• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

cruiser ducati?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vtwin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli Diavel on V2, 162hp ja 127,5nm vääntöä. Näyttäisi myöskin olevan täynnä elektroniikkaa. Ja samalla julkaistiin 1100evo monsteri

Toi evo monsteri on kyl nätti
inlove.gif

Hieno uutuus Ducatilta. Rohkea muotoilu, mitä on lupa odottaakin kun puhutaan italialaisesta tuotteesta. Koneessa (162) riittävästi potkua ja saundimaailma varmasti perinteistä ducatia.
Täydet pisteet !!!! Nähdään toivottavasti livenä jo Helsingin näyttelyssä.

Tosi makeen näköinen peli.
Harmi kun ei koskaan saada yhdistettyä arkista käytettävyyttä sekä tyylikästä ja rohkeaa muotoilua. Eli ois kiva kun ois rungossa kiinni oleva hyvä etukate sekä kunnon tilat matkustajalle sekä matkatavaroille tarvittaessa. No kai se sitten olisi ihan erinäköinen ja -oloinen laite. (Näin kun sitä miettii niin aina ajautuu noihin tylsiin laitteisiin vaikkei ajattelisi vielä edes hintaa.)
Makee peli kuitenkin.

Kyllä on onnistuneen näköinen laite tuo Diavel. Italiaanot osaa tän muotoilun paremmin kuin muut, pakko sanoa. Tehoakin tuntuisi olevan tarpeeksi, ainakin paperilla.

Sopisi hienosti meidänkin talliin tuollainen, sinne japsien viereen. Enää ei puutu kuin rahat...
biggrin.gif

Peruskysymys tuon hienon vehkeen kanssa taitaa olla se että mikä se cruiseri oikeastaan on. Cruisaaminenhan tarkoittanee suoran tien ajamista vakionopeudensäädin 55 mph:ssa kohti auringonlaskua. Eipä taida olla siihen tehty vehje, kioskilla käyntiin kylläkin.  Jos itselleni harkitsisin, tiedän, että touring-pleksi on jo lisävarusteena, enää puuttuvat ne laukut. Toisaalta pussukan saa kiinni kuskin taakse ja parisadan välein tuon kuitenkin joutuu tankkaamaan ja on hyvä muutenkin silloin jaloitella. Tuostahan saa siis oivan matkapyörän jos tykkää nakulla matkata - minä tykkään. Olisihan tuo vetotapa voinut olla joku muu, mutta ilmeisesti imago ei anna myöten.

Minun mielestä oli Milanossa livenä äärimmäisen ruma. En ikinä edes harkitsisi. Multistradakin näytti kauniilta siinä vieressä. Monster EVO oli hieno!
Kawasakin uusi ZX10 näytti vähän Aprilialta paitsi rumemmalta. MV Agustan suljettuun tilaan oli jonoa ja portsari niin jätin menemättä.
Näyttelyssä oli hienoja pyöriä CR&S:ltä.

Tuopa pettymys. Niin se taitaa olla totta, mitä vanha sananparsi sanoo, eli kaukaa kaunis kuin Kauko Käyhkö. Näytti muuten jenkkihinta turhankin rasvaiselta muihin verrattuina. Siellä tosin on hinnoitteluissa oma logiikkansa. Satuitko muuten kiinnittämään huomiota näihin uusiin enskoihin, kuten Trumppa ja Honda ?

Triumph näytti ihan kelvolliselta, mutta jotkut yksityiskohdat kuten pakosarja aiheutti hylkyreaktioita. Hondan Varadero oli niinkuin ennenkin valtavan painava eikä minua kiinnostava. Se concept matkapyörä oli kiinnostava.
Yamahan super tenere varusteluna näytti hyvältä, mutta painavahan sekin on. Misulla siinä päällä oli kyllä mahtava perse ja yamaha-pöksyt, päivän paras ehkä.
Moto Guzzilla oli nätti 7Racer.
Bmw 1600 GT oli aika hieno, mutta en uskaltaisi ensimmäisenä vuonna laittaa.
Vaisut messut oli kun ei mitään jäänyt himottaan.

Eipä tullut minunkaan mielestäni tästä Diavelista sellaista, mikä olisi aiheuttanut omistamisen halua. Hyvä niin, etukäteen jo vähän pelkäsin ensi kevään rahanmenoa.

Bemarin 1600 GT vaikuttaa kylllä koneen puolesta ihan mielenkiintoiselta. Muuten tosin aivan liian pappamalli. Saas nähdä päivittävätkö tulevaisuudessa K1300Sään tuon in-line sixin. Se voisi olla kiinnostava kapistus!

Tulipa käytyä Milanon näyttelyssä paikan päällä. On muuten mittavasti isompi tapahtuma kuin kotimaiset. Runsaasti tarvikkeita, Ducatilla järkyttävän iso osasto, useita pyöriä kutakin lajia (myös fillareita). Tässä linkki alustalla pyörivään Diaveliin: http://www.youtube.com/watch?v=Nb5RLn2e5ns (lainasin tuupitunnuksia).

Jep, tuo peräosasto on mun mielestä aika maukas... Mutta "lantiosta" eteenpäin, muodoton mastodontti. Aika yllättävää, että Ducati meni tämmöseen muotoilumiinaan...
crazy.gif

Onhan se nyt vaan hemmetin hyvännäköinen laite. Varmaankin pian siihen saa taakse parin pikkusivulaukun telineet ja eikun Eurooppaan. Rekisterikilpi ? -virityksestä en ole aivan vakuuttunut ja olisivat samaan rahaan voineet vaihtaa hihnavedon tai kepin ketjujen paikalle. Nyt se on kiinni vaan hintalapusta ja jos tuota Multistradan tekniikkaan vertaa, niin arvonnan tuloksena pitäisin  halvempana rakennelmana.
Niin vahemissa Multistradoissa, 1098 on tuo rekisterikilpi
ollut ongelma, kuorii jopa rengasta. Musta tuo viritys näyttää
toimivalta. Oma rekisterikilpi kävi kuluttjaviarstossa:

- päätöksen tekoon meni 2vuotta, eli mielummin
jättää ostamatta Hailacista tai sitten varautuu ostaessaan
menemään suoraan käräjänoikeuteen,... hidas käsittely
haittaa jälleenmyyntiä, tätä ongelmaa ei tietysti ole jos on
autokauppiaan moraali !

- Hailacin omavalmisteinen rekisterikilpi
konstrukstio joka kaapii rengasta todettiin
kuluttajallain vastaiseksi

- pyörään tehtiin itse toimiva kilpikonstruktio
joka korvattiin, tosin kulut olivat 150eur ja
Saksata halvin valmis kilpi olis maksanut rahteineen
180eur,...

- Hailacia on suositettu maksamaan siis 100eur

Teen Di-Työtä ja on kiirus joten joskus keväällä
postaan komentteja lopuista likaisista yksityiskohdista
jotka liittyy halkeamiin nopeusmittarin konsolissa,
kytkinkopan sisällä, ... teen kunnon Review tonne
google saitille http://sites.google.com/site/jpsreviewsosco/vdst---review!

Jos joku haluaa ostaa ko. Multistradan niin myynissä,
tosin itse en ostaisi, kopan säröt kasvaa helposti
muutamassa kesässä niin että öljyt valuu pihalle.
ko. koppalle en saanut vuosi sitten hintaan kun niitä
ei ollut saatavissa.
Tuo voi toimia lasten ekana pyöränä parinvuoden päästä
joten ei tuo lämpimässä varastossa enään huonommaksi
mene kuin ollut uutena!

Noin vinkkinä DUCATIN takuu raukeaa KOKOPYÖRÄSTÄ
jos takuu aikana ei huoltoja tehdä Hailacissa.
Sama koskee varmaankin jos
vaihtelet itse osia. Tämä on
kuluttajaviranomaisen kanta ja maahantuojan eli
Hailacin käytäntö.

Vaikka Ducati-fani olenkin, niin kieltämättä tuo etuvalo on jostain seitkytluvun alun Soliferista ja nuo sekoitelmat erilaisia eri kuosisia muoviosia koneen ympärillä käsittämätön sekamelska.

Epäilemättä ajoltaan mukiinmenevä mopo.

Sivuprofiili ja perä ovat mielestäni aika onnistuneet. Ei muuta kuin rumat osat irti ja roskiin ja paremman näköisiä tilalle. Nyt menee H-D:n Night Rod parin ison askeleen edellä, vaikkakin tuo jalkatappien asettelu eurooppalaisittain olisi Ducatissa mukavampi mulle.

IW Juryn Pisteet:
H-D Night Rod 9
Ducati Diavel 7, virheet korjattuna 9+

IW Juryn Pisteet:
H-D Night Rod 9
Oletko hankkinut night rodin? Vieläkö sulla on se CVO Ultra? Itse hain takaisin sen mun V-Rodin, jossa on turbo. Ehti tullakin ikävä. Vaihdossa meni sitten Hypermotard eli yksi Ducati vähemmän tallissa. Hämmästyin taas kerran kuinka kevyeltä se kevennetty V-Rod tuntuu kun työnsin sitä peräkärryyn.
Nyt olen etsiskellyt parempaa kotia sille mun CVO Ultralle ja vaihtotarjouksia on tullut, mutta luokkaa 5-7 kEur näkemyseroja välirahasta.

IW Juryn Pisteet:
H-D Night Rod 9
Oletko hankkinut night rodin? Vieläkö sulla on se CVO Ultra? Itse hain takaisin sen mun V-Rodin, jossa on turbo. Ehti tullakin ikävä. Vaihdossa meni sitten Hypermotard eli yksi Ducati vähemmän tallissa. Hämmästyin taas kerran kuinka kevyeltä se kevennetty V-Rod tuntuu kun työnsin sitä peräkärryyn.
Nyt olen etsiskellyt parempaa kotia sille mun CVO Ultralle ja vaihtotarjouksia on tullut, mutta luokkaa 5-7 kEur näkemyseroja välirahasta.
Eeen ole ostanut Night Rodia. Ihan vaan vertailukohteeksi otin sen, kun mielestäni siinä on onnistunut hieno "pahan" näköinen ulkoasu. Diavel vaikuttaa siltä, että se tulisi aika lailla samalle alueelle ja asiakaskuntaan. Mikäs siinä.

Tykkään edelleen ajaa Ultralla kun siinä on tuota kuljetuskapasiteettia, vaikkakin kallistuskapasiteetti on turhan pieni varsinkin madallettuna. Tokihan se on raskas ja ehkä hiukan rauhallinen, mutta toimii työajossa mainiosti.

Diavel on hieno konsepti ja siitä saa varmasti mukiin menevän näköisenkin kun minimissään vaihtaa ainakin kuvissa mun silmään hassulta näyttävän etuvalon.

Joo.. kyllä mä sanoisin että viiden vuoden sisällä saattaa tähän suuntaan yks jos toinenkin riisi tähän suuntaan,
Ihan siisti, uskon että tosiaan silmä tottuu vähintään kun kaikki tusinat messissä
Monsterikin tais olla outo lintu vuonna '93, sitten alko nakubuumi.
Alkaako nyt cruiseri muskeli buumi...
No joo ALL Thums UPP
thumbs-up.gif

Back