavallista leveämpi (voi olla, että juuri ajettu pitkä lenkki vaikutti arviointikykyyni). Muuta ei voi sanoa tässä vaiheessa. Lupasivat koeajopyörän noin kahden viikon päästä (jäi vähän epämääräiseksi).
 
Tuolla M. Lehtisellä on viikon päästä viikonloppuna(6.-7.5) jonkunsortin näyttelyä pystyssä.
Lauantaina "pitäs" olla koeajettavana joku BENELLI ja Sunnuntaina tulee kait toinenkin koeajettavaksi..
Tämä kuulopuheen perusteella
confused_orig.gif
 
Takana 2300 kilsaa Corsarolla. Ajoasento hyvä, moottorin luonne täydellinen (vääntää, mutta myös potkii yläkierroksilla, vaihteet napakat ja säädettävä luistokytkin (kyllä, vakiona) unelma), alusta hyvä tehdassäädöilläkin, hiomalla varmasti vielä parempi (kaikki säädöt kummassakin päässä), runko vakaa kuin vuori, jarrut tehokkaat mutta tunnokkaat. Kaikinpuolin äärimmäisen tasapainoinen pyörä ajoltaan.

Sitten huonoihin puoliin. Ruiskun ohjelmoinnissa on puutteita. Kylmäkäynnistys aikamoista sahaamista, meinaa usko välillä loppua akun riittävyydestä (eikä käynnistysautomatiikka ainakaan helpota tilannetta). Lämpimällä ilmalla tyhjäkäynti epävarmaa ja veto pintakaasulla alle 4000 nykivää, kaupungissa ikävää. Varsinkin, kun runko, jarrut ja kytkin tekee kaupunkiajosta muuten helppoa ja suorastaan hauskaa, pyörä tuntuu 50 kiloa todellista kevyemmältä. Vaikka kone käy laihalla lämpimällä ilmalla pintakaasulla, se toisaalta vie bensaa enemmän ku iso perheauto, kun käyttää kaasukahvaa kaksiasentoisena. Alin suurpiirteinen tankillisen kulutus on ollu 8 l/100 km (sekalaista ajoa), pahimmillaan on menny reilusti yli 10 litran (lähes pelkkää mutkapätkää).

En osaa kuvitella parempaa pyörää mutkateille, kaupungissa ei ketteryydessä jää paljoa jostain supermotosta. Motarisiivut ei oo tätä pyörää varten, siis ajoltaan äärimmäisen vakaa, voimaa ja nopeutta riittää, mutta nakuna vaatii aika paljon asennetta yli 120 nopeuksia pidempään pitäessä. Vääntö on epätodellinen, kun avaa hanan pyörä lähtee välittömästi vetämään brutaalisti. Ykkösellä etupyörä ei pysy maassa yli 3000 kiekan lukemien osakaasullakaan, kakkosella täyskaasulla ja vielä kolmosella yli 6000 kierroksella renkaan ja asvaltin välistä alkaa yhteys hävitä.

Ja veekakkosen rähinä viimeistelee ajokokemuksen.

Huoltoväli ei ole 4000 km, niinku joku kirjoitti, se on säätöjen ja öljynvaihtojen osalta 10000 km.

Hinta on paljon rahaa, mutta ominaisuuksiin verrattuna vastaavaa pakettia ei saa samaan hintaan, ei edes japskia. Itseasiassa japskeilta ei löydy ylipäätään vastinetta.

Kestävyys sekä huoltojen ja varaosahuollon toimivuus jää nähtäväksi.

Hymy ei vaan meinaa hävitä kasvoilta, ja ajolenkit venahtaa aina vaikka olis lähteny vaan käymään kaupassa...
 
Tuohan on (kuten yllä sanotaan) kuin sekoitus kahdesta suosikki nakupyörästäni, eli Speed Triplestä ja Monsterista. Hieno pyörä ja taatusti persoonallinen. Hauskoja kilometrejä vaan.
thumbs-up.gif
 
Joo tuo on mun kolmospyörä ehdokas nro 1.

Kolmospyörä: Järki oston mootivina.. ..mikä?, käytännöllinen.. ..ei mihinkään, suututtaa vaimon.. ..kyllä, saa naapurin kateelliseksi.. ..kyllä, helvetin hieno omistaa.. ..kyllä, kiva vähän cruisailla.. ..sanomattakin selvä. Kenellä varaa.. ..Ollilalla.
bawling.gif
 
Joo tuo on mun kolmospyörä ehdokas nro 1.

Kolmospyörä: Järki oston mootivina.. ..mikä?, käytännöllinen.. ..ei mihinkään, suututtaa vaimon.. ..kyllä, saa naapurin kateelliseksi.. ..kyllä, helvetin hieno omistaa.. ..kyllä, kiva vähän cruisailla.. ..sanomattakin selvä. Kenellä varaa.. ..Ollilalla.
bawling.gif
Noita kakkos- ja kolmospyörä vaihtoehtojakin tuntuu tulevan jatkuvasti lisää. Ducati 916/996/998, Monsteri, Speed Triple, Benelli Cafe Racer, tuo...

Lista on loputon.
 
Hinta on paljon rahaa, mutta ominaisuuksiin verrattuna vastaavaa pakettia ei saa samaan hintaan, ei edes japskia. Itseasiassa japskeilta ei löydy ylipäätään vastinetta.
Näyttäisi olevan samaa hintaluokkaa kuin Super Duke, jossa pienempi kone ja vähemmän tehoa, mutta toisaalta myös vähemmän painoa.

Epäilemättä hieno ja ennenkaikkea hauska pyörä. Ja kilpailijat sekä profiilihan on tosiaan selvillä, en näe siinä mitään ihmettelemisen aihetta. Tuon sarjan mopot kun sopii kaikkeen asfaltilla tapahtuvaan ajoon paitsi pitkäaikaiseen moottoritietourinkiin +140 kmh, ja tämäkin rajoitus on pitkälti miehestä kiinni.
 
Noniin.

Sain uuden moottorinohjausyksikön, tehdas syöttänyt päivitetyn ohjelman sisään. Nyt lähtee ekalla käyntiin, käy tyhjäkäyntiä ja vetää hyvin. Kulutuslukemat on vaihdellu (ajettu 3500 km) tankillisilla 6,5 ja 11 välillä riippuen pääasiallisesta ajotavasta. Myös kaks päällä ominaisuuksia testattu, ei mahdoton. Takajousta vaan vähän kireemmälle, kyllä kakspäälläkin ajelu onnistuu, mutta kyseessä ei kyllä ole mikään touring -pyörä, joten matkustajan asenne pitää säätää kohdalleen. Ja kuskin käsilihakset...
 
Pakko kertoa fiiliksiä...  Käytiin tänään Järvenpäässä MSA Centerissä (josta muuten saa superhyvää ja asiallista palvelua) katsastamassa Corsaro 1200. Aivan helvetillinen peli, vääntöä on niin paljon, että naama on vieläkin virneessä, vaikka koeajosta on jo monta tuntia. Ulkonäkö/viimeistely on huippuluokkaa ajettavuuden helpoutta ja suorituskykyä unohtamatta. Ei ole epäilystäkään siitä, että seuraava moponi on tämä!  
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös