Tervehdys,
Tuli tuossa naapurin kanssa vaahtosuinen tappelu moottoripyörien eroista.
Kyselin parilta tietävämmältä (minulla ei ole moottoripyörää eikä tule olemaan invaliditeetin takia, satun vain rakastamaan moottoripyöriä) ja selvisi, ettei jako ole tosiaankaan helppo jos saivartelemaan lähdetään.
Yleisesti moottoripyörät jaetaan:
1. Customit
2. Kyykyt
3. Matkapyörät
Toki niitä muitakin on, mutta tämä yleisin jako.
Numerojärjestys ei tarkoita mitään, kunhan heitin hatusta.
Piirsin hahmot siitä, miten itse erottelen nämä kolme toisistaan.
Jos joillain on selkokielistä tietoa jakaa, laitan tietoa eteenpäin FB-sivulla.
Mopotyyppejä
Toivon ettette loukkaannu sutaistuista kuvistani, nuo edustavat vain tapaani hahmottaa näkemäni.
Tervetulleita ovat myös selkeästi kuvaillut muut moottoripyörätyypit, kansantajuisesti ilmaistuina.
Suurin motivaatio erotteluun tuli tieteen keskustelupalstalta:
Customit huonoja
Kuulemani mukaan tämä ei pidä paikkaansa.
En halua enkä aio provosoida ketään, olen vain puhtaan tietämätön ja utelias.
Niin, ja tappelu syntyi siitä, kun pidän siitä tunteesta moottoripyörän kyydissä ollessa, joka tulee kaarteissa ja kiihdytyksissä...uhhuhhh...
"Customi tarjoaa aivan samaa"
-"Onko se customi jos nostetaan korkeutta?"
Teknisesti "custom" on toki käyttäjän itselleen sovittama eikä tehdastekoinen, mutta tuo termi lienee muuttunut matkan varrella.
?
Tuli tuossa naapurin kanssa vaahtosuinen tappelu moottoripyörien eroista.
Kyselin parilta tietävämmältä (minulla ei ole moottoripyörää eikä tule olemaan invaliditeetin takia, satun vain rakastamaan moottoripyöriä) ja selvisi, ettei jako ole tosiaankaan helppo jos saivartelemaan lähdetään.
Yleisesti moottoripyörät jaetaan:
1. Customit
2. Kyykyt
3. Matkapyörät
Toki niitä muitakin on, mutta tämä yleisin jako.
Numerojärjestys ei tarkoita mitään, kunhan heitin hatusta.
Piirsin hahmot siitä, miten itse erottelen nämä kolme toisistaan.
Jos joillain on selkokielistä tietoa jakaa, laitan tietoa eteenpäin FB-sivulla.
Mopotyyppejä
Toivon ettette loukkaannu sutaistuista kuvistani, nuo edustavat vain tapaani hahmottaa näkemäni.
Tervetulleita ovat myös selkeästi kuvaillut muut moottoripyörätyypit, kansantajuisesti ilmaistuina.
Suurin motivaatio erotteluun tuli tieteen keskustelupalstalta:
Customit huonoja
Kuulemani mukaan tämä ei pidä paikkaansa.
En halua enkä aio provosoida ketään, olen vain puhtaan tietämätön ja utelias.
Niin, ja tappelu syntyi siitä, kun pidän siitä tunteesta moottoripyörän kyydissä ollessa, joka tulee kaarteissa ja kiihdytyksissä...uhhuhhh...
"Customi tarjoaa aivan samaa"
-"Onko se customi jos nostetaan korkeutta?"
Teknisesti "custom" on toki käyttäjän itselleen sovittama eikä tehdastekoinen, mutta tuo termi lienee muuttunut matkan varrella.
?