Custom kaupoille?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

trj

New member
Nyt olis tarkoituksena siirtyä tässä pikku hiljakseen iän karttuessa jalat edellä matkusteluun. Vähimmäis vaatimuksena: tehoa yli 100 hp ja kuutioita yli 1000 cm., eli tarpeeksi hyvin vääntävä peli.

Käyttötarkoitus: pikku kaupunki ja myöskin maaseutu sunnuntai kruisailuun, sekä parit kerrat kesässä muutamien päivien reissujen heittoon. Joskus harvoin myös kyytiläinen (b-reissu?). Ajomäärät olleet aiemmin keskimäärin sellaiset n. 5-10 tkm. /kesä.

Edelliset pyörät ovat olleet aina luotettavia ja isoja sport touring pyöriä, eli jotenkin suuri tehojen pudotus ja julmettu työkalu arsenaali ainaisena matkaeväänä ei ainakaan tuskin tule miellyttämään koe-ajo tilanteessa, ja olemaan osto valinta kriteerinä
confused_orig.gif
(hd?)

Eli onko hyviä käytännön kokemuksia minkälainen peli tähän käyttö tarkoitukseen olisi sopiva? Ulkonäöllisesti kiinnostaisi V-max, magna, intikka...?

Hintaluokka saisi olla semmoset, mielummin alle 6 tonnin euroa maksavat.

ps. ei kannatta linkittää omia myynti-ilmoituksiaan, koska tätä kanavaa pitkin tuskin niitä kauppoja syntyy.

Vaan mielummin nyt omakohtaisia käytännön kokemuksia. Tyyppiviat/ominaisuudet, huoltojen helppous, vara osien hinnat...yms.
 
no joo... ennen kuin muut ehtivät... niin Hondan F6C eli valkyrie... olisi muuten ehdottomasti paras vaihtoehto paitsi ettei sovi tuohon hintahaarukkaan
nixweiss.gif
...
ehdottomasti mukavin cruisailu-mopo... helppo hallita isosta koosta huolimatta... vääntöä kahden mopon verran... huollot todella helpot tehdä vaikka itse... ja varaosat edullisia.. ehdottomasti mahtava mopotin kahdestaan ajella... ei tyyppivikoja.... ja ei ihan heti tule toista samanlaista samalle parkkipaikalle...
ja tarvittaessa 600 kyykyt jäävät lähdössä kyykkyyn
062802jumpie_prv.gif
..
 
...julmettu työkalu arsenaali ainaisena matkaeväänä ei ainakaan tuskin tule miellyttämään koe-ajo tilanteessa, ja olemaan osto valinta kriteerinä
confused_orig.gif
(hd?)  
No jos kestävän ja arvonsa pitävän pyörän haluat niin H-D sun on hankittava, tosin sun budjetilla ei sellaisen satulaan pääse.
Eiköhän tohon hintaan saa jonkun Kymcon ja sit vaan
062802moto_prv.gif
 
en itse näistä sen ihmeemmin tiedä, mutta ennakkoluulojen ja "kokemuksen" mukaan kun mennään niin...
biggrin.gif


selailin nettimotosta kaikki custom-tyyppiset, hinta 5-7000€ ja kuutioita yli 1000cc
niiin noista itse valitsisin joko intruder tai väinö(vn 1500classic)

intikka ihan sen takia ehkä että niitä taitaa olla suomessa pirusti ja varaosaa yms intikkaclubia löytyy josta harrastusseuraa. Väinöläisillä ei ole vielä ihka omaa klaania...hmm.. ei taida kyllä classic vn:ää saadakkaan tuohon hintaluokkaa, pitäisi silloin ottaa vn1500:nen (bubf, butt ugly but fast ;)

mutta tuo sun 100hp taitaa olla aika monella tuollaisella 90-luvun customilla aika haaveilua, pitäs olla sitten ihan uudehkoja, niissä taitaa 100hp rajata paukkua jo...ellei ole joku virilaite. Viisammat saa korjata jos luulen väärin
smile_org.gif


ainoa listan vaihtoehto taitaa olla vmax
smile_org.gif
 
niin... tehojen takia tuo F6C onkin niin mukava... eri lähteistä riippuen ilmoitetaan 100-102 hv
062802jumpie_prv.gif
... valmistettu tosin vain 1996-2002 .. mut suurin osa huoltotarvikkeista ja perusvaraosista samoja kuin gold wingissä... eli tavaroita löytyy ja ovat edullisia... 6-6 pakoputkilla äänet kuin rataporschessa konsanaan
cool.gif
 
...julmettu työkalu arsenaali ainaisena matkaeväänä ei ainakaan tuskin tule miellyttämään koe-ajo tilanteessa, ja olemaan osto valinta kriteerinä
confused_orig.gif
(hd?)  
No jos kestävän ja arvonsa pitävän pyörän haluat niin H-D sun on hankittava, tosin sun budjetilla ei sellaisen satulaan pääse.
Eiköhän tohon hintaan saa jonkun Kymcon ja sit vaan  
062802moto_prv.gif
Rahat riittäisi mainiosti useammankin hd:n ostoon, mutta käytettävissä oleva, tämä kovin kovin vähäinen ego ei vielä piisaa.

Puutarhajyrsin tuolla vajassa jo on, merkki Caravan, kaikilla herkuilla: suoralla putkella ja apina-hengarilla... Ja edelleen tuokin peli heti ja käteisellä ostettu. Ikioma, ei koskaan pankin omistama.

Ja muutenkin aivan liiiiaan pitkä matka vielä hd-mieheksi
smile_org.gif
?
Asiakaspalvelu työssä.
pftroest.gif


Kokemuksia v-maxista tai intikasta, kun ei heti uudestaa viitsisi ruveta vaihtohommiin. Tulee usein ajettua samalla ajoneuvolla useampi vuosi.
 
Customeista puhuttaessa ei kannata tuijottaa liikaa tehoja, kannattaa katsoa myös mitä siinä "Torque/rpm" kohdassa lukee.
Meinaan pyörä jossa on 70-80 pollea ei tunnu kummoiselta, sitten kun se sama laite antaa 130Nm reilussa kolmessa tonnissa.... no se on mukavaa se, ei tartte turhia pykältää vaan pelkkä kahvan vääntö riittää.
 
pakko kommentoida vielä että vmaxilla ei ajeta jalat edellä vaikka ns. custom taitaa olla
smile_org.gif


vmaxit sitä paitsi pirun pieniä pelejä :/

tuollaisen valkyrien voisin kyllä hommaa, nyt kun rupesin tutustuun
033102beer_1_prv.gif

budjettiin vaan tuplat lisää niin
062802moto_prv.gif
 
auts...
withstupid.gif
... niin jos customia ... nimenomaan customia... hakee niin valkyrie on väärä valinta...

sillä se luokitellaan sarjaan "power cruiser"...
baaa.gif
kaboom.gif
 
pakko kommentoida vielä että vmaxilla ei ajeta jalat edellä vaikka ns. custom taitaa olla
smile_org.gif


vmaxit sitä paitsi pirun pieniä pelejä :/

tuollaisen valkyrien voisin kyllä hommaa, nyt kun rupesin tutustuun  
033102beer_1_prv.gif

budjettiin vaan tuplat lisää niin  
062802moto_prv.gif
Valkyrie ja hd on saaneet puheenvuoron. Hd miehen kommentista kumpusikin heti ....se minulta puuttuva suuri ego. Niinpä se jäi taas pois vaihtoehdoista.

Noissa vanhemmissa v-maxeissa kiinnostusta aiheuttaa lähinnä tuo pyörän ulkonäkö. Henk-kohtaisesti tuo jammun ko. vanhempi malli miellyttää enempi silmää kuin uusi. Tehoa minun ajeluihin varmaankin on jo ihan riittävävästi. Vauhti-ikä meni jo, mutta vääntömomenttia uuteen ajokkiin pitäis kumminkin löytyä.
Myös noissa vanhemmissa intikoissa jotenkin sen klassinen muotoilu miellyttää minun silmää.

Kokemuksia 80-90 luvun kawan isot Z ltd mallit? Onko se teknisesti täysin sama kuin perus z (henk.koht niistä onkin jo usean vuoden kokemus)?

Nyt olisi lähinnä muut ominaisuudet kiinnostuksen kohteena. Tyyppiviat ja muut ominaisuudet ...
 
tietysti sitten jos jostain sattuisi löytymään.... custom jossa myös on tehoa... ja oli aikoinaan minun toinen vaihtoehto... olisi Royal star... v-maxin koneella oleva näyttävä customi...
 
Hd miehen kommentista kumpusikin heti ....se minulta puuttuva suuri ego. Niinpä se jäi taas pois vaihtoehdoista.
Egon lisäksi sulta puuttuu myös tietoa ja älyä, muu ei selitä tota kommenttia heti ekassa postauksessa.
Mutta kyllä se siitä, osta laite josta tykkäät ja jota kehtaa esitellä Esson baarissakin
smile_org.gif
 
Hd miehen kommentista kumpusikin heti ....se minulta puuttuva suuri ego. Niinpä se jäi taas pois vaihtoehdoista.
Egon lisäksi sulta puuttuu myös tietoa ja älyä, muu ei selitä tota kommenttia heti ekassa postauksessa.
Mutta kyllä se siitä, osta laite josta tykkäät ja jota kehtaa esitellä Esson baarissakin
smile_org.gif
Öö? Kaikki joilla on tarpeeksi tietoa, ja älyäkin yli 140 äö, ostaa heti harrikan ja autoksi tietenkin sen dötsi dakotan! Älykkäimmät yleensä kaksin kappalein.

Ja se sitten on perkeleen tosi! Ja sit eikun esson paariin.
withstupid.gif


Tuumaillaan.
 
No jos kestävän ja arvonsa pitävän pyörän haluat niin H-D sun on hankittava, tosin sun budjetilla ei sellaisen satulaan pääse.
Arvonsa Massey Fergusoni kyllä pitää, mut kestävä... mjoop, kunhan säännöllisdesti rakentaa sen uusiksi, huoleton ja huoltovapaa ei ainakaan ensimmäisiä argumentteja Taavetin suhteen.

Ja mulla on oikeast ollut Taavetteja, flatheadista knucklen ja pannarin kautta early(pan)shoveliin kuin myöskin lateshoveliin ja evolaan. Itsekin customia/nakua ostamassa tuon touring sohvani tilalle, mut MasseyFerguson ei ole nyt vaihtoehto koska mulla ei ole aikaa ja mestaa (jos edes mielenkiintoa) rakentaa haluamani laista Taavettia. Kaupast saatavat uudet taavetit on turhan kalliita ja mulle vakion uuden H-D:n gloory on ihan samal tasolla muidenkin uusien Customien kanssa.
 
Pitääkö ehdottomasti siirtyä sport touring luokasta kustomiin, vai oletko harkinnut nakupyörää? Siinä voisi tuo 100hp raja toteutua huomattavasti helpommin ja sitä vääntöäkin olisi riittämiin. En ole kyllä omistanut yhtään kustomia, mutta nakupyörät ovat oman kokemukseni perusteella mukavia yleispyöriä ja soveltuvat täysin kuvailemaasi käyttöön. Heitinpähän tällaisenkin vaihtoehdon
withstupid.gif
 
jos joku nyt sattuisi kiinnostumaan valkyriestä niin seuraavassa linkissä kuvia ja hieno selostus moposta... sen suorituskyvystä... ja historiasta...
http://motorauma.kuvat.fi/kuvat/2002/Honda+F6C+GL1500C/
Enpäs olekaan tähän aiemmin törmännyt, mutta johan on buenon oloinen mopotin
smile_org.gif
Olen myös miettinyt, että josko sitä jossain vaiheessa siirtyisi customiin ja silloin mopon pitää olla kutakuinkin esim tämän F6C:n luokkaa
tounge.gif
 
Sport-Touringeista (Sprint 1050, FJR, Busa) siirtynyt ns. customeihin (nyt alla M1500), voisin sanoa, että unohda tuo "lapsellinen" vaatimuksesi minimitehosta...

Näillä pyörillä ajellessa "max hv" ei ole tärkeä. Omat kokemukseni sisältää vauhdikkaita (lue urheilullisia) letka-ajeluja mutkapätkillä, lomareissua Alpeilla ja Monacossa, Itä-Suomen kierrosta kilokyykkyhemmojen kanssa jne. eikä koskaan ole ollut ongelmia tehonpuutteesta.
 
Back
Ylös