Customin putkien voimakas sinertyminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chivas067
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Chivas067

New member
Vaihto kuumetta ilmassa ja muutama kiinnostava yksilö jo netti motosta löytynytkin, mutta...

Pisti silmään 750 honda shadow jossa putket ensimmäisen mutkan kohdalta todella voimakkaasti sinertyneet, elikkäs lämpöä on ollut liikkeellä aikalailla.
Mahtaako tuollainen juoruta jostain viasta, vai onko vain "ominaisuus" . Noita Shadoweja tullut kytättyä jo useita vuosia ja aina silloin tällöin muutama yksilö tuntuu olevan tuollainen tapaus.

Kommentteja siitä uskaltaako tuollaiseen itse sekaantua?

Linkkiä en viitsi pistää ettei kukaan pahoita mieltään.
 
Riippuu pitkälti putkityypistä onko 2seinämäinen vai olisiko kumminkin lämpösuoja pois,alkuperäinen ei helposti värjäänny,suorissa putkissa niin voi käydä nopeastikin,mikäli reippaasti laihalla niin ilmenee kyllä nypytyksenä ajossa pintakaasulla,itse pysyisin mahdollisimman orginaalissa,vaikee sanoa tuosta.muuten tuommoisen omistaneena voin sanoa hyväksi ja bensapihiksi laitteeksi,puutteena bensamittari ja tietty jää nopsaan pieneksi,ainakin semmonen tunne tulee vaikkakin isompiakin ajelleena sitten huomaa jotta olisihan tuollakin ajonsa ajellut.Kaasari versio ei ihan yhtä herkkä putkimuutoksille kuin ruiskupeli.
 
Kyseessähän on käytetyt putket ja ajettu mopo... ei siinä sen kummempaa!
 
Putkethan sinertyy, näkyy varsinkin kromatuissa putkissa. Sehän johtuu pääasiassa siitä että tyhjäkäynnilla koneet säädetty laihalle > pakokaasujen lämpötila nousee. Lisäksi tyhjäkäynti on säädetty mahdollisimman myöhäiselle, saasteiden takia. Siinäpä semmoinen setti että putket sinertyy. Ja tämähän tapahtuu tyhjäkäynnillä.

Sitten on eri asia jos oikein kunnolla ajetaan, niin palokaasujen lämmöt nousee, joka aiheuttaa myös sinertymistä. Mutta peruscustomissa ei ole tätä "ongelmaa".
 
Back
Ylös