Dainese BackSpace2

Onko kokemusta tosta PRO GRIPista? Mä olen 178cm pitkä (lyhyt?) , että liekkö se sitten M vai L
confused_orig.gif
???
Lähestyn Teitä arvon harrastesiskot ja -veljet mitä nöyrimmin toistaen tämän Enzon kysymyksen, kun en havainnut siihen vielä vastatun.  
smile_org.gif
L-koko on sopiva
wink.gif

Sanoi, että kannattaa mieluummin ostaa sellainen takki jossa on selkäsuoja.
Kuvittelisin, että kaatuessa ennen takki pyörähtää kantajansa ympäri, kuin selkäpanssari. Kiinnityksistä se kaiketi on kiinni.

Onko kellään kokemuksia, millainen irtopanssari on käyttää ns. jokapäiväisessä ajossa? Tuottaako ongelmia pystypyörissä? Miten mahtuu ajopuvun alle?

Entä miten tuollaisen suhteellisen hyvin istuvan nahkapuvun suojat pysyvät kaatuessa paikallaan? Ei viitsisi kokeilla  
confused_orig.gif

Kuvittelisin, että kaatuessa ennen takki pyörähtää kantajansa ympäri, kuin selkäpanssari. Kiinnityksistä se kaiketi on kiinni.

Onko kellään kokemuksia, millainen irtopanssari on käyttää ns. jokapäiväisessä ajossa? Tuottaako ongelmia pystypyörissä? Miten mahtuu ajopuvun alle?

Entä miten tuollaisen suhteellisen hyvin istuvan nahkapuvun suojat pysyvät kaatuessa paikallaan? Ei viitsisi kokeilla  
confused_orig.gif
Erillisen selkäpanssarin tarjoama suoja on paljon parempi kuin takkien solumuoviläpysköjen. Lisäksi panssari tulee kiinni henkseleillä ja tukevalla vyöllä, joten pysyy paremmin paikallaan.

Mitä jämptimpi asu on, sitä paremmin suojat pysyvät paikallaan.
wink.gif

Onkohan L riittävä mullekin, 199 cm, vai pitääkö tyytyä "eihän se hyvä ole, mutta tyhjää parempi" ratkaisuun? Siihen on jo joutunut totuttelemaan...

Onkohan L riittävä mullekin, 199 cm, vai pitääkö tyytyä "eihän se hyvä ole, mutta tyhjää parempi" ratkaisuun? Siihen on jo joutunut totuttelemaan...
No, ei se kyllä varmaan ihan täydellinen ole sulle, mutta muutakaan kokoa ei ole juuri nyt näköjään noissa tuotteissa suoraan hyllyssä tukkurillakaan. Kaivetaan hieman tietoa, jos jostain löytyisi oikeamman kokoista.
wink.gif

Missä menee pituuden/lyhyyden raja noissa pro gripin selkäpanssareissa? Eli mikä M ja L koon raja pituudessa. Itse olen 173cm lyhyt ja epäilisin että sopiva on M mutta kun ei tiedä... Pikaista tietoa odotellaan, jotta pääsee shopista tilailemaan tuota panssaria ja laturia.
bowdown.gif

Missä menee pituuden/lyhyyden raja noissa pro gripin selkäpanssareissa? Eli mikä M ja L koon raja pituudessa. Itse olen 173cm lyhyt ja epäilisin että sopiva on M mutta kun ei tiedä... Pikaista tietoa odotellaan, jotta pääsee shopista tilailemaan tuota panssaria ja laturia.
bowdown.gif
M on oikea koko tuohon 178cm saakka. Siitä ylöspäin L. Toki eroja selän pituuksissa löytyy, joten hieman sen mukaan.
wink.gif

confused_orig.gif
Irrallinen selkäsuoja pysyy just paikoillaan kunhan remmit on säädetty oikein. Ainoa haittapuoli irtosuojassa on että se on julmetun hiostava kuumalla ilmalla, mutta niin on kyllä mikä tahansa vaate tai suoja.

Olen itse ollut kahdesti kolarissa, jossa kummassakin suurin isku tuli selkään. Toisessa oli päällä Dainesen selkäsuoja ja toisessa Rukan takki jossa se suojaverkko sisällä. Kummatkin suojat täytti tehtävänsä eikä selkään tullut mitään vaurioita tai edes kipuja. Suojien reunoilta olikin sitten ahteri ja kyljet mustana mutta sehän ei ole suojan vika

Joo, eli eroja on!!!!

Dainesen back spacessa on iskua vaimentava alumiinihunajakennos sisällä mitä tuskin hanxin surkiassa ja pro-gripin mainiossa suojassa on.

Olisi kiva tietää tuleeko soppiin jossain vaiheessa laadukaita nahkapukuja??? Dainese, Alpinestars, kushitani?

Joo, eli eroja on!!!!

Dainesen back spacessa on iskua vaimentava alumiinihunajakennos sisällä mitä tuskin hanxin surkiassa ja pro-gripin mainiossa suojassa on.

Olisi kiva tietää tuleeko soppiin jossain vaiheessa laadukaita nahkapukuja??? Dainese, Alpinestars, kushitani?
Aiheen vierestä kaikenkin uhalla.

Dainesella tuntuu olevan aikamoinen tasahintakartelli mualimalla, kun eivät sen puvut ole sen halvempia esim Saksassa tai Italiassa kuin täällä Suomessakaan.
Ja ulkomaitten tarjoukset näyttää olevan sellaisia että samaan hintaan ja allekin pääsee Stormilla.

Oiskos tässä nyt ORG:lle näytön paikka? Heti uudet pöksyt halvalla mulle!
062802jumpie_prv.gif

Ovatkos muuten Dainesen selkäsuojat samoja mp-touhussa kuin laskettelussa/lautailussa? Katselin Ski-expossa jonkun Intersportin tms. standilla Dainesen selkäsuojia hintaan 89 €.

Kannattaa vilkaista myös Eurobikerin sivuja. Back armor DBB-02, 65e, näyttää erehdyttävästi samalta kuin Dainesen Back Space 1-2-3 hintaan 119,90e...

Back