• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Cycle world helsinki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LTD
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

LTD

New member
Maksoin uuden mopon käteisellä ja sain vielä vanhasta pyörästä kohtuu korvauksen, eli oli mielestäni hyvä kauppa... Pojat lupas hoitaa rekisteröinnin ja muut asiaan liittyvät hommelit(kuten liikkeen kai pitääkin).Joulukuussa rupesin hieman ihmettelemään kun ei rekisteriotetta kuulunut ja soitin liikkeeseen että mikä on? Vastaus oli että paperit on pariviikkoa sitten lähetetty vakuutusyhtiöön että no hätä... Ei kuulunut vielä mitään tammikuun alussakaan, joten soitin vakuutusyhtiöön että onko jotain ongelmia kun en ollut saanut mitään papereita ja pitäis saada edes varkaus ja palo vakuutus voimaan. Yhtiössä sanottiin että ongelma on ettei pyörää oltu rekisteröity minun nimelleni, joten soitin tietenkin liikkeeseen jossa ei aluksi edes muistettu tapausta, hetken kuluttua sieltä soitettiin ja aikaisemman omistajan kanssa oli kuulemma so##### että hän toimittaa luovutuspaperit ym. kun saa keväällä uuden pyörän??? taas soitto vakuutus yhtiöön ja AKE:en, pyörän omistajaksi oli merkitty rahoitusyhtiö???? ...kele, olisin löytänyt muutakin käyttöä sijoittamalleni summalle kuin maksaa jonkun toisen omistamasta pyörästä, nyt vaan odotellaan jännityksellä että pyörän lyhennykset maksetaan ajallaan....
kaboom.gif
 
Häh! Sulle on myyty pyötä mitä ei ole edes luovutettu myyjäliikkeelle?
Kuinka se on mahdollista
withstupid.gif

Ymmärsinköhän oikein..
 
Cycle World(kin) muistaakseni myy pyöriä myös ns. asiakkaan piikkiin. Eli viet pyöräsi heille myytäväksi ja he tietty ottaa omat välittäjän palkkionsa siitä välistä. Kuitenkin on kyllä liikkeen puolelta aikamoista hutilointia jos pyörän myyjällä ei varsinaisesti edes ole oikeutta myydä pyörää ja asiaa ei "välittäjän" toimesta mitenkään tarkisteta tms. Samalla tavallahan voisi vaikka myydä naapurin kämpän alta omaan piikkiinsä
mad.gif
 
Valitettavasti omat kokemukseni ko. firmasta ovat samaa tasoa. En mene tässä yksityiskohtiin, koska esitin kantani heille erään episodin lopuksi ja se riittäkööt.

Se läksy minkä opin asioidessani heidän kanssaan on se, että kaikki mitä sovitaan kannattaa laittaa paperille ja tarkistaa todella tarkkaan että menekö/voiko asiat mennä siinä järjestyksessä kuin on so#####. Puheisiin kun ei voi noin yleensä luottaa. Lisäksi asiakkaan informointi tapahtumien kulusta on myös todella välinpitämätöntä - on todella turhauttavaa kolmannenkin soittopyynnön jälkeen tuijotella puhelintaan joka ei soi.

[kommenttia poistettu]

Tein mielestäni myös hyvät kaupat: hyvitys vanhasta oli todella hyvä ja uudenkaan hinta ei ollut aivan kalliimmasta päästä (tilattu tuontimopo).
 
Kyllähän minullakin on kokemukset n'otta ihan mukava siellä on asioida.
Hinnoistakin pääsee yhteisymmärrykseen.
2 vuotta sitten olisin halunnut tuontimopoa joka nyt ei suoraan kuulu heidän edustamiin merkkeihin.
Lupasivat ottaa asiasta selvää ja ilmoitella, vaihtarinkin hinnasta oli alustavasti puhuttu.
Vielä en ole saanut yhteydenottoa.
 
uskoisin että kauppias tiesi että pyörä kuuluu rahoitusyhtiölle mutta ei siitä mitenkään asiakkaalle (Minulle) ilmoittanut, kaupantekohetkellä lupasivat paperiasiat hoitaa. Kauppakirjakin kaupasta tehtiin mutta ei sillä taida paljon arvoa olla jos rahoitusyhtiö tulee omansa pois hakemaan( vaikka en kyllä niille tallin ovea avaa ...ttu!!). Noh täytyy kattoa että mitä kuluttaja-asiamies tapauksesta sanoo, on se nyt vähintäänkin kompensaation paikka.
 
No ilmankos ne sano mulle Turun Bike Worldissa kerran kun siellä poikettiin ja kysyin WC:tä, että ei meillä ole... hiukan ihmettelin miten ne siellä pärjäilee mutta kyllä isoon kaaliin kusta mahtuu.

Ihmettelen että ne jotain saa myytyä, olivat tosi yrmeitä meille, mutta sehän sopii mulle kyllä...
 
Itse olen asioinut muutamia kertoja Raision bike worldissä. Viimeksi ostin dainesen takin sekä housut ja palvelu oli todella hyvää. En ole ostanut sieltä yhtään pyörää, mutta koeajolle on aina kesällä päässyt kun siltä on tuntunut.

Olen myöskin kuullut monenlaisia tarinoita, mutta omalta osalta pelkkää plussaa.

smile.gif
 
Raision bikeworldin palvelu on todellaloistavaa ja hyvää Tollaista palvelua kun sais joka paikasta niin olis ostaminen helppoo
smile.gif
smile.gif


Olen ostanut pyörän ja kaikki tamineet sieltä ja nyt pitäis ostaa mammalle kans varusteet niin ei todellakaan tarvitse miettiä ostopaikkaa. Siellä todellakin tyrkytetään kahvia ja pullaa joka kerta kun siellä käy.
 
Sorry, meni sekaisin
withstupid.gif
smile.gif


Mutta raision bike worldista olen silti saanut hyvää palvelua.
smile.gif
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Jussi @ Tammi. 15 2003,21:01)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Menikös nyt Bike Worldit ja Cycle Worldit sekaisin ?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Harmi vain että kaksi niin erilaista liikettä ovat nimeltään niin samanlaisia => PAHA sekaannuksen mahdollisuus
crazy.gif


Bike World Vantaa - loistavaa palvelua ja aina olen iloisin mielen liikkeestä poistunut, milloin uuden muovikassin kera, milloin ilman
thumbs-up.gif


Cycle World Helsinki - "Juu juu. Kahvi jäähtyy. Häivy jo!"
mad.gif
 
Tilannetiedote 16.01.2003:
Tänään sain vihdoinkin kiinni kuluttajaneuvojan puhelimella,asian hänelle selitettyäni hän totesi ettei viimeaikoina ole ainakaan liikkeiden puolesta vastaavan "härskiys"l uokan tempauksia järjestetty. Kaupalle vaikuttaisi olevan selkeä purku peruste, vihjaisivat jopa että mitähän poliisisedät asiasta tuumaavat....
Täytyy nyt vielä ottaa CW:iin yhteyttä puhelimitse, eivät pojat meinaan paljoa sähköpostiansa tarkista. Ellei asiat rupea sitten rullaamaan niin, täytyypi kääntyä mustikoiden puoleen
nixweiss.gif
 
Mielenkiintoista luettavaa. Olin usean vuoden täysin pois mopokuvioista, ja cycle-worldi oli tauon jälkeen uusi tuttavuus. Viime kesänä kävin stadin liikkeessä kuikuilemassa, enkä silloin huomannut mitään erikoista. Kaksi pyörää, satula ja stonga oli jokaisessa mopossa
smile.gif
paljoa en hlökunnan kanssa jutellut. Listahinnat cw:llä on paut sata juuroa halvemmat kuin muilla, siksi pidin sitä varteenotettavana kauppiaana. Muistelen muuten, että viime keväänä cw olisi mainostanut radiossa pk-seudulla "4v takuu kaikkiin japskipyöriin". Houkutteleva tarjous, mutta onko kenelläkään kokemusta miten takuu on pelannut? Tuo maahantuojan takuun päälle (tavallisesti 2v) tuleva takuuaika on todennäköisesti cw:n vastuulla
exclamation.gif


Jokatapauksessa .org todisti taas voimansa. Kokemuksistanne viisastuneena en edes sudittele cw:n suuntaan
crazy.gif



062802moto_prv.gif
 
Piti vielä sanoa, että on meidän kaikkien mopoilijoiden etu, että annat viranomaisten tiedoksi ja tutkittavaksi tuollaisen kauppiastavan. TUollaista toimintaa ei voi perustella millään, kertomaasi "huolimattomuutta" cw:n kaltaiselle mopokaupalle EI TAPAHDU VAHINGOSSA tai jos tapahtuu niin toiminnasta vastaava on kyllä aivan väärissä hommissa. Siksi tee mitä mopomiehen pitää tehdä. Tsemppiä!
 
CW:tä sen paremmin tuntematta niin kyllä ihmetyttää tuollainen toiminta. Näitä tapauksia varten on tämä foorumi juuri omiaan tiedottamaan massoja tälläisista tapauksista.

Toivoisin kuitenkin CW:n kommenttia tähän asiaan.. surullista lukea tälläistä tekstiä tietäen että tämä keskustelu vaikuttaa varmasti kyseisen liikkeen maineeseen ja liiketoimintaan jatkossa. Aihe on luettu jo satoja kertoja joten sana on varmasti lähtenyt kiirimään. Tämän tapauksen myötä myös kuulutan teitä käyttäjät kertomaan positiivista kokemuksistanne muissa liikkeissä, jotta ne jotka hommansa hoitavat kiitettävästi myös saisivat joskus kiitostakin!!

Joten CW, olisiko mahdollista saada myös paperin kääntö puoli esiin... jos sellaista tässä tapauksessa on???
 
Niin yksi asia on ainakin varma... se et CW:en maine saa jonkinlaisen kolauksen, mutta jos "palvelu" on tällaista mitä täällä on juttua ollut, niin sitä saa mitä tilaa
033102ass_1_prv.gif
Eihän tuollaista toimintaa voi mitenkään puolustella, siis kerranhan voi moka tulla mut... taitaa näillä jampoilla olla omat pelisäännöt kaupanteossa  
kaboom.gif
Hyvä se on et tulee ilmi tämäntason "kauppiaat", jos vaikka joku säästyisi kusetukselta näiden juttujen ansiosta!
Näyttävät olevan messuilla pakko mennä haastattelemaan...
wink.gif
 
Aika uskomattoman kuulosta.

Itsellä oli ongelmia CW:n kanssa mopoa ostaessani lähinnä so#####jen lisävarusteiden kanssa. (Takalaukkuteline + uudet ketjut / rattaat) Niitä ei meinannu kuulua parin kuukauden odottelun jäljiltä ei sitten millään. No jatkuvalla ravaamisella sain hommat hoidettua. Kun sitten aloin ihmetellä miksei vakuutusyhtiöstä kuulu mitään, vaikka pojat lupas hoitaa homman niin kävi ilmi, ettei sieltä ole mitään tullut. Pelästyin, jotta onko moponi edes vakuutettu, mutta kuulemma oli eikä vika ollut mun (tieto vakuutusyhtiöstä) Kuulemma ollu muillakin ko ongelmaa.

Kaverilla pyörän rekisteriin saaminen kesti, samoin luvattu huolto, mikä tehtiin heidän käyttämässään liikkeessä lentokentän lähellä. Ei kovin ammattimaista toimintaa, mutta annoimme anteeksi heille, koska palvelu yleensä oli ihan asiallista vieraillessamme liikkeessä jälkeenpäin.

Sittemmin lueskelin Bikesta juttua firman toiminnasta ja taas epäilytti. Nyt olen aika tyrmistynyt näistä jutuista.
 
Tilanneraportti 17.1.2003
crazy.gif

Tänään soitin CW:iin ja kas kummaa kaveria,jonka kanssa juttelin viime perjantaina, ja joka on ilmeiseti henkilö,(joka päättää asioista,eli okku/oku) sattuikin olemaan sopivivasti lomalla ,kuulemma toisella puolella maapalloa???? Puhelun päässä oli kuitenkin kaveri, josta ei todellakaan ole pahaa sanottavaa, joka kertoi että töihin pitäisi tulla kaveri joka osaisi asiaa hoitaa? Annoin taas kerran puhelinnumeroni ja vieläkin odotan sitä puhelua.....pakko se on myöntää että nyt kaiken stressin keskellä oli nyt pakko ottaa vähän huikkaa....kele!!!!
 
crazy.gif
Nii-in, mitä tästä kaikesta opimme..? Älä koskaan luota edes vasempaan käteesi... Ikävähän näitä juttuja on lukea, vihaksi pistää moinen kieroilu mutt eiköhän ne vielä ansionsa mukaan saa
wink.gif
 
Back
Ylös