• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Customin rakentaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika700
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Customin rakentaminen -

• Katalogista

Ääniä: 0 0,0%
  • Rälläkkää

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1

Mika700

New member
Näkyy monenlaista "rakentelua", ostetaan katalogista kaikenlaista kiiltävää joita ruuvataan (ruuvautetaan) pyörään kiinni ja sitten ollaan niin äijiä kun voi kertoa montako osaa on vaihdettu/lisätty.

Mitä mieltä, onko rakentelu edellämainittua vai sitä että rälläkkä laulaa ja lastu lentää työstökoneesta?

Itse en arvosta noita katalogicustomoijia rakentelijoiksi.

Ite oon ihan katalookista ostanu vilkut,valot,tangon,tupet,rek.telineen,siirtosarjat jne. ja ruuvaillu ne paikoilleen. Aika hankala kaikkea ite tehä vaikka pystyiskin
nixweiss.gif
Äijä mikä äijä...

PS. Onneks en tartte Mika700 arvostusta! Eikä varmaan Miinstriikkerikään!!!

Se on kohtuu vaikeeta tohon 50 luvun m72 ostaa katalogista. No chopperi siitä tuleekin.

Itse teen ainakin kaiken alusta asti, mutta rahat ahjoa varten eivät ole vielä kasassa. Raakametalli tulee Kiinasta.

Näkyy monenlaista "rakentelua", ostetaan katalogista kaikenlaista kiiltävää joita ruuvataan (ruuvautetaan) pyörään kiinni ja sitten ollaan niin äijiä kun voi kertoa montako osaa on vaihdettu/lisätty.

Mitä mieltä, onko rakentelu edellämainittua vai sitä että rälläkkä laulaa ja lastu lentää työstökoneesta?

Jotakuta varmasti kiinnostaa sunkin mielipiteesi
smile_org.gif

Jotakuta varmasti kiinnostaa sunkin mielipiteesi
smile_org.gif
Tuolla se oli jo eka viestissä.
sanoi:

Itse en taasen arvosta suurinta osaa rälläkkärakentajista, on laitteet sen näköisiä ja varmaan toiminta sen mukaista. Sitten on luku erikseen ne jotka todella osaa, mutta jotenkin tuntuu että nuo rälläkkärakentajat ovat prätkäporukan amispoikia jotka katsoneet liikaa american chopperia. No kukin kuitenkin tyylillään ja toisen jos arvostusta hakee niin mikä siinä. Itse olen tyytyväinen kun olen omaan jälkeeni tyytyväinen, se riittää mulle.

On tullut rakenneltua japseja ja harrikoita vuodesta -92, ei tullut teeveestä silloin american chopperia.
Ajelut aloitettu mopoa isommalla -86

On tullut rakenneltua japseja ja harrikoita vuodesta -92, ei tullut teeveestä silloin american chopperia.
Hienoa, oot ajellu vain 10v vähemmän kuin meikäläinen
smile_org.gif

Musta on kans hienoa kun pääsee arvostelemaan toisten huvituksia ja makuja ihan internetissä asti, sitä tuntee itsensä aina paremmaksi ihmiseksi ja kokee olevansa jotain mutta kuin paskantärkeä juntti
buttrock.gif

Hienoa, oot ajellu vain 10v vähemmän kuin meikäläinen
smile_org.gif

Musta on kans hienoa kun pääsee arvostelemaan toisten huvituksia ja makuja ihan internetissä asti, sitä tuntee itsensä aina paremmaksi ihmiseksi ja kokee olevansa jotain mutta kuin paskantärkeä juntti
buttrock.gif
Ihme agressiot sulla
pftroest.gif

Mun mielestä kannattaisi nyt erottaa kaksi asiaa: Moottoripyörän rakentaminen ja kustomointi. Mielestäni kyseessä on kuitenkin kaksi eri asiaa. Moottoripyörän rakentamiseen kuuluu todellakin rälläkkä, hitsauslaitteet ym. kalusto. Moottoripyörän voi kuitenkin kustomoida ostamalla kataloogista, netistä tai vaikka Stormilta palikoita, jotka sitten ruuvaa tai ruuvauttaa paikalleen. En laske itseäni moottoripyörän rakentajaksi. Mikäli olisin sellainen ja vieläpä hyvä siinä, niin luopuisin päivätyöstäni välittömästi ja laittaisin pajan pystyn. Mun mielestä moottoripyörän kustomoinnissa valmiilla tingen tangeleilla ei ole mitään noloa. Tälläinen kevyen sarjan kustomointi on ihan kiva harrastus, joka voi jonain päivä johtaa siihen, että alkaa ihan oikeasti rakentamaan moottoripyöriä...you never know. Se, että alkaa katsomaan nenänvartta pitkin aloittelijoita, on mielestäni surkuhupaista. Kaikki ovat joskus aloittelijoita. Tuli joskus vuonna kivi ja kirves opetettua erästä kamppailulajia eräässä kaupungissa. Eihän siitä olisi tullut yhtään mitään, jos me olisi sanottu aloittelijoille, että ei teistä tulee mitään ja tuo teidän räpeltäminen on ihan noloa. Lopuksi olisi vielä hakattu p*skat pihalle. Ei varmaan olisi ollut kovinkaan paljon harrastajia seurassa. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...

P.S. Mulle on ihan sama esimerkiksi mitä mun pyörästä ajatellaan, sillä mun mielestä se on enemmänkin kuin OK. Enimmäkseen on tullut positiivista palautetta sen ulkonäöstä, vaikka sitä ei olekaan rälläköity.

Edit: typo

katalogista on ostettu jos jonniinmoista.. sähkökomponentit on pakko ollu ostaa katalogista.. en oo tuohon Spyken tehopuolaan ja siihen digitaaliseen sytkään perehtyny niin että osaisin sen rälläkällä tehdä. vaijereitakaan en viitti itse alkaa punomaan kun siihen menisi niin paljon ylimäärästä aikaa. maalaushommat oon tehny kyllä ite. ammatin suoma etu. jalakatapit ostin hämeenlinnasta, sunrisen käytettyjen osien hyllystä. joistakin swapeista on joutunu kans ottaan jonkin esteettisesti mielenkiintosen osan mukaan. katalogin sivuilta selattuna on myös parit peltiosat tilattu, jotka ison tai pienen työn jälkeen on käynyt paikalleen. mutta pääpiirteittäin tuo rakentelu menee niin että hyödynnän sekalaista metalliromua tekemällä siitä johonkin käyttötarkoitukseen sopivan. onko sillä ny hitonkaan väliä miten kukakin rakentelee.. jokainen rakennettu/tuunattu pyörä on tähän suomen paskalänttiin ihan tervetullut näky tuolla tienpäällä.

...jokainen rakennettu/tuunattu pyörä on tähän suomen paskalänttiin ihan tervetullut näky tuolla tienpäällä...
Aamen!  
bowdown.gif

buttrock.gif

033102beer_1_prv.gif

sport05.gif
Juuri näin
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Itse en hitsipilliä ottanut kertaakaan käteen,vaan "katalogi"-rakensin omani turboa myöten
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Eikä tullut "paha" :

http://kuvablogi.com/nayta/1091133/

Kukaan ei ole haukkunut mopoa sillä perusteella,että et ole itse tehnyt noita hiilikuitu vanteita....,jos sellainen tulisi,niin tekijä löytyisi helposti,kun selaa keskustelun alkuun
bowdown.gif
bowdown.gif
,on ÄIJIÄ ja meitä pelle kataloooki tuuuunaaajia....
wink.gif

...jokainen rakennettu/tuunattu pyörä on tähän suomen paskalänttiin ihan tervetullut näky tuolla tienpäällä...
Aamen!  
bowdown.gif

buttrock.gif

033102beer_1_prv.gif

sport05.gif
Juuri näin  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Itse en hitsipilliä ottanut kertaakaan käteen,vaan "katalogi"-rakensin omani turboa myöten  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Eikä tullut "paha" :

http://kuvablogi.com/nayta/1091133/

Kukaan ei ole haukkunut mopoa sillä perusteella,että et ole  itse tehnyt noita hiilikuitu vanteita....,jos sellainen tulisi,niin tekijä löytyisi helposti,kun selaa keskustelun alkuun  
bowdown.gif
bowdown.gif
,on ÄIJIÄ ja meitä pelle kataloooki tuuuunaaajia....  
wink.gif
Hiton siisti.

Anteeksi vaan, mutta yksi ulkonäöllinen huomautus meikäläisen silmiin iski. Tuo liekki joka on satulassa olisi MIELESTÄNI pitänyt lähteä pyörästä, käydä penkissä ja taas jatkua pyörään
idea3.gif

Sellanen juttu tuli vaan mieleen että varmaankaan kovinkaan monella ei oo sellasta paikkaa/tiloja jotka mahdollistaisivat rakentelun...

Mulla ainakin on sellanen tilanne että talveksi täytyy aina hommata säilytyspaikka ja kesällä pitäs ajaakkin niin ei viittis alkaa rälläköimään ainutta pyörää palasix....

Tietty haluja ja kiinnostusta tohon rakenteluun olis mutta tällä hetkellä ei ainakaan mulla oo resursseja muuhun kuin nuiden katalooki-osien asenteluun....
bawling.gif

Rakentelut hoidetaan olohuoneessa...
Saa muuten mielenkiintoisia kuvioita tapettiin, kun löysää keulaputkista öljyroput, eikä muista, että ne öljyt on paineistetut...

Back