• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Delvacit Yamahaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motusalem
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

motusalem

New member
Tuolla MP-tallissa käydään kovaa kehuskelua Mobil Delvacin paremmuudesta? Yammu-kuskeja vaan oli huonosti keskustelussa mukana? Olen vähän skeptinen noiden ei MP-öljyjen suhteen...olenko suotta? Tonninen ässä on tossa pihassa ja uutta öljyä olis vailla? Houkutus Delvaciin on suuri;-)
Olisin kiitollinen mielipiteistä!

Kyllä mulla on ainakin ollu Yamahassa Delvacit.. Takana joku 2000km, tähän mennessä toiminut hyvin.
Varmaan vois pian vaihtaa kun ovat pesseet koneen paskat pois.
thumbs-up.gif

Kytkin ainakin alkoi pelaamaan kuin unelma.
062802moto_prv.gif

Miten olette huomanneet Delvacin paremmaksi?
Ei sen puoleen... nyt castrol gps ja ei oiken napsaa.

Delvacista puhutaan kovasti, mut miten se käytännössä olis parempi kun toi ed. gps, jota en pidä ainakaan fjr:ään kovin kummoisena...  
kynttila.gif

Ite vaihdoin delvacit pari päivää ja n:100km sitten,edelliset öljyt oli TB superbike ja ei hyvä vaihteita ei tahtonu saada päälle kytkin oli vähän ns.on/off mutta kun vaihdoin vacit koneeseen niin ehkä vanhan mopon mekaaniset äänetki hiljeni himpunverran ja vaihteet napsahtaa päälle paremmin, myös kytkin on pehmeämpi...
lookaround_orig.gif
bowdown.gif

Mulla ainaki Thunderacessa pelaa hienosti :)ja näyttipä se ihan öljyltä kun kerran jo tänä keväänä laskin pois!viime syksynä laskin ne castrolin punaset 3 tonnin ajon jälkeen pois niin melkosta kuraa oli!

Katalysaattori vehkeeseen ei kannata Delvaccia laittaa.
Niin, siis mitä siis?
Mulla on Opelissa ollu kolme kesää ja onko mulla  joku onelma?
Ei ainakaan vielä ole katti menny, vai mistä on kyse kun luokitukset täyttyy.
Koskaan ei ole kone tai katti menny yhdestäkään vehkeestä mihin olen dieselin moottoriöljyjä laittanut, itseasiassa en ole bensamoottorille tarkoitetuilla öljyillä ajanutkaan viiteentoista vuoteen vaikka bensa-auto on ollut koko ajan. 200l tynnyreissä saa firmat edullisesti koneisiin öljyä...

tunturiässään delvakit keväällä pistin, eroa valvolineen löyty heti, vaihteet toimii paremmin ja kytkin ei luista yläkierroksillakaan,
062802moto_prv.gif
kummastutti vaan kun oilit laitoin ja kokeilin ekaa kertaa niin tuntu et rutisi pykälät enempi,
eek.gif
mutta moottori kun lämpeni toisen kerran niin johan napsahtelikin pykälät nätisti.
062802jumpie_prv.gif

Laitoin syksyllä delvccia jammun koneeseen ja nyt olen ajanut jotain 1000 km, eli sen pidempää tutkimusta en ole vielä ehtinyt suorittaa. Hyvinhän tuo tuolla tuntuu pyörivän ainakin toistaiseksi. En ole huomannut koneen käytöksessä mitään eroa aikaisempiin öljyihin (castrollia ja motorexiä) verrattuna ja enpä usko, että mitään sen kummempaa analyysiä pystyn perstuntumalta tekemäänkään, joten se siitä. Jatkossa laitan ko. öljyä tiisselinissanin ja oman pyörän lisäksi myös emännän ER-5:een.  
lookaround_orig.gif

Katalysaattori vehkeeseen ei kannata Delvaccia laittaa.
Niin, siis mitä siis?
Mulla on Opelissa ollu kolme kesää ja onko mulla  joku onelma?
Ei ainakaan vielä ole katti menny, vai mistä on kyse kun luokitukset täyttyy.
Koskaan ei ole kone tai katti menny yhdestäkään vehkeestä mihin olen dieselin moottoriöljyjä laittanut, itseasiassa en ole bensamoottorille tarkoitetuilla öljyillä ajanutkaan viiteentoista vuoteen vaikka bensa-auto on ollut koko ajan. 200l tynnyreissä saa firmat edullisesti koneisiin öljyä...
Lisäaineina mm sinkkiä ja fosforia, kuulemma kyseiset aineet lyhentävät katin ikää.

Sopii korjata, jos on parempaa tietoa,

kuluneet neljä kautta Delvacilla niin Yamahalla, Hondalla ja Kawalla. Siis kaikissa on ollut Delvacit tai Neste Turbo LXE:t tuon ajan. Molemmat hyviä rasvoja moottoripyöriin.

Ite vaihdoin delvacit pari päivää ja n:100km sitten,edelliset öljyt oli TB superbike ja ei hyvä vaihteita ei tahtonu saada päälle kytkin oli vähän ns.on/off mutta kun vaihdoin vacit koneeseen niin ehkä vanhan mopon mekaaniset äänetki hiljeni himpunverran ja vaihteet napsahtaa päälle paremmin, myös kytkin on pehmeämpi...
lookaround_orig.gif
bowdown.gif
Ja nyt vähän lisää kilometrejä delvacilla  
062802jumpie_prv.gif
Vapaakin löytyy ilman ärräpäitä pienellä jalan liikkeellä
buttrock.gif

ainoastaan jakoketjun rallatus kuuluu mutta jospa sekin vaimenis vähän kun vaihtaa uudet delvact
nixweiss.gif

XT350 käyttää Delvac Super 1400 10W-40 - samaa liukastetta myös Iso-Wäinössä.

Molempien rissojen kytkimet ja vaihdelaatikot toimivat loistavasti ja ilmeisesti koneenkin voitelee siinä samalla. Ja XT on ränneissä ja soraradoilla liikkeellä "tuppi nurin".

Suosittelen, edullistakin viä
062802jumpie_prv.gif

Täälläkin delvac mx 10-40 koneessa ja kytkin sekä kone toimii moitteettomasti.

Niin se vaan STANA delvakkipaskanjauhanta iski tännekin, vaikka sille on ihan oma osionsa MP-tallissa
033102ass_1_prv.gif

Niin se vaan STANA delvakkipaskanjauhanta iski tännekin, vaikka sille on ihan oma osionsa MP-tallissa
033102ass_1_prv.gif
No ei sille voi mitään, jos ko. litku on vaan niin pirun hyvää, että pitää vannoa sen nimeen iltarukouksissa. Luulis jo jollekkin tietylle mp-öljy -merkille löytyvän samanlainen kannattajakunta, jos olisivat lähellekkään samanveroisia kuin Delvac ;)

Back