Daytonan nakutus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kerrpele, tais selvitä syy kiekkarin kettuiluun. Jossain johtosarjassa näyttäis olevan katkos/oikkari kun valot räpsyy kun johtoja heiluttaa... ja maalari lähetti äsken viestiä että pannaan viikko lisää katteisiin... no, eipä noi kelitkään vielä oikeen niin tehään tää nyt kunnolla...
 
Jumaliste Raaseri se bäffle toimii! Ei se nyt hiljanen ole vieläkään mut vähän siinä pitääkin olla räyhää! En olis äkkiseltään uskonut että noin paljon vaimenee. Kierroslukumittariinkin löytyi selko kun pihistin signaalin suoraan tikkupuolan johdosta, ei edes häiriösuodinresistoria tarvii. Jouduin vaan purkamaan koko helkutin johtosarjan eilen että löysin miks valot räpsyy, vasemman kahvan kytkinpaketin liittimessä on yks löysä pinni. Mut ne kun saa niputettua niin sit toimii kaikki :jippikaijee: katteita vaan saa tosiaan odotella vielä ens viikon viikonloppuun mutta mielummin hitaasti ja halvalla ei tässä vielä pahemmin tulis ajeltua muutenkaan ennekun lämpiää.
 
Eiks oo uskomatonta miten pienestä se voi olla kiinni? Mä kyllä ymmärrän ettei mun horinoita kukaan halua uskoa, mutta joskus niissä voi olla jotain käryä.
 
En mä ole ainakaan sanonut etten uskoisi, sitä vaan on vähän varpaillaan ja suhtautuu tietyllä varauksella kun aika useasti käy niin että kysyy neuvoa, ei saa, tekee omin päin niin tullaan naamailemaan että eheei toi tule toimimaan ja kun kysyy että kerta osaat sanoa noin niin sun täytynee tietää miten se sitten toimii etkä saa vastausta. Tämä ei siis koske sinua tai juuri tätä foorumia mutta on moottorilla käyvien laitteiden foorumeilla melko yleistä, on olemassa käyttäjätili nopeasti laskettuna yhdeksälle foorumille niin alfa, honda, triumph, VAG, Citroen kuin muitakin joista suurin osa ei enää edes käytössä koska laitteet myyty ja/tai urpoa porukkaa...

Enivei hyvä että toimii nyt! Sitten vaan kaikki kasaan ja maalaria odottelemaan...
 
Voe elläimen käs... piti saada katteet tänä lauantaina mutta meneekin TAAS ensi viikon loppupuolelle että ne on valmiit ja pääsen hakemaan... tekis jo hiljalleen mieli ajelemaan...

yJJB.jpg


Lähetti se sentäs muutaman tiiserikuvan että oikein kuola valuisi...
 
yJZR.jpg


yJZN.jpg


yJZ5.jpg


yJLa.jpg


yJLY.jpg


yJLy.jpg


yJLQ.jpg


yJLl.jpg


Tommottis siitä nyt tuli, huomenna testilenkille! Melko hyvä fiilis näin kahden vuoden askartelujen jälkeen! Vielä ORG! -tarra tohon perään raidan keskelle ja asennusolut puuttuu.
 
Onko tuossa vähän Alien Hive meininkiä vai mitä mä tihrustin?


Ei... ei vissiin ollutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ton hydrokalvon nimi on "Giger Biomech" eli ei kovin kauas hae, siin on kaikkee kampuraa, selkärankoja, seittiä yms teemaan sopivaa aivonkappaletta.
 
yndd.jpg


Käytetääs nyt tätäkin ketjua välillä... Asuessa saman katon alla vaimon, 2,5v pojan ja kokkerspanielin kanssa on olo aika usein kuin Bob Geldofilla: kaikki tahtoo jakamattoman huomiosi eikä kukaan tajua sanaakaan mitä suustasi päästät! Tai ainakaan tottele niistä yhtäkään... Kaks viime viikonloppua menny munille sairastaessa joten nyt oli pakko sniikata hetkeksi tallille ja hellvetin hienostihan se taas meni... Ongelmana siis se ettei pyörä käy kunnolla. Probleemat alkoi pikkuisen ennen Botniaringin viikonloppua elokuun alussa niin että jokaisella ajokerralla pyörä nykäisi rajusti kerran jossain kohtaa, ensin lähes huomaamattomasti mutta nopeasti paheni kunnon tökkäisyksi, aivan kuin jättäisi tahdin tai kaksi välistä. Ongelma paheni siitä melko äkkiä sellaiseksi ettei pyörä nykytilassaan vedä kunnolla, pkkaisenkin liikaa kaasua niin ainakin tuntuu siltä että pudottaa kahdelle pytylle. Lähtee kyllä käyntiin muttei kärsi kaasua, kierrokset saa pikkukaasulla vaikka rajottimeen mutta kunnon kahvankäännöllä pyörän saa rötäämään ja jopa sammumaan.

yndw.jpg


Sen tuhat ja kaksi kertaa tankin irrottaneena se alkaa käydä jo varsin nopsaan, ehkä jopa liian nopsaan. Nostaessa kun kuulin kaikille ruiskurumpetisteille sen ah-niin-tutun *kräks* äänen ei tarvinnu edes katsoa ennenkun tiesin tasan varmaksi mitä just kävi. Tarvinnee päivitää nuokin metallisiin jahka varallisuus sallii...

ynd4.jpg


Ohjekirjan mukaan puolien vastus pitäisi olla 0,7-0,9. Ykköspytty antaa 1,4-1,6, kaksi muuta 1,3.

http://www.youtube.com/watch?v=o-auywcjKh0&feature=youtu.be

Startatessahan pitäisi kaiketi nähdä melko rytmikkäästi 1-2-3-1-2-3 kipinät tulpissa, oman mopon rytmi näyttäisi sopivan enemmän johonkin happojatsisessioon...

Pikkasen eppäilyttää että olisko kuitenkin syypää akku joka kieltämäti alkaa olla ehtoopuolella. Testejä varten latasin sen niin täyteen kun se ottaa mutta tiedä häntä onko siitäkään hyötyä jos se on susi niin eihän se anna virtasta ulos. En tullu testanneeksi miten jännite tippuu startatessa mutta tulpa paikallaan pyörittää vähän laiskanlaisesti.

Jäi tuo uusi vetopakan kumikin vaihtamatta kun alko ilma käydä tallissa senverta sakeaksi bensahuuruista että päätin lähteä sisäilemään... Eihän muutes kukaan mahda tietää käykö uudemman kuusseiskavitosen puolat tähän? niitä näyttäs olevan ebay puolillaan varsin käypään hintaan ja kuvien perusteella identtiset, uudet maksaa raakasti puoltoistasataa per keppi...
 
Meinaa unohtua tämä kettinki aina, ei viitti tota tallissa tapahtuu ketjua omia niin pannaan tänne välillä.

ywFV.jpg


Tuli tuo betonipossunkuljetin rakenneltua tänään loppuun kun oli talliaiakaa oikeen päivällä eikä naapuritkaan ole kotona niin voi paukuttaa niin paljon kun sielu sietää, ja kyllähän minä paukutinkin kun piti ensin naapurille tehdä sen tynnyrisavustinprojektiin vähän osia ja parannuksia.

ywFd.jpg


Mattamusta ja invapelti on pomminvarma yhdistelmä aina ja kaikkialla aamen :p

ywFw.jpg


ywF4.jpg


ywFZ.jpg


ywFL.jpg


Ei siitä nyt NIIN paha tullu nyt kun se on maalattu ja valmis.

ywFF.jpg


Takajalan oli alunperin tarkoitus olla pidempi nostaen tuon taakkalaatan enempi vaakatasoon mutta se olis ollu aika hankala tehdä silleen ettei ota takavaloon kiinni niin päädyin nyt laskemaan hökötystä sen verran että se seuraa paremmin tuon katteen muotoja. Paksu rätti saa kyllä olla tuossa perän suojana kun tuota pujottelee paikalleen. Muuten kestänee varmaan vaikka aikuisen istua mut tuo takajalka kun on kiinni tuossa kilpitelineessä niin se muodostaa kokonaisuutena V:n ennenkun pääsee kiinnittymään apurunkoon joka ei todellakaan ole oikeen ideaaliratkaisu muttakun muitakaan kiinnityspisteitä ei käytettävissä kertakaikkiaan vaan ole jos ei tee katteeseen reikiä.
 
yP5J.jpg


yP5i.jpg


Heitin vanhoilla Danmoton jalkatappisarjoilla veslintua kun kyllästyin ainaiseen pulttien itsestään aukeamiseen ja muutenkin heppoiseen olemukseen niin äpäröin tuon Danmoton jarrupolkimen kiinni orkkis runkoon. Hiton rumahan siitä tuli mut onneks toi laatta peittää pahimmat näkymät kunnes on aikaa siistiä asennus, nyt oli vaan kiire saada pyörä ajokuntoon aamuksi.

Jos joku ihmettelee miksi näin niin tuo alkuperäinen jarrupoljin maksaa satasen eikä siihen hintaan kuulu edes palautinjousta... Tuon tekeminen otti kaks tuntia aikaa kun piti vanhempaa poikaa paimentaa samalla ja juosta pyörällä vähän väliä pulttaamassa tota kiinni ja irti että pääsylkkä tulee hyvään asentoon jne. Oli alemmalle pultille pakko nyrhätä lovi tohon runko-osaan tai se olis ollu käytännössä taaksepäin vinossa...

yP7P.jpg


Vasen puoli on melkolailla palautettu originaalikuosiin. Tuo kiksin kumi on tosi kuivunut ja tod näk varissee tielle kohdakkoin joten sille tarttee jotain kekkaa, joko joku letkunpätkä tai sahata koko tappi vekkaan ja pulttaa tilalle vaikka noista Danmoton sarjoista se rihlatttu kalikka tilalle.

Tarttee talvella askarrella mätsäävät heel platet molemmille puolille. Aattelin jos kokeilis sahailla jotenkin sen uuden Triumphin T-logon niihin...
 
Back
Ylös