Daytona 955i käyttöpyöräksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja specka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
prinsessa -65 Lähetetty Elo. 10 2005,19:05
:vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata  
Mutta tietty jos haluat autotalli-harrastajaksi niin..

Tuostakos se johtuu että poliiseja kutsutaan nimellä Pa***lakki? .... niillä ku on niitä fordeja
nixweiss.gif

:vannonvannon:Miksi ostaa paskaa jos ei omista peltoakaan? Muistaako joku joskus kuulleensa esim. maininnan "luotettava kuin britti" tai vastaavaa? Käännä katseesi toiseen ilmansuuntaan mikäli mielit ajaa enemmään kuin korjata
bowdown.gif

heh, kärkevä kommentti noin ensialkuun
smile_org.gif

No tervetuloa .orgiin!
062802moto_prv.gif

Onkos sulla kokemusta "luotettavista" briteistä? Mulla ei ole. Itse kyllä omaan aimo annoksen rohkeutta, ostelen mielelläni sellaisia vehkeitä joita ei tule joka kulma takana vastaan... siksi tuossa pihalla seisookin kaksi italliaista kaunotarta, kahdella pyörällä molemmat
smile_org.gif
Noooh, eri ilmansuunnassa se Italiakin on...

Mutta tuohon hitaaseen Daytonaan. Olikos se nyt varmasti 955? Eikös niitä ole myös 600:kuina? Meinaan jos speed3 oli nopeemman tuntuinen kuin Daytona, niin veikkaisin eri konetta...

Vertailun tein siltä pohjalta miten pyörä lähti 6. vaihteella n 100:n vauhdista....ja se Daytona mitä ajoin ei todellakaan lähteny mihinkään!! Oma Kawa päihitti tasan varmasti sekä Triple myös!
033102ass_1_prv.gif

Vertailun tein siltä pohjalta miten pyörä lähti 6. vaihteella n 100:n vauhdista....ja se Daytona mitä ajoin ei todellakaan lähteny mihinkään!! Oma Kawa päihitti tasan varmasti sekä Triple myös!
033102ass_1_prv.gif
Mulle kerrottiin aikoinaan että alle 4k kierrokset mopolla on koneen rääkkäystä
biggrin.gif

Siitäkö sitten johtuu, etten osaa ajaa kutosella lainkaan?

Ei vaan, eri pyörät ovat monessa suhteessa erilaisia. Toki samoin kuskit, toiset ajaa kutosella, toiset vaihtaa koko ajan siihen sopivaan.
Eli toisinsanoen, itse en arvioisi pyörän "lähtemistä" 6:lla vaan ehkä laajempaa kokonaisuutta ja paria muutakin vaihdetta.
Veikkaisin, että homma on lähtöisin suunnittelupöydältä, sitä pyörää ei ole tarkoitettu 6:lla "lähtemiseen". Jollakin toisella pyörällä ehkä on.
Mutta kukin ajanee omalla vaihteella. Minä ajan niillä kaikilla
062802moto_prv.gif

033102ass_1_prv.gif
Ei toi kawakaan kovin hätäsesti kiihdy 6.vaihteella?
96,5 km/h - 225,2 km/h (60 - 140 mph) = 21,25s
033102ass_1_prv.gif

Ei tolla oikein motarin vasenta kaistaa viittis käyttää? Voi tulla HKL:n bussi yli....
kynttila.gif

Vastaavasti R1:n tais kiihtyä jotain 13,50s ja Suzuki GSX-R1000 tais ottaa vielä pari sekunttia pois...

sellasta se vaan on... Toiset tykkää kusiaisista toiset jostain muusta...

Mä en nyt jaksa länkyttää mistään Trumpan ylivertaisuudesta. Aina löytyy isompi ja vahvempi, jolta saa jossain tilanteessa turpaan. Mutta mulle, joka en halua itäpyörää ihan vaan periaatteellisista syistä, on Trumppa oikea valinta. Siksikin että sillä voi ajaa kaikenlaista ajoa, niin rataa kuin matkaa. Hiekallakin se menee nätisti. En väitä ettenkö koskaan ostaisi jotain itäpyörää, tällä hetkellä vaan tollainen ei-niin-tavallinen tuntuu paremmalta, tehoista tai väännöistä viis. Autojahan sillä pääasiassa ohitellaan. Ne jää kutosella lähes aina. Jos joku Ferrari tulee eteen, niin tod.näk jään sen perään roikkumaan ihan vaan ihaillakseni sen kauneutta ja sulosointuja.

Osta minkä ostat, käy koeajolla etc. Tee päätös tunteen, ei järjen mukaan, niin saat parhaimmat kyydit. Tämä pätee aika moneen elämänalueeseen.

bowdown.gif

Provo?!
baaa.gif

Kumma et asiallisesti lähtenyt keskustelu kääntyi taas.. ei koskaan ennen mu nyt taas...

Ai niin aina on niitä joiden täytyy osoittaa muille kuin kova on, tai se helvetillisellä velalla ostettu rassi on parempi kuin muilla... mun matikan ope oli samanlainen..

Ja pikku vinkkinä.. jos vertaatte pyöriä, niin kattokaa edes mitä pyöriä vertaatte... ja voisitte kuvailla myös miks se toinen on"paska/ei lähe mihinkään/huono"... noi ei kerro oikein mitään...
tai no, kertoo vain vertaajasta jotain..
Mun silloin ihan tuoreelta tyttökaverilta, eka ajelun jälkeen, oli yks tuttunsa kysynyt et millainen pyörä mulla on... se oli miettinyt hetken sa sanonut "nätti.. punainen", nyt parin kesän jälkeen osaa kuvailla miten pyörä käyttäytyy takana istuessa töyssyissä, et voin säätää sen mukavaksi sille.

"Kypsyin" siihen et 600sta on kierrätettävä reilusti jos haluaa liikkua ripeästi vaikka sallituissa rajoissa tai vaihdettava 3 vaihdetta alas jos rekkaa ohittaessa tarttee lisää potkua...varsinkin matkapakattuna kaksin. Mutta koska liikun pyörällä muutenkin kuin radalla, ei noi XGRZX:t kiinnosta ihan niin paljon, vaikka hienoja ovatkin ja seuraan kehitystä.

Mun näkemys on et kadulla n 150hv/100Nm on runsaasti MUN ajoon, sen vaan on oltava mukavasti käytettävissä. jos joskus tulee uupelo niin sit vaihtuu pyörä.

Totta kai on aina joku kovempi ja nopeempi. Totta kai joku kisakoneen aihioksi tehty R on nopeempi ja eniten. Siksi en halua niitä. En tarvitse 3.2 sek nopeampaa kierrosta, vaan pyörän josta nautin.

Radalla kuski ja renkaat vaikuttaa aika paljon enemmän kuin pyörä silloin kun pyörän rajoihin on matkaa(n 95 % niistä joita oon siellä nähnyt). Muutama tuttu XX menee radalla ohi että heilahtaa, mutkissa jotenkin kestää rimpuilla matkassa toisaalta alku kesästä yks tyyppi valitteli et ei tahdo uskaltaa ohi kun Thundercat lähti mutkasta niin paljon aikasemmin ettei K4 GSXR1000lla uskaltanut rinnalle kun sai lopulta kiinni, ettei mee jarruissa pitkälle... ei käynyt mielen vieressäkään et kissa pärjäis GSXR:lle millään ajamisen osa alueella.. Kyllä senkin vauhti kasvoi siitä sitte.

ISO Kiitos asiallisille vastaajille, muille: koettakaa pysyä asiassa/asiallisena, kun sellainen keskustelu on kyseessä, jooko?

bowdown.gif

heh, kärkevä kommentti noin ensialkuun
smile_org.gif

No tervetuloa .orgiin!
062802moto_prv.gif

Onkos sulla kokemusta "luotettavista" briteistä? Mulla ei ole. Itse kyllä omaan aimo annoksen rohkeutta, ostelen mielelläni sellaisia vehkeitä joita ei tule joka kulma takana vastaan... siksi tuossa pihalla seisookin kaksi italliaista kaunotarta, kahdella pyörällä molemmat
smile_org.gif
Noooh, eri ilmansuunnassa se Italiakin on...

Mutta tuohon hitaaseen Daytonaan. Olikos se nyt varmasti 955? Eikös niitä ole myös 600:kuina? Meinaan jos speed3 oli nopeemman tuntuinen kuin Daytona, niin veikkaisin eri konetta...
Minä taidan sitten olla joko uhkarohkea, tyhmänrohkea tai hullunrohkea kun pihalla seisoo Trumppa (2 pyörää), Alfa (4 pyörää) ja Kupla-folsu (oli talviautona)
033102bebe_1_prv.gif

Nykyinen pikku-Daytonahan on 650, viime vuonna (ja olikohan edellisenä) oli vielä 600.
Triple vs. iso Daytona saattaa ehkä aiheuttaa tuon fiiliksen, triplessä on kuitenkin vääntö käytössä alhaisemmilla kierroksilla vaikka tehoa onkin vähemmän.
Ihan sama juttu on mun pyörällä ja sen katetulla versiolla eli Speed Four vastaan TT600, sama tekniikka "pikku-Spiidissä" vaan on kesytetty kone eli vähemmän tehoa mutta vastaavasti vääntää hiukan matalammilla kierroksilla eli tarvi huudattaa ihan hulluna koko ajan.
Eihän Trumppa missään kai ole nykyään paras, se ei ole nopein kevyin, tehokkain tai mitään muutakaan vastaavaa mutta on se vaan niin
inlove.gif

Tylyttäjä olet oikeassa... en tosin ole ajanut kuin uudella r1:llä... ei vakuuttanut arkiajon kannalta. Toisaalta tässä on varmaan selvä käyrä r4 -> r3 -> v2. Noiden kaikkien väännöstä varmaan saa hienon keskustelun taas, koska käyrät paperilla ei kenenkään mielipidettä muuta.

Se mikä minun mielestä kuitenkin tärkeintä on arkiajo... ei tollasella kusiaisella hirveästi kehtaa isommalla vaihteella vääntää ku ei se yksinkertaisesti kiihdy. Eikös se ole nimenomaan se syy että halutaan lisää kuutioita?
nixweiss.gif
Näistä asioista voi taas kinata maailman loppuun asti, eikä kukaan tule sen viisaammaksi, päinvastoin.

Kävin tuossa ihan vertailun vuoksi koeajamassa paria täysin erilaista Yamahaa: MT-01:stä ja uutta R1:stä. Molemmat olivat minun helkilökohtaisia mieltymyksiä ajatellen huomattavasti huonompia kuin oma triple:

- MT:ssä ei ole tarpeeksi voimaa vaan helvetisti tärinää. Positiivista oli hyvä ajoasento, äänet ja kokoonsa nähden ketterä. Moottori kuin kuminauha, alustakin vain tyydyttävä
ja hinta ihan mieletön.

- R1:ssä kivasti ja tasaisesti tulevaa tehoa. Moottori muutenkin luonteeltaan huippu. Miinuksena aneeminen ajoasento, tunnoton takajarru ja liian pitkät välitykset. Myöskään paljon hehkutettu alusta ja jarrut eivät täysin vakuuttaneet. Äänetkin vakioputkilla ankeahkot. Kallis pelihän tämäkin, vanhanmallista tripleä kun saa vielä uutena reiluun 13k€.

Muitakin pyöriä olen ajanut tänäkin kesänä, mutta kun noita kahta on hehkutettu alan lehdissä niin että piisaa, niin siksi ne nyt tässä esimerkkinä...

Johtopäätös: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, yksi molemmista ja joku vielä isästäkin...

Henkilökohtaisesti valitsin aikanaan triplen juuri sen monikäyttöisyyden vuoksi: se ei loista millään osa-alueella mutta on kaikessa hyvä, käyttökelpoinen ja lisäksi edullinen.

Ja se ulkonäkö ja ne äänet
inlove.gif

PS. Munan seisomiskulman mukaan ne pyörät ostetaan, ei järkisyiden. Jos oikeasti ajattelee järjellä ei kannata ostaa mitään moottoripyörää!!
biggrin.gif

Pakko kuitata kestävyydestä: (vastaan provoon)
Eipä ole tarvinnut pellolle Triplee työntää.
Tonan ja Triplen Moottoreiden erot kun on aika pienet (poislukien -05 triple).
Moottoriin ei ole tarvinnut kun vaihtaa huollettavat jutut (öljyt suodattimet yms.)
Laakereita on mennyt takapyörästä ja swingistä, jopa ohjausakselin laakerin olen kiristänyt...
Ja mikä tästä kamalaa tekee pyörällä on ajettu "vasta 50tkm"... noin paljon joutuu tekemään... aika kamalaa....
paskoja ovat siis... eivätkä kestä....

bowdown.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
......heheheheheheeee....ehkä paras aloitus koskaan..ai niin,se hiekkalaatikkovoorumi löytyy ihan jostain muualta....
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Silloin nuorina vuosinani (noin about vuosi sitten) ajoin laina pyörällä norjan reissun about 3500km ja meni kivutta.
Prlk kyllä se varmaan paras yleispyörä on mitä on.
olipahan tämäkin turha viesti...
smile_org.gif

No niin... Eilen lopulta tuopin yli
033102beer_1_prv.gif
Aleksandra sai hyvän kodin ja Susanna pistettiin tilaukseen..
(nimiehdotelma, vaihtopäätöspäivän mukaan, kun kalenterista ei osu nyt hyviä nimiä ostopäivälle.)

Elikkä ajamaton Daytona 955i .. eka ihan uus motoriajoneuvo mulle, kun kerrankin mahdollista päästä neitseen sarviin..
062802jumpie_prv.gif

Ja näin pianistista tuli triumphetisti, mut sama valssi jatkuu, nyt vain kolmasosarymissä neljännesrytmin sijaan..
buttrock.gif
Wrroooommmm!

Minustakin tuli tänään Triumph harrastaja, tilattuani saksanmaalta Daytona 955:n. Vielä kun jaksaisi odottaa viikon, niin pääsisi ihailemaan ja testaamaan uutta hankintaa.
Eihän siinä entisessäkään Honda VFR:ssä vikaa ollut, mutta
joku siinä Triumpissa vetää puoleensa.  
033102beer_1_prv.gif

Back