• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Diversionin tuulisuoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja webber
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

webber

New member
Onko kukaan ison Diversionin omistaja vaihtanut jonkun muun konstruktion tuon orkkis tuulisuojan tilalle. Itse olen 175 cm ja kypärään kohdistuva humina on aika infernaalinen korvatulpista tai kypärämallista riippumatta.(Tosin jotain Shubertin pottaa en omista)
Onko noista touringplekseistä mitään apua ongelmaan?

Sun mittaselle voi tuosta touring pleksistä olla apua, mutta mulle 183cm ei ollut. Jätin vakiopleksin paikalle ja "nautin".

Paras vaihtoehto taitaa olla MRA:n lisäpleksi joka tulee tuohon päälle.

Niin unohtui äskeisestä.
Viime kesänä sahasin siitä touring pleksistä reilun palan pois niin että tuli vain muutaman sentin katteen yli. Toi enemmän painetta tietenkin hartioihin, mutta oli olennaisesti hiljaisempi.
Mulla on se vielä jäljellä ja saattaisin siitä luopua jos vaihdan pyörää nyt keväällä. Voin tietenkin luopua siitä muutenkin jos joku siitä rahaa tarjoo.

Joo, taidan tietää, mitä tarkoitat. Niitähän saa varmaan jostain Stormiltakin tilattua.. Ja tietenkin noi korvatulpat auttaa sen, että ei tule kuulovaurioita. Muuten on kyllä tämän kevään kokemuksella loistava pyörä..

Mulla on ihan touring-pleksi ja kyllä humisee vaikka oonkin 173cm pitkä. Korvatulpat korviin ja autocomista ämpärit soimaan, niin ei huminat haittaa..
062802moto_prv.gif

Minä hommasin isoon Divariin MRA:n Vario -touringpleksin, mutta kun olen 182 cm pitkä niin se pleksi se vasta humisikin kaikissa asennoissa. Jos olisin vähän lyhyempi niin se saattaisi vaimentaa huminat kokonaan mutta nyt tulee ilmavirta suoraan otsaan.

Parhaan tuloksen sain kun otin rautasahan ja sahasin orggispleksistä suikaleen pois siitä ikkunaluukun alaosaa myöten. Loppui huminat ja ilmanpaine ei kasvanut mitenkään mainittavasti.

Tulin sitten tilanneeksi MRA-Vario touringpleksin Loussilta kun hintakaan ei ollut ihan päätön versus kotimaan hintoihin verrattuna. Saas sitten nähdä miten pelittää tällaiselle 175 senttiselle. Luulisi, että pleksin yläreunassa oleva säädettävästä visiiristä löytyisi sopiva asento... sen näkee kun tavara on suomessa.
lookaround_orig.gif

Kertoilepa sitten, auttoiko tuo MRA:n pleksi.
Itsekin olen vain hieman yli 170-senttisenä tuollaista kaavaillut.
blush.gif

MRA touringpleksi tuli tänään Louissilta. Tyylikkäämpi kuin orkkis ja toimivan näköinen noin paikalleen asennettuna. Mutta, mutta.. Ensiajelulla oli kyllä lievä pettymys. Yläosan spoilerissa on seitsemän eri asentoa, mutta ensikoeajolla en löytänyt sopivaa asentoa joka olisi vaimentanut ilmavirran kohinaa kypärään sen kummemmin kuin orkkis. No ehkä kuitenkin vähän, kun spoileri oli ala-asennossa. Pitää tehdä pitempi koeajo, ennekuin tuomitsen koko härpäkkeen. Jos olisin puoli päätä lyhyempi, toimivuus olisi paljon parempi. Melu vaimeni huomattavasti kun kyyristyin hiukan.(pituuteni on siis 175cm.)
Olisin laittanut kuvan, mutta keksinyt miten! Liitetiedostot?

Onkohan kukaan löytänyt onnistunutta pleksiversiota 900 Diversioniin? Näkyy täällä olevan ainakin kolme keskustelun pätkää aiheesta, mutta kukaan ei kehu löytäneensä todella hyvää ratkaisua. Minulla on alkuperäinen pleksi paikoillaan. Sain sen hieman hiljaisemmaksi raottamalla (nostamalla) etureunaa n 1 cm. Nyt se saa vähän ilmaa allensa ja lisäksi kulma muuttui niin, että pahimmat pyörteet menevät vähän alemmaksi. Vähän parempi kuin alkuperäinen, mutta ei vielä hyvä. (vähän yli 180 cm kuski)

Tulipahan vaan tässä samalla mieleen, että onkohan missään pyörässä ihan oikeasti sellaista pleksiä/katetta, että kypärämelu olisi pienempi kuin nakupyörällä ajettaessa?

Niin unohtui äskeisestä.
Viime kesänä sahasin siitä touring pleksistä reilun palan pois niin että tuli vain muutaman sentin katteen yli. Toi enemmän painetta tietenkin hartioihin, mutta oli olennaisesti hiljaisempi.
Mulla on se vielä jäljellä ja saattaisin siitä luopua jos vaihdan pyörää nyt keväällä. Voin tietenkin luopua siitä muutenkin jos joku siitä rahaa tarjoo.
Meikäläinen tehnyt saman, pleksin korkeus katteen korkeudella.

Back