• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Diversionin teho...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yamark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yamark

New member
Tässä jo jonkun aikaa pohtinut seuraavaa...

Itsellä vuoden -99 600cc XJ Diversion, jonka tehoiksi ilmoitetaan rek. otteessa 37kW. Kuitenkin jos vilkaisee esim. bikez:in sivuilta, niin samaan pyörään ilmoitetaan tehoiksi 44,5kW?

En tiedä mitä tuo ero käytännön tasolla vaikuttaa, eikä sen väliäkään, jotenkin vain kummastuttaa. Tietenkin jos pyörässä on joku helposti pois otettava "kuristin" tai muu vastaava systeemi, niin toki sen mielelläni pois nyppäsen talven aikana.
biggrin.gif

Jos jollakin on jotain tietoa, niin kiitollinen olen...
062802moto_prv.gif

Tietääkseni nuo Bikezin tiedot on vähän mitä on eli suuntaa antavia?

Meigän pyörään esim. antaa painoksi 180kg ja rekisteriote näyttää 230kg ja jostain manuaalista luin että 204kg olis oikea?

+ nuo tehot vähän heittelee miten sattuu noissa bikezin tiedoissa, mutta olen itsekkin suuntaa antavat sieltä hakennut

Onko tuontipyörä? Silloin voi olla kuristettu. Suomen mallissa pitäisi kyllä olla n 45kW. Saksan pyörissä on usein (vai aina?) stanssattu teholukema pakoputkiston alkukäyriin.

Minun entinen saksata tuotu diversioni oli kuristettu 25kw sellaisilla 2 euron kokoisilla metalli lätkillä, joissa oli hieman 10sentin kolikkoa pienemmät reiät. Tai eihän ne oikeasti mitään kuristaneet, kun olivat autotallin hyllyllä, mutta kaasareiden imupuolella kai niiden olisi pitänyt olla.

Itseasiassa kävin paikallisessa hyvässä mp-varusteita myyvässä liikkeessä ja tiesivät kertoa, että kaasareiden kurkuilla on Saksassa tehty tuo kuristus 45kW-> 37kW. Olivat ennenkin vaihtaneet niitä.

Ennakoivana huoltona vuoden -99 pyörään on ihan hyvä nämä kapistukset vaihtaa, olivatkin hieman aluillaan noissa halkeamisissa kun lähempää tutkisin niitä.

Talven aikana olisi tarkoitus nuo kaasarit katsastaa ja samalla vaihtaa nuo kurkut. Tarvitsee sitten keväällä kaasarit saada synkattua jossain, vaikuttaa sellaiselta hommalta, etten viitsi itse ilman välineitä alkaa niitä ronklaamaan.
nixweiss.gif

Suomalaisessa rekisteriotteessa on useimmiten paino tankki täynnä ja öljyt koneessa. Siitä tulee helposti yli 20 kg, matkapyörissä jopa 30 kg.

Back