• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

cycle world / Turku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aura66
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostamallani mopolla oli ajettu kolmasosa CW:n mopon kilometreistä ja välirahan tarve oli paljon pienempi, joten en tällä viestillä yritä vedättää parempaa tarjousta itselleni tai kiristää CW:tä sovittuun kauppaan.
Aika huono vertaus loppupeleissä tuo km-vertaus, jos tuolla cw:n pelillä oli ajettu 8tkm, niin sun ostamalla oli sitten ajettu noin 3tkm.Oisit mieluummin sanonut että eroa oli 5tkm, tuosta mainitsemastasi (ainakin minulle) tulee mieleen että ero on luokkaa 15tkm vs. 45tkm...Ei myyjän ole pakko myydä liian halvalla, rajansa kaikella kumminkin...

Kommentoimatta itse keskustelua pyytäisin keskustelijoita pysymään faktoissa ja olemaan varovaisia "mutu" - puheiden kanssa.

Ja PAH!
Miksi menisin/olisin mennyt liikkeeseen keskustelemaan UUDEN mopon  ostamisesta, kun homma hoituu puhelimessakin?  Molempia tyydyttävä hinta ja aivan uusi mopo. Mikä järki saa siinä ajamaan monta turhaa kilometriä?
Yleensä tapana on - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, jossa myydään suuri osa Suomen moottoripyöristä - käydä liikkeessä keskustelemassa myyjän kanssa ja sopimasta kaupasta, olipa pyörä uusi tai käytetty. Poikkeuksiakin on eli henkilöitä, jotka eivät käy liikkeessä.
tounge.gif
Kantaa itse perusaiheeseen ottamatta seuraava kommentti: Olen vuosien varrella tehnyt useita kauppoja puhelimitse silleen, että hinta ja kauppaehdot on sovittu ehdolla "jos asiat/tavara on niin kuin kuvattu". Ja sitten ajetaan tai mennään kauppiaan luokse tai kauppias tulee minun luokseni - tilanteesta riippuen - ja viedään kauppa loppuun "jos asiat ovat kuin puhuttu". Näin teki mm eräs kaverini prutkukaupan 350 km päähän liikkeeseen. Sopi kaupan puhelimessa, ajoi kauppiaan luokse ja kauppa viimeisteltiin tarkalleen kuin puhelimessa puhuttu. Näin olen itse silloin tällöin tehnyt eri puolilla mm isossa maailmassakin. Minun kotini on pääkaupunkiseudulla ja on myös Turussa.

Kyllä kaupat voi - henkilöistä riippuen - alustavasti sopia puhelimessa eikä se ole edes epätavallistakaan. Totta toki kauppa tehdään lopullisesti nokikkain.

Ensimmäisen viestini ydin -jonka olisin voinut ilmaista lyhyemmin ja huomattavasti korrektimmin- oli seuraava oma näkemykseni tapahtumien kulusta:

1. Minun ehdotukseni hyväksyttiin puhelimessa ja sovin myyjän kanssa kaupasta edellyttäen että molemmat kaupan kohteena olleet pyörät ovat kuvatussa kunnossa.
2. Kirjoitin tiedot ja sovitut asiat ylös ja pyysin kirjallista vahvistusta. Ilmoitin puhelimessa, että lähetän ao. vahvistuspyynnön ja odotan siihen vastausta.
3. Soitin reilun vuorokauden hiljaisuuden päästä, jolloin minulle kaupattiin ao. pyörää ennenkuin esittelin itseni. Tällöin vielä luvattiin lähettää pikaisesti kirjallinen hyväksyminen.
4. Saman päivän iltana tuli viesti, ettei puhelimessa sovittuja ehtoja voida hyväksyä.

Näin minä tapahtumat tulkitsin. Kenties tulkintani oli väärä tai sitten minun ymmärryskyvyssäni on jotain vikaa.

Kritiikkini ei kohdistunut tai sen ei ollut ainakaan tarkoitus kohdistua muuhun kuin siihen, että käsitykseni mukaan sovin myyjän kanssa kaupan, mutta myyjä veti seuraavana päivänä sanansa takaisin. Terveen liiketoiminnan ehdoista ja kannattavuuden tarpeesta olen CW:n kanssa täysin samaa mieltä. Harmistumiseni ja viestini lähtökohta oli periaatteellinen: Mitä sovitaan, se pidetään.

Olin eilen puhelimitse yhteydessä CycleWorldin Turun toimipisteeseen ja jos ymmärsin minulle kerrotun oikein, ei kaupasta kanssani neuvotelleella myyjällä ollut oikeutta parantaa kyseisessä tilanteessa alkuperäistä tarjousta missään suhteessa tai muutos tarjoukseen piti ainakin hyväksyttää toisaalla. Tällaisessa tapauksessa ei liikkeen edustajan väärinkäsitysten välttämiseksi pitäisi myöskään luvata ostajakandidaatille mitään. Mainitusta myyjän nimittelystä: Laitoin perään toisen viestin, jossa pyysin anteeksi aiempaa epäasiallista viestiäni.

Eilen asiasta käymäni kommunikaatio CycleWorldin kanssa oli täysin asiallinen. Minua ei uhkailtu, painostettu tai yritetty painostaa yhtään mihinkään. Pahoittelen tässä ja nyt täysin oma-aloitteisesti aiemman viestini sanavalintoja ja tarpeettoman kärjistettyä sävyä.

Lopetan omalta osaltani tämän aiheen tähän

Näkemyseroista huolimatta parasta mahdollista kevään jatkoa Turkuun !

Ja PAH!
Miksi menisin/olisin mennyt liikkeeseen keskustelemaan UUDEN mopon  ostamisesta, kun homma hoituu puhelimessakin?  Molempia tyydyttävä hinta ja aivan uusi mopo. Mikä järki saa siinä ajamaan monta turhaa kilometriä?
Yleensä tapana on - ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, jossa myydään suuri osa Suomen moottoripyöristä - käydä liikkeessä keskustelemassa myyjän kanssa ja sopimasta kaupasta, olipa pyörä uusi tai käytetty. Poikkeuksiakin on eli henkilöitä, jotka eivät käy liikkeessä.
tounge.gif
Huomauttaisin, että suullisesti ja paperilla sovittu asia on oikeudessa kummatkin yhtä päteviä. Suullisen sopimuksen toteen näyttäminen vain on paljon vaikeampaa.

Itse myyn yli 80% tuotteista meilin ja web-kaupan välityksellä ympäri Suomea. Ei ole välttämättä tapana käydä paikan päällä keskustelemassa kaupoista.

Kaupasta on kuitenkin aina kirjallinen sopimus, joka takaa sen, että asiakkaan oikeudet on turvattu.

Mikäli puhelimessa sopisin esim. uuden mopon kaupoista jonkin liikkeen kanssa, pyytäisin varmuuden vuoksi kirjallisen vahvistuksen asiasta. Jos sitä ei kuuluisi, olettaisin myyjän menneen ns. "puihin" syystä tai toisesta kuten joskus voi käydä.

Tällöin on rehtiä, jos myyjä myös ilmaisee menneensä puihin, kun on huomannut esim, että kauppa ei kannatakaan tai tuli annettua hieman liian halpa hinta vahingossa yms yms. Virheitä sattuu ja niiden hoidosta onkin sitten lopputulos paljon kiinni.

Itse mokailen silloin tällöin ja välillä annan asiakkaalle sen, mitä tuli huolimattomasti luvattua ja välillä koetan oikoa mokaani neuvottelemalla.

Tämä vain yleisenä kommenttina asian tiimoilta ketään syyttelemättä.

t. Spagu

Huomauttaisin, että suullisesti ja paperilla sovittu asia on oikeudessa kummatkin yhtä päteviä. Suullisen sopimuksen toteen näyttäminen vain on paljon vaikeampaa.
Itse myyn yli 80% tuotteista meilin ja web-kaupan välityksellä ympäri Suomea. Ei ole välttämättä tapana käydä paikan päällä keskustelemassa kaupoista.
Jos luit hiukan tarkemmin viestini, huomasit, että siinä puhutaan moottoripyörien kaupasta, ei tarvikkeiden, joita myydään paljon nimenomaan verkkokauppojen kautta. Mp- ja autokaupat kannattaa tehdä kirjallisesti, vaikka suullinen sopimuskin on pätevä; suullisesta sopimuksesta kun usein seuraa näyttövaikeuksia.
eek.gif

Helsingin liikkeessä oli pari kertaa vieraillut, mutta palvelusta on vähän huono sanoa mitään kun kummallakaan kerralla en ole nähnyt myyjää missään...
nixweiss.gif
Ekalla kerralla koko liike oli tyhjä ja toisella kerralla olisi hieronut kauppoja pihalla seisovasta cebarista, tunsi myyjä suurempaa tarvetta juoruta kaverinsa kanssa kännykässä kuin palvella asiakasta... Surullista sinänsä kun liikkeellä on ihan hyvät kamat myynnissä, mutta palvelu puuttuu...
No täytyy sanoo ett joka ainoas mp liikkees missä olen mopo kauppoja tehnyt niin on ollu suunnilleen vastaavaa toimintaa. Mut aina sieltä joku viimein on tullu kyseleen ett "mitäs poika on vailla?"
kaboom.gif
Mutta torniossa sain exelent hyvää palvelua NAISmyyjältä joten hänen myymä gixxeri on nyt alla!! Ehkäpä muidenkin mopoliikkeiden kannattaisi harkita nais myyjien kouluttamista....
inlove.gif
Suurin osa pyörien ostajista kuitenkin vielä taitaa olla uros merkkisiä?
wink.gif

Joo, itsekin ihmettelin alla olevaa bolemiikkia Cycle Worldin toiminnasta.
Ostin viime viikolla Okulta uuden pyörän, enkä huomannut kaupanteossa mitään moitittavaa.
Ainakin tähän saakka kaikki on pelannut niin kuin on so#####, ja mikä parasta CW on oikeasti edullinen liike!

Omien kokemusteni perusteella CW on pääkaupunkiseudun parhaiten palveleva liike.
En usko, että pettämällä asiakkaita,tai huonolla palvelulla yksikään liike voisi menestyä pitemmän päälle.
vai edullinen 86-mallinen kawa voyager 14.600€ on tosi edullinen,harvoin saa näin halvalla melkein "uutta"pyörää.

hinta ei ole mitenkään perusteltavissa se sanoo kilometrit ja vuosimalli,oli pyörä sitten kullitettu tai ei ,väittävät
että joku vielä osti ko:pyörän,kyllä on halpaa?
confused_orig.gif
?!!!!!!!!!!!!!voi vi..u en muuta sano
veryangry.gif

Joo, itsekin ihmettelin alla olevaa bolemiikkia Cycle Worldin toiminnasta.
Ostin viime viikolla Okulta uuden pyörän, enkä huomannut kaupanteossa mitään moitittavaa.
Ainakin tähän saakka kaikki on pelannut niin kuin on so#####, ja mikä parasta CW on oikeasti edullinen liike!

Omien kokemusteni perusteella CW on pääkaupunkiseudun parhaiten palveleva liike.
En usko, että pettämällä asiakkaita,tai huonolla palvelulla yksikään liike voisi menestyä pitemmän päälle.
vai edullinen 86-mallinen kawa voyager 14.600€ on tosi edullinen,harvoin saa näin halvalla melkein "uutta"pyörää.

hinta ei ole mitenkään perusteltavissa se sanoo kilometrit ja vuosimalli,oli pyörä sitten kullitettu tai ei ,väittävät
että joku vielä osti ko:pyörän,kyllä on halpaa?
confused_orig.gif
?!!!!!!!!!!!!!voi vi..u en muuta sano
veryangry.gif
:jippikaijee:on muuten ko:pyörä TAAS myynnissä mikähän
mahto mennä vikaan tällä kertaa ja hinta senkun kasvaa
kattokaa netistä ja ihmetelkää,on muuten hieno pyörä mutta
joku järki pitäisi kaikessa olla,olis kiva tietää edellisen ostajan
"palautuksen" syyt mutta taitaa jäädä "historiaan".

Back